Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa sieci wodociągowej w ulicy Skłodowskiej-Curie w Sosnowcu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie
1.2.) Nazwa zamawiającego: SOSNOWIECKIE WODOCIĄGI SPÓŁKA AKCYJNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 270544618
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: OSTROGÓRSKA 43
1.5.2.) Miejscowość: Sosnowiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 323644336
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kprzetarg@sosnowieckiewodociagi.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.sosnowieckiewodociagi.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
gospodarka wodna
1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie
Zamawiający 2
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sosnowiec – Miasto posiadające prawa powiatu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6443453672
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: aleja Zwycięstwa 20
1.5.2.) Miejscowość: SOSNOWIEC
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.wzp@um.sosnowiec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.um.sosnowiec.pl
1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne
Przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia w ich imieniu i na ich rzecz
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa sieci wodociągowej w ulicy Skłodowskiej-Curie w Sosnowcu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1258ce9c-f3a7-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00135248
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/sosnowieckie_wodociagi
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/sosnowieckie_wodociagi
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów i oświadczeń, odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem elektronicznej, bezpłatnej Platformy zakupowej, administrowanej przez OPEN NEXUS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 61-144 Poznań, ul. Bolesława Krzywoustego 3, na podstronie wskazanej w pkt 1, ppkt 1.6. Rozdziału I SWZ, dalej „Platformie”; w przedmiotowym postępowaniu nie zachodzi żadna z sytuacji, o której mowa w art. 65 ust. 1, art. 66 i art. 69 ustawy Pzp; Ofertę oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym; ilekroć w niniejszym rozdziale jest mowa o ofercie, należy przez to rozumieć również ofertę dodatkową; szczegóły dotyczące komunikacji zawarte zostały w rozdziale III SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, zamawiający informuję, że na podstawie zawartego w dniu 27.07.2021 r. porozumienia w ramach przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „PRZEBUDOWA SIECI WODOCIĄGOWEJ W ULICY SKŁODOWSKIEJ - CURIE W SOSNOWCU, W ZAKRESIE: ZADANIA 1 – PRZEBUDOWA SIECI WODOCIĄGOWEJ I PRZYŁĄCZY WODOCIĄGOWYCH W ULICY SKŁODOWSKIEJ - CURIE W SOSNOWCU WRAZ Z ODTWORZENIEM NAWIERZCHNI; ZADANIA 2 – ODBUDOWA NAWIERZCHNI W CIĄGU ULICY SKŁODOWSKIEJ – CURIE W SOSNOWCU” Współadministratorami danych osobowych Wykonawcy, jego pracowników, podwykonawców i pracowników podwykonawców, pełnomocników oraz podmiotów udostępniających zasoby i ich pracowników są: 1) Sosnowieckie Wodociągi Spółka Akcyjna, 41-200 Sosnowiec, ul. Ostrogórska 43, NIP:6440011382, REGON:270544618, rejestracja przedsiębiorcy:Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach,Wydział VIII Gospodarczy KRS 0000216608 – dalej: SPÓŁKA; 2) Gmina Sosnowiec – Miasto posiadające prawa powiatu, 41-200 Sosnowiec, al. Zwycięstwa 20, NIP:6443453672, REGON:276255482 – dalej: GMINA SOSNOWIEC; 2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z punktem kontaktowym dla podmiotów danych, którym ustalony jest Inspektor Ochrony Danych Osobowych Spółki, e-mail: abi@sosnowieckiewodociagi.pl. Ponadto podmioty danych mogą się również kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Gminy Sosnowiec: iod@um.sosnowiec.pl; 3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzenia analiz związanych z realizowanymi zamówieniami publicznymi, realizacji oraz rozliczenia umowy zawartej z wybranym Wykonawcą oraz w celu archiwizacji; 4) Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi: 1) ustawa Prawo zamówień publicznych, wydane na jej podstawie akty wykonawcze, ustawa o rachunkowości, ustawa o finansach publicznych oraz ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz e) RODO; 2) zamiar zawarcia i realizacji umowy z Wykonawcą będącym osobą fizyczną (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), 3) prawnie uzasadniony interes współadministratorów polegający na prowadzeniu analiz związanych z realizowanymi zamówieniami publicznymi oraz innych analiz na potrzeby wewnętrzne; współpracy z innymi instytucjami lub rozpatrywaniu wniosków osób lub instytucji, oraz na realizacji i rozliczaniu zawartych umów z wykonawcami (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO); 5. Spółka i Gmina Sosnowiec przetwarzają następujące rodzaje danych osobowych (przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania): 1) dane osobowe wykonawcy (będącego osobą fizyczną), którego oferta nie została wybrana - dane podane przez wykonawcę w ofercie, załącznikach do oferty oraz innych dokumentach składanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 2) dane osobowe wykonawcy (będącego osobą fizyczną), którego oferta została wybrana i z którym zawarto umowę – dane podane przez wykonawcę w ofercie i załącznikach do oferty oraz dane podane przy zawieraniu i w trakcie realizacji umowy; 3) dane osobowe pracowników wykonawców, których oferta nie została wybrana oraz podwykonawców lub podmiotów udostępniających zasoby i ich pracowników– dane podane w ofercie i innych dokumentach składanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia; ciąg dalszy w kolejnej sekcji
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 4) dane osobowe pracowników wykonawcy, którego oferta została wybrana oraz podwykonawców lub podmiotów udostępniających zasoby i ich pracowników- dane podane w ofercie i innych dokumentach składanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia, dane podane przy zawieraniu umowy i w trakcie jej realizacji, w szczególności imiona i nazwiska pracowników, ich adresy e-mail i telefony służbowe oraz informacje wymagane do weryfikacji spełnienia warunków dotyczących zatrudnienia; 5) dane osobowe pełnomocników osób, biorących udział w postępowaniu w zakresie niezbędnym do stwierdzenia właściwego umocowania; 6.Dane osobowe zawarte w ofertach i załącznikach do ofert będą ujawniane wykonawcom oraz wszystkim zainteresowanym z uwzględnieniem przepisów dotyczących zamówień publicznych oraz dostępu do informacji publicznej; 7. W ramach funkcjonowania systemów teleinformatycznych współadministratorów dane osobowe mogą zostać przekazane do państwa trzeciego. Podstawą takiego przekazania są standardowe klauzule umowne (art. 46 ust. 2 lit c RODO). Szczegółowe informacje na temat warunków przekazania Państwa danych osobowych do państw trzecich mogą udzielić Inspektorzy Ochrony Danych: abi@sosnowieckiewodociagi.pl lub iod@um.sosnowiec.pl; 8. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo: 1) dostępu do danych. W przypadku, gdy wykonanie obowiązku związanego z prawem dostępu do danych wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Sosnowieckie Wodociągi SA i Gmina Sosnowiec może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 2) sprostowania danych, ich usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania na warunkach określonych w przepisach Rozporządzenia Parlamentu i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 3) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych przetwarzanych na podstawie art. 6 ust. 1 lit e lub f RODO); 4) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych; 9. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić zamawiającemu dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może wykluczeniem wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty; 10. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą (art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych; w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania (art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych; 11. Dane osobowe nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji oraz w celu profilowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 2/2021/DTT/BZP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa sieci wodociągowej w ulicy Skłodowskiej-Curie w Sosnowcu obejmuje swoim zakresem dwa zadania
Zadanie 1 - Przedmiotem jest przebudowa sieci wodociągowej i przyłączy wodociągowych w ulicy Skłodowskiej – Curie w Sosnowcu wraz z odtworzeniem nawierzchni; Roboty stanowiące opis przedmiotu zamówienia mają być realizowane w ścisłej koordynacji z robotami związanymi z odbudową nawierzchni w ciągu ulicy Skłodowskiej – Curie w Sosnowcu w oparciu o dokumentację projektową stanowiącą załącznik do SWZ; Roboty należy wykonać zgodnie z zapisami opisu przedmiotu zamówienia ZADANIA 1 i 2 łącznie.
Zadanie 2 - Przedmiotem ZADANIA 2 jest odbudowa nawierzchni w ciągu ulicy Skłodowskiej – Curie w Sosnowcu w zakresie nawierzchni dróg i chodników w powiązaniu z realizacją przebudowy istniejącej sieci wodociągowej; Roboty stanowiące opis przedmiotu zamówienia mają być realizowane w ścisłej koordynacji z robotami związanymi z przebudową sieci wodociągowej i przyłączami wodociągowymi do budynków w ulicy Skłodowskiej Curie w oparciu dokumentację projektową stanowiącą załącznik do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45233140-2 - Roboty drogowe
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zakres zamówienia podobnego obejmuje: dla ZADANIA 1: roboty instalacyjne w zakresie sieci wodociągowej, przyłączy wodociągowych i zestawów wodomierzowych, roboty drogowe; dla ZADANIA 2: roboty drogowe w zakresie nawierzchni: jezdni, z kostki brukowej, z płytek betonowych oraz w zakresie krawężników betonowych; odtworzenia terenów zielonych, regulacji urządzeń;
2. Zamówienie zostanie ewentualnie udzielone na warunkach określonych w ustawie Pzp, w trybie zamówienia z wolnej ręki, z uwzględnieniem poniższych zasad i czynników cenotwórczych; 1) dla wyceny robót tożsamych z zamówieniem podstawowym kalkulacja nastąpi na podstawie cen wskazanych w kosztorysie ofertowym, 2) roboty budowlane, dla których brak jest cen jednostkowych w kosztorysie ofertowym przedłożonym przez wykonawcę, należy wycenić metodą kalkulacji szczegółowej, sporządzonymi na podstawie potwierdzonej przez Inspektora nadzoru książki obmiaru robót oraz z zastosowaniem najniższych stawek oraz narzutów z wydawnictwa SEKOCENBUD za kwartał w którym dokonywana jest zmiana umowy; w przypadku brak cen w wydawnictwie SEKOCENBUD przyjęte zostaną stawki z faktur zakupu lub najmu, przy czym do cen z tych faktur nie zostaną doliczone narzuty.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o kryterium CENA (waga 100%)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający informuje, iż w niniejszym postępowaniu określa jedynie warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej; zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie:
1. zdolności technicznej, jeżeli wykaże on, że zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonaną należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończoną: A) jedną robotę budowlaną, o wartości min. 1 900 000,00 zł brutto, obejmującą budowę lub przebudowę (w rozumieniu ustawy – Prawo budowlane) sieci wodociągowej z przyłączami do budynków; B) jedną robotę budowlaną, o wartości min. 300 000,00 zł brutto, obejmującą budowę lub przebudowę (w rozumieniu ustawy – Prawo budowlane) drogi (w rozumieniu art. 4 pkt 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych); zamawiający dopuszcza w celu spełniania warunku wykazanie się przez wykonawcę jedną robotą budowlaną spełniającą wymagania opisane w ppkt 1.A) i ppkt 1.B);
2. zdolności zawodowych, jeżeli skieruje on do realizacji zamówienia, na stanowisko: A) Kierownika budowy – jedną osobę uprawnioną – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie – do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, tj. sieci wodociągowej bez ograniczeń;lub osobę, która posiada odpowiadające w/w, ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; B) Kierownika robót drogowych – jedną osobę uprawnioną – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie – do kierowania robotami drogowymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń; lub osobę, która posiada odpowiadające w/w, ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
W przypadku osób, które nabyły uprawnienia poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień ich złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; wzór wykazu robót budowlanych stanowi załącznik nr 5 do SWZ; jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
2. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest załączyć:
1) kosztorys ofertowy, sporządzony na podstawie przedmiaru robót, stanowiącego załącznik nr 4do SWZ oraz zgodnie ze stosownymi wytycznymi Rozdziału IX SWZ.
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania;
3) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów opisanych w ppkt 1.2),;
4) zobowiązanie, o którym mowa w pkt 5 ppkt 5.3. i 5.4. Rozdziału I SWZ w przypadku polegania na zasobach podmiotu udostępniającego zasób Wykonawcy;
5) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo do ich reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia; dokumentem zastępującym pełnomocnictwo, w przypadku spółki cywilnej, może być umowa spółki lub uchwała wspólników, wskazująca jednego ze wspólników jako umocowanego do reprezentacji spółki (wszystkich jej wspólników);
6) oświadczenie, o którym mowa w pkt 4 ppkt 4.3. Rozdziału I SWZ;
7) W przypadku wykonawcy, który powołuje się na rozwiązania równoważne – Wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami;
2. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w pkt 1.2., jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
3. Zapisy pkt 1.3. stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Zapisy pkt 1.2. i 1.3. oraz pkt 2. stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 30 000,00 zł (słownie złotych: trzydzieści tysięcy). 2.Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą określony w Rozdziale VIII SWZ.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: ING Bank Śląski o/Sosnowiec nr 90 1050 1360 1000 0008 0000 0622;w tytule przelew należy wpisać: „Wadium 2/2021/DTT/BZP”; wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób skuteczny tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek zamawiającego dokona przeksięgowania kwoty na rachunek zamawiającego przed upływem terminu składania ofert; zaleca się dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu.
5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium wykonawca zobowiązany jest wnieść je przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, w formie oryginału (np. e-gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej, poręczenia), w postaci elektronicznej, za pośrednictwem Platformy, poprzez „WYŚLIJ WIADOMOŚĆ ZAMAWIAJĄCEMU”.
7. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy Pzp, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie Pzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SWZ; wadium musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego; w takim przypadku wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego; wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem;
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (o ile zostały sformułowane) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane;
3. W przypadku, o którym mowa w pkt 2., wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia odpowiednio dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmiany umowy. Zmiany dopuszczalne będą w granicach wyznaczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, w myśl art. 455 ust. 1 i 2 tej ustawy oraz określonych w Nin. Umowie. Szczegółowe informacje na temat zmian umowy zostały zapisane w projektowanych postanowieniach umownych stanowiących załączniki nr 7A i 7B do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-18 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć na Platformie do elektronicznej obsługi zamówień publicznych dostępnej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/sosnowieckie_wodociagi
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-18 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-16
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Na mocy regulacji art. 38 ust. 1 ustawy Pzp przedmiotowe postępowanie prowadzone jest wspólnie przez dwóch zamawiających, tj. Gminę Sosnowiec oraz Sosnowieckie Wodociągi Spółka Akcyjna, przy czym na podstawie stosownego porozumienia zamawiającym upoważnionym do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia w imieniu i na rzecz obu zamawiających są Sosnowieckie Wodociągi S.A.