Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Przebudowa ulicy Miodowej w miejscowości Folwark oraz drogi gminnej Szymanowo - Sarnowa
1.1.17 Przebudowa ul. Miodowej
1.1.18 Przebudowa drogi gminnej Szymanowo - Sarnowa
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Zakres zamówienia - DLA CZĘŚCI 1 - obejmuje wykonanie robót budowlanych w zakresie:
1) branży drogowej:
Prace polegają w szczególności na przebudowie ok. 1093 m ulicy Miodowej we Folwarku w celu poprawy płynności jazdy oraz bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. Początek projektowanej drogi znajduje się w odległości ok. 70 m od ulicy Długiej w Rawiczu. W ramach przedsięwzięcia należy wykonać drogę śladową, która składać się będzie z elementów drogowych – płyt typu PDTP lub równoważnych, wykonanych z betonu B-30 o wymiarach 120/80/16 mm, łączonych ze sobą w sposób przegubowy na całej szerokości płyty. Jezdnię należy wykonać z jednostronnym spadkiem poprzecznym 2-3%. Odprowadzenie wód deszczowych z drogi odbywać się będzie powierzchniowo za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych, a następnie poprzez warstwę odsączającą w grunt. Istniejące wpusty należy nawiązać wysokościowo do projektowanej drogi.
Zakres robót do wykonania:
a) wykonanie koryta drogi wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża o szerokości 4m i głębokości 26cm,
b) wykonanie warstwy odcinającej z piasku gr. 10cm,
c) ułożenie dwóch rzędów płyt drogowych w odległość 1,00m między rzędami,
d) wypełnienie przestrzeni między płytami oraz pozostałej części wykonanego korytowania mieszanką kruszywa niezwiązanego 0/31,5mm o grubości po zagęszczeniu 17 cm,
e) wykonanie nawierzchni mijanek z płyt ażurowych,
f) ustawienie obrzeży betonowych,
g) wykonanie ławy pod obrzeża,
h) wykonanie dodatkowych wpustów ulicznych w miejscach wskazanych przez Zamawiającego (4 szt.)
i) wysokościowe nawiązanie do istniejących zjazdów i skrzyżowań,
j) wyprofilowanie i uzupełnienie poboczy kruszywem,
k) mechaniczne i ręczne koszenie poboczy,
l) odwiezienie urobku oraz materiału wykoszenia,
m) obsługa geodezyjna,
n) dokonanie wszelkich zgłoszeń i formalności i opłat w zakresie wymagań zarządców/właścicieli istniejącej infrastruktury technicznej
o) oznakowanie budowy na czas prowadzenia robót (projekt + oznakowanie),
p) inne prace towarzyszące wykonaniu niniejszego zadania.
2) Poza robotami budowlanymi wyszczególnionymi powyżej w ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie również do:
a) wykonania pomiarów geodezyjnych wraz z inwentaryzacją powykonawczą i tabelą pomiarów powykonawczych, która powinna zawierać:
- długość: drogi, obrzeży,
- powierzchnię: płyt drogowych, płyt ażurowych, drogi z kruszywa,
- liczbę: wpustów;
b) opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu (wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii
i uzgodnień). Kompletny projekt należy przedłożyć w Urzędzie Miejskim Gminy Rawicz,
c) wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu poprzez ustawienie odpowiedniego oznakowania oraz poinformowania mieszkańców o planowanych pracach i utrudnieniach w ruchu (co najmniej na 7 dni przed zamontowaniem oznakowania pionowego dotyczącego zabezpieczenia robót,
w oparciu o zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu, należy powiadomić organ zarządzający ruchem, zarządcę drogi oraz właściwego Komendanta Policji o rozpoczęciu robót podając datę ustawienia oznakowania oraz datę przywrócenia lub wprowadzenia stałej organizacji ruchu na drodze - Wykonawca sporządzi protokół z czynności odbiorowych),
d) innych prac towarzyszących wykonaniu niniejszego zadania.
3) Szczegółowy zakres zamówienia, stanowiący opis przedmiotu zamówienia określony został za pomocą:
a) dokumentacji zgłoszeniowej wraz z załącznikami,
b) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
c) przedmiaru robót wraz z kosztorysem zerowym.
UWAGA: Rozliczenie ryczałtowe. Zakres prac do wykonania niniejszego zamówienia określają załączone przedmiary wraz z kosztorysami zerowymi dla poszczególnych branż. Przedmiary robót / kosztorysy zerowy mają charakter orientacyjny – stanowią jedynie dokumenty pomocnicze w celu ustalenia ceny ofertowej. Wykonawca sam dokona oceny ostatecznego zakresu w oparciu o dokumentację projektową i wizję w terenie.
4) W przypadku rezygnacji z któregokolwiek elementu uwzględnionego w projekcie budowlanym kwota ulegnie zmniejszeniu.
2. Stosownie do art. 95 ust. 1 i 2 oraz art. 438 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego rodzaje podanych niżej czynności związanych z realizacją zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy: - roboty polegające na wykonaniu robót nawierzchniowych (dotyczy części 1 i 2),
- roboty polegające na wykonaniu robót ziemnych (dotyczy części 1 i 2)
- roboty polegające na odwodnieniu korpusu drogowego (dotyczy części 1)
Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli określono w rozdziale III SWZ i projekcie umowy.
3.Wykonawca przy realizacji zadań w ramach zaoferowanej ceny ofertowej, zobowiązany będzie również do:
1) stosowania wyrobów budowlanych wprowadzonych do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 215 ze zm.),
2) prowadzenia robót budowlanych zgodnie z wydanymi decyzjami, uzgodnieniami itp., zatwierdzoną dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi
i mienia, przez pracowników o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach, pod nadzorem osób dozoru Wykonawcy, posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,
3) załatwienia wszelkich niezbędnych zgłoszeń w imieniu Zamawiającego wynikających z wydanych decyzji, uzgodnień itp, w tym również zgłoszeń do operatorów sieci zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez poszczególnych gestorów,
4) przy natrafieniu w trakcie robót budowlanych na urządzenia infrastruktury technicznej zobowiązuje się Wykonawcę do załatwienia wszelkich niezbędnych zgłoszeń w imieniu Zamawiającego do poszczególnych gestorów sieci,
5) obsługi geodezyjnej podczas realizacji inwestycji oraz sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej – 3 egz. (do zdania Zamawiającemu) wraz z tabelą pomiarów powykonawczych, jak również zgłoszenie jej w ośrodku geodezyjnym (kopię zgłoszenia należy przekazać Zamawiającemu),
6) ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej, ponoszenia kosztów szkód wynikłych w czasie wykonywania robót, jak również ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny (posiadanie aktualnej i opłaconej polisy ubezpieczeniowej w okresie realizacji zamówienia i przedstawienie jej Zamawiającemu na każde jego wezwanie w terminie 2 dni od dnia wezwania),
7) właściwego zabezpieczenia i oznakowania terenu objętego zamówieniem oraz placu budowy, zgodnie
z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,
8) organizacji i zagospodarowania placu budowy, zaplecza budowy oraz w razie potrzeby wykonanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 poz. 1126), a także ustanowienie kierownika budowy posiadającego odpowiednie i wymagane kwalifikacje i uprawnienia,
9) zorganizowania i przeprowadzenia niezbędnych prób, pomiarów, badań i odbiorów oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej,
10) zagospodarowanie powstałych podczas prowadzenia robót odpadów. Utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 ze zm.), a jej koszt uwzględnić w cenie ofertowej,
11) utrzymania placu budowy (naprawy, woda, energia elektryczna, telefon, dozorowanie budowy itd),
12) po zakończeniu robót doprowadzenia terenu budowy do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowania całego terenu zajętego na prowadzenie robót;
13) udzielenia rękojmi i gwarancji jakości na wykonane roboty i wbudowane materiały, zgodnie ze złożoną ofertą (od 36 - 60 miesięcy),
14) opracowania i zatwierdzenia projektu zmiany organizacji ruchu na odcinku wykonywanych prac zgodnie
z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2013 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywanie nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz. U. z 2017 roku poz. 784) oraz odpowiedniego oznakowania terenu na czas prowadzenia robót wg projektu i zgodnie obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
15) uczestnictwa Wykonawcy w naradach organizowanych przez Zamawiającego, w szczególności ustanowionego kierownika budowy.
4. Zaleca się, aby Wykonawca przed sporządzeniem oferty dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się z terenem objętym zamówieniem, a także zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
5. Zadanie jest dofinansowane przez Województwo Wielkopolskie w ramach dotacji celowej przeznaczonej na prace związane z ochroną, rekultywacją i poprawą jakości gruntów rolnych.
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
1. Zakres zamówienia - DLA CZĘŚCI 2 - obejmuje wykonanie robót budowlanych w zakresie:
1) branży drogowej:
Prace polegają w szczególności na przebudowie ok. 915 m drogi gminnej nr 810647P Szymanowo - Sarnowa w celu poprawy płynności jazdy oraz bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. Początek projektowanej drogi znajduje się w odległości około 50 m od drogi gminnej – ul. Platanowej w Szymanowie. Inwestycja znajduje się na działkach o numerach ewidencyjnych nr 182 obręb Szymanowo. Obszar inwestycji znajduje się poza obszarem zabudowanym.
W ramach przedsięwzięcia należy wykonać drogę śladową, która składać się będzie z elementów drogowych – płyt typu PDTP lub równoważnych, wykonanych z betonu B-30 o wymiarach 120/80/16 mm, łączonych ze sobą w sposób przegubowy na całej szerokości płyty. Jezdnię należy wykonać z jednostronnym spadkiem poprzecznym 2-3%. Odprowadzenie wód deszczowych z drogi odbywać się będzie powierzchniowo za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych, a następnie poprzez warstwę odsączającą w grunt. Istniejące wpusty należy nawiązać wysokościowo do projektowanej drogi
Zakres robót do wykonania:
a) wykonanie koryta drogi wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża o szerokości 4m i głębokości 26cm,
b) wykonanie warstwy odcinającej z piasku gr. 10cm,
c) ułożenie dwóch rzędów płyt drogowych w odległość 1,00m między rzędami,
d) wypełnienie przestrzeni między płytami oraz pozostałej części wykonanego korytowania mieszanką kruszywa niezwiązanego 0/31,5mm o grubości po zagęszczeniu 17 cm,
e) wykonanie nawierzchni mijanek z płyt ażurowych,
f) ustawienie obrzeży betonowych,
g) wykonanie ławy pod obrzeża,
h) wykonanie istniejących zjazdów w obrębie pasa drogowego z kruszywa niezwiązanego 0/31,5mm o grubości po zagęszczeniu 17 cm
i) wysokościowe nawiązanie do istniejących zjazdów i skrzyżowań,
j) wyprofilowanie i uzupełnienie poboczy kruszywem,
k) mechaniczne i ręczne koszenie poboczy,
l) odwiezienie urobku oraz materiału wykoszenia,
m) obsługa geodezyjna,
n) dokonanie wszelkich zgłoszeń i formalności i opłat w zakresie wymagań zarządców/właścicieli istniejącej infrastruktury technicznej
o) oznakowanie budowy na czas prowadzenia robót (projekt + oznakowanie),
p) inne prace towarzyszące wykonaniu niniejszego zadania.
2) Poza robotami budowlanymi wyszczególnionymi powyżej w ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie również do:
a) wykonania pomiarów geodezyjnych wraz z inwentaryzacją powykonawczą i tabelą pomiarów powykonawczych, która powinna zawierać:
- długość: drogi, obrzeży,
- powierzchnię: płyt drogowych, płyt ażurowych, drogi z kruszywa,
- liczbę: wpusów;
b) opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu (wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii
i uzgodnień). Kompletny projekt należy przedłożyć w Urzędzie Miejskim Gminy Rawicz,
c) wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu poprzez ustawienie odpowiedniego oznakowania oraz poinformowania mieszkańców o planowanych pracach i utrudnieniach w ruchu (co najmniej na 7 dni przed zamontowaniem oznakowania pionowego dotyczącego zabezpieczenia robót,
w oparciu o zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu, należy powiadomić organ zarządzający ruchem, zarządcę drogi oraz właściwego Komendanta Policji o rozpoczęciu robót podając datę ustawienia oznakowania oraz datę przywrócenia lub wprowadzenia stałej organizacji ruchu na drodze - Wykonawca sporządzi protokół z czynności odbiorowych),
d) innych prac towarzyszących wykonaniu niniejszego zadania.
3) Szczegółowy zakres zamówienia, stanowiący opis przedmiotu zamówienia określony został za pomocą:
a) dokumentacji zgłoszeniowej wraz z załącznikami,
b) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
c) przedmiaru robót wraz z kosztorysem zerowym.
UWAGA: Rozliczenie ryczałtowe. Zakres prac do wykonania niniejszego zamówienia określają załączone przedmiary wraz z kosztorysami zerowymi dla poszczególnych branż. Przedmiary robót / kosztorysy zerowy mają charakter orientacyjny – stanowią jedynie dokumenty pomocnicze w celu ustalenia ceny ofertowej. Wykonawca sam dokona oceny ostatecznego zakresu w oparciu o dokumentację projektową i wizję w terenie.
4) W przypadku rezygnacji z któregokolwiek elementu uwzględnionego w projekcie budowlanym kwota ulegnie zmniejszeniu.
2. Stosownie do art. 95 ust. 1 i 2 oraz art. 438 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego rodzaje podanych niżej czynności związanych z realizacją zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy: - roboty polegające na wykonaniu robót nawierzchniowych (dotyczy części 1 i 2),
- roboty polegające na wykonaniu robót ziemnych (dotyczy części 1 i 2)
- roboty polegające na odwodnieniu korpusu drogowego (dotyczy części 1)
Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli określono w rozdziale III SWZ i projekcie umowy.
3.Wykonawca przy realizacji zadań w ramach zaoferowanej ceny ofertowej, zobowiązany będzie również do:
1) stosowania wyrobów budowlanych wprowadzonych do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 215 ze zm.),
2) prowadzenia robót budowlanych zgodnie z wydanymi decyzjami, uzgodnieniami itp., zatwierdzoną dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi
i mienia, przez pracowników o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach, pod nadzorem osób dozoru Wykonawcy, posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,
3) załatwienia wszelkich niezbędnych zgłoszeń w imieniu Zamawiającego wynikających z wydanych decyzji, uzgodnień itp, w tym również zgłoszeń do operatorów sieci zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez poszczególnych gestorów,
4) przy natrafieniu w trakcie robót budowlanych na urządzenia infrastruktury technicznej zobowiązuje się Wykonawcę do załatwienia wszelkich niezbędnych zgłoszeń w imieniu Zamawiającego do poszczególnych gestorów sieci,
5) obsługi geodezyjnej podczas realizacji inwestycji oraz sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej – 3 egz. (do zdania Zamawiającemu) wraz z tabelą pomiarów powykonawczych, jak również zgłoszenie jej w ośrodku geodezyjnym (kopię zgłoszenia należy przekazać Zamawiającemu),
6) ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej, ponoszenia kosztów szkód wynikłych w czasie wykonywania robót, jak również ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny (posiadanie aktualnej i opłaconej polisy ubezpieczeniowej w okresie realizacji zamówienia i przedstawienie jej Zamawiającemu na każde jego wezwanie w terminie 2 dni od dnia wezwania),
7) właściwego zabezpieczenia i oznakowania terenu objętego zamówieniem oraz placu budowy, zgodnie
z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,
8) organizacji i zagospodarowania placu budowy, zaplecza budowy oraz w razie potrzeby wykonanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 poz. 1126), a także ustanowienie kierownika budowy posiadającego odpowiednie i wymagane kwalifikacje i uprawnienia,
9) zorganizowania i przeprowadzenia niezbędnych prób, pomiarów, badań i odbiorów oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej,
10) zagospodarowanie powstałych podczas prowadzenia robót odpadów. Utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 ze zm.), a jej koszt uwzględnić w cenie ofertowej,
11) utrzymania placu budowy (naprawy, woda, energia elektryczna, telefon, dozorowanie budowy itd),
12) po zakończeniu robót doprowadzenia terenu budowy do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowania całego terenu zajętego na prowadzenie robót;
13) udzielenia rękojmi i gwarancji jakości na wykonane roboty i wbudowane materiały, zgodnie ze złożoną ofertą (od 36 - 60 miesięcy),
14) opracowania i zatwierdzenia projektu zmiany organizacji ruchu na odcinku wykonywanych prac zgodnie
z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2013 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywanie nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz. U. z 2017 roku poz. 784) oraz odpowiedniego oznakowania terenu na czas prowadzenia robót wg projektu i zgodnie obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
15) uczestnictwa Wykonawcy w naradach organizowanych przez Zamawiającego, w szczególności ustanowionego kierownika budowy.
4. Zaleca się, aby Wykonawca przed sporządzeniem oferty dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się z terenem objętym zamówieniem, a także zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
5. Zadanie jest dofinansowane przez Województwo Wielkopolskie w ramach dotacji celowej przeznaczonej na prace związane z ochroną, rekultywacją i poprawą jakości gruntów rolnych.
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 10