Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa ul. Sowińskiego i ul. Wiązowskiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Otwock
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013268770
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Armii Krajowej 5
1.5.2.) Miejscowość: Otwock
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-400
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@otwock.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.otwock.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa ul. Sowińskiego i ul. Wiązowskiej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-53b2d22f-8b29-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00021190
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000761/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Przebudowa ul. Sowińskiego i ul. Wiązowskiej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://otwock.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja za pośrednictwemPlatformy Zamawiającego https://otwock.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Wprzedmiotowym postępowaniu Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania sobie przezstronypostępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji:1.1. Elektroniczniezapośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://otwock.ezamawiajacy.pl wzakładce„Korespondencja”.2. Ogólne zasady korzystania z Platformy, ;2.1.zgłoszenie do postępowaniawymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie MiastoOtwock ;https://otwock.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl.2.2. Wykonawca powybraniu opcji„przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do stronyhttps://oneplace.marketplanet.pl, gdziezostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub dozałożenia bezpłatnego konta. Wykonawcazakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego;podaje adres e-mail, ustanawia hasło,następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptujeregulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.2.3. Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dniroboczych. W związku z tym Zamawiającyzaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego narejestrację w procesie złożenia Oferty wpostaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniemzłożenia wniosku rejestracyjnego otrzymainformacje, o możliwości przyspieszenia procedury założeniakonta, wówczas należy skontaktować siępod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu. 2.4.Po założeniu konta Wykonawca mamożliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja międzyZamawiającym a Wykonawcami, wszczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są wformie elektronicznej zapośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń orazinformacji przyjmuje siędatę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.3.Zamawiający zgodnie określadopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:3.1. dokumenty wformacie „pdf" zaleca siępodpisywać formatem PAdES,3.2. dopuszcza się podpisanie dokumentów wformacie innym niż „pdf",wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tymWykonawca będzie zobowiązanyzałączyć prócz podpisanego dokumentu oddzielny plik z podpisem.4.Zamawiający określadopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB wtxt, rtf, pdf ,xps, odt, ods,odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg,wav, mp3, avi, mpg, mpeg,mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd,gml, rng, xsl, xslt, TSL,XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.5. Zamawiający określa informacje natemat kodowania iczasu odbioru danych tj.:5.1. Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8.Możliwość otworzenia plikudostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływieterminu otwarcia ofert.6.Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę orazdokładny czas (hh:mm:ss)generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednimźródłem czasu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZP.271.07.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa ul. Sowińskiego i ul. Wiązowskiej.2. KodyCPV:45111200-0, 45111100-9, 45233000-9, 45236000-0, 45113000-2, 45233252-0, 45233225-2.3. Opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa.4. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do :1) wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją projektową pod nadzorem osoby posiadającej stosowne uprawnienia budowlane,2) ewentualna przebudowa kolidujących elementów sieci uzbrojenia napowietrznego, nadziemnego i podziemnego wraz z regulacją urządzeń znajdujących się w pasie drogowym w uzgodnieniu z właścicielami sieci,3) wykonanie nowego oznakowania poziomego i pionowego wg projektu stałej organizacji ruchu, stosowanie tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy,4) powiadomienie o terminie rozpoczęcia robót z 7 dniowym wyprzedzeniem, wszystkich gestorów sieci oraz powiadomienie pisemne Zamawiającego o wykonaniu ww. czynności. Roboty należy prowadzić pod nadzorem uprawnionych przedstawicieli gestorów sieci,5) zabezpieczenie terenu budowy, sąsiednich obiektów, w tym drzew nieprzeznaczonych do wycinki, przed zniszczeniem w wyniku prowadzonych robót, 6) zapewnienie stałego nadzoru i kontroli prowadzonych robót,7) zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonanych prac,8) organizacja zaplecza budowy,9) zgłaszanie przez Kierownika budowy przedstawicielowi inwestora do odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu,10) wykonanie wszystkich istniejących w terenie wjazdów do posesji z dopasowaniem wysokościowym,11) ubezpieczenie budowy,12) wykonanie niezbędnych robót towarzyszących i czynności formalno-prawnych umożliwiających przekazanie wykonanych obiektów do eksploatacji - między innymi odbiorów technicznych, a także sporządzenia kompletnej dokumentacji powykonawczej z zaznaczeniem wprowadzonych zmian, 13) wykonanie wszystkich innych prac nie ujętych w umowie oraz towarzyszących i niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, w tym zabezpieczenie terenu podczas prowadzenia prac oraz uporządkowania terenu w rejonie wykonywanych prac po ich zakończeniu,14) ewentualna wycinka drzew, 15) wykonanie cięć pielęgnacyjnych drzew i krzewów,16) uzgodnienie z operatorem dostępu do posesji celem wywozu nieczystości stałych,17) rekultywacja przyległego terenu z posiewem trawy. 5. Przedmiot zamówienia będzie wykonywany zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz na warunkach ustalonych z Wykonawcą na podstawie umowy.6. W trakcie przygotowywania oferty Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej na terenie prowadzenia przyszłych prac, wszelkie niezgodności projektu ze stanem istniejącym są ryzykiem Wykonawcy i nie są podstawą do roszczeń o dodatkowe koszty.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233225-2 - Roboty budowlane w zakresie dróg jednopasmowych
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7: o wartości netto: do kwoty 100 000,00 zł., w zakresie polegającym na powtórzeniu podobnych rodzajowo prac zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, w tym pozostających w zgodności z podstawowym zamierzeniem budowlanym oraz związanym bezpośrednio przez identyfikację zamówienia z realizacją podstawowego zamówienia.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunkidotyczące:zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, żedysponuje/będzie dysponował co najmniej 1 osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniuzamówienia na stanowisku kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowaniarobotami budowlanymi w specjalności drogowej.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać sięWykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu - z postępowania o udzielenie zamówieniawyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okolicznościwskazanych: w art. 108 ust. 1 p.z.p.;5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 4 000,00zł.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Wszelkie dopuszczalne zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy, w następujących przypadkach:1) w przypadku zmiany przepisów prawa – dopuszczalna jest taka zmiana umowy, która umożliwi dostosowanie postanowień niniejszej umowy do nowych przepisów prawa,2) wystąpienia zmiany terminu zakończenia robót w związku z:a) opóźnieniami wynikającymi z okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,b) brakiem możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych,c) działaniem siły wyższej, d) wstrzymaniem prac przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,e) koniecznością wykonania zamówień zamiennych.3) konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć, zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy a wzrost ceny nie przekracza 50% wartości pierwotnej umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy