Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Przebudowa przejść dla pieszych w Nowym Dworze Gdańskim
1.1.8 Przebudowa przejść dla pieszych w Nowym Dworze Gdańskim
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Część 1 - Przebudowa przejścia dla pieszych w Nowym Dworze Gdańskim – ul. Sikorskiego Zadanie polega na budowie wyniesionego przejścia dla pieszych wraz z oświetleniem w rejonie skrzyżowania ulicy Sikorskiego z ulicą Plac Wolności.
Zakres prac przewidzianych do realizacji:
- roboty rozbiórkowe istniejących nawierzchni ciągów pieszych, parkingu oraz jezdni,
- roboty brukarskie związane z wykonaniem nowych nawierzchni chodnika i ciągu wyniesionej jezdni z kostki betonowej,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego,
- wykonanie instalacji elektrycznej związanej z doświetleniem nowo powstałego przejścia wraz z ustawieniem nowych masztów doświetlających,
- prace związane z likwidacją istniejącego przejścia dla pieszych,
- wykonanie odwodnienia jezdni związanego z nowym układem wysokościowym,
- zaprojektowanie, wykonanie oraz montaż tablicy informacyjnej.
Inwestycja musi być zgodna z:
- rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r. poz. 124, z późn. zm.).
- wytycznymi Ministerstwa Infrastruktury dot. projektowania infrastruktury dla pieszych: WR-D-41-3 oraz WR-D-41-4. Linki do pobrania:
http://www.gov.pl/attachment/41615ce5-dc3f-4e39-9726-eef10704aef2
http://www.gov.pl/attachment/c5eb38bf-5b24-4c0f-9093-7ed954f4a5dd
Jeżeli po kliknięciu na link plik nie pobierze się automatycznie należy go skopiować i wkleić w przeglądarkę.
Szczegółowy zakres prac oraz sposób ich wykonania określa dokumentacja projektowa, w tym szczegółowe specyfikacje techniczne, opis techniczny oraz przedmiary robót jako dokumenty pomocnicze, stanowiące załączniki do SWZ (załącznik nr 11 do SWZ). Wykonawca powinien traktować przedmiar robót przygotowany przez Zamawiającego, jako dokument informacyjny, z którego może korzystać, ale nie ma takiego obowiązku.
Część 1 - Przebudowa przejścia dla pieszych w Nowym Dworze Gdańskim – ul. Sikorskiego – w dokumentacji Zadanie nr 4: Oświetlenie przejścia dla pieszych przez ul. Sikorskiego na wysokości ul. Plac Wolności
Tablica informacyjna
Projekt tablicy musi zostać opracowany na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 953) oraz wytycznych znajdujących się na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/premier/dzialania-informacyjne
Jeżeli po kliknięciu na link plik nie pobierze się automatycznie należy go skopiować i wkleić w przeglądarkę.
Zakres zamówienia obejmuje:
1) kompleksowe wykonanie robót budowlanych w oparciu o dokumentację projektową,
2) wykonanie robót budowlanych w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, przepisami wykonawczymi do w/w ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami bhp i ppoż,
3) wykonanie robót budowlanych z materiałów i urządzeń własnych. Wszystkie stosowane materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty oraz muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami. Do wykonania inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2014 r. oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy,
4) opracowanie projektu tablicy informacyjnej oraz uzyskanie pozytywnej opinii Zamawiającego, a następnie wykonanie i montaż tablicy,
5) zapewnienie obsługi geodezyjnej i geologicznej,
6) zagospodarowanie terenu budowy oraz jego zabezpieczenie,
7) wykonanie robót tymczasowych, które mogą być potrzebne podczas wykonywania robót podstawowych,
8) oznaczenie terenu budowy lub innych miejsc, w których mają być prowadzone roboty podstawowe i tymczasowe,
9) przedstawienie stosownych dokumentów związanych z przetransportowaniem odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy oraz ich zmagazynowaniem w miejscu unieszkodliwiania odpadów,
10) zorganizowanie i kierowanie budową w sposób zgodny z dokumentacją projektową
i obowiązującymi przepisami bhp oraz zapewnienie warunków p.poż. określonych w przepisach szczegółowych,
11) informowanie Zamawiającego o terminie robót ulegających zakryciu oraz o terminie odbioru robót zanikających (odbiór dokonany przez Zamawiającego). Jeżeli Wykonawca nie poinformował o tych terminach Zamawiającego, zobowiązany jest odkryć roboty lub wykonać otwory niezbędne do zbadania robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego, na swój koszt,
12) udostępnienie terenu budowy innym Wykonawcom wskazanym przez Zamawiającego w czasie realizacji przedmiotu umowy,
13) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części, uzbrojenia podziemnego zlokalizowanego w miejscu robót bądź majątku Zamawiającego – naprawienie ich i doprowadzenia do stanu poprzedniego, na swój koszt,
14) strzeżenie mienia znajdującego się na terenie budowy w terminie od daty przejęcia terenu budowy do daty dokonania odbioru końcowego,
15) zorganizowanie zaplecza socjalno-technicznego budowy w rozmiarach koniecznych do realizacji przedmiotu umowy,
16) prowadzenie dziennika budowy,
17) oznakowanie robót,
18) organizowanie regularnych narad koordynacyjnych z udziałem przedstawicieli Zamawiającego oraz innych zaproszonych osób. Celem narad koordynacyjnych będzie omawianie bieżących spraw dotyczących wykonania i zaawansowania prac. Terminy narad koordynacyjnych będzie ustalał Wykonawca. Częstotliwość narad koordynacyjnych ustalą strony umowy. Narady będą prowadzone i protokołowane przez Zamawiającego, a kopie protokołu będą dostarczone wszystkim osobom zaproszonym na naradę,
19) niezwłoczne informowanie Zamawiającego, nie później jednak niż w terminie 3 dni od dnia powzięcia wiadomości, o wszelkich nieprawidłowościach oraz zagrożeniach powstania nieprawidłowości mogących mieć jakikolwiek wpływ na sytuację Zamawiającego w sprawach objętych niniejszą Umową,
20) oznakowanie stref niebezpiecznych i uniemożliwienie dostępu osób trzecich,
21) opracowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu drogowego na czas prowadzenia robót, który po zaopiniowaniu przez Komendę Powiatową Policji w Nowym Dworze Gdańskim i zarządcę drogi należy złożyć wraz ze stosownym wnioskiem do zatwierdzenia przez organ zarządzający ruchem drogowym,
22) powiadomienie gestorów sieci o planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia robót oraz prowadzenie robót, uzyskanie odbiorów częściowych i końcowych w zakresie wynikającym z dokonanych uzgodnień branżowych,
23) szczegółowe zapoznanie się przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu umowy z dokumentacją projektową,
24) realizacje robót zgodnie z harmonogramem,
25) uczestnictwo w odbiorach robót ulegających zakryciu oraz odbiorze końcowym robót,
26) Wykonawca zobowiązuje się w czasie trwania budowy zapewnić na terenie budowy w granicach przekazanych przez Zamawiającego należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP, ochronę znajdujących się na terenie obiektów i sieci oraz urządzeń uzbrojenia terenu i utrzymywać je w należytym stanie technicznym, a po zakończeniu budowy uporządkować teren,
27) wykonywanie poleceń Inspektora Nadzoru związanych z nadzorem nad realizacją robót w zakresie określonym dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami i procedurami, warunkami umownymi, przestrzegania terminów wyznaczonych przez Inspektora Nadzoru na realizację tych poleceń,
28) zatrudnienie wystarczającej liczby wykwalifikowanego personelu gwarantującego właściwą jakość wykonanych prac,
29) wykonanie na własny koszt powykonawczej dokumentacji projektowej,
30) przygotowanie rozliczenia końcowego robót,
31) skompletowanie i przedstawienie Zamawiającemu dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu odbioru robót, w tym inwentaryzacji geodezyjno- powykonawczej.
Warunki dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia zostały określone w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ oraz wynikają z przepisów prawa.
45233261-6 - Roboty budowlane w zakresie przejść dla pieszych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
Część 2 - Przebudowa przejścia dla pieszych w Nowym Dworze Gdańskim – ul. Warszawska Zadanie polega na montażu systemu aktywnego przejścia dla pieszych wraz z oświetleniem przejścia dla pieszych przez ul. Warszawską na wysokości ul. Dąbrowskiego.
Zakres prac przewidzianych do realizacji:
- roboty brukarskie związane z wykonaniem zaniżeń krawężników oraz wykonaniem dowiązania nawierzchni przejścia do istniejących nawierzchni chodnika,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego,
- wykonanie instalacji doświetlenia poprzez montaż 2 słupów oświetleniowych,
- wykonanie instalacji oznakowania aktywnego poprzez montaż masztu z instalacją fotowoltaiczną,
- zaprojektowanie, wykonanie oraz montaż tablicy informacyjnej.
Inwestycja musi być zgodna z:
- rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r. poz. 124, z późn. zm.).
- wytycznymi Ministerstwa Infrastruktury dot. projektowania infrastruktury dla pieszych: WR-D-41-3 oraz WR-D-41-4. Linki do pobrania:
http://www.gov.pl/attachment/41615ce5-dc3f-4e39-9726-eef10704aef2
http://www.gov.pl/attachment/c5eb38bf-5b24-4c0f-9093-7ed954f4a5dd
Jeżeli po kliknięciu na link plik nie pobierze się automatycznie należy go skopiować i wkleić w przeglądarkę.
Szczegółowy zakres prac oraz sposób ich wykonania określa dokumentacja projektowa, w tym szczegółowe specyfikacje techniczne, opis techniczny oraz przedmiary robót jako dokumenty pomocnicze, stanowiące załączniki do SWZ (załącznik nr 11 do SWZ). Wykonawca powinien traktować przedmiar robót przygotowany przez Zamawiającego, jako dokument informacyjny, z którego może korzystać, ale nie ma takiego obowiązku.
Część 2 - Przebudowa przejścia dla pieszych w Nowym Dworze Gdańskim – ul. Warszawska – w dokumentacji Zadanie nr 3: Oświetlenie przejścia dla pieszych przez ul. Warszawską na wysokości ul. Dąbrowskiego oraz montaż systemu aktywnego przejścia dla pieszych.
Tablica informacyjna
Projekt tablicy musi zostać opracowany na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 953) oraz wytycznych znajdujących się na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/premier/dzialania-informacyjne
Jeżeli po kliknięciu na link plik nie pobierze się automatycznie należy go skopiować i wkleić w przeglądarkę.
Zakres zamówienia obejmuje:
1) kompleksowe wykonanie robót budowlanych w oparciu o dokumentację projektową,
2) wykonanie robót budowlanych w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, przepisami wykonawczymi do w/w ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami bhp i ppoż,
3) wykonanie robót budowlanych z materiałów i urządzeń własnych. Wszystkie stosowane materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty oraz muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami. Do wykonania inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2014 r. oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy,
4) opracowanie projektu tablicy informacyjnej oraz uzyskanie pozytywnej opinii Zamawiającego, a następnie wykonanie i montaż tablicy,
5) zapewnienie obsługi geodezyjnej i geologicznej,
6) zagospodarowanie terenu budowy oraz jego zabezpieczenie,
7) wykonanie robót tymczasowych, które mogą być potrzebne podczas wykonywania robót podstawowych,
8) oznaczenie terenu budowy lub innych miejsc, w których mają być prowadzone roboty podstawowe i tymczasowe,
9) przedstawienie stosownych dokumentów związanych z przetransportowaniem odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy oraz ich zmagazynowaniem w miejscu unieszkodliwiania odpadów,
10) zorganizowanie i kierowanie budową w sposób zgodny z dokumentacją projektową
i obowiązującymi przepisami bhp oraz zapewnienie warunków p.poż. określonych w przepisach szczegółowych,
11) informowanie Zamawiającego o terminie robót ulegających zakryciu oraz o terminie odbioru robót zanikających (odbiór dokonany przez Zamawiającego). Jeżeli Wykonawca nie poinformował o tych terminach Zamawiającego, zobowiązany jest odkryć roboty lub wykonać otwory niezbędne do zbadania robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego, na swój koszt,
12) udostępnienie terenu budowy innym Wykonawcom wskazanym przez Zamawiającego w czasie realizacji przedmiotu umowy,
13) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części, uzbrojenia podziemnego zlokalizowanego w miejscu robót bądź majątku Zamawiającego – naprawienie ich i doprowadzenia do stanu poprzedniego, na swój koszt,
14) strzeżenie mienia znajdującego się na terenie budowy w terminie od daty przejęcia terenu budowy do daty dokonania odbioru końcowego,
15) zorganizowanie zaplecza socjalno-technicznego budowy w rozmiarach koniecznych do realizacji przedmiotu umowy,
16) prowadzenie dziennika budowy,
17) oznakowanie robót,
18) organizowanie regularnych narad koordynacyjnych z udziałem przedstawicieli Zamawiającego oraz innych zaproszonych osób. Celem narad koordynacyjnych będzie omawianie bieżących spraw dotyczących wykonania i zaawansowania prac. Terminy narad koordynacyjnych będzie ustalał Wykonawca. Częstotliwość narad koordynacyjnych ustalą strony umowy. Narady będą prowadzone i protokołowane przez Zamawiającego, a kopie protokołu będą dostarczone wszystkim osobom zaproszonym na naradę,
19) niezwłoczne informowanie Zamawiającego, nie później jednak niż w terminie 3 dni od dnia powzięcia wiadomości, o wszelkich nieprawidłowościach oraz zagrożeniach powstania nieprawidłowości mogących mieć jakikolwiek wpływ na sytuację Zamawiającego w sprawach objętych niniejszą Umową,
20) oznakowanie stref niebezpiecznych i uniemożliwienie dostępu osób trzecich,
21) opracowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu drogowego na czas prowadzenia robót, który po zaopiniowaniu przez Komendę Powiatową Policji w Nowym Dworze Gdańskim i zarządcę drogi należy złożyć wraz ze stosownym wnioskiem do zatwierdzenia przez organ zarządzający ruchem drogowym,
22) powiadomienie gestorów sieci o planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia robót oraz prowadzenie robót, uzyskanie odbiorów częściowych i końcowych w zakresie wynikającym z dokonanych uzgodnień branżowych,
23) szczegółowe zapoznanie się przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu umowy z dokumentacją projektową,
24) realizacje robót zgodnie z harmonogramem,
25) uczestnictwo w odbiorach robót ulegających zakryciu oraz odbiorze końcowym robót,
26) Wykonawca zobowiązuje się w czasie trwania budowy zapewnić na terenie budowy w granicach przekazanych przez Zamawiającego należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP, ochronę znajdujących się na terenie obiektów i sieci oraz urządzeń uzbrojenia terenu i utrzymywać je w należytym stanie technicznym, a po zakończeniu budowy uporządkować teren,
27) wykonywanie poleceń Inspektora Nadzoru związanych z nadzorem nad realizacją robót w zakresie określonym dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami i procedurami, warunkami umownymi, przestrzegania terminów wyznaczonych przez Inspektora Nadzoru na realizację tych poleceń,
28) zatrudnienie wystarczającej liczby wykwalifikowanego personelu gwarantującego właściwą jakość wykonanych prac,
29) wykonanie na własny koszt powykonawczej dokumentacji projektowej,
30) przygotowanie rozliczenia końcowego robót,
31) skompletowanie i przedstawienie Zamawiającemu dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu odbioru robót, w tym inwentaryzacji geodezyjno- powykonawczej.
Warunki dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia zostały określone w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ oraz wynikają z przepisów prawa.
45233261-6 - Roboty budowlane w zakresie przejść dla pieszych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
Budowa domów od podstaw
Sierakowice (pomorskie)
Instalacje przeciwpożarowe
Gdańsk (pomorskie)
Wymiana instalacji elektrycznych
Gdańsk (pomorskie)
Instalacje domofonu
Gdańsk (pomorskie)
Instalacje alarmów
Gdańsk (pomorskie)
Monitoring
Gdańsk (pomorskie)
Instalacje elektryczne
Gdańsk (pomorskie)
Układanie paneli
Objazda (pomorskie)
Gładzie gipsowe
Objazda (pomorskie)