Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa Oddziału Ginekologiczno-Położniczego z Salą Porodową oraz Oddziału Noworodkowego w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Turku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W TURKU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000300050
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Poduchowne 1
1.5.2.) Miejscowość: Turek
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-700
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: +48 632805600
1.5.8.) Numer faksu: +48 632788400
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@szpital.turek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.turek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa Oddziału Ginekologiczno-Położniczego z Salą Porodową oraz Oddziału Noworodkowego w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Turku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bf7d2964-d266-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00089857
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00030641/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa Oddziału Ginekologiczno-Położniczego z Salą Porodową i Oddziałem Noworodkowym
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/ www.szpital.turek.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortau, który dostępny jest pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/ ePUAPu dostępnego
odadresem https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej zam-pub@szpital.turek.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z zapisami znajdującymi się w Rozdziale XXV. specyfikacji warunków zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-TP-15/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujący przebudowę Oddziału Ginekologiczno-Położniczego z Salą Porodową oraz Oddziału Noworodkowego na II piętrze budynku głównego Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji technicznej, tj.:
- specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
- technologii,
- projekcie wykonawczym,
- projekcie budowlanym,
- przedmiarach robót.
Przedmiot zamówienia dodatkowo został opisany w ekspertyzie technicznej przeciwpożarowej dla budynku głównego Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku przy ul. Poduchowne 1
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
24111500-0 - Gazy medyczne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45215140-0 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45410000-4 - Tynkowanie
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45421141-4 - Instalowanie przegród
45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych
45431000-7 - Kładzenie płytek
45432111-5 - Kładzenie wykładzin elastycznych
45442100-8 - Roboty malarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena będzie dokonywana według skali punktowej przy założeniu, że maksymalna punktacja wynosi 100,000 punktów. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą wartość punktową oceny końcowej kryterium oceny ofert. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej i zawodowej, jeżeli wykaże, że:a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlanej w obiektach użyteczności publicznej o wartości każdej z osobna, co najmniej 1 000 000,00 zł brutto,
b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:
- co najmniej 1 osobę, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, tj. pełnić funkcję kierownika budowy, posiadający uprawnienia bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi, posiadająca co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe (przez doświadczenie zawodowe uznaje się staż w pracy od momentu uzyskania uprawnień),
- co najmniej 1 osobę, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, tj. pełnić funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadający uprawnienia bez ograniczeń w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe (przez doświadczenie zawodowe uznaje się staż pracy od momentu uzyskania uprawnień).
- co najmniej 1 osobę, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, tj. pełnić funkcję kierownika robót sanitarnych, posiadający uprawnienia bez ograniczeń w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe (przez doświadczenie zawodowe uznaje się staż pracy od uzyskania uprawnień).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy prawo zamówień publicznych, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej,
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy prawo zamówień publicznych, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
c) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania przez Zamawiającego, o których mowa w:
- art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy prawo zamówień publicznych,
- art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy prawo zamówień publicznych,
- art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy prawo zamówień publicznych,
- art. 109 ust. 1 pkt 5 ustawy prawo zamówień publicznych,
- art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy prawo zamówień publicznych.
- art. 109 ust. 1 pkt 8 ustawy prawo zamówień publicznych,
- art. 109 ust. 1 pkt 9 ustawy prawo zamówień publicznych,
- art. 109 ust. 1 pkt 10 ustawy prawo zamówień publicznych.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – Załącznik nr 4 do specyfikacji warunków zamówienia,
b) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacja o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 5 do specyfikacji warunków zamówienia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a) wypełniony formularz ofertowy opracowany w oparciu o Załącznik nr 1 do specyfikacji warunków zamówienia,b) uproszczone kosztorysy ofertowe (przedmiary),
c) dowód wniesienia wadium,
d) pełnomocnictwo, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych, w
przypadku, gdy Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielnie zamówienia,
e) w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, z którego wynika zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium, w wysokości 90 000,00 zł6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielnie zamówienia.2. W przypadkach Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazywać:- postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego dotyczy,- wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, - ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielnie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia:- zmiany kierowników budowy,
- zmiany inspektorów nadzoru,
- zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana przedstawicieli stron realizujących umowę),
- zmiany terminu realizacji zamówienia, wynikająca z powodów określonych w § 3 ust. 3 umowy,
- rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy,
- wad dokumentacji projektowej,
- poprawy jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla proponowanej zmiany robót budowlanych lub zmiany technologii na korzystniejszą, nowocześniejszą, tańszą niż określono w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
- aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny lub zmianę obowiązujących przepisów,
- zmiany producenta urządzeń lub wyposażenia,
- niedostępności na rynku materiałów lub/i urządzeń wskazanych w dokumentacji technicznej, wynikających z zaprzestania produkcji lub/i wycofania z rynku tych materiałów lub/i urządzeń,
- pojawienie się na rynku materiałów lub/i urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy,
- konieczność zrealizowania projektu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji technicznej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
- uzasadnionej rezygnacji z wykonania części robót budowlanych w wyniku zmian wprowadzonych do dokumentacji projektowej,
- ustawowej zmiany obowiązującej stawki VAT,
- siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze szczegółowym opisem, przy czym Strony ustalają, że siłą wyższą nie jest stan epidemii,
- zmiany polegającej na zmianie danych Wykonawcy bez zmian samego Wykonawcy (np. zmiana siedziby, adresu).
2. Warunki wprowadzenia zmian zostały określone w projekcie umowy o roboty budowlane, tj. w Załączniku nr 6 do specyfikacji warunków zamówienia.