Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa ul. Karłowicza wraz z miejscami postojowymi – Etap I – oraz przebudowa sieci wodociągowej z przyłączami w ul. Karłowicza w Jeleniej Górze"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Jeleniej Górze
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 363294530
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ptasia 2a
1.5.2.) Miejscowość: Jelenia Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-500
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.mzdim@jeleniagora.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://mzdim.bip.jeleniagora.pl/?cid=1
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie
Zamawiający 2
1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji WODNIK Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 611-02-04-161
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Piastowski 21
1.5.2.) Miejscowość: Jelenia Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-560
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@wodnik.net.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wodnik.net.pl/
Zamawiający 3
1.2.) Nazwa zamawiającego: TAURON Nowe Technologie S.A.
1.3.) Oddział zamawiającego: Wrocław
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 899-107-65-56
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Powstańców Śląskich
1.5.2.) Miejscowość: Wrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 53-314
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: marek.bachry@tauron.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://nowe-technologie.tauron.pl/
1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne
1. Podział obowiązków Zamawiający określili w Porozumieniu w sprawie wspólnego udzielenia zamówienia zawartym w dniu 14.03.2023 r. 2. Zamawiający ustalili, że czynności dotyczące przygotowania postępowania dokonane zostaną w sposób zgodny z ustawą Prawo zamówień publicznych i obie strony ww. porozumienia określą odpowiednio swój zakres przedmiotu zamówienia (z podziałem na branżę drogową oraz branżę wodno-kanalizacyjną). 3. Na podstawie art. 38 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, strony ww. porozumienia wyznaczyły Miejski Zarząd Ogłoszenie nr 2023/BZP 00231457/01 z dnia 2023-05-24
2023-05-24 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Roboty budowlane Dróg i Mostów w Jeleniej Górze do działania w charakterze Zamawiającego upoważnionego do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w imieniu i na rzecz wszystkich Zamawiających.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa ul. Karłowicza wraz z miejscami postojowymi – Etap I – oraz przebudowa sieci wodociągowej z przyłączami w ul. Karłowicza w Jeleniej Górze"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-78505d47-b69c-11ee-b628-1a85378e6c0a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00050946
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00033420/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa ul. Karłowicza wraz z miejscami postojowymi – Etap I – oraz przebudowa sieci wodociągowej z przyłączami w ul. Karłowicza w Jeleniej Górze
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/873756
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami za pośrednictwem platformy
zakupowej, dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/873756.
Szczegółowa informacja o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z
wykonawcami, została zawarta w ust. 24 Tomu I Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
dotyczące sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej w postępowaniu, w tym w zakresie wymogu użycia
podpisu elektronicznego, zostały opisane w ust. 15 i 24 Tomu I Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 13 ust. 1 i 3 RODO,
w dokumentach zamówienia (ust. 26 Tomu I Specyfikacji Warunków Zamówienia).
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 19 ust. 4 RODO, w
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00231457/01 z dnia 2023-05-24
2023-05-24 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Roboty budowlane dokumentach zamówienia (ust. 26 Tomu I Specyfikacji Warunków Zamówienia).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MZDiM-P.271.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ul. Karłowicza wraz z miejscami postojowymi – Etap I – oraz przebudowa sieci
wodociągowej z przyłączami w ul. Karłowicza w Jeleniej Górze, obejmująca odcinek od ul. Różyckiego do ul.
Paderewskiego.
2. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zrealizuje roboty budowlane obejmujące wykonanie nowej konstrukcji
nawierzchni drogi, chodników, ścieżki pieszo-rowerowej oraz miejsc postojowych wraz ze wzmocnieniem podłoża, a także
polegające na wymianie związanej z modernizacją istniejącej sieci i przyłączy wodociągowych, która wykonywana będzie po
trasie istniejącej sieci z ułożeniem tymczasowego bypassu w celu zapewnienia ciągłości dostaw wody do obiektów
zlokalizowanych w rejonie przebudowywanej sieci (odcinek Różyckiego – Paderewskiego w Jeleniej Górze).
3. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do opracowania, zatwierdzenia i wdrożenia projektu
zmiany organizacji ruchu na czas wykonywania robót budowlanych, a po zakończeniu zadania – zdemontowania i/lub
usunięcia tymczasowego oznakowania pionowego i poziomego oraz przywrócenia nawierzchni jezdni, chodników i pasów
zieleni do stanu pierwotnego.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Tomie IIIA Specyfikacji Warunków Zamówienia, zwanej dalej
SWZ – dotyczącym robót branży drogowej, nadzorowanych przez Miejski Zarząd Dróg i Mostów, Tomie IIIB SWZ –
dotyczącym robót branży wodno-kanalizacyjnej, nadzorowanych przez PWiK „WODNIK” Sp. z o. o., a także w załącznikach
do ww. Tomów IIIA i IIIB SWZ, które stanowi dokumentacja projektowo-techniczna, zawierająca łącznie dla branży drogowej
oraz sieci i przyłączy wodociągowych: projekt wykonawczy, projekt docelowej organizacji ruchu, Specyfikacje Techniczne
Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, schemat oświetlenia, przedmiar robót, a także mapę (przebieg sieci
wodociągowej).
5. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę:
1) gwarancji na wykonane roboty przez okres minimum 60 miesięcy od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru robót
budowlanych;
2) rękojmi za wady przedmiotu zamówienia przez okres minimum 60 miesięcy od dnia podpisania końcowego protokołu
odbioru robót budowlanych (tożsamy z okresem gwarancji, o którym mowa w pkt 1).
6. Okres gwarancji, o której mowa w ust. 5 pkt 1, stanowi jedno z punktowanych kryteriów oceny ofert, stąd Wykonawca
może wydłużyć oferowany termin gwarancji – na zasadach określonych w ust. 19 Tomu I SWZ. W takiej sytuacji okres
rękojmi za wady wydłuży się automatycznie o przedłużony okres gwarancji. Maksymalny zaoferowany okres gwarancji, jaki
będzie oceniany przez Zamawiającego w ramach jednego z kryteriów oceny ofert, wynosi 72 miesiące. Jeśli Wykonawca
zaoferuje dłuższy niż 72-miesięczny okres gwarancji, Zamawiający przyzna ofercie taką ilość punktów, jak dla określonego
w tym kryterium oceny ofert maksymalnego 72-miesięcznego okresu gwarancji.
7. Zasady realizacji i rozliczania zamówienia zostały określone w Projekcie umowy, stanowiącym Tom II SWZ.
8. Dodatkowe wymagania dotyczące zamówienia w zakresie robót branży wodno-kanalizacyjnej:
1) przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć przedmiot umowy w zakresie i na kwotę opisane w
§ 1 ust. 10 Projektu umowy (Tom II SWZ).
2) Wykonawca zapewnia ciągłość ubezpieczenia, o którym mowa w pkt 1, przez pełny okres realizacji przedmiotu umowy.
W przypadku gdy okres ważności udokumentowanego ubezpieczenia wygaśnie przed upływem terminu obowiązywania
umowy, Wykonawca zobowiązany będzie do przedłużenia ważności tego ubezpieczenia lub zawarcia kolejnej umowy
ubezpieczeniowej i przedłożenia Zamawiającemu – najpóźniej w terminie do 5 dni licząc od daty upływu dotychczasowego
ubezpieczenia – poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii dokumentu potwierdzającego ciągłość ubezpieczenia – z
zachowaniem wymagań opisanych w § 1 ust. 10 Projektu umowy (Tom II SWZ).
9. Informacja w zakresie wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczących
zatrudniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie
realizacji zamówienia, została ujęta w ust. 20 Tomu I SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu
dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym
zakresie;
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00231457/01 z dnia 2023-05-24
2023-05-24 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Roboty budowlane
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów -
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Powyższy warunek zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że:
1) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności:
a) Kierownikiem budowy – osobą posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie, wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682) lub
odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów, oraz uprawnioną do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń;
b) Kierownikiem robót sanitarnych – osobą posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie, wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682) lub
odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów, oraz uprawnioną do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i
urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;
c) Kierownikiem robót elektrycznych – osobą posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie, wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682) lub
odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów, oraz uprawnioną do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i
urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia powyższych funkcji (a-c) przez osobę/y wskazaną/e przez Wykonawcę.
W zakresie uprawnień budowlanych Zamawiający dopuszcza kwalifikacje zawodowe nabyte w innych niż Rzeczpospolita
Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państwach członkowskich
Europejskiego Porozumienia o Wolnych Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – na
zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682) – z
uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334);
2) w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy, w tym okresie) wykonał w sposób należyty co najmniej:
a) jedno (1) zamówienie obejmujące swoim zakresem budowę, przebudowę lub remont drogi o długości nie mniejszej niż
300 m wraz z budową lub przebudową oświetlenia drogowego i kanalizacji deszczowej;
b) jedno (1) zamówienie obejmujące swoim zakresem budowę lub przebudowę sieci wodociągowej metodą bezwykopową
lub wykopem otwartym na długości co najmniej 200 m wraz z przyłączami.
Dopuszcza się, aby ww. zakres dwóch zamówień (a-b) był zrealizowany w ramach jednego zamówienia (zbiorczo).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu
potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
1) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień, niezbędnych do
wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami(wzór Wykazu osób stanowi Załącznik Nr 3 do Tomu I SWZ);
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i
miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te
roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od
niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (wzór Wykazu robót budowlanych stanowi
Załącznik Nr 4 do Tomu I SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wymagane będą
następujące podmiotowe środki dowodowe:
1) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie
podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego (wzór Oświadczenia stanowi Załącznik Nr 5 do Tomu I SWZ) – oświadczenie to składa odpowiednio: Wykonawca, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz podmiot udostępniający zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp; 2) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do Tomu I SWZ); 3) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w
ust. 1 pkt 3, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury – wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed ich złożeniem. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze
wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Dokument taki powinien być wystawiony
nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem. 4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.5. Od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach Ogłoszenie nr 2023/BZP 00231457/01 z dnia 2023-05-24 2023-05-24 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Roboty budowlane
określonych w art. 118 ustawy Pzp – będzie żądane przedstawienie podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 1
pkt 3, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania. Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp,mających siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się zasady określone w ust. 2 i 3.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców – w odniesieniu do warunków dotyczących
wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia – oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Prawo
zamówień publicznych (Pzp), z którego wynikać będzie, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni
Wykonawcy (wzór stanowi Załącznik Nr 8 do Tomu I SWZ);
2) w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby – zobowiązanie podmiotu
udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia
(wzór stanowi Załącznik Nr 7 do Tomu I SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca
(realizując zamówienie) będzie dysponował niezbędnymi zasobami podmiotów udostępniających zasoby;
3) w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania – odpis lub
informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego
właściwego rejestru;
4) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy albo Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w
art. 118 ustawy Pzp – jeżeli umocowanie do reprezentowania przez osobę działającą w imieniu Wykonawcy albo
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo podmiotu udostępniającego zasoby nie wynika z
dokumentów, o których mowa w pkt 3.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 25 000,00 zł (dwadzieścia pięć tysięcy złotych) - na zasadach
określonych w ust. 13 Tomu I Specyfikacji Warunków Zamówienia.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Do oferty wspólnej winno być dołączone pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do
reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Wszelka korespondencja w postępowaniu będzie prowadzona wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik.
4. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki udziału w postępowaniu,
określone w ust. 8.1.4 Tomu I SWZ, musi spełniać co najmniej jeden Wykonawca. Warunek, o którym mowa w ust. 8.1.4 pkt
2 Tomu I SWZ, dotyczący posiadanego doświadczenia, nie podlega sumowaniu, tj. nie dopuszcza się łączenia
doświadczenia zdobytego przez kilku Wykonawców w postaci realizacji robót o mniejszym zakresie (rzeczowym i
dotyczącym długości drogi oraz sieci wodociągowej) – w celu łącznego spełnienia postawionego warunku.
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00231457/01 z dnia 2023-05-24
2023-05-24 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Roboty budowlane
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wskazanych w ust.
8.1.4 Tomu I SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z
Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej
sytuacji Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, w którym należy
wskazać, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Druk oświadczenia stanowi Załącznik Nr 8
do Tomu I SWZ.
7. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie odrębnie składa oświadczenie, o którym mowa w art. 125
ust. 1 ustawy Pzp (Załącznik Nr 2 do Tomu I SWZ). Oświadczenia te należy złożyć wraz z ofertą.
8. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegający się o zamówienie.
9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy
i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
10. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wnoszących ją wspólnie, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w
sprawie zamówienia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
11. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań dotyczących przedmiotowego zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz opis warunków ich wprowadzenia zostały określone w dokumentach zamówienia (w ust.
22 Tomu I Specyfikacji Warunków Zamówienia, a także w paragrafie 10 Projektu umowy, stanowiącego Tom II Specyfikacji
Warunków Zamówienia).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-05 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/873756
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-05 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest:
1) wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy – zgodnie z ust. 14 Tomu I SWZ;
2) przedłożyć Zamawiającemu potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię uprawnień dotyczących wskazanych
przez Wykonawcę osób skierowanych do realizacji zamówienia, tj. kierownika budowy oraz kierowników robót sanitarnych i
elektrycznych (zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w ust. 8.1.4 pkt 1 Tomu I SWZ) oraz
zaświadczenia o członkostwie ww. osób w izbie inżynierów budownictwa (aktualność wpisów ww. osób do izby musi
zachować ważność przez cały okres realizacji umowy).
2. Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może dokonać ponownego
badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo
unieważnić postępowanie.
3. Niedopełnienie przez Wykonawcę formalności określonych w ust. 1, będzie uznane przez Zamawiającego za uchylanie
się Wykonawcy od zawarcia umowy.
4. Podpisanie umowy nastąpi w trybie i terminie ustalonym między stronami.
5. W ust. 9 pkt 9.7-9.10 Tomu I SWZ określone zostały podstawy wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu -
zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 129 z późn. zm.),
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00231457/01 z dnia 2023-05-24
2023-05-24 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Roboty budowlane
a także odrzucenia oferty takiego wykonawcy.
6. Podane w Sekcji I niniejszego ogłoszenia o zamówieniu dane teleadresowe Zamawiającego nr 2 (Przedsiębiorstwa
Wodociągów i Kanalizacji "Wodnik" Sp. z o. o.), w szczególności adres e-mail, nie służą do kontaktowania się
Zamawiającego z Wykonawcami w ramach niniejszego zamówienia.