Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa sieci ciepłowniczej przy Powiatowym Domu Pomocy Społecznej w Ostrowinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowy Dom Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000301351
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ostrowina 21
1.5.2.) Miejscowość: Oleśnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-400
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@pdps-ostrowina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.pdps-ostrowina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pomoc społeczna z zakwaterowaniem dla osób w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa sieci ciepłowniczej przy Powiatowym Domu Pomocy Społecznej w Ostrowinie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0debafac-76c0-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00010674
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00007612/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa sieci ciepłowniczej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pdps-ostrowina.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.htm
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniukomunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w tym składanie ofert, wymiana informacji orazprzekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniemwyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznejwyłącznie za pośrednictwem Platformy: https://pdps-ostrowina.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.htm
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne, które muszą spełniać urządzenia informatyczne w celu korzystania z platformyzakupowej opisane zostały na stronie internetowej pod adresem: https://pdpsostrowina.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.htm.Dopuszczalne przeglądarki internetowe:• InternetExplorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,• Google Chrome 31• MozillaFirefox 26• Opera 18Pozostałe wymagania techniczne:• dostęp do sieci Internet• obsługa przezprzeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax• włączona obsługa JavaScript• zalecana szybkośćłącza internetowego powyżej 500 KB/s• zainstalowany Acrobat Reader• zainstalowane środowiskouruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zawarty w Specyfikacji Warunków Zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/02/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Rodzaj zamówienia: robota budowlana.2. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa sieci ciepłowniczej przy Powiatowym Domu Pomocy Społecznej w Ostrowinie, na terenie dz. nr 83/5, 224/2, 86/2, 226, 96/1, 95/6, 95/4, 96/6, 96/5, 96/4 obręb Ostrowina jedn. ewid. Oleśnica.3. Wspólny Słownik Zamówień CPV: 1) Główny przedmiot: 45220000-5 Roboty inżynieryjne i budowlane2) Dodatkowe przedmioty: 45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych45232140-5 Roboty budowlane w zakresie lokalnych sieci grzewczych4. Zakres zamówienia: Remont sieci w związku z jej obecnym stanem techniczno-funkcjonalnym, obejmuje jej całkowitą przebudowę. Przebudowa będzie odbywała się częściowo po trasie obecnego kanału, głównie na działkach nie będących własnością Inwestora, a częściowo po nowej trasie tak aby uzyskać najlepszy efekt techniczno-ekonomiczny. Zakres obejmuje wszystkie etapy projektowe od I do V.W zakres prac wchodzi częściowy demontaż istniejącej sieci CO i CWU. Sieć CO i CWU zostanie wyłączona w całości z dalszej eksploatacji. W trakcie realizacji Wykonawca musi zapewnić ciągły dostęp do CWU poprzez tymczasową kotłownię kontenerową.W ramach prac towarzyszących przewiduje się roboty rozbiórkowe, ziemne i odtworzenia nawierzchni. W obiektach przewiduje się demontaż istniejącej instalacji w zakresie niezbędnym do wykonania węzłów, roboty budowlane (przebicia, zamurowania, malowanie)Długość odcinków odcinki sieci ciepłowniczej niskoparametrowej: 2 x dn 125/250 - 209,12 mb2 x dn 100/225 - 86,2 mb2 x dn 80/200 - 16,46 mb2 x dn 65/160 - 127,35 mb2 x dn 50/140 - 342,63 mb Dla realizacji przedsięwzięcia wybrano technologię rur preizolowanych stalowych przewodowych ze szwem o zwiększonej grubości izolacji termicznej.Wykonanie węzłów 2-funkcyjnych w zasilanych obiektach wraz z automatyka pogodową. Instalacja wewnętrzna CO zasilana poprzez sprzęgło hydrauliczne z niezależnym układem pompowym i zaworem mieszającym. Instalacja CWU zasilana poprzez wymiennik płytowy z zasobnikiem ładowanym od góry. Całość oparta na priorytecie CWU. W obiektach posiadających cyrkulację należy ja zachować.Obiekty zasilane:1. Blok Mieszkalny - (F)2. Budynek główny (PAŁAC) - (A)3. Pawilon DOMINO - (Ł)4. Pawilon mieszkalny "I" - (I)5. Budynek mieszkalno-hotelowy - (H)6. Budynek pralni ze sklepem - (P)7. Budynek magazynu głównego - (D)8. Budynek spichlerz - (C)5. Opis przedmiotu zamówienia i obowiązki stron określają: 1) dokumentacja opisująca przedmiot zamówienia (zał. do SWZ), w tym: Projekt budowlany, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, Przedmiary robót (etap I, etap II, etap III, etap IV, etap V, etap I-V węzły cieplne) Zestawienie węzłów i sieci, Schematy węzłów cieplnych, Decyzja nr 2205/2020 Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu pozwolenie na prowadzenie badań archeologicznych, Decyzja Nr I-681/2020 Starosty Oleśnickiego pozwolenie na budowę.UWAGA: Przedmiary stanowią dokument pomocniczy i w związku z tym nie stanowią podstawy do wyceny przedmiotu zamówienia. Zamawiający przedstawia je tylko poglądowo.2) projektowane postanowienia umowy (zał. do SWZ).Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.6. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.7. Zamawiający ustala minimalny wymagany okres gwarancji na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia na 36 miesięcy, licząc od dnia następnego po zakończeniu odbioru końcowego robót. (Zamawiający przewidział w niniejszym postępowaniu jedno z kryteriów oceny ofert „Wydłużenie okresu gwarancji na roboty budowlane”).8. Roboty budowlane będą wykonywane na terenie czynnym. 9. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy: W związku z zastosowaniem klauzuli społecznej na podstawie art. 95 ustawy Pzp, wykonawca i podwykonawca zobowiązują się zatrudniać w trakcie realizacji umowy na podstawie umowy o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy osoby do wykonywania czynności bezpośrednio związanych z realizacją zamówienia tzn. wszystkie roboty budowlane wykonywane na terenie budowy opisane w opisującej przedmiot zamówienia, przez cały okres wykonywania tych czynności.Sposób weryfikacji zatrudnienia ww. osób, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem ww. osób oraz sankcje z tytułu niespełnienia wymagań związanych z zatrudnianiem osób zawiera załącznik do SWZ projektowane postanowienia umowy.10. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.11. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.12. WIZJA LOKALNAZamawiający przewiduje obowiązek odbycia przez wykonawcę wizji lokalnej.Termin i zasady udziału w wizji lokalnej:Zamawiający zorganizuje wizję lokalną terenu budowy pod adresem Powiatowy Dom Pomocy Społecznej w Ostrowinie, Ostrowina 21, 56-400 Oleśnica w dniu 5 marca 2021r. o godz. 11.00. Osobą upoważnioną ze strony Zamawiającego do komunikowania się w sprawie wizji lokalnej jest Pan Dariusz Piasecki nr tel. 601561314.Osoba uczestnicząca w wizji ze strony Wykonawcy winna posiadać odpowiednie pełnomocnictwo, udzielone przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy.Wszystkie pojawiające się pytania i prośby wynikające z wizji lokalnej, dla swej ważności winny przybrać formę wniosku o wyjaśnienie treści SWZ zgodnie z art. 284 ustawy Pzp. Wszelkie wyjaśnienia udzielane w trakcie wizji przez personel Zamawiającego nie stanowią oficjalnego kanału komunikacji.W związku z wymogiem SWZ złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej, Zamawiający zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp, odrzuci ofertę złożoną bez odbycia wizji lokalnej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232140-5 - Roboty budowlane w zakresie lokalnych sieci grzewczych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 168 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie okresu gwarancji na roboty budowlane powyżej wymaganego przez Zamawiającego okresu minimalnego wynoszącego 36 miesięcy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
I.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje kierownikiem budowy, który będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w branży instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi w wymiarze minimum 5 lat.Przez uprawnienia należy rozumieć: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie doświadczenia, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat, od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą m.in. na budowie sieci cieplnych preizolowanych wraz z montażem automatycznych węzłów cieplnych o wartości każdej umowy nie mniejszej niż 600.000 zł brutto.Do przeliczenia na PLN wartości wskazanej w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, wyrażonej w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs NPB opublikowany w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu. UWAGA: W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. II.Podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, składając wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (wzór stanowi zał. do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów.4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy. 5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia za pośrednictwem Platformy: https://pdps-ostrowina.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych: 1) Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór zał. do SWZ).2) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór zał. do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.Uwaga: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami w/w wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (konsorcjum). W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie zgodne z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.3.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa odrębnie i podpisuje każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.4.Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców, w której m.in. zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z płatnościami, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zawiera zał. do specyfikacji warunków zamówienia - projektowane postanowienia umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-03-19 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy zamieszczonej pod adresem: https://pdps-ostrowina.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-03-19 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-04-17
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1.Rozpoczęcie robót nie może nastąpić przed 15 kwietnia 2021r.2.Wykonawca dołącza do oferty:1) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wzór załączniki do SWZ) w zakresie wskazanym w SWZ. 2) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) 3) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodne z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (jeżeli dotyczy)4) Formularz oferty (załącznik do SWZ) 5) Wykaz rozwiązań równoważnych (jeżeli dotyczy)6) Zobowiązanie podmiotu trzeciego lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (jeżeli dotyczy) 7) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa(jeżeli dotyczy)3.WIZJA LOKALNAZamawiający przewiduje obowiązek odbycia przez wykonawcę wizji lokalnej.Termin i zasady udziału w wizji lokalnej:Zamawiający zorganizuje wizję lokalną terenu budowy pod adresem Powiatowy Dom Pomocy Społecznej w Ostrowinie, Ostrowina 21, 56-400 Oleśnica w dniu 5 marca 2021r. o godz. 11.00. Osobą upoważnioną ze strony Zamawiającego do komunikowania się w sprawie wizji lokalnej jest Pan Dariusz Piasecki nr tel. 601561314.Osoba uczestnicząca w wizji ze strony Wykonawcy winna posiadać odpowiednie pełnomocnictwo, udzielone przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy.Wszystkie pojawiające się pytania i prośby wynikające z wizji lokalnej, dla swej ważności winny przybrać formę wniosku o wyjaśnienie treści SWZ zgodnie z art. 284 ustawy Pzp. Wszelkie wyjaśnienia udzielane w trakcie wizji przez personel Zamawiającego nie stanowią oficjalnego kanału komunikacji.W związku z wymogiem SWZ złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej, Zamawiający zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp, odrzuci ofertę złożoną bez odbycia wizji lokalnej.