Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
PRZEBUDOWA/REMONT DROGI LEŚNEJ O NUMERZE INWENTARZOWYM 06180035 W LEŚNICTWIE NIEBORÓW O DŁUGOŚCI 990 M
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: LASY PAŃSTWOWE NADLEŚNICTWO SKIERNIEWICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750015067
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zwierzyniec 2
1.5.2.) Miejscowość: Maków
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-100
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: skierniewice@lodz.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://skierniewice.lodz.lasy.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
PRZEBUDOWA/REMONT DROGI LEŚNEJ O NUMERZE INWENTARZOWYM 06180035 W LEŚNICTWIE NIEBORÓW O DŁUGOŚCI 990 M
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0c3b9451-dae6-42be-ac2f-b9bc36764b4b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00412050
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00281459/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa drogi leśnej w leśnictwie Nieborów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0c3b9451-dae6-42be-ac2f-b9bc36764b4b
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0c3b9451-dae6-42be-ac2f-b9bc36764b4b
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym, a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia („Platforma”), która jest dostępna pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu
Platformy.
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto
podmiotu „Wykonawca” na Platformie. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy, w tym minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług
Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia”, dostępny
pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone na stronie Platformy w zakładce „Centrum
Pomocy”.
Pozostałe zapisy dostępne w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.12.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa/remont drogi leśnej o numerze inwentarzowym 06180035 w leśnictwie Nieborów.
2. Lokalizacja: działka ewidencyjna nr 28/1220; 60/1204; 28/1200; 59/1204; 23/1200, obręb 0016 Nieborów, jednostka ewid. 100509_2 Nieborów, gmina Nieborów, powiat łowicki, województwo łódzkie
3. Projekt przewiduje przebudowę drogi leśnej w leśnictwie Nieborów.
- Klasa techniczna – droga leśna
- Prędkość projektowa – Vp = 30 km/h
- Długość – 990 m
- Ilość jezdni – 1
- Szerokość jezdni na prostej w planie – 3,5 m
- Szerokość jezdni na odcinkach mijanek – 6,0 m
- Pochylenie poprzeczne jezdni – 3,0 %
- Szerokość pobocza – 0,75 m
- Pochylenie poprzeczne pobocza – 6,0 %.
- Górna warstwa – nawierzchnia z mieszanki kruszywa łamanego 0/31,5 mm – grubości 10 cm,
- Dolna warstwa – z mieszanki kruszywa łamanego 0/63 mm - grubość 20 cm,
- Warstwa odcinająca – nasyp z kruszywa naturalnego (np. pospółki) gr. 10 cm,
- Podłoże gruntowe lub nasyp – spełniające wymagania dla gruntów G1 .
Obustronne pobocza z kruszywa z mieszanki kruszywa niesortowanego 0/31,5 mm na szerokość 0,75 m - grubości 10 cm
Projekt przewiduje przebudowę/remont drogi leśnej o numerze inwentarzowym 06180035 w leśnictwie Nieborów o długości 990 m. Przyjęto, że podczas przebudowy drogi leśnej o numerze inwentarzowym 06180035 należy korpusowi drogowemu przywrócić prawidłowy profil, usunąć nierówności i wyboje, pogłębić rowy oraz wyremontować istniejący przepust. Szerokość jezdni na odcinku szlakowym projektowanego remontu/przebudowy drogi leśnej wynosi 3,50 m, na odcinku mijanek szerokość jezdni wynosi 6,00 m. Wzdłuż jezdni zaprojektowano utwardzenie obustronne pobocza na szerokości 0,75 m. Projekt zakłada korytowanie istniejącej nawierzchni gruntowej na głębokość 0,2 m, wyniesienie korony drogi ponad koryto na wysokość ~ 0,35 m, wykonanie warstwy odcinającej - nasypu z kruszywa naturalnego (np. pospółki) gr. 10 cm oraz wykonanie dolnej warstwy konstrukcji jezdni z mieszanki kruszywa łamanego 0/63 mm gr. 20 cm oraz górnej warstwy konstrukcji jezdni – nawierzchni z mieszanki kruszywa łamanego 0/31,5 mm gr. 10 cm. Spadek poprzeczny jezdni zaprojektowano jako daszkowy i wynosi 3,00 %, spadek poboczy wynosi 6,00 %. Skarpy drogi zaprojektowano o pochyleniu 1:1,5. Projekt zakłada pogłębienie istniejących rowów do projektowanych rzędnych w celu nadania prawidłowych spadków oraz remont przepustu w km 0+164,97.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, SST oraz przedmiar, które stanowią załączniki do niniejszej SWZ. Warunki realizacji określono w projekcie umowy stanowiącym zał. 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że:
1) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przynajmniej 1 zamówienie polegające na wykonaniu robót budowlanych z zakresu branży budownictwa dróg lub remontu/przebudowy drogi o wartości minimum 600 000 zł brutto.
Wykonawca nie może sumować robót budowlanych o mniejszej wartości celem uzyskania wymaganego warunku przez Zamawiającego.
2) dysponuje następującymi osobami:
Kierownikiem budowy posiadającym ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności zawodowej zamawiający żąda:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty; (wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ).
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (wzór wykazu stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty wykonawca dołącza oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez
zamawiającego o którym mowa o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp oraz art.7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 13 500,00 PLN
2. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 1-4 Pzp wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku
następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 ze zm.).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, nr rachunku: PL
61203000451110000000012490. Z dopiskiem: Wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu Przebudowa/remont drogi leśnej o
numerze inwentarzowym 06180035 w leśnictwie Nieborów o długości 990 m, SA.270.12.2024.
Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert).
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej wraz z ofertą.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w niżej opisanych przypadkach:
- w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, nie pozwalających na prowadzenie prac oraz uniemożliwiających zapewnienie odpowiedniej jakości wykonywanych robót, w szczególności: ciągłe opady atmosferyczne, niska lub wysoka temperatura powietrza, zapisanych w dzienniku budowy oraz potwierdzonych pomiarami -> Przedłużenie
terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwały warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót.
- działania siły wyższej rozumianej jako zdarzenia zewnętrznego, niezależnego od działania stron umowy i których strony nie mogły przewidzieć i nie mogły mu przeciwdziałać, np. powódź, trąba powietrzna, huragan, pandemia itp. -> Zmiana terminu wykonania zamówienia o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót
- Wystąpienie robót koniecznych, zapis dotyczy również wypadków drogowych powstałych w strefie robót -> Zmiana terminu wykonania robót o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót
- w przypadku wystąpienia przeszkód w gruncie, w tym: niewybuchów, wykopalisk, niezinwentaryzowanych sieci, przeszkód geologicznych -> Przesunięcie terminu wykonania zamówienia o taki czas, ile trwało wstrzymanie robót związanych z usunięciem przeszkód w gruncie
- Zmiana przepisów o podatku od towarów i usług -> Zmniejszenie/ zwiększenie wynagrodzenia brutto wykonawcy: kwota zostanie zmieniona zgodnie ze zmianą stawki VAT
- Rezygnacja z części robót na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia -> Zmniejszenie wynagrodzenia wykonawcy o kwotę, którą należałoby zapłacić gdyby przedmiotowe roboty zostały wykonane
- Przekształcenie firmy, zmiana nazwy firmy -> Sporządzenie aneksu do umowy uwzględniającego dokonanie przekształcenia firmy.
- Zmiana kierowników robót budowlanych i instalacyjnych/kierownika budowy w sytuacjach niezależnych od Wykonawcy -> zawarcie aneksu do umowy uwzględniającego dokonanie odpowiednich zmian personalnych
- jeżeli wystąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu zamówienia lub świadczenia jednej lub obu Stron Umowy -> Zawarcie aneksu do umowy uwzględniającego zmianę przepisów
1.Dopuszcza się możliwość zmiany Podmiotu Udostępniającego Zasoby za pomocą którego Wykonawca wykazał spełnianie warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku Wykonawca będzie zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny PUZ lub Wykonawca samodzielnie, spełnia warunki udziału w postępowaniu, w stopniu nie mniejszym
niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Zamawiający w celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował zasobami proponowanego innego PUZ, w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny czy stosunek łączący Wykonawcę z tym PUZ gwarantuje rzeczywisty dostęp do udostępnianych zasobów może żądać dokumentów dotyczących w szczególności: zakresu udostępnianych Wykonawcy zasobów, sposobu ich wykorzystania przy wykonywaniu zamówienia, charakteru stosunku jaki będzie łączył Wykonawcę z PUZ oraz okresu udziału PUZ przy wykonywaniu zamówienia. Zmiana Podmiotu
Udostępniającego Zasoby wejdzie w życie wyłącznie po uzyskaniu pisemnej akceptacji Zamawiającego. Zmiana taka nie będzie wymagała zawarcia aneksu do umowy. Zamawiający jest uprawniony do odmowy akceptacji zmiany Podmiotu Udostępniającego Zasoby, w przypadku wątpliwości dotyczących w szczególności rzeczywistego udostępniania zasobów
przez Podmiot Udostępniający Zasoby lub w zakresie sposobu ich udostępniania i okresu.
Pozostałe zapisy zgodnie z umową.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-31 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-31 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-29