Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
PRZEBUDOWA PARKINGU - PLACU I ZAGOSPODAROWANIA TERENU ZIELONEGO PRZED BUDYNKIEM A STAROSTWA POWIATOWEGO W KOLE
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Kolski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311620839
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sienkiewicza 21/23
1.5.2.) Miejscowość: Koło
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-600
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@starostwokolskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.starostwokolskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
PRZEBUDOWA PARKINGU - PLACU I ZAGOSPODAROWANIA TERENU ZIELONEGO PRZED BUDYNKIEM A STAROSTWA POWIATOWEGO W KOLE
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4e37044e-3712-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00247999
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000239/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Przebudowa parkingu - placu i zagospodarowania terenu zielonego przed budynkiem A Starostwa Powiatowego w Kole
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.starostwokolskie.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://www.starostwokolskie.ezamawiajacy.pl oraz poczta elektroniczna zp@starostwokolskie.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują faksem, drogą elektroniczną (poczta elektroniczna) lub poprzez Platformę Zakupową,
2) oświadczenia, wnioski, zawiadomienia inne informacje oraz pytania kierowane do Zamawiającego przekazywane za pomocą faksu należy kierować na nr faksu Zamawiającego podany na stronie tytułowej SWZ,
3) oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i inne informacje oraz pytania
do Zamawiającego przekazywane za pomocą poczty elektronicznej należy kierować na adres poczty elektronicznej Zamawiającego podany na stronie tytułowej SWZ,
4) każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych za pomocą faksu lub pocztą elektroniczną.
5) Ofertę oraz dokumenty, które się na nią składają należy opatrzeć kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale XXXV SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale XXXV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.10.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie parkingu przed budynkiem A Starostwa. Zakres rzeczowy robót obejmują przedmiary robót oraz inne dokumenty załączone do swz, a także postanowienia projektu umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert zostanie przeprowadzona wyłącznie w oparciu o podane niżej kryteria:
1) Cena - 60 %
2) Gwarancja - 15 %
3) Termin wykonania zamówienia - 25%
Punkty przyznawane za kryterium „cena zamówienia” będą liczone wg następującego wzoru:
C = (Cn : Cb) x waga
gdzie:
C - ilość punktów przyznana danej ofercie,
Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert,
Cb - cena oferty badanej,
waga – 60
Punkty przyznawane za kryterium „okres gwarancji na materiały i wykonane roboty budowlane” będą liczone następująco:
5 lat (60 m-cy) 0 pkt
7 lat (84 m-ce) 10 pkt
10 lat (120 m-cy) 15 pkt
Wymagany okres gwarancji – nie mniejszy niż 60 miesięcy.
Okres gwarancji, udzielony ponad 120 miesięcy nie będzie dodatkowo punktowany.
Punkty przyznawane za kryterium „termin wykonania zamówienia” będzie liczony następująco:
8 m-cy 0 pkt
7 mc-y 10 pkt
do 6 m-cy 25 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania
4.3.6.) Waga: 25
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy:
a) nie podlegają wykluczeniu oraz
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu
Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania Wykonawcy składają następujące podmiotowe środki dowodowe:
Wstępnie, Zamawiający stwierdzi brak podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie oświadczenia z art. 125 ust. 1 Pzp, z zakresu art. 108 ust. 1 ustawy oraz z art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.
2. Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy składają następujące podmiotowe środki dowodowe w poszczególnym zakresie:
a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawca wykaże, że jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności na kwotę nie mniejszą niż 2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony
złotych).
d) Zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres ten jest krótszy to za ten okres, co najmniej 1 roboty budowlanej, o wartości minimum 2.000.000,00 zł brutto każda, odpowiadających robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego postępowania, z podaniem rodzaju tej roboty i wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, dowodami takimi mogą być referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego roboty te były wykonane lub inne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych.
2) Wykonawca zobowiązany jest również załączyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia publicznego zgodnie z załącznikiem nr 5 wraz z oświadczeniem Wykonawcy, że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Zamawiający wymaga:
a) Kierownika branży budowlanej,
b) Kierownika branży sanitarnej,
c) Kierownika branży elektrycznej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) zaświadczenie, że nie zalega z opłacaniem podatków i opłat w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem (w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem należy złożyć dokument potwierdzający, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych, które obejmują wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 1 roboty budowlanej o wartości minimum 2.000.000,00 zł brutto każda, odpowiadające robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego postępowania, zgodnie z załącznikiem nr 4.
b) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia publicznego z zgodnie z załącznikiem nr 5 wraz z oświadczeniem Wykonawcy, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeśli ustawy nakładają taki obowiązek
c) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2.000.000 zł (słownie: dwa miliony złotych),
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, zgodnie z załącznikiem nr 1, (dokument składają także podwykonawcy nie będący podmiotem udostępniającym zasoby; podmioty udostępniające zasoby),
2) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, wraz z podmiotowymi środkami dowodowymi potwierdzającymi że nie zachodzą wobec nich podstawy wykluczenia z postępowania. (m.in. zaświadczenie z urzędu skarbowego o nie zaleganiu w odprowadzaniu podatków oraz innych opłat; oświadczenie zgodne z załącznikiem nr 1),
3) KRS/CEiIDK – w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, zgodnie z załącznikiem nr 1, (dokument składają także podwykonawcy nie będący podmiotem udostępniającym zasoby; podmioty udostępniające zasoby),
2) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, wraz z podmiotowymi środkami dowodowymi potwierdzającymi że nie zachodzą wobec nich podstawy wykluczenia z postępowania. (m.in. zaświadczenie z urzędu skarbowego o nie zaleganiu w odprowadzaniu podatków oraz innych opłat; oświadczenie zgodne z załącznikiem nr 1),
3) KRS/CEiIDK – w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Druk o nazwie Oferta
2) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik,
3) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składnych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
4) dowód wpłaty wadium
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść na rzecz Zamawiającego wadium.
2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
3. Zamawiający wymaga wadium w wysokości 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100) musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) w pieniądzu
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych
d) poręczeniach udzielanych przed podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm)
5. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 97 i 98 Prawa zamówień publicznych
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Szczegółowe informacje znajdują się w dokumentach postępowania SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Regulacja zmian zawarta w projekcie umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-15 11:30
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma zakupowa https://www.starostwokolskie.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-15 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-14