Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa, remont i termomodernizacja budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Biłgorajska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950173239
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kościuszki 65
1.5.2.) Miejscowość: Biłgoraj
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-400
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 846865393
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@barr.org.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.barr.org.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa, remont i termomodernizacja budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f8ff743f-df0a-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00108954
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://barrbilgoraj.ezamowienia.com/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Zamówień Publicznych ZETO PZP, która dostępna jest pod adresem: https://barrbilgoraj.ezamowienia.com/ oraz poczty elektronicznej biuro@barr.org.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymaganie techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej opisane zostały w § 16 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE 9 (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119
z 04.05.2016r., str. 1), Zamawiający informuje, że klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych zawarta jest w § 30 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BARR.4.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, polegających na przebudowie, remoncie i termomodernizacji budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Budynek będący przedmiotem zamówienia znajduje się na działce nr ewid. 2/2 ark. 49 obręb Biłgoraj (ul. Kościuszki 65, 23-400 Biłgoraj, Powiat Biłgoraj).
2. Niniejsze postępowanie nie jest podzielone na części.
Zamawiający wskazuje, że roboty objęte niniejszym zamówieniem tworzą nierozerwalną całość, a w związku z tym ze względów technicznych, organizacyjnych, ekonomicznych oraz celowościowych Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Ze względu na konieczność integracji planowanej instalacji fotowoltaicznej z instalacją elektryczną przebudowywanego budynku, Zamawiający nie wyodrębnia wykonania instalacji fotowoltaicznej jako odrębnej części zamówienia. Zamawiający wymaga, by wybrany Wykonawca odpowiadał za wykonanie wszystkich robót budowlanych, objętych niniejszym zapytaniem oraz wykonywał świadczenia w ramach gwarancji dla przedmiotu zamówienia.
3. Budynek będący przedmiotem zamówienia nie jest objęty żadną formą ochrony, o której mowa w przepisach ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2021 r., poz710.), dalej jako „ustawa o ochronie zabytków.
4. Szczegółowy zakres wymagań i obowiązków oraz sposób wykonania zamówienia zawarty jest we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ.
5. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe w rozumieniu art. 632 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 r., poz. 1145, z późn. zm.).
6. W ramach wynagrodzenia podanego w ofercie Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich świadczeń wskazanych w SWZ oraz we wzorze Umowy z Wykonawcą (załącznik nr 6 do SWZ).
7. Oferta Wykonawcy powinna uwzględniać wykonanie wszystkich niezbędnych świadczeń zapewniających właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia.
8. Zakres prac do wykonania w ramach zamówienia określa SWZ, Umowa z Wykonawcą (o której mowa w ust. 4) oraz następujące dokumenty, zwane dalej łącznie „Dokumentacją Projektową” - załącznik nr 1 do SWZ):
1) Projekt budowlano-wykonawczy: Projekt architektoniczno-budowlany przebudowy, remontu i termomodernizacji budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego,
2) Aneks do Projektu budowlano-wykonawczego: Projekt architektoniczno-budowlany przebudowy, remontu i termomodernizacji budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego,
3) Projekt architektoniczno-budowlany branży konstrukcyjnej przebudowy, remontu i termomodernizacji budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego,
4) Rysunki do Projektu architektoniczno-budowlanego przebudowy, remontu i termomodernizacji budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego,
5) Rysunki do Projektu architektoniczno-budowlanego branży konstrukcyjnej przebudowy, remontu i termomodernizacji budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego,
6) Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ),
7) Projekt architektoniczno-budowlany branży elektrycznej przebudowy, remontu i termomodernizacji budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego,
UWAGA: Zamawiający wyłącza z zamówienia zakres polegający na zakupie sprzętów opisanych na stronie 8-10, tj. szafy RACK 15U oraz zestawu gniazd z filtrem. Zamawiający posiada ten sprzęt, w związku z czym przekaże go Wykonawcy w celu zamontowania. Pozostały zakres opisany w punkcie 2 ww. dokumentacji tj. instalacje teletechniczne pozostaje bez zmian.
8) Projekt architektoniczno-budowlany branży elektrycznej przebudowy, remontu i termomodernizacji budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego - instalacja fotowoltaiczna o mocy znamionowej 15,54kWp.
9) Projekt architektoniczno-budowlany branży sanitarnej przebudowy, remontu i termomodernizacji budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego,
10) Rysunki do projektu architektoniczno-budowlanego branży sanitarnej przebudowy, remontu i termomodernizacji budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego,
11) Projekt zagospodarowania terenu dla przebudowy, remontu i termomodernizacji budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego,
12) Rysunek do projektu zagospodarowania terenu dla przebudowy, remontu i termomodernizacji budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego,
13) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) dotyczące wykonania i odbioru robót budowlanych związanych z przebudową, remontem i termomodernizacją budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego,
14) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) dotyczące wykonania i odbioru robót elektrycznych związanych z przebudową, remontem i termomodernizacją budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego,
15) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) dotyczące wykonania i odbioru robót sanitarnych związanych z przebudową, remontem i termomodernizacją budynku biurowego Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego,
16) Pozwolenie na realizację inwestycji – pozwolenie na budowę.
17) Przedmiar robót – roboty budowlane,
18) Przedmiar robót – instalacje elektryczne,
19) Przedmiar robót – instalacje sanitarne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233140-2 - Roboty drogowe
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45262300-4 - Betonowanie
45262310-7 - Zbrojenie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45410000-4 - Tynkowanie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45431000-7 - Kładzenie płytek
45442100-8 - Roboty malarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą wśród ocenianych ofert zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów wyliczoną jako suma punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach. Wyliczona wartość punktów w zakresie kryterium Cena (C) i w kryterium Gwarancja (G) będzie zaokrąglona do trzech miejsc po przecinku. W przypadku gdy dwie lub większa liczba ofert otrzyma tą samą liczbę punktów, kryterium rozstrzygającym będzie kryterium Cena (C).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej określone w ust. 2 oraz warunek w zakresie sytuacji finansowej lub ekonomicznej, określony w ust. 4, oraz warunek w zakresie doświadczenia, określony w ust. 5.2. Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skieruje do realizacji zamówienia personel, o kompetencjach adekwatnych do zakresu przedmiotu zamówienia:
a) Kierownika budowy - osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
b) Kierownika robót elektrycznych - osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
c) Kierownika robót sanitarnych – osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
Uwaga: warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie na wzorze stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ oraz załączy do niego dowody potwierdzające, że osoby skierowane do wykonania zamówienia spełniają wymagania SWZ.
Dodatkowo, Wykonawca skieruje do wykonania zamówienia: Osobę posiadającą certyfikat instalatora w zakresie OZE, potwierdzający posiadanie kwalifikacji do instalowania systemów fotowoltaicznych wydany przez Urząd Dozoru Technicznego lub inny uprawniony organ administracji innego kraju członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Konfederacji Szwajcarskiej. Osoba ta ma obowiązek uczestniczyć w wykonywaniu instalacji fotowoltaicznej.
Uwaga: Zamawiający nie dopuszcza łączenia powyżej określonych stanowisk nawet w przypadku spełnienia wymagań przez jedną osobę.
3. Na podstawie art. 104 ustawy Prawo budowlane osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub wcześniejszych. Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 220, z późn. zm.).
Wszystkie osoby będące obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej, które Wykonawca wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia i od których wymagane są uprawnienia budowlane, winny posiadać decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 220, z późn. zm.).
4. W zakresie sytuacji finansowej lub ekonomicznej – o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy znajdują się w sytuacji finansowej pozwalającej na zrealizowanie zamówienia – posiadają środki finansowe w wysokości co najmniej 400.000,00 (czterysta tysięcy złotych) zł lub posiadają zdolność kredytową na tę kwotę.
Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie złożonej przez Wykonawcę informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, przy czym dokument ten nie może być wystawiony wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
5. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykonali z należytą starannością w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a w przypadku, gdy oferent prowadzi działalność gospodarczą krócej – w okresie prowadzenia działalności gospodarczej) co najmniej jedno zamówienie na budowę instalacji fotowoltaicznej zlokalizowanej na dachach / dachu budynków / budynku: o mocy nie mniejszej, niż 15 kW.
Uwaga: warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie na wzorze stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ oraz załączy do niego dowody potwierdzające, że roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym, czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca na dzień składania ofert nie podlega wykluczeniu, według wzoru określonego w załączniku nr 2 do SWZ.
2. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w ust. 1 lub jest niekompletne lub zawiera błędy, Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
3. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonego oświadczenia, o których mowa w ust. 1.
4. Jeżeli złożone przez Wykonawcę oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 budzi wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
5. Oświadczenie wskazane w pkt 1 przekazuje się środkiem komunikacji elektronicznej, przy użyciu Platformy Zamówień Publicznych ZETO PZP, która dostępna jest pod adresem: https://barrbilgoraj.ezamowienia.com/.
6. W przypadku, gdy oświadczenia, o których mowa w ust. 1 zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, na podstawie art. 274 ust. 1 uPZP, do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
• wykazu osób skierowanych do wykonania zamówienia – na formularzu stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ,
• wykazu doświadczenia – na formularzu stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Na potwierdzenie spełnienia warunku w zakresie sytuacji finansowej i ekonomicznej Wykonawca złoży informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, przy czym dokument ten nie może być wystawiony wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 9.000,00 zł (słownie złotych: dziewięć tysięcy złotych, 00/100);Szczegółowe warunki wnoszenia i zwrotu wadium opisane zostały w § 19 SWZ
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W każdym przypadku, gdy SWZ odwołuje się do pojęcia „Wykonawca”, postanowienia te stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4. Pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub w innym dokumencie) oraz złożone wraz z ofertą.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego musi wynikać, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (Załącznik nr 7 – Wykonawcy składają oświadczenia w orygi¬nale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub w innym dokumencie).
6. W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę:
1) żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych w § 10 ust. 1 SWZ;
2) warunki określone w § 9 ust. 2 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą potwierdzić z wykorzystaniem ich łącznego potencjału (warunki powinien spełnić co najmniej jeden z Wykonawców albo Wykonawcy łącznie).
3) Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej określony w § 9 ust. 4 powinien spełnić co najmniej jeden z Wykonawców albo Wykonawcy łącznie.
4) Warunek dotyczący doświadczenia określony w § 9 ust. 5 powinien spełnić co najmniej jeden z Wykonawców albo Wykonawcy łącznie.
7. Jeżeli oferta złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający żąda, by przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawcy złożyli Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych Wykonawców. Umowa ta musi odpowiadać wymaganiom określonym w SWZ oraz potwierdzać solidarną odpowiedzialność Wykonawców za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia oraz postanowień umowy łączącej Zamawiającego z Wykonawcą.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzania zostały określone we wzorze umowy - Załącznik 6 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy