Przebudowa placów spacerowych dla budynków A i B wraz z budową ścian oporowych w

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przebudowa placów spacerowych dla budynków A i B wraz z budową ścian oporowych w Areszcie Śledczego w Bydgoszczy, sprawa nr 1/Dkw/2021.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBydgoszcz
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - inny zamawiający
  • Termin składania wniosków2021-04-19
  • ZamawiającyARESZT ŚLEDCZY W BYDGOSZCZY
  • Data publikacji ogłoszenia2021-04-01
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00026287
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa placów spacerowych dla budynków A i B wraz z budową ścian oporowych w Areszcie Śledczego w Bydgoszczy, sprawa nr 1/Dkw/2021.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ARESZT ŚLEDCZY W BYDGOSZCZY

1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Kwatermistrzowski

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 091393218

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Wały Jagiellońskie 4

1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz

1.5.3.) Kod pocztowy: 85-131

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.7.) Numer telefonu: 525855312

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp_as_bydgoszcz@sw.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

Jednostka organizacyjna więziennictwa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa placów spacerowych dla budynków A i B wraz z budową ścian oporowych w Areszcie Śledczego w Bydgoszczy, sprawa nr 1/Dkw/2021.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8b3181c4-9218-11eb-86b1-a64936a8669f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00026287

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00020705/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Przebudowa placów spacerowych dla budynków A i B wraz z budową ścian oporowych w Areszcie Śledczym w Bydgoszczy

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

zp.swnet.sw.gov.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: zp.swnet.sw.gov.plminiportal.uzp.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składnie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie „Pzp”, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, w postaci miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, i ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz za pomocą poczty elektronicznej: as_bydgoszcz@sw.gov.pl Wymienione narzędzia zapewniają możliwość zapoznania się z treścią złożonych dokumentów wyłącznie po upływie terminu na ich składanie;W zakresie składania ofert przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal.W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanych Formularzy lub za pomocą poczty elektronicznej. Korespondencja przesłana za pomocą Formularzy nie może być szyfrowana.2) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”;3) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP);4) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB;5) We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się ID postępowania.6) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.7) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej wynosi 35 MB.8) Za datę przekazania dokumentów elektronicznych przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. Potwierdzeniem przekazania jest Urzędowe Potwierdzenie wygenerowane przez ePUAP.9) Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ- rozdział XXII- Ochrona danych osobowych

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: D/Kw.2232.1.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przebudowa placów spacerowych dla budynków A i B wraz z budową ścian oporowych w Areszcie Śledczym w Bydgoszczy, sprawa nr 1/Dkw/2021.Nr referencyjny: D/Kw. 2232.1.2021Integralną częścią opisu zamówienia są postanowienia umowy zawarte we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 4 do specyfikacji. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa także Program Funkcjonalno - Użytkowy ( Załącznik nr 9 do SWZ).

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:Cena60 %Okres gwarancji40 %3. Zamawiający dokona obliczenia punktów w następujący sposób:Zastosowane wzory do obliczenia punktowego:K1 - KRYTERIUM - CENA – WAGA 60 minimalna oferowana cena brutto K1 = -------------------------------------------- x 60 cena badanej oferty bruttoK2 - KRYTERIUM – OKRES GWARANCJI - WAGA 40Sposób obliczenia punktowego przy kryterium – okres gwarancji:Oferowany okres gwarancji jakości oraz rękojmi za wykonane roboty - waga 40 %Oferta z najdłuższym okresem gwarancji jakości i rękojmi za wykonanie roboty budowlane otrzyma maksymalną ilość punktów (40 pkt), a pozostałe oferty niepodlegające odrzuceniu otrzymają punkty obliczone według wzoru: okres gwarancji jakości i rękojmi oferty badanej K2 = ------------------------------------------------------ x 40 najdłuższy oferowany okres gwarancji jakości i rękojmi 1. Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji jakości i rękojmi wynosi 36 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Przedstawienie okresu krótszego spowoduje odrzucenie oferty. a maksymalny 60 miesięcy 2. Przy zaoferowaniu okresu gwarancji i rękojmi dłuższego niż 60 miesiące Zamawiający – na potrzeby związane z oceną i badaniem ofert – przyjmie wartość 60 miesięcy. 3. Oferowany okres gwarancji jakości i rękojmi należy podać w pełnych miesiącach. 4. Niepodanie żadnej wartości dla okresu gwarancji jakości albo zaoferowanie okresu gwarancji jakości w niepełnych miesiącach, spowoduje odrzucenie oferty z przedmiotowego postępowania. 5. Okres udzielonej gwarancji należy określić w miesiącach i wpisać w formularzu ofertowym wykonawcy - Załącznik nr 1 do SIWZ. 6. Zadeklarowany termin zostanie wpisany do umowy w § 12 ust.2.WYNIK: 1. Oferty oceniane będą punktowo. Maksymalna ilość punktów, jaką po uwzględnieniu wagi kryterium może osiągnąć oferta, wynosi 100 pkt. 2. Całkowitą ilość punktów oferty wylicza się na podstawie poniższego algorytmu: K = K1 + K2 gdzie: K – całkowita liczba punktów (suma) przyznana ofercie (maksymalnie 100), K1 – liczba punktów przyznana za kryterium „Cena (maksymalnie 60), K2 – liczba punktów przyznana za kryterium „Okres gwarancji” (maksymalnie 40). 3. Oferta, która przedstawia najwyższy bilans punktowy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, w oparciu o ustalone kryteria. Pozostałe oferty Zamawiający sklasyfikuje zgodnie z ilością uzyskanych punktów. 4. Punkty zostaną obliczone według wzoru z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 5. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. 6. O wyborze oferty zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) na podstawie art. 112 ust. 1 ustawy Pzp spełnia warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków w tym zakresie.b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków w tym zakresie.c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków w tym zakresie.d) zdolności technicznej lub zawodowej,Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek jeżeli wykaże, że:a) w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej dwa zamówienia polegające na przebudowie lub modernizacji budynków lub/i budowli użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł (brutto);b) dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlane, sanitarnej oraz elektrycznej lub równoważne, przynależącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego lub Instytucji równoważnej, posiadającą co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownika budowy.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;2) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;3) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp, sporządzonego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;4) oświadczenie załącznik nr 3 do SWZ;5) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ;6) W przypadku gdy wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków powołuje się na zasoby podmiotu trzeciego przedkłada pisemne zobowiązanie tego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - wzór zobowiązania zawiera załącznik nr 7 do SWZ;

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek jeżeli wykaże, że:a) w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej dwa zamówienia polegające na przebudowie lub modernizacji budynków lub/i budowli użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł (brutto);b) dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlane, sanitarnej oraz elektrycznej lub równoważne, przynależącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego lub Instytucji równoważnej, posiadającą co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownika budowy;c) oświadczenie załącznik nr 2 do SWZ.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna). W tym przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania mocodawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu i przy zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.3) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie.4) Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań.5) Na ofertę wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składają się dokumenty: a) pełnomocnictwo, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy Pzp, które zawiera m.in.: nazwy i adresy członków, nazwę i adres pełnomocnika, zakres pełnomocnictwa, datę udzielenia pełnomocnictwa oraz podpisy przedstawicieli członków, zgodnie z zasadami reprezentacji;b) oświadczenia wyszczególnione w ust. 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.6) Jeżeli oferta wykonawców zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego będzie żądać umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

SWZ- Załącznik nr 9 umowa- projekt

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-04-19 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: należy przesłać na skrzynkę elektroniczną Zamawiającego na portalu epuap

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-04-19 11:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-05-18

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Gdyby Zamawiający nie otrzymał środków z budżetu, zastrzega sobie prawo do wycofania postępowania.
2021-04-01 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie piwnicy - Tuchola
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania27-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wykonanie piwnicy. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI