Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa skrzyżowania drogi powiatowej nr 1924G z drogą wojewódzką nr 224 polegająca na budowie ronda w miejscowości Kiełpino wraz z remontem drogi.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Kartuski - Zarząd Dróg Powiatowych w Kartuzach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191687253
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gdańska 26
1.5.2.) Miejscowość: Kartuzy
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-300
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.7.) Numer telefonu: 58 681 07 15
1.5.8.) Numer faksu: 58 681 15 22
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zdpk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: zdp.kartuzy.ibip.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarządzanie drogami powiatowymi na terenie Powiatu Kartuskiego
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa skrzyżowania drogi powiatowej nr 1924G z drogą wojewódzką nr 224 polegająca na budowie ronda w miejscowości Kiełpino wraz z remontem drogi.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-515de560-b184-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00106375
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00338248/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Przebudowa skrzyżowania drogi powiatowej nr 1924G z drogą wojewódzką nr 224 polegająca na budowie ronda w miejscowości Kiełpino wraz z remontem drogi.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_kartuzy
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_kartuzy
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Funkcjonalność platformy gwarantuje złożenie przez Wykonawcę w postępowaniu zaszyfrowanej oferty wraz z załącznikami, w sposób uniemożliwiający Zamawiającemu zapoznanie się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert. Za datę przekazania oferty na platformie przyjmuje się datę jej przekazania w systemie poprzez kliknięcie przycisku „Złóż ofertę” w kroku drugim składania oferty i wyświetleniu komunikatu, że oferta została złożona. W toku postępowania wszelka komunikacja, w tym oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje przekazywane będą za pomocą udostępnionego na platformie formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania oświadczeń, wniosków oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego”, po którym pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji „Komunikaty”. Zalecenia odnośnie kwalifikowanego podpisu elektronicznego: dla dokumentów w formacie „pdf” zaleca się podpis w formatem PAdES, dokumenty w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać formatem XAdES. Zalecenia odnośnie podpisu osobistego: dla dokumentów w formacie „pdf” lub „xml” zaleca się podpis wewnętrzny (otoczony), dokumenty w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać podpisem zewnętrznym lub otaczającym.
Zalecenia odnośnie podpisu zaufanego: wielkość dokumentów nie może przekraczać 10 MB, dostępny format podpisu „xml”. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie: stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2G RAM, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac OS x 10.4, Linux lub ich nowsze wersje, zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0., włączona obsługa JavaScript, zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), na platformie występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty do ilości 10 plików lub spakowanych folderów przy maksymalnej wielkości 150MB. Zamawiający dopuszcza przysyłanie danych w formatach dopuszczonych odpowiednimi przepisami prawa tj.: mi.in.: .doc; .docx; .odt; .xls; .xlsx; .pdf przy czym Zamawiający zaleca wykorzystywanie plików w formacie .pdf . Zamawiający dopuszcza kompresję danych: .zip, .7Z. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego akceptuje warunki korzystania z platformy, określone w regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_kartuzy oraz uznaje go za wiążący. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformy znajdują się pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje oraz w zakładce prowadzonego postępowania. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z instrukcją korzystania z platformy, w szczególności za sytuację, gdy zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert. Taka oferta nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu. W przypadku przekazywania dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Wykonawca może również komunikować się za pomocą e-mail: przetargi@zdpk.pl (za wyjątkiem oferty z załącznikami).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Dla uczestników postępowań o zamówienie publiczne
Administrator danych
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, które dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakimi sposobami, jest Zarząd Dróg Powiatowych w Kartuzach z siedzibą przy ul. Gdańskiej 26 w Kartuzach email: sekretariat@zdpk.pl
Inspektor ochrony danych
We wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych, macie Państwo prawo kontaktować się z naszym Inspektorem ochrony danych na adres mailowy: iod@zdpk.pl
Cel przetwarzania
Państwa dane są przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, zawarcia i wykonania umowy w niniejszym postępowaniu.
Podstawa przetwarzania danych
Podstawa prawną przetwarzania danych są przepisy prawa: ustawa z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych, ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).
W przypadku dobrowolnego podania danych niewynikających z przepisów prawa podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest Państwa zgoda wyrażona poprzez akt uczestnictwa w postępowaniu (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO)
Pełną treść obowiązku informacyjnego znajdziecie Państwo w pkt 25 SWZ niniejszego postępowania oraz na naszej stronie www http://zdp.kartuzy.ibip.pl w zakładce OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH/ Klauzula informacyjna
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenie dostępu do Państwa danych o których mowa wyżej może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności zgodnie z art. 18 ust. 5 pkt) 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
Pełną treść obowiązku informacyjnego znajdziecie Państwo w pkt 25 SWZ niniejszego postępowania oraz na naszej stronie www http://zdp.kartuzy.ibip.pl w zakładce OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH/ Klauzula informacyjna
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenie dostępu do Państwa danych o których mowa wyżej może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności zgodnie z art. 18 ust. 5 pkt) 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
Pełną treść obowiązku informacyjnego znajdziecie Państwo w pkt 25 SWZ niniejszego postępowania oraz na naszej stronie www http://zdp.kartuzy.ibip.pl w zakładce OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH/ Klauzula informacyjna
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZDP.4.2201.13.2022.SP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest:
Przebudowa skrzyżowania drogi powiatowej nr 1924G z drogą wojewódzką nr 224 polegającą na budowie ronda w miejscowości Kiełpino wraz z remontem drogi.
Roboty będą prowadzone na drodze powiatowej nr 1924G (Kiełpino – Pikarnia), na drodze wojewódzkiej nr 224 (Gniewowo - Tczew) oraz na drodze gminnej (Kiełpino – Goręczyno).
Zamówienie składa się z dwóch zadań: z budowy ronda oraz remontu drogi powiatowej nr 1924G na odcinku 1150m.
Zakres prac obejmuje:
I. Przebudowę skrzyżowania drogi powiatowej nr 1924G z drogą wojewódzką nr 224 polegającą na budowie ronda w miejscowości Kiełpino.
1. DANE TECHNICZNE PROJEKTOWANEJ DROGI
Dane techniczne drogi wojewódzkiej nr 224:
1. Klasa techniczna drogi: G
2. Kategoria ruchu: KR 3
3. Prędkość projektowa Vp: 40km/h
4. Obciążenie: 115KN/oś
6. Szerokość pasów ruchu: 3.00 m
7. Szerokość chodnika: 2.0-2.5 m
Dane techniczne drogi powiatowej nr 1924G:
1. Klasa techniczna drogi: Z
2. Kategoria ruchu: KR 3
3. Prędkość projektowa Vp: 40km/h
4. Obciążenie: 115KN/oś
6. Szerokość pasów ruchu: 3.00 m
7. Szerokość chodnika: 2.0 m
Dane techniczne drogi gminnej:
1. Klasa techniczna drogi: L
2. Kategoria ruchu: KR 3
3. Prędkość projektowa Vp: 40km/h
4. Obciążenie: 100KN/oś
6. Szerokość pasów ruchu: 2.50 m
7. Szerokość chodnika: 2.0 m
2. STAN ISTNIEJĄCY
2.1. Położenie administracyjne inwestycji
Planowana inwestycja znajduje się w województwie pomorskim, w powiecie kartuskim, gminie Kartuzy.
2.2. Istniejące zagospodarowanie terenu
W stanie istniejącym przedmiotowe skrzyżowanie stanowi skrzyżowanie zwykłe, nieskanalizowane, na którym ze względów wysokościowych znacznie ograniczona jest widoczność. Dodatkowo tereny wokół skrzyżowania są w większości zabudowane, co dodatkowo utrudnia widoczność. Przy wlocie drogi powiatowej znajduje się przydrożna kapliczka z krzyżem. Wlot drogi wojewódzkiej w kierunku Kartuz wyposażony jest w zatokę autobusową, która znajduje się bezpośrednio za skrzyżowaniem, w jego strefie oddziaływania. Zatoka w kierunku południowym (Nowa Karczma) znajduje się poza strefą oddziaływania skrzyżowania.
3. STAN PROJEKTOWANY
3.1. Projektowana budowa drogi w planie
Zakres robót do wykonania przedstawiono na rysunku PZT.02. Plan sytuacyjny i obejmuje przebudowę drogi wojewódzkiej nr 224 o długości ok. 220m, przebudowę drogi powiatowej na długości ok. 55m, przebudowę drogi gminnej na odcinku ok. 56m, budowę ronda oraz zatoki autobusowej a także ciągów pieszych, przebudowę zjazdów i przeniesienie istn. kapliczki.
W ramach inwestycji należy:
- przewidzieć odtworzenie/wznowienie punktów granicznych, które ulegną zniszczeniu przy robotach budowlanych,
- przewidzieć odtworzenie osnowy III klasy 324.222-1016, 324.222-1220 w przypadku ich naruszenia.
Droga wojewódzka nr 224
W zakres przebudowy drogi wojewódzkiej wchodzi zmiana jej przebiegu na projektowanym odcinku, umożliwiająca włączenie DW224 do projektowanego ronda. Projektowana droga posiadać będzie nawierzchnię z mieszanki bitumicznej. W ramach przebudowy przewidziano również budowę nowego odcinka oświetlenia drogowego a także odwodnienie przedmiotowej drogi.
Skrzyżowanie - rondo
Projektowane rondo jest rondem średnim, o średnicy zewnętrznej 41.0m i projektowanej jezdni o szerokości 9.0 m, w skład której wchodzą pas ruchu o szerokości 6.0m oraz pierścień ronda o szerokości 3.0m. Pochylenie poprzeczne jezdni zaprojektowano o wartości 2.0%. Nawierzchnię jezdni stanowić będzie mieszanka bitumiczna, natomiast nawierzchnia pierścienia przewidziana została z kostki kamiennej. Wloty na rondo zostały zaprojektowane jako skanalizowane poprzez zastosowanie wysp separujących o zmiennej szerokości 2.0-3.0m .
Droga powiatowa nr 1924G
Zakres przebudowy obejmuje również dostosowanie wlotu ul. Długiej, który wymaga przebudowy i podłączenia do projektowanego ronda. W związku z powyższym przewidziano jej przebudowę o długości 55.36m. W ramach przedmiotowych prac projektuje się włączenie ulicy do ronda poprzez wlot skanalizowany. Projektowana szerokość drogi na początkowym projektowanym odcinku to 5.75m (zgodnie ze stanem istniejącym), następnie szerokość jest zmienna i zwiększa się ze względu na włączenie do ronda poprzez skanalizowanie wlotów). Projektowany odcinek przewidziano o przekroju ulicznym (jezdnia ograniczona krawężnikami), analogicznie jak przekrój w stanie istniejącym.
Droga gminna
Przebudowa drogi gminnej obejmuje dostosowanie wlotu, który wymaga przebudowy i podłączenia do projektowanego ronda. W związku z powyższym przewidziano jej przebudowę o długości 56.66m. W ramach przedmiotowych prac projektuje się włączenie ulicy do ronda poprzez wlot skanalizowany. Projektowana szerokość drogi na początkowym projektowanym odcinku to 5.75m (zgodnie ze stanem istniejącym), następnie szerokość jest zmienna i zwiększa się ze względu na włączenie do ronda poprzez skanalizowanie wlotów). Projektowany odcinek przewidziano o przekroju ulicznym (jezdnia ograniczona krawężnikami), analogicznie jak przekrój w stanie istniejącym.
II. Remont drogi powiatowej nr 1924G na odcinku 1150m
Roboty będą prowadzone na drodze powiatowej nr 1924G (Kiełpino-Pikarnia) od końca zakresu przebudowy danej drogi w ramach budowy ronda w kierunku centrum Kiełpina.
Zakres robót obejmuje odcinek o długości 1150m wraz z podłączeniami do istniejących dróg poprzecznych (zjazdy publiczne, indywidualne, drogi gminne).
Zakres opracowania przedstawia rysunek Plan sytuacyjny DP 1924G
W ramach remontu DP 1924G przewiduje się wykonanie:
- frezowania istniejącej nawierzchni bitumicznej o gr. do 5cm
- ścinki poboczy
- oczyszczenia rowów z wyprofilowaniem skarp
- skropienia warstw bitumicznych
- warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-bitumicznej gr. 2cm
- zabezpieczenie nawierzchni bitumicznej przed spękaniami siatką zbrojeniową wykonaną
z włókien szklanych wstępnie przesączoną asfaltem
- warstwy ścieralnej z mieszanki SMA gr. 4cm
- regulacji istniejących zjazdów bitumicznych oraz z kostki brukowej betonowej
- miejscowej wymiana konstrukcji drogi powiatowej
- poboczy
- oznakowania poziomego
Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni dla drogi powiatowej:
• 4 cm – warstwa ścieralna z mieszanki SMA 8,
• warstwa przeciwspękaniowa
• 2 cm – warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 8 W,
• frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej
Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni dla drogi powiatowej w miejscach wymiany konstrukcji:
• 4 cm – warstwa ścieralna z mieszanki SMA 8,
• warstwa przeciwspękaniowa
• 2 cm – warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 8 W,
• 4 cm – podbudowa z betonu asfaltowego AC 16P,
• 20 cm – podbudowa z mieszanki niezwiązanej C90/3,
• 15 cm – podbudowa z gruntu stabilizowanego cementem
• 10cm – warstwa odsączająca z pospółki
Opis istniejącego stanu zagospodarowania terenu.
W stanie istniejącym przedmiotowy odcinek drogi powiatowej na przeważającej części ma przekrój półuliczny z jednostronnym chodnikiem. Chodnik ten przylega do jezdni bądź tez jest od niej oddzielony pasami zieleni. Po stronie chodnika jezdnia ograniczona jest krawężnikami betonowymi. Po przeciwnej stronie znajdują się pobocza gruntowe. Dany odcinek drogi powiatowej przebiega przez obszar zabudowany. Znajduje się tu liczna zabudowa mieszkalna jednorodzinna a także zabudowa usługowo-handlowa.
Szerszy opis znajduje się w rozdziale IV SWZ, natomiast wszystkie niezbędne materiały znajdują się w załączniku nr 1a do SWZ -dokumentacji technicznej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45231600-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45232300-5 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych
45232310-8 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych
45232332-8 - Telekomunikacyjne roboty dodatkowe
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233140-2 - Roboty drogowe
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 160 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę niepodlegającą odrzuceniu, która uzyska największą liczbę punktów obliczona w oparciu o podane kryteria oceny ofert przedmiotu zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawcy:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, zrealizował (zakończył) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie/rozbudowie/przebudowie drogi o łącznej wartości co najmniej 2.000 000,00 zł brutto. Wykonawca musi udowodnić, że wykazane roboty zostały wykonane należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
Za drogę zamawiający uzna drogę publiczną lub ulicę w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. z 2021 r. Dz. U. poz. 1376 ze zm.).
Jako zrealizowanie/zakończenie roboty budowlanej należy rozumieć podpisanie protokołu odbioru robót bez usterek/po usunięciu wad i usterek lub równoważnego dokumentu.
Dokument potwierdzający spełnienie warunku:
Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz
z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej
i prawidłowo ukończone (załącznik nr 5 do SWZ).
b) osób :
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
dysponuje co najmniej jedną osobą, skierowaną przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi legitymującą się uprawnieniami, doświadczeniem i kwalifikacjami zawodowymi określonymi poniżej:
Lp. Funkcja Minimalne doświadczenie i kwalifikacje zawodowe
Kwalifikacje zawodowe Doświadczenie
1. Kierownik budowy Osoba ta, posiada niezbędne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń. Osoba ta, pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót branży drogowej nad co najmniej 2 robotami budowlanymi polegającymi na budowie, przebudowie lub rozbudowie drogi publicznej o łącznej wartości tych dwóch robót budowlanych nie mniejszej niż 1.000.000 zł brutto.
Za drogę zamawiający uzna drogę publiczną lub ulicę w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. z 2021 r. Dz. U. poz. 1376 ze zm.).
Wskazane osoby muszą posiadać uprawnienia budowlane zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.). Dopuszcza się ważne
i odpowiadające im uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Ponadto wskazane osoby muszą być zrzeszone we właściwych branżowo izbach samorządów zawodowych zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).
Niezależnie od powyższych wymagań, celem zapewnienia należytego wykonania roboty budowlanej Wykonawca zapewni w ramach zamówienia wykonanie robót branżowych przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia budowlane na podstawie obowiązujących przepisów. Nie wymaga się przedłożenia w ofercie informacji o osobach na stanowiska inne aniżeli pełniącej funkcję: kierownika budowy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty (załącznik nr 5 do SWZ);
b) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informa-cjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacja o podstawie do dysponowania tymi osobami ( załącz-nik nr 6 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty poprzez wniesienie wadium w wysokości: 30. 000,00 zł. (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 59 1020 1866 0000 1102 0002 6989, z podaniem tytułu „Wadium – Przebudowa skrzyżowania drogi powiatowej nr 1924G z drogą wojewódzką nr 224 polegająca na budowie ronda w miejscowości Kiełpino wraz z remontem drogi”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 97 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego”.
W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997(t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 2357) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów.
6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.;
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Powiat Kartuski – Zarząd Dróg Powiatowych w Kartuzach
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z zapisami SWZ do niniejszego postępowania .
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszczalne zmiany umowy oraz określenie warunków zmian, zostało zawarte w SWZ - ROZDZIAŁ V : wzór umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-19 11:30
8.2.) Miejsce składania ofert: oferty powinny być złożone za pośrednictwem Platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_kartuzy
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-19 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-18
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
UWAGA: Wraz z ofertą należy złożyć:
1. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby - jeśli dotyczy;
2. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. umowa o współdziałaniu). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy - jeśli dotyczy;
3. Zobowiązania wymagane postanowieniami pkt. 10.3. SWZ, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wraz z pełnomocnictwami - jeśli dotyczy;
4. Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp -jeśli dotyczy;
5. Oświadczenie wymagane postanowieniami pkt. 9.2., 10.9. i 12.3. SWZ.
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawca składa:
a) na wezwanie Zamawiającego - oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp.