Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa systemu telewizji przemysłowej jednostki wraz z rozbudową systemu kontroli dostępu na terenie Zakładu Karnego w Chełmie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Karny Chełm
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000320041
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kolejowa 112
1.5.2.) Miejscowość: Chełm
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-100
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 825627853
1.5.8.) Numer faksu: 825653557
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zk_chelm@sw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.swnet.sw.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa systemu telewizji przemysłowej jednostki wraz z rozbudową systemu kontroli dostępu na terenie Zakładu Karnego w Chełmie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-50d92832-feb4-11ec-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00246792
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00060941/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa systemu telewizji przemysłowej jednostki wraz z rozbudową systemu kontroli dostępu na terenie Zakładu Karnego w Chełmie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Tak
2.12.) Rodzaj wykonawców, którzy mogą ubiegać się o udzielenie zamówienia:
art. 94 ust. 1 pkt 5) ustawy
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-50d92832-feb4-11ec-8000-d680d39e541a
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.zpsw.gov.pl, www.miniportal.uzp.gov.pl, www.ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu zostały opisane w regulaminie korzystania z systemu mini portal oraz warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP)
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: www.zp.gov.pl, www.ezamówienia.gov.pl, www.miniportal.uzp.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem Pani/Pana danych jest Zakład Karny w Chełmie, ul. kolejowa 112, 22-100 Chełm, tel.: (82) 562 78 53, e-mail: zk_chelm@sw.gov.pl;
inspektorem ochrony danych w Zakładzie Karnym w Chełmie jest Krzysztof Pikus tel.: (82) 562 78 53, e-mail: iod_chelm@sw.gov.pl;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne na roboty budowlane zadania pn. „Przebudowa systemu telewizji przemysłowej jednostki wraz z rozbudową systemu kontroli dostępu na terenie Zakładu Karnego w Chełmie” przeprowadzonego w trybie podstawowym bez przeprowadzania negocjacji, o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2021r. Poz. 1129 dalej „Pzp”);
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18, art. 19 oraz art. 72 ust.1 Pzp;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych1;
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO2;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: D/Kw.2232.22.2022.MM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy Pzp oraz niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia zwanej dalej „SWZ”.
2. Pzp Zamawiający zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp, tj. mających status zakładu pracy chronionej, spółdzielnie socjalne oraz innych wykonawców, których głównym celem lub głównym celem działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób społecznie marginalizowanych tj.: osób pozbawionych wolności lub zwalnianych z zakładów karnych, o których mowa w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny wykonawczy, mających trudności w integracji ze środowiskiem pod warunkiem, że procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do tej grupy jest nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych u wykonawcy albo w jego jednostce, która będzie realizowała zamówienie.
Wykonawca wraz z ofertą złoży oświadczenie potwierdzające, że wymagany procentowy wskaźnik zatrudnienia osób pozbawionych wolności zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej, spółdzielnie socjalne lub wykonawcę lub jego wyodrębnioną organizacyjnie jednostkę, która będzie realizowała zamówienie jest nie mniejszy niż 30%
3. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenie wizji lokalnej
4. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z możliwością prowadzenia negocjacji.
5. Szacunkowa wartość przedmiotowego zamówienia nie przekracza progów unijnych o jakich mowa w art. 3 ust. 2 i 3 Pzp.
IV. Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest: realizacja zadania o nazwie „Przebudowa systemu telewizji przemysłowej jednostki wraz z rozbudowa systemu kontroli dostępu na terenie Zakładu Karnego w Chełmie” polegający na przebudowie i rozbudowie w/w instalacji zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia. Przedmiot zamówienia ma zostać zrealizowany w jednym etapie w roku 2022 r.
Zamówienie dotyczy całości zadania pn. „Przebudowa systemu telewizji przemysłowej jednostki wraz z rozbudową systemu kontroli dostępu na terenie Zakładu Karnego w Chełmie”
Zestawienie prac związanych z realizacją całości zadania pn. „Przebudowa systemu telewizji przemysłowej jednostki wraz z rozbudową systemu kontroli dostępu na terenie Zakładu Karnego w Chełmie” oraz obowiązki Wykonawcy zostały wyszczególnione w projektowanych postanowieniach umowy – załącznik nr 10 oraz opisem przedmiotu zamówienia - załącznik nr 5.
2. Wykonawca wykonując przedmiot zamówienia uwzględni wymagania zawarte w powyższych dokumentach.
3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze specyfiką terenu przeprowadzanej inwestycji znajdującego się w jednostce penitencjarnej ze szczególną dbałością o obiekty budowlane znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie terenu na którym przeprowadzane zostaną prace remontowe.
4. Do każdej z nazw firm, znaków firmowych, itp., które zostały wymienione w specyfikacji warunków zamówienia, opisie przedmiotu zamówienia(stanowiących załączniki do niniejszej specyfikacji) – dodaje się słowa „lub równoważne” zamawiający rozumie rozwiązania techniczne, materiały lub urządzenia o nie gorszych parametrach niż wskazane w opisach. Wszelkie towary określone w dokumentacji, a pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać, aby spełnić wymagania zamawiającego. Wykonawca może zaproponować zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych opisanym w specyfikacji warunków zamówienia. W takim przypadku wykonawca jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego towary (materiały i urządzenia) spełniają określone przez zamawiającego wymagania (kryteria równoważności). Wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy zharmonizowane). Wykonawca ma obowiązek posiadać dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie wszystkich zastosowanych materiałów (atesty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości i inne niezbędne dokumenty).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45216113-9 - Roboty budowlane w zakresie budynków więziennych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45312200-9 - Instalowanie przeciwwłamaniowych systemów alarmowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny i wyboru oferty najkorzystniejszej:
1. Zamawiający wyklucza z postępowania wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1, art. 109 ust. 1 pkt 4,5,7 ustawy Pzp
2. Zamawiający odrzuca każdą ofertę, w stosunku do której powstała choćby jedna z przesłanek wymienionych w art. 226 ust. 1 ustawy Pzp.
3. W trakcie badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców udzielenia wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert, w tym ceny.
4. Zamawiający poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie, rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty w granicach i na podstawie art. 223 Pzp.
5. Zamawiający unieważni postępowanie, jeżeli zajdą przesłanki określone w art. 255 i 256 ustawy Pzp.
6. O unieważnieniu postępowania zamawiający zawiadamia pisemnie wszystkich wykonawców, podając uzasadnienie faktyczne i prawne swej decyzji.
7. Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ofert rozpatrywanych i niepodlegających odrzuceniu wyłącznie na podstawie następujących kryteriów i wag:
L.p.
Kryterium
Waga (znaczenie punktowe)
1.
Cena oferty
60
2.
Termin realizacji
40
Sposób oceny ofert:
Ocena ofert zostanie przeprowadzona na podstawie podanych wyżej kryteriów oraz ich znaczenia. Oferty będą oceniane punktowo. Maksymalna liczba punktów jaką po uwzględnieniu znaczeń (wag) może osiągnąć oferta, wynosi po zsumowaniu 100 pkt, tj.
1) za najniższą cenę - 60 pkt
2) za najkrótszy termin realizacji - 40 pkt
W każdej rozpatrywanej ofercie, niepodlegającej odrzuceniu, Zamawiający przyzna punkty za poszczególne kryteria z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku:
1. Punktacja za kryterium „cena oferty” – 60 pkt.
„Cena oferty” to wartość brutto za realizację przedmiotu zamówienia, wyliczona zgodnie z zapisami rozdziału XXII SWZ. Zamawiający przyzna punkty w tym kryterium zgodnie z poniższym wzorem:
najniższa cena brutto oferowana
liczba punktów w kryterium = ------------------------------------------ x 60 pkt waga kryterium
„cena oferty” cena brutto z oferty badanej
2. Punktacja za kryterium „termin realizacji” znaczenie kryterium – 40 pkt.
Termin realizacji” to kryterium, w którym Zamawiający będzie oceniał czas realizacji przedmiotu zamówienia podany przez Wykonawcę w Formularzu oferty – datę, do jakiej Wykonawca skróci okres realizacji przedmiotu zamówienia w stosunku do terminu maksymalnego tj do 30 listopada 2022 r. Zamawiający przyzna punkty w tym kryterium zgodnie z tabelą:
Lp.
Skrócenie terminu realizacji zamówienia wskazane przez Wykonawcę
Ilość punktów przyznawana za dany termin realizacji (pkt)
1
do dnia 30 listopada 2022r.
0
2
do dnia 15 listopada 2022 r.
10
3
do dnia 31 października 2022 r.
20
4
do dnia 15 października 2022 r.
30
5
do dnia 30 września 2022 r.
40
a) Maksymalny termin realizacji przedmiotu zamówienia: 30 listopada 2022 r.
b) Wykonawca w Formularzu oferty wskaże datę, do której skróci maksymalny termin realizacji przedmiotu zamówienia.
c) W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże w Formularzu oferty skrócenia terminu realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający przyjmie, że termin realizacji jest maksymalny i przyzna Wykonawcy 0 pkt w tym kryterium.
Wybór najkorzystniejszej oferty:
Zamawiający udzieli zamówienia i podpisze umowę z wykonawcą, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszej specyfikacji i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy Pzp oraz niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia zwanej dalej „SWZ”.
2. Pzp Zamawiający zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp, tj. mających status zakładu pracy chronionej, spółdzielnie socjalne oraz innych wykonawców, których głównym celem lub głównym celem działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób społecznie marginalizowanych tj.: osób pozbawionych wolności lub zwalnianych z zakładów karnych, o których mowa w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny wykonawczy, mających trudności w integracji ze środowiskiem pod warunkiem, że procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do tej grupy jest nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych u wykonawcy albo w jego jednostce, która będzie realizowała zamówienie.
Wykonawca wraz z ofertą złoży oświadczenie potwierdzające, że wymagany procentowy wskaźnik zatrudnienia osób pozbawionych wolności zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej, spółdzielnie socjalne lub wykonawcę lub jego wyodrębnioną organizacyjnie jednostkę, która będzie realizowała zamówienie jest nie mniejszy niż 30%
3. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenie wizji lokalnej
4. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z możliwością prowadzenia negocjacji.
5. Szacunkowa wartość przedmiotowego zamówienia nie przekracza progów unijnych o jakich mowa w art. 3 ust. 2 i 3 Pzp.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Określone w swz
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Określone w SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Określone w SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Określone w SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Określone w SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Określone w warunkach umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl//
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-25 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni