Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 2301 S (ul. Szkolna) w m. Wędzina”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Lubliniecki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 152180843
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Paderewskiego 7
1.5.2.) Miejscowość: Lubliniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-700
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.7.) Numer telefonu: 343510505
1.5.8.) Numer faksu: 343510511
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia-publiczne@lubliniec.starostwo.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.lubliniec.starostwo.gov.pl/kontakt.html
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 2301 S (ul. Szkolna) w m. Wędzina”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b98ae1c5-eeb5-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00129523
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000445/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 2301 S (ul. Szkolna) w m. Wędzina.a
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej – Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne Powiatu Lublinieckiego, dostępnego adresem: https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/.
2) Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji, znajdują się
w rozdziale III podrozdziale 1 niniejszej SWZ. Instrukcja korzystania z systemu:
https://pomoc.e-zp.finn.pl/
3) Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się
z Instrukcją obsługi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne Powiatu Lublinieckiego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z postanowieniami SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z postanowieniami SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.272.17.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z wykonaniem robót budowlanych dla zadania pn. „Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 2301 S (ul. Szkolna) w m. Wędzina”.
2) W ramach wykonania przedmiotu zamówienia wykonawca w szczególności:
a) wykona dokumentację projektową;
b) wykona roboty budowlane zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową;
c) wykona dokumentację powykonawczą;
d) przeniesie na zamawiającego majątkowe prawa autorskie do dokumentacji projektowej, oraz do dokumentacji powykonawczej;
e) zawrze umowę ubezpieczeniową z tytułu odpowiedzialności związanej z wykonywaniem przedmiotu umowy;
f) udzieli gwarancji na roboty budowlane;
g) udzieli gwarancji na infrastrukturę towarzyszącą na warunkach określonych przez producenta.
3) Realizacja przedmiotu zamówienia została podzielona na następujące etapy:
a) etap 1 – obejmujący wykonanie dokumentacji projektowej;
b) etap 2 – obejmujący wykonanie robót budowlanych wraz z dokumentacją powykonawczą.
4) Wykonawca zobowiązany jest w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, opracować i uzgodnić
z zamawiającym harmonogram rzeczowo-finansowy zwany dalej Harmonogramem, w którym będą uszczegółowione etapy realizacji przedmiotu umowy oraz terminy rozpoczęcia i zakończenia tych etapów, z zastrzeżeniem, że w odniesieniu do Etapu 2 realizacji, Harmonogram będzie zawierał podział robót, których realizacja jest planowana do odbiorów częściowych wraz ze wskazaniem ich wartości.
W ramach podziału robót należy w pierwszej kolejności wyodrębnić roboty wykonywane siłami własnymi oraz roboty wykonywane przez Podwykonawcę/Podwykonawców na podstawie umów o podwykonawstwo. Harmonogram powinien być wykonany, w takim stopniu szczegółowości, aby Zamawiający miał możliwość wyodrębnienia z Harmonogramu rodzaju i wartości robót, które zostaną powierzone Podwykonawcy.
5) Dokumentacja projektowa obejmuje:
a) dokumentację projektową budowlaną;
b) dokumentację projektową wykonawczą;
c) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych;
d) plan zagospodarowania terenu;
e) kosztorys;
f) uzyskanie pozwolenia na budowę (jeżeli wymagane).
6) Dokumentacja powykonawcza obejmuje:
a) dokumentację budowy z naniesionymi zmianami dokonanymi w toku wykonywania robót oraz geodezyjnymi pomiarami powykonawczymi, w tym geodezyjną inwentaryzację powykonawczą oraz dokumentację geodezyjno-kartograficzną;
b) oryginalne atesty i świadectwa potwierdzające dopuszczenie do stosowania użytych przy realizacji zamówienia materiałów budowlanych, elementów wykończenia stałego wyposażenia i technologii;
c) instrukcje, opisy i kopie kart gwarancyjnych urządzeń zamontowanych w wyniku realizacji robót.
7) Dokumentacja powykonawcza powinna zawierać dane umożliwiające wniesienie zmian na mapę zasadniczą, do ewidencji gruntów oraz do ewidencji sieci uzbrojenia terenu – zgodnie z rozporządzeniem ministra gospodarki przestrzennej i budownictwa z 21 lutego 1995r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie.
8) Roboty budowlane dotyczą zamierzenia budowlanego, w skład którego wchodzą:
a) wykonanie nawierzchni bitumicznej (warstwy ścieralnej i wiążącej);
b) wykonanie ciągu pieszo-rowerowego o nawierzchni bitumicznej;
c) wykonanie zatoki autobusowej o nawierzchni z kostki granitowej;
d) wykonanie wyniesionego skrzyżowania o nawierzchni z betonowej kostki brukowej;
e) wykonanie miejsc postojowych o nawierzchni z betonowej kostki brukowej;
f) wykonanie opasek gruntowych o szerokości 0,50m;
g) wykonanie poboczy z destruktu asfaltowego o szerokości 0,75m;
h) budowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy przydrożne, przepusty;
i) budowę kanalizacji deszczowej;
j) budowę oświetlenia drogowego;
k) budowę dedykowanego oświetlenia przejść dla pieszych;
l) przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych;
m) oznakowanie pionowe i poziome;
n) wycinkę zieleni;
o) wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg
i obiektów inżynierskich oraz powierzchniowym umocnieniem skarp;
p) oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego;
q) budowę/przebudowę chodników, zjazdów;
r) po zakończeniu Robót wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza technicznego i socjalnego, Plac Budowy, drogi dojazdowe i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę;
s) dokonanie uzgodnień z zarządcami dróg publicznych oraz właścicielami nieruchomości
w zakresie przywrócenia dróg oraz nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy oraz zrealizuje ww. zobowiązania;
t) wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia zrealizowanych odcinków drogi do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań;
u) wszelkie inne roboty, które okażą się niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia.
9) W ramach realizacji robót budowlanych wykonawca jest zobowiązany do wykonania dostawy
i montażu infrastruktury towarzyszącej, w tym m.in. oświetlenia oraz innych dostaw niezbędnych do prawidłowej realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia z Programem Funkcjonalno-Użytkowym (dalej: PFU) stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
10) Infrastruktura towarzysząca musi spełniać normy bezpieczeństwa wymagane dla danego wyrobu,
tj. powinna posiadać odpowiedni certyfikat CE, deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności
z zasadniczymi wymaganiami dotyczącymi danego wyrobu.
11) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z treścią specyfikacji warunków zamówienia, a także zgodnie z PFU.
12) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i polskimi normami oraz zobowiązuje się do oddania przedmiotu zamówienia zamawiającemu w uzgodnionym terminie.
13) Wszystkie przyjęte w projekcie i wbudowane materiały i urządzenia powinny posiadać stosowne certyfikaty i dopuszczenia do stosowania w budownictwie wymagane polskim prawem.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45221111-3 - Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45232454-9 - Roboty budowlane w zakresie zbiorników wód deszczowych
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71313450-4 - Monitoring ekologiczny projektu budowlanego
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71330000-0 - Różne usługi inżynieryjne
71351910-5 - Usługi geologiczne
71351914-3 - Usługi archeologiczne
71354000-4 - Usługi sporządzania map
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Lp. Opis kryterium oceny Waga (%)
1) Cena (P1) 60 %
2) Termin wykonania przedmiotu zamówienia (P2) 40 %
Razem (P) 100%
Oferty będą oceniane metodą punktową w skali 100-punktowej.
Ad.1) Sposób obliczania punktów dla kryterium wymienionego w pkt „1) cena” – (P1)
Najniższa cena pośród ofert nie odrzuconych
Wartość punktowa P1 = ------------------------------------------- x 100 x waga
Cena (brutto) badanej oferty
Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców
w zakresie kryterium. Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określone w kryterium otrzyma maksymalną ilość punktów. Pozostałym wykonawcom, spełniającym wymagania kryterialne, przypisana zostanie odpowiednio mniejsza(proporcjonalnie mniejsza) liczba punktów.
Ad.2) Sposób obliczania punktów dla kryterium wymienionego w pkt „2) termin wykonania przedmiotu zamówienia” – (P2)
Maksymalna ilość punktów możliwa do przydzielenia w toku oceny w obrębie danego kryterium wynosi
40,00 pkt.
Zamawiający ustala maksymalny termin wykonania przedmiotu zamówienia na 11 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy.
Dla kryterium ,, termin wykonania przedmiotu zamówienia” punkty zostaną przyznane w następujący sposób:
a) Wykonawca, który pozostanie przy 11 miesięcznym terminie wykonania przedmiotu zamówienia otrzyma 0 pkt.
b) Wykonawca, który zadeklaruje skrócony 10 miesięczny termin wykonania przedmiotu zamówienia otrzyma 20 pkt.
c) Wykonawca, który zadeklaruje skrócony 9 miesięczny termin wykonania przedmiotu zamówienia otrzyma 40 pkt.
Kryterium termin wykonania przedmiotu umowy, będzie rozpatrywane na podstawie oświadczenia wykonawcy złożonego w pkt 3.1 Formularza ofertowego.
UWAGA:
Brak wskazania w ofercie jakiegokolwiek terminu wykonania przedmiotu zamówienia, wskazanie innego terminu wykonania przedmiotu zamówienia niż 11, 10 lub 9 miesięcy- uznane zostanie przez Zamawiającego jako zaoferowanie przez Wykonawcę maksymalnego terminu wykonania przedmiotu zamówienia, tj. 11 miesięcy od dnia podpisania umowy
Łączna wartość punktowa zostanie obliczona poprzez zsumowanie wartości:
P = wartość punktowa (cena – P1) + wartość punktowa (termin wykonania
przedmiotu zamówienia – P2).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania przedmiotu zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczący/-e:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: nie dotyczy
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów: nie dotyczy
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: nie dotyczy
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca udokumentuje, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
– w tym okresie, wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego
i prawidłowo ukończył minimum dwie roboty budowlane obejmujące wykonanie budowy, przebudowy lub remontu drogi o nawierzchni bitumicznej o wartości nie mniejszej niż
2 500 000,00 zł brutto dla każdej z robót.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót budowlanych o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych
b) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca udokumentuje dysponowanie następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
A) Kierownik robót – minimalne łączne wymagania:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej
• co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe, licząc od dnia uzyskania uprawnień.
Wykonawca musi wykazać doświadczenie zawodowe osoby lub osób wyznaczonych do realizacji zamówienia na podstawie konkretnych zadań.
c) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże się dysponowaniem sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia:
• koparka min. 0.4m3
• zagęszczarka wibracyjna
• samochód dostawczy 3.5 t
• samochód samowyładowczy min 5 t
• frezarka do nawierzchni bitumicznych
• skrapiarka do emulsji bitumicznej
• rozściełacz do mas bitumicznych
• walec statyczny samojezdny 10 t
• walec samojezdny wibracyjny 7,5 t