Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa pomieszczeń oraz zaprojektowanie instalacji systemów zabezpieczeń technicznych wraz z robotami budowlanymi – w budynku przy ul. Niecałej 2 w Warszawie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd m.st. Warszawy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015259640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Bankowy 3/5
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-950
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniabzp@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.warszawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa pomieszczeń oraz zaprojektowanie instalacji systemów zabezpieczeń technicznych wraz z robotami budowlanymi – w budynku przy ul. Niecałej 2 w Warszawie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8999db5a-f69e-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00243917
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00022722/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Niecała 2 - Przebudowa wybranych pomieszczeń wraz z dostosowaniem budynku do przepisów ochrony ppoż. + projekt 2 realizacja projektu 2
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: określone w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): określone w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): określone w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/GP/271/II-112/22
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa pomieszczeń wraz z dostosowaniem do przepisów przeciwpożarowych oraz zaprojektowanie i instalacja systemów zabezpieczeń technicznych wraz z robotami budowlanymi - w budynku przy ul. Niecałej 2 w Warszawie.
2. Przedmiot zamówienia w zakresie szczegółowym określony został w załączniku nr 7 do SWZ.
2.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Projektu 1 (przebudowa pomieszczeń wraz z dostosowaniem do przepisów przeciwpożarowych w budynku przy ul. Niecałej 2 w Warszawie) określony został w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (Załącznik nr 1 do OPZ),
2.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Projektu 2 (zaprojektowanie i instalacja systemów zabezpieczeń technicznych wraz z robotami budowlanymi - w budynku przy ul. Niecałej 2 w Warszawie) określony został w programie funkcjonalno-użytkowym (Załącznik nr 2 do OPZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
32323500-8 - Urządzenia do nadzoru wideo
35121700-5 - Systemy alarmowe
39100000-3 - Meble
39130000-2 - Meble biurowe
42961100-1 - System kontroli dostępu
45000000-7 - Roboty budowlane
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45223820-0 - Gotowe elementy i części składowe
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45313000-4 - Instalowanie wind i ruchomych schodów
45314000-1 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych
45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45410000-4 - Tynkowanie
45421111-5 - Instalowanie framug drzwiowych
45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych
45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych
45432000-4 - Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian
45432111-5 - Kładzenie wykładzin elastycznych
45432210-9 - Wykładanie ścian
45442100-8 - Roboty malarskie
45442200-9 - Nakładanie powłok antykorozyjnych
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną
71330000-0 - Różne usługi inżynieryjne
72700000-7 - Usługi w zakresie sieci komputerowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 561 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na roboty budowlane i urządzenia będące przedmiotem zamówienia
4.3.6.) Waga: 6
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 24
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
Za spełniającego warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawcę, który:
1) wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej
a. dwie prace polegające na wykonaniu: remontu, przebudowy budynków użyteczności publicznej,
b. co najmniej dwie prace polegające na wykonaniu systemów zabezpieczeń technicznych (SKD, SSWiN, CCTV, SSP) w budynku użyteczności publicznej;
2) wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować zespołem osób, które zostaną skierowane do realizacji Zamówienia, i będą posiadały określone kompetencje:
a. Kierownik budowy z doświadczeniem w przeprowadzeniu min. dwóch realizacji w zakresie remontu, przebudowy budynków użyteczności publicznej wpisanych do rejestru zabytków, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, z co najmniej 3 letnim doświadczeniem do kierowania i nadzorowania robót. Wymagana lista zrealizowanych robót z podaniem czasu ich trwania oraz wymagana lista zrealizowanych co najmniej 2 prac w okresie ostatnich 5 lat przed składaniem ofert.
b. co najmniej jednego inżyniera posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, z doświadczeniem w przeprowadzeniu min dwóch realizacji w zakresie remontu, przebudowy budynków użyteczności publicznej, z co najmniej 3 letnim doświadczeniem do kierowania i nadzorowania robót. Wymagana lista zrealizowanych robót z podaniem czasu ich trwania oraz wymagana lista zrealizowanych co najmniej 2 prac w okresie ostatnich 5 lat przed składaniem ofert;
c. co najmniej jednego inżyniera posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych, kanalizacyjnych z co najmniej 3 letnim doświadczeniem do kierowania i nadzorowania robót z do-świadczeniem w przeprowadzeniu min dwóch realizacji w zakresie remontu, przebudowy budynków użyteczności publicznej. Wymagana lista zrealizowanych robót z podaniem czasu ich trwania oraz wymagana lista zrealizowanych co najmniej 2 prac w okresie ostatnich 5 lat przed składaniem ofert;
d. co najmniej jednego inżyniera posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, z co najmniej 3 letnim doświadczeniem do kierowania i nadzorowania robót z doświadczeniem w przeprowadzeniu min dwóch realizacji w zakresie remontu, przebudowy budynków użyteczności publicznej. Wymagana lista zrealizowanych robót z podaniem czasu ich trwania oraz wymagana lista zrealizowanych co najmniej 2 prac w okresie ostatnich 5 lat przed składaniem ofert;
e. co najmniej jednego inżyniera posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania ro-botami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności telekomunikacyjnej, z co najmniej 3 letnim doświadczeniem do kierowania i nadzorowania robót, z doświadczeniem w przeprowadzeniu min dwóch realizacji budynków użyteczności publicznej. Wymagana li-sta zrealizowanych robót z podaniem czasu ich trwania oraz wymagana lista zrealizowa-nych co najmniej 2 prac w okresie ostatnich 5 lat przed składaniem ofert;
f. co najmniej jednego inżyniera posiadającego uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności telekomunikacyjnej, z co najmniej 3 letnim doświadczeniem do projektowania, z doświadczeniem w projektowaniu budynków użyteczności publicznej. Wymagana lista wykonanych projektów z podaniem czasu ich trwania oraz wymagana lista wykonanych co najmniej 2 projektów w okresie ostatnich 5 lat przed składaniem ofert.
Uwaga do ppkt. 2: Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji kierownika budowy i kierownika robót w zakresie specjalności posiadanych uprawnień budowlanych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie określa podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia składanych na wezwanie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych – przygotowany wg wzoru określonego w Załączniku 4 do SWZ na potwierdzenie spełnienia warunku
udziału w postępowaniu;
b) dowody, że wykazane w oświadczeniu roboty budowlane zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa powyżej są:
– referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego usługi zostały wykonane;
– inne odpowiednie dokumenty, jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać
ww. dokumentów. W takim przypadku należy uzasadnić brak możliwości uzyskania dokumentów;
c) wykaz osób - przygotowany wg wzoru określonego w Załączniku 5 do SWZ (Wykaz służy do oceny ofert w kryterium
„Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia” (pkt. 25.3 SWZ) jak również, stanowi podmiotowy środek dowodowy
dla warunku określonego w pkt. 12.2 ppkt 2 SWZ. Na podstawie art. 274 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga złożenia wykazu
wraz z ofertą. Wykaz osób nie będzie podlegał uzupełnieniu w zakresie informacji wymaganych do oceny ofert w kryterium „Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia”).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oferta składa się z:
a) wypełnionego zdefiniowanego przez Zamawiającego w systemie Formularza oferty – zakres danych wypełnianych przez
Wykonawcę w systemie został określony w pkt. 23 i 25 SWZ;
b) załączonego do oferty w systemie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega
wykluczeniu z postępowania (sporządzonego wg wzoru określonego w Załączniku nr 1 do SWZ);
c) załączonego do oferty w systemie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego potwierdzenie, że Wykonawca spełnia
warunki udziału w postępowaniu (sporządzonego wg wzoru określonego w Załączniku nr 2 do SWZ);
d) w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych Podmiotów, załączonych do oferty w systemie:
– oświadczeń, o których mowa w lit. b) i c) dotyczących każdego Podmiotu,
– zobowiązanie każdego Podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające, że stosunek łączący Wykonawcę z
Podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określające w szczególności:
• zakres dostępnych Wykonawcy zasobów Podmiotu udostępniającego zasoby;
• sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów Podmiotu udostępniającego te zasoby
przy wykonywaniu zamówienia;
• czy i w jakim zakresie Podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje
roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą;
e) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, załączonego do oferty w systemie:
– oświadczenia, o którym mowa w lit. b) i lit. c)dotyczącego każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie,
– oświadczenia z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy
(sporządzonego wg wzoru określonego w Załączniku nr 3 do SWZ).
f) wykaz osób - przygotowany wg wzoru określonego w Załączniku 5 do SWZ (Wykaz nie będzie podlegał uzupełnieniu w
zakresie informacji wymaganych do oceny ofert w kryterium „Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia”).
2. Załączonych do oferty w systemie następujących podmiotowych oraz
oświadczeń i dokumentów innych niż wymienionych wyżej:
2.1. Podmiotowe środki dowodowe
a. wykaz osób - przygotowany wg wzoru określonego w Załączniku 5 do SWZ (Wykaz służy do oceny ofert w kryterium
„Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówie-nia” (pkt. 25.3 SWZ) jak również, stanowi podmiotowy środek
dowodowy dla warunku określonego w pkt. 12.2 ppkt 2 SWZ. Na podstawie art. 274 ust. 2, Zamawiający wymaga złożenia
wykazu wraz z ofertą. Wykaz osób nie będzie podlegał uzupełnieniu w zakresie informacji wymaganych do oceny ofert w
kryterium „Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia”).
2.2. Inne oświadczenia lub dokumenty
a) w przypadku, gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym Wykonawcy,
dokument (np. pełnomocnictwo) potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy;
b) w przypadku, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa – dokument zawierający dowody, o
których mowa w pkt. 18 SWZ, na to że:
– zastrzeżone informacje mają charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny lub inny
posiadający wartość gospodarczą,
– zastrzeżone informacje nie zostały ujawnione do wiadomości publicznej,
– podjęto w stosunku do nich niezbędne działania w celu zachowania poufności.
3. Podstawy wykluczenia
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, w stosunku do których zachodzą przesłanki wykluczenia wskazane w
art. 108 ust. 1 ustawy oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2022 r., o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022, poz. 835).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 50 000 zł
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z Wzorem umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-22 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.um.warszawa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-22 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-20