Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa poprzeczni Stampfer i podłużni Siercza w Kopalni Soli „Wieliczka”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KOPALNIA SOLI "WIELICZKA" SPÓŁKA AKCYJNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000041683
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Park Kingi 1
1.5.2.) Miejscowość: Wieliczka
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.sa@kopalnia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kopalniawieliczka.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Górnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa poprzeczni Stampfer i podłużni Siercza w Kopalni Soli „Wieliczka”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4a52f16a-d331-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00096386
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują elektronicznie za pośrednictwem strony internetowej postępowania znajdującej się pod adresem: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl w zakładce „Korespondencja”.2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich złożenia/wysłania na Platformie. 3. Ogólne zasady korzystania z Platformy)1) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Zamawiającego https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl.2) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. 3) Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu. 4) Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.4. Zamawiający informuje, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca powinien skontaktować się bezpośrednio z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl, tel. +48 22 576 87 90 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl5. Szczegółowe warunki korzystania z Platformy zawarte są na stronie https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl w zakładce „Baza wiedzy”, która jest dostępna dla zalogowanych Wykonawców.6. Zamawiający wskazuje informacje, o których mowa w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych, dotyczące systemu dostępnego pod adresem https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl:1) komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta2) Wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge3) Podłączenie do Internetu: min. 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe);7. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są: Maciej Trąbka – Kierownik Działu Prawnego i Zamówień Publicznych Magdalena Kalarus-Kwaśniewska – Zastępca Kierownika Działu Prawnego i Zamówień Publicznych ds. Zamówień Publicznych Krystyna Kucharczyk-Gondek – Specjalista ds. Zamówień Publicznych
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający informuje zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub „RODO”):1) Administratorem danych osobowych jest Kopalnia Soli "Wieliczka" S.A., Park Kingi 1, 32-020 Wieliczka.2) Przestrzeganie zasad ochrony danych w Kopalni Soli "Wieliczka" S.A.,Park Kingi 1, 32-020 Wieliczka nadzoruje wyznaczony Inspektor Ochrony Danych z którym można skontaktować się pod numerem telefonu +48 12 278 7114; email: iod.sa@kopalnia.pl3) Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie: a) art. 6 ust. 1 lit. b RODO – podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, poprzez wzięcie udziału w postępowaniu organizowanym przez Administratora danych, a także przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zawartej z wybranym Wykonawcą umowy o zamówienie publiczne. b) art. 6 ust. 1 lit. c RODO – wypełnienie obowiązku prawnego wynikającego z ustawy i przepisów wykonawczych do ustawy, w zakresie dokumentów jakie może żądać Zamawiający od Wykonawców.4) Odbiorcami danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Zamawiającego, podmioty przetwarzające działające na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora, oraz inne podmioty którym dane będą udostępnione na podstawie przepisów prawa, w tym w szczególności osoby lub podmioty posiadające dostęp do dokumentacji postępowania zgodnie z art. 18 lub art. 74 ustawy.5) Przetwarzane dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego (tj. państwa nienależącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego) i/lub organizacji międzynarodowej.6) Dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata – przez cały ten okres, a następnie do upływu terminów określonych w przepisach prawa podatkowego, terminów przedawnienia roszczeń wynikających z zawartej umowy lub terminu przechowywania dokumentacji wynikającej z obowiązującej u Zamawiającego Instrukcji Archiwalnej, w zależności od tego, który z tych terminów nastąpi najpóźniej.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1) Z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z ustawy oraz RODO, osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa: a) dostępu do treści danych (art. 15 RODO);b) do sprostowania danych (art. 16 RODO);c) do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO);d) do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.2) Osobie, której dane dotyczą nie przysługują następujące prawa:a) do usunięcia danych (art. 17 RODO), z uwagi na treść art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO,b) do przenoszenia danych (art. 20 RODO), gdyż przetwarzanie nie będzie odbywało się w sposób zautomatyzowany,c) do wniesienia sprzeciwu (art. 21 RODO), gdyż przetwarzanie nie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO.3) Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z przepisów ustawy. 4) W odniesieniu do podanych danych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.5) Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.6. Zamawiający informuje, że w postępowaniu o udzielenia zamówienia zgłoszenie żądania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.7. W przypadku wskazania w treści dokumentów zamówienia danych osobowych osób trzecich, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o wykonaniu wobec tych osób obowiązku wynikającego z art. 13 lub art. 14 RODO.8. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX SWZ, wyłącznie do upływu terminu na ich wniesienie.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KSW/2021/INP/85
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 9468388,79 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 7405214,17 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót górniczych polegających
na przebudowie poprzeczni Stampfer i podłużni Siercza w Kopalni Soli „Wieliczka”, zwanych dalej „robotami górniczymi”.
2. Zakres prac w ramach robót górniczych.
W ramach wykonania robót górniczych Wykonawca jest zobowiązany:
1) zorganizować plac (rejon) robót,
2) opracować technologię wykonywania robót,
3) zapewnić materiały niezbędne do realizacji robót górniczych,
4) zapewnić maszyny i urządzenia niezbędne do wykonania robót górniczych,
5) zapewnić osoby posiadające odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje do nadzoru
nad prowadzonymi robotami górniczymi,
6) zapewnić obsługę mierniczą,
7) zrealizować roboty górnicze,
8) po zakończeniu robót związanych z kotwieniem górotworu, przygotować protokół końcowy odbioru obudowy kotwowej zgodnie z wytycznymi do zarządzenia KRZG z dnia 18.09.2017r nr KSW/Z/KRZG/88/2017 stanowiącego załącznik nr 19 do SWZ.
3. Wykonanie górniczych robót.
3.1. Roboty górnicze winny być wykonane zgodnie z:
1) dokumentacją projektową pod nazwą: Projekt techniczny przebudowy i zabezpieczenia poprzeczni Stampfer i podłużni Siercza na poziomie III podziemnej części Zakładu Kopalnia Soli „Wieliczka” sporządzoną przez KGHM CUPRUM Sp. z o.o. Centrum Badawczo-Rozwojowe, stanowiącą załącznik nr 3 do SWZ,
2) Pozwoleniem nr 40/18 Konserwatora Zabytków Krakowskich Żup Solnych z dnia 05.12.2018 roku, znak DK-453-65/18, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ,
3) Decyzją nr 5/19 Konserwatora Krakowskich Żup Solnych z dnia 27.12.2019r, znak sprawy DK-453-65/18, stanowiącą załącznik nr 5 do SWZ
4) Instrukcją impregnacji ogniochronnej drewnianych elementów obudowy i wystroju wyrobisk w K.S. „Wieliczka” S.A. do materiału trudno zapalnego, stanowiącą załącznik nr 6 do SIWZ,
5) Instrukcją bezpiecznego wykonywania obrywki stropów i ociosów w podziemnych wyrobiskach korytarzowych i komorowych Kopalni Soli „Wieliczka”, stanowiącą załącznik nr 7 do SIWZ,
6) Instrukcją bezpiecznego wykonywania transportu ręcznego na powierzchni
i w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”, stanowiącą załącznik nr 8 do SIWZ,
7) Instrukcją wstawiania na tor wykolejonych wozów dołowych, stanowiącą załącznik nr 9 do SIWZ,
8) Instrukcją bezpiecznego wykonywania prac za pomocą elektronarzędzi, stanowiącą załącznik nr 10 do SIWZ,
9) Zarządzeniem KRZG nr KSW/Z/KRZG/48/2019 z dnia 15.05.2019r. w sprawie doboru obudowy dla wyrobisk w Kopalni Soli „Wieliczka”, stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ, w zakresie obejmującym weryfikację przyjętych w dokumentacji projektowej rozwiązań technicznych,
10) zarządzeniem KRZG nr KSW/Z/KRZG/88/2017 z dnia 18.09.2017r. w sprawie stosowania obudowy kotwowej w Kopalni Soli „Wieliczka”, stanowiącym załącznik nr 19 do SWZ, w zakresie obejmującym weryfikację przyjętych w dokumentacji projektowej rozwiązań technicznych.
11) zarządzeniem KRZG nr KSW/Z/KRZG/8/2018 z dnia 18.01.2018r. w sprawie kontroli wykonywania obudowy kotwowej w wyrobiskach podziemnych w Kopalni Soli „Wieliczka”, stanowiącym załącznik nr 20 do SIWZ, w zakresie obejmującym weryfikację przyjętych w dokumentacji projektowej rozwiązań technicznych.
12) zarządzeniem KRZG nr KSW/Z/KRZG/101/2020 z dnia 15.10.2020r. w sprawie doboru obudowy dla wyrobisk w Kopalni Soli „Wieliczka”, stanowiącym załącznik nr 21 do SIWZ, w zakresie obejmującym weryfikację przyjętych w dokumentacji projektowej rozwiązań technicznych.
3.2. Szacunkowy zakres robót górniczych określa poniższy przedmiar:
Przedmiar robót dla przebudowy poprzeczni Stampfer i podłużni Siercza poz. III
Lp. Nazwa czynności Ilość j.m.
1. Usunięcie zalegającego urobku, drewna, gruzu zawałowego oraz innych współczesnych odpadów zalegających w wyrobisku 1655 m3
2. Wyrabowanie dotychczasowej obudowy 309 szt
3. Wyrabowanie wykładki z desek 333 m2
4. Przybierka stropu i ociosów wyrobiska do uzyskania jego wymaganych wymiarów w świetle nowej obudowy oraz niwelacja spągu 970 m3
5. Przybierka i oberwanie odspajających się fragmentów skał stropu i ociosów (dla odcinków 6, 7 i 11) 165 m3
6. Zabudowa odrzwi (alternatywnie półodrzwi lub stropnic) z okrąglaków drewnianych o średnicy 25 cm. 400 szt
7. Zabudowa stojaków (np. ociosowych, pośrednich lub na półce solnej pośrednich) z okrąglaków drewnianych o średnicy 25 cm. 50 szt
8. Zabudowa stropnic z okrąglaków drewnianych o średnicy 25 cm 70 szt
9. Zabudowa w odcinkach 4 i 9 podciągów z okrąglaków drewnianych o średnicy 25 cm, wspartych na stojakach 4 szt
10. Zabudowa półodrzwi (alternatywnie stropnic) w odcinku nr 9 z okrąglaków drewnianych o średnicy 25 cm 11 szt
11. Zabudowa wykładki stropu z desek o grubości 5 cm ułożonych na pełno 637 m2
12. Zabudowa wykładki ociosu z desek o grubości 3,2 cm ułożonych na pełno 889 m2
13. Wykonanie nowej obudowy skrzyżowania z drewna (skrzyżowania na Odcinkach 1c, 3a, 3d, 5a i 12 podłużni Siercza)
– zabudowa minimum 6szt stojaków z okrąglaków o średnicy 25 cm pod podciągami oraz pod półodrzwiami. Stojaki i podciągi łączone na zamek polski.
– zabudowa minimum 2szt podciągów z okrąglaków o średnicy 25 cm.
– zabudowa minimum 7szt półodrzwi w rozstawie co max 0,5m (w odcinku 12 organowo) z okrąglaków o średnicy 25 cm. Stojaki i stropnice łączone na zamek niemiecki w odmianie wielickiej. 5 kpl
14. Wykonanie nowego chodnika obejściowego w caliźnie (dla komór III/47 i III/1) 426 m3
15. Wykonanie pionowych otworów kontrolnych w stropie w rozstawie co 2,0 m, na głębokość 2,0 m 48 mb
16. Zasypanie kanału w spągu piaskiem 21 m3
17. Niwelacja spągu na odcinkach 6 i 11 85 m3
18. Zabudowa kotew szkłoepoksydowych w stropie o dł. 10,0m (odc 6 i 11) lub 6,0m (odc 7) z podkładkami i nakrętkami w siatce kotwienia 1,0÷x1,0 m ± 0,2 m 2150 m
19. Montaż siatki ochronnej zabezpieczającej osłabiony strop. Siatka kompozytowa typu geosiatka płaska poliestrowa 210 m2
20. Wyrabowanie drewnianego kasztu w odcinku nr 9 10 m3
21. Wyrabowanie odgrodzenia z desek w odcinku nr 9 8 m2
22. Zabudowa nowego kasztu drewnianego z okrąglaków o śr. 25 cm w odcinku nr 9, o wysokości w świetle obudowy 2,0 m i szerokości około 0,8 m 13 m3
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i sposób jego realizacji określa wzór umowy dostępny na stronie www.kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl
4.2.6.) Główny kod CPV: 45255500-4 - Roboty wiertnicze i górnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10