Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa pomieszczeń w siedzibie Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych na potrzeby serwerowni
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001005
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rakowiecka 2d
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-517
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ikoscielniak@archiwa.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.archiwa.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa pomieszczeń w siedzibie Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych na potrzeby serwerowni
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-acf66f2e-fa93-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00145716
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002385/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa pomieszczenia na serwerownię w siedzibie NDAP
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia-archiwa.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia-archiwa.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferta sporządzana jest w języku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej
w formacie danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt. i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
UWAGA!
Podpis osobisty to zaawansowany podpis elektroniczny. Prawdziwość danych posiadacza podpisu potwierdza certyfikat podpisu osobistego, zawierający imię (imiona), nazwisko, obywatelstwo oraz numer PESEL.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BDG-WO.261.11.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia przebudowa pomieszczeń na potrzeby serwerowni w siedzibie Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych mieszczącej się w Warszawie przy
ul. Rakowieckiej 2D.
Przedmiot zamówienia obejmować będzie wykonanie prac opisanych w dokumentacji projektowej w zakresie pomieszczenia obecnej serwerowni oraz części pomieszczenia znajdującego się bezpośrednio pod nią, tj Sali konferencyjnej nr 2 na terenie obiektu budowlanego wpisanego do rejestru zabytków nieruchomych prowadzonego przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45432121-8 - Roboty w zakresie podłóg w pomieszczeniach komputerowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji przedmiotu zamówieni
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.1. Zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
a) dysponują zdolnością do występowania w obrocie gospodarczym.
W odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Zamawiający wymaga, aby wykonawcy prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową byli wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju,
w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania.
b) posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie;
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej potwierdzającej zdolność Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, przejawiającą się następującym minimalnym poziomem zdolności.
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie;
d) dysponują zdolnością techniczną lub zawodową potwierdzającej zdolność Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, przejawiającą się następującym minimalnym poziomem zdolności.
1) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje zdolnością techniczną i zawodową zapewniające wykonanie niniejszego zamówienia, tj.
w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składnia ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
2 (dwie) roboty budowlane polegające na wyburzeniu i odbudowie stropów w budynkach mieszkalnych lub biurowych lub magazynowych składających się co najmniej z trzech kondygnacji
lub
2 (dwie) roboty budowlane polegające na przebudowie pomieszczeń w budynkach znajdujących się pod opieką Konserwatora Zabytków w zakresie instalacji SUG, elektrycznej i IT.
lub
1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na wyburzeniu i odbudowie stropów w budynkach mieszkalnych lub biurowych lub magazynowych składających się co najmniej z trzech kondygnacji oraz 1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na przebudowie pomieszczeń
w budynkach znajdujących się pod opieką Konserwatora Zabytków w zakresie instalacji SUG, elektrycznej i IT.
2) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia na etapie realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób, które spełniają następujące wymagania:
1 (jedną) osoby posiadające aktualne uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji
w budownictwie lądowym bez ograniczeń
oraz posiadająca doświadczenie tj. w okresie ostatnich 24 miesięcy przed terminem składania ofert kierowała:
co najmniej 2 (dwoma) robotami budowlanymi polecającymi na wyburzeniu i odbudowie stropów w budynkach mieszkalnych lub biurowych lub magazynowych składających się co najmniej z trzech kondygnacji
lub
1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na wyburzeniu i odbudowie stropów w budynkach mieszkalnych lub biurowych lub magazynowych składających się co najmniej z trzech kondygnacji oraz 1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na przebudowie pomieszczeń
w budynkach znajdujących się pod opieką Konserwatora Zabytków w zakresie instalacji SUG, elektrycznej i IT.
oraz
1 (jedną) osoby posiadające aktualne uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji
w budownictwie lądowym bez ograniczeń
oraz posiadająca doświadczenie tj. w okresie ostatnich 24 miesięcy przed terminem składania ofert kierowała:
co najmniej 2 (dwoma) robotami budowlanymi polecającymi na przebudowie pomieszczeń w budynkach znajdujących się pod opieką Konserwatora Zabytków w zakresie instalacji SUG, elektrycznej i IT
lub
1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na wyburzeniu i odbudowie stropów w budynkach mieszkalnych lub biurowych lub magazynowych składających się co najmniej z trzech kondygnacji oraz 1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na przebudowie pomieszczeń
w budynkach znajdujących się pod opieką Konserwatora Zabytków w zakresie instalacji SUG, elektrycznej i IT.
UWAGA:
W przypadku, gdy wartość została wyrażona w walucie innej niż PLN, Wykonawca zobowiązany jest do jej przeliczenia na PLN, przyjmując jako podstawę średni kurs danej waluty opublikowany przez NBP (wg tabeli A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji niniejszego ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ: oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego i spełnienia warunku udziału w postępowaniu, zgodne z wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ.
SKŁADANE NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO: odpis lub informacja
z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp.
SKŁADANE NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO oświadczenie Wykonawcy,
o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodne z wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: SKŁADANE NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO : wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. Treść zawarta w wykazie musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w punkcie 6.1. lit. d) pkt 1) SWZ. Wykaz należy sporządzić zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 3 do SWZ.
SKŁADANE NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO : wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za realizację robót budowalnych, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Treść zawarta w wykazie musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w punkcie 6.1. lit d) pkt (2 niniejszej SWZ. Wykaz należy sporządzić zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 4 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:
Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie
z pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w Formularzu oferty.
Pełnomocnictwo lub inny dokument (np. umowa konsorcjum, spółki cywilnej)
z którego wynika takie pełnomocnictwo należy złożyć razem z ofertą.
W odniesieniu do warunków określonych w pkt 6.1.d SWZ, wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę wspólną (nie musi ich spełniać osobno każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną). Na ich potwierdzenie należy złożyć dokumenty określone w pkt 8.10.1 oraz 8.10.2 SWZ.
Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa oświadczenie zgodne z treścią Załącznika Nr 2 do SWZ, aktualne na dzień składania ofert, celem potwierdzenia, że każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7-10 ustawy pzp oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ w zakresie, w którym każdy z nich wykazuje brak podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać
na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany treści umowy w stosunku do treści oferty,
na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy:
1) w przypadku wystąpienia „siły wyższej", przy czym „siła wyższa" oznacza wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, którego skutkom
nie można zapobiec, występujące po zawarciu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu;
2) w uzasadnionych przypadkach, jeżeli jest to istotne z punktu widzenia efektów realizacji przedmiotu umowy;
3) w przypadku zmiany stanu prawnego, który będzie wnosił nowe wymagania w zakresie sposobu realizacji jakiegokolwiek części przedmiotu umowy;
4) w przypadku zmiany zasad płatności wynagrodzenia oraz sposobu wykonania przedmiotu umowy na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;
5) jeśli wartość zmian jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonego w § 4 ust. 1
z uwzględnieniem, że zmiana nie może prowadzić do zmiany charakteru niniejszej umowy;
6) w wypadku pojawienia się nowych, korzystnych dla Zamawiającego rozwiązań technologicznych lub logistycznych w zakresie przedmiotu umowy możliwych do wdrożenia zamiennie w stosunku do przewidzianych w umowie. Jako korzystne dla Zamawiającego należy traktować rozwiązania odpowiadające wymaganiom określonym w SWZ, ale odznaczających się niższymi kosztami utrzymania, większą wydajnością lub użytecznością.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-30 13:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia-archiwa.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-30 13:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-28
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
2.12. Przed złożeniem oferty istnieje możliwość wykonania wizji lokalnej stanu obecnego serwerowni. Termin przeprowadzenia wizji lokalnej Zamawiający wyznacza
na dzień 18 sierpnia 2021 o godzinie 12:30.
Wykonawcy zainteresowani dokonaniem wizji lokalnej winni stawić się
w wyznaczonym terminie przed wejściem głównym do budynku przy
ul. Rakowieckiej 2D w Warszawie. Ze względu na pakującą sytuację epidemiologiczną w kraju Zamawiający zastrzega możliwość udziału w wizji po jednym przedstawicielu od każdego Wykonawcy. Osoby biorące udział w wizji lokalnej muszą mieć zasłonięte usta i nos maseczką i zachowywać bezpieczny dystans od pozostałych osób biorących udział w wizji lokalnej.
Przeprowadzenie wizji lokalnej nie jest obligatoryjne, co oznacza, że zaniechanie przeprowadzenia wizji lokalnej nie będzie stanowiło podstawy odrzucenia oferty wykonawcy, o której mowa w art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy pzp.
Termin wykonania przedmiotu zamówienia: przedmiot umowy zostanie wykonany w okresie do 45 dni od dnia zawarcia umowy, jednak nie później niż do dnia 20 listopada 2021 r. .
Środki finansowe jakie Zamawiający przeznacza na sfinansowanie muszą zostać wydatkowane do 30 listopada 2021 r zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów
z 28 grudnia 2020 w sprawie wydatków budżetu państwa, które w roku 2020 nie wygasają z upływem roku budżetowego