Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa, rozbudowa myjni samochodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą
Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Rzeszów ul. Lubelska 54
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACYJNE-RZESZÓW SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 180279554
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Lubelska 54
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-233
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 1786960400
1.5.8.) Numer faksu: 178660419
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: firma@mpk.rzeszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpk.rzeszow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - usługi transportowe
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa, rozbudowa myjni samochodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą
Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Rzeszów ul. Lubelska 54
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dc490034-335d-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00353565
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Mechanizm Finansowy EOG 2014-2021
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-dc490034-335d-11ed-9171-f6b7c7d59353
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: korespondencja w formie elektronicznej, tj. postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym przez osobę/y uprawnioną/e do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Rzeszów Sp. z o.o.
ul. Lubelska 54
35-233 Rzeszów
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych:
e-mail: iod@mpk.rzeszow.pl
nr tel.: 17 86 60 427
Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zabezpieczenia interesu Pani/Pana i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa
Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną
Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Pani/Pana i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RMS/TM/2/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 2750000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest „Przebudowa, rozbudowa myjni samochodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Rzeszów ul. Lubelska 54”.
Zadanie będzie współfinansowane ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021
Przedmiot zamówienia obejmuje swoim zakresem:
Rozbudowę istniejącego budynku myjni autobusowej;
Budowę instalacji wewnętrznych w budynku;
Budowę instalacji fotowoltaicznej o mocy szczytowej ok. 26 kW na dachu myjni;
Dostawę i montaż portalowej myjni mechanicznej (pięcioszczotkowy portal myjący, umożliwiający mycie wszystkich pojazdów w tym auta osobowe, umożliwiający mycie stacjonarne i pół-przejazdowe autobusów miejskich)
Budowę kompletnego, zamkniętego obiegu wody technologicznej z wbudowanej myjni oraz zbiornika retencyjnego wody deszczowej)
Termin realizacji zamówienia do 31.10.2023r.
Szczegóły zawiera SWZ i załączniki
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45223810-7 - Konstrukcje gotowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wiedza i doświadczenie.
Wykonawca winien wykazać, że wykonał w ciągu ostatnich 5-ciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
- co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu budowy hali przemysłowej, lub myjni o wartości minimum 2 000 000,00 zł
- przynajmniej jedną robotę budowlane polegającą na budowie instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku, zintegrowanej z niezależnym systemem zarządzania energią, o mocy nie mniejszej niż 20 kWp.
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował:
a) Kierownik budowy – posiadający: wykształcenie wyższe; uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
b) Kierownik robót branży elektrycznej – posiadający: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
c) kierownik robót – branża sanitarna -co najmniej 1 osoba o następujących kwalifikacjach:
uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie obowiązujących wcześniej przepisów).
d) Kierownik brygady – posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz uprawnienia SEP Eksploatacja i Dozór co najmniej do 1 kV
e) Specjalista ds. automatyki – posiadający doświadczenie w realizacji zadania polegającego na zintegrowaniu instalacji fotowoltaicznych z systemem zarządzania energią.
Sytuacja ekonomiczna i finansowa:
Wykonawca na potwierdzenie spełnienia warunku sytuacji finansowej winien wykazać, że: posiada środki finansowe lub zdolność kredytową potrzebną do zrealizowania robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł, oraz wykaże że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia i zobowiązuje się do utrzymania tego ubezpieczenia przez okres trwania umowy, z minimalną suma gwarancyjną ubezpieczenia o wartości co najmniej 3 000 000,00 zł.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie zawarte w druku oferta
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenia zawarte w druku oferta
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych)
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2019 poz. 310 z późn zmianami).
3. Oryginalny dokument wadium należy złożyć wraz z ofertą. Dokument ten winien być dołączony do oferty jako odrębny dokument. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy nr 30 8642 1126 2012 1113 8958 0001 Podkarpacki Bank Spółdzielczy w Sanoku oddział Rzeszów z dopiskiem: „Przebudowa, rozbudowa myjni samochodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Rzeszów ul. Lubelska 54”
4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem opisanym w pkt 7.
5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający będzie wymagał od wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę, złożenia przed zawarciem umowy lub najpóźniej w dniu jej zawarcia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny brutto podanej w ofercie.
Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości..
Zamawiający nie wyraża zgody na tworzenie zabezpieczenia przez potrącenia z należności za częściowo wykonane zamówienie .
Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp. z o.o., ul. Lubelska 54, 35-233 Rzeszów:
Konto: Podkarpacki Bank Spółdzielczy w Sanoku oddział Rzeszów
nr 30 8642 1126 2012 1113 8958 0001.
Za skuteczne wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w pieniądzu rozumie się gdy w oznaczonym terminie nastąpi uznanie kwoty zabezpieczenia na rachunku bankowym Zamawiającego.
Zabezpieczenie w innej formie niż pieniądz należy załączyć w formie oryginału w sekretariacie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp. z o.o., ul. Lubelska 54, 35-233 Rzeszów, pok. 24.
W przypadku wnoszenia zabezpieczenia w innej formie niż pieniądz treść dokumentu stanowiącego zabezpieczenie musi być zgodna z art. 151 Pzp, czyli zamawiający wymaga aby kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy wynosiła 30% wysokości zabezpieczenia. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu, na jego pierwsze żądanie, wymaganej kwoty. W przypadku zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest na 14 dni przed upływem terminu ważności gwarancji/poręczenia bez wezwania dostarczyć gwarancję/poręczenie obejmujące cały termin realizacji zamówienia.
2. Zasady zwrotu zabezpieczenia
1) Zamawiający zwraca 70% zabezpieczenie w terminie do 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane.
2) Kwota 30% pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi lub gwarancji za wady, jest zwracana nie później niż w 15 dniu po upływie okresu gwarancji.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:
a) zmiana sposobu spełniania przez Wykonawcę świadczenia w przypadku niedostępności na rynku materiałów/urządzeń wskazanych w ofercie, spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów/urządzeń lub pojawieniem się na rynku materiałów/urządzeń nowej generacji albo nowych technologii – zmiana sprzętu na równoważny lub o lepszych parametrach za cenę nie wyższą niż podana w ofercie,
b) zmiany parametrów technicznych urządzeń, w przypadku, gdy proponowane rozwiązania będą równoważne lub lepsze od tych, jakie przewidziano w umowie, jeśli nie spowodują zwiększenia wynagrodzenia,
c) zmiana terminów płatności wynikająca z wszelkich zmian wprowadzanych do umowy, a także zmiany samoistne, o ile nie spowodują konieczności zapłaty odsetek lub wynagrodzenia w większej kwocie Wykonawcy;
d) zmiana obowiązującej stawki VAT; Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez wykonawcę;
e) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie Projektu lub wytycznych dotyczących realizacji Projektu,
f) powierzenie części zamówienia Podwykonawcy w trakcie realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca nie zakładał wykonania zamówienia przy pomocy Podwykonawcy(ców) w trakcie składania ofert lub rezygnacja z Podwykonawcy (ów).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-10-11 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-11 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-11-10