Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
˜„Przebudowa ul. Chałubińskiego na odcinku od ul. Janosika do ul. Giewont”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ˜Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: ˜REGON 364429563
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ˜Piotrkowska 175
1.5.2.) Miejscowość: ˜Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: ˜90-447
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ˜zamowienia@zim.uml.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: ˜http://zim.lodz.bip-e.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
˜„Przebudowa ul. Chałubińskiego na odcinku od ul. Janosika do ul. Giewont”
2.4.) Identyfikator postępowania: ˜ocds-148610-20324734-ca8c-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00082117
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
˜https://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne/11877,Przebudowa-ul-Chalubinskiego-na-odcinku-od-ul-Janosika-do-ul-Giewont.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: ˜W postępowaniu o udzieleniezamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu MiniPortalu,który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl , ePUAPu dostępnego podadresem:https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej zamowienia@zim.uml.lodz.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: ˜Dokumenty elektroniczne składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza dokomunikacji jako załączniki. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny zwymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. wsprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznychdladokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzieleniezamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu MinistraRozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowychoraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z2020 poz. 2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): ˜Ochronie Danych Osobowych (RODO) związanazpostępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.1) Administratorem danych osobowych jestZarząd Inwestycji Miejskich, siedziba, Łódź ul. Piotrkowska 175, tel. 42 272 62 80, e-mail:zim@zim.uml.lodz.pl, reprezentowany przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich.2) W sprawachochrony danych osobowych można się kontaktować z Inspektorem ochrony danych: e-mail:iod@zim.uml.lodz.pl. Dane dotyczące inspektora podane są na stronie internetowej: zim.lodz.bipe.pl.3) Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w związku z pełnieniem przez Dyrektora ZarząduInwestycji Miejskich obowiązków kierownika zamawiającego w postępowaniach o udzieleniezamówienia publicznego na rzecz Miasta Łodzi w związku z realizacją zadań powierzonych jednostcena podstawie zarządzenia Nr 570/VIII/19 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 18 lutego 2019 r. w sprawie powierzenia Zarządowi Inwestycji Miejskich realizacji zadań inwestycyjnych oraz udzieleniapełnomocnictwa do reprezentowania Miasta Łodzi jako inwestora zadań inwestycyjnych ze zm. wzwiązku z § 3 statutu Zarządu Inwestycji Miejskich stanowiącego załącznik do uchwały Nr XXVI/650/16Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 9 marca 2016 r. w sprawie utworzenia i nadania statutu dla jednostkibudżetowej o nazwie Zarząd Inwestycji Miejskich (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego poz. 1431 ze zm.), w tymmiędzy innymi niniejszego postępowania (...) Ciąg dalszy w SWZ, rozdział IV ust. 19 pkt 4 i następne.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ˜ZIM-DZ.2620.35.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
˜1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przebudowa ul. Chałubińskiego na odcinku od ul. Janosika do ul. Giewont 2. Zakres robót obejmuje m. in.: prace rozbiórkowe, roboty ziemne, budowę jezdni, chodników, zjazdów, krawężników, obrzeży i oporników, budowę kanału deszczowego, odwodnienia, oświetlenia, zabezpieczenie sieci, regulację wysokościową armatury, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz prace zieleniarskie.Należy zaznaczyć, że ul. Chałubińskiego obsadzona jest bardzo cenną pod względem przyrodniczym podwójną aleją kasztanowców zwyczajnych. Przy pracach związanych z przebudową ulicy konieczne jest zachowanie szczególnej ostrożności by ograniczyć do minimum ryzyko uszkodzenia drzew. Roboty budowlane będą prowadzone pod nadzorem inspektora nadzoru od zieleni a wszelkie kolizje z drzewami (w tym ich korzeniami szkieletowymi) stwierdzone podczas prowadzonych prac wykonawca ma obowiązek zgłaszać zamawiającemu i Wydziałowi Kształtowania Środowiska celem podjęcia decyzji co do dalszego postępowania. Wszelkie prace związane z realizacją inwestycji należy wykonywać z zachowaniem szczególnej ostrożności w pobliżu wszystkich drzew, bez uszkadzania ich koron, pni i korzeni, a same rośliny zabezpieczyć przed wszelkimi uszkodzeniami mechanicznymi spowodowanymi przez sprzęt poprzez zastosowanie osłon pni i ewentualne podwiązanie kolidujących gałęzi. Niedopuszczalne jest podcinanie gałęzi drzew. Z uwagi na liczne zbliżenia projektowanych zjazdów i chodnika do istniejących drzew zaleca się by wszelkie prace w pobliżu drzew prowadzić ręcznie, z zachowaniem korzeni szkieletowych o średnicy powyżej 3 cm. Tam gdzie będzie to możliwe zaleca się wyniesienie projektowanych nawierzchni utwardzonych i minimalizację korytowania. W pobliżu drzew zaleca się stosowanie ecobordów lub wypłyconych obrzeży umożliwiających zachowanie korzeni. Tam gdzie to możliwe zaleca się stosowanie technologii minimalizujących ryzyko uszkodzenia korzeni, wypłycanie korytowania, rezygnacja z głębokich betonowych obrzeży, prowadzenie prac ziemnych ręcznie z zachowaniem korzeni szkieletowych drzew.Ponadto podczas prowadzenia prac należy przestrzegać następującychwytycznych:- Z uwagi na konieczność ochrony systemów korzeniowych drzew, prace ziemne w pobliżu drzew (w obrębie rzutu ich koron) należy wykonywać ręcznie ze szczególną ostrożnością by nie uszkodzić korzeni.- W trakcie wykonywania prac ziemnych obowiązuje zakaz odcinania korzeni o średnicy powyżej 3 cm. W przypadku napotkania korzeni tej średnicy w trakcie wykonywania wykopu, należy je pozostawić bez uszkadzania, obkopać ręcznie i zabezpieczyć przed otarciem np. tkaniną jutową stale zwilżaną wodą. Prowadzenie dalszych prac należy wykonywać bez uszkadzania zabezpieczonych korzeni. W miarę możliwości prace w pobliżu takich korzeni należy przeprowadzić jak najszybciej, by nie pozostawiać ich zbyt długo w otwartym wykopie.- W przypadku koniecznego odsłonięcia lub uszkodzenia (przycięcia) drobniejszych korzeni (o średnicy mniejszej niż 3 cm) należy pamiętać by były one przycięte gładko ostrym, czystym narzędziem, aby umożliwić szybkie zalewanie ran, po czym należy je niezwłocznie zabezpieczyć zgodnie z dobrą praktyką ogrodniczą, w tym poprzez użycie właściwego okrycia (np. maty z jutynasączonej wodą) i stosowania stałego nawodnienia.- W trakcie wykonywania prac nie dopuszcza się składowania ziemi z wykopów, materiałów budowlanych oraz postoju lub przejazdu maszyn w rzucie koron drzew. Obiekty zaplecza technicznego powinny być lokalizowane poza powierzchniami zadrzewionymi.- Czas prowadzenia robót ziemnych w zbliżeniu do drzew i krzewów powinien być możliwie jak najkrótszy. Prace te powinny być prowadzone bez przemieszczania wierzchniej próchniczej warstwy gleby w głąb profilu glebowego.- Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania terenu do stanu zastanego po zakończeniu prac ziemnych, w szczególności do odtworzenia wszystkich zniszczonych powierzchni trawników zgodnie ze sztuką ogrodniczą metodą „z siewu”.- Prace budowlane będą wykonywane zgodnie z art. 87 a ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody: „Prace ziemne oraz inne prace wykonywane ręcznie, z wykorzystaniem sprzętu mechanicznego lub urządzeń technicznych, wykonywane w obrębie korzeni, pnia lub korony drzewa lub w obrębie korzeni lub pędów krzewu, przeprowadza się w sposób najmniej szkodzący drzewom i krzewom”.Ponadto, tam gdzie jest to możliwe, podczas prowadzenia inwestycji w pobliżu drzew należy je właściwie zabezpieczyć. W tym celu zaleca się wytyczenie stref ochronnych drzew, które należałoby wygrodzić. W przypadku braku możliwości wydzielenia strefy ochronnej dla drzew należy indywidualnie zabezpieczyć pnie drzew poprzez ich odeskowanie. Pnie drzew przed odeskowaniem powinny być zabezpieczone miękkimi materiałami (np. maty słomiane lub trzcinowe, itp.). Zabezpieczenie powinno uwzględniać kształt pnia i być wykonane w taki sposób, aby elementy chroniące (np. deski) w możliwie największym stopniu przylegały do powierzchni pnia. Do oszalowania pni drzew należy używać desek o szerokości nie większej niż 10 cm. Deski ustawić należy blisko siebie. Elementy stanowiące osłonę powinny okrywać pień do wysokości minimum 170 cm nad poziomem gruntu i być mocowane w sposób nieszkodzący drzewom. Do mocowania osłony do pnia nie wolno używać gwoździ. Deski nie mogą opierać się o istniejące korzenie, by nie doprowadzić do ich uszkodzenia.3. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą: Dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) – załącznik nr 3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45232310-8 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
45232452-5 - Roboty odwadniające
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233320-8 - Fundamentowanie dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: ˜11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: ˜Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie zostanie udzielone na podstawie negocjacji z dotychczasowym wykonawcą, na warunkach określonych w umowie podstawowej.Przewidywane zamówienie obejmować będzie prace budowlane w zakresie robót drogowych, w tym rozbiórki, roboty w zakresie podbudowy, kładzenia nawierzchni jezdni i chodników, montażu elementów małej architektury, roboty w zakresie infrastruktury, w tym sieci elektroenergetycznej, odwodnienia i regulacji armatury, roboty w zakresie prac zieleniarskich, wykonania i zabezpieczenia nasadzeń, oraz organizacji ruchu.Zamówienie zostanie udzielone na podstawie negocjacji z dotychczasowym Wykonawcą, na warunkach określonych w umowie podstawowej. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych robót budowlanych zostaną udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: ˜Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: ˜Gwarancja i rękojmia na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4