Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa odcinka drogi gminnej nr 120208C oraz budowa odcinka drogi gminnej w miejscowości Giżynek
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BRZUZE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866726
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 62
1.5.2.) Miejscowość: Brzuze
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-517
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 54 270 11 23
1.5.8.) Numer faksu: 54 270 11 23
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: referat_rozwoju@brzuze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzuze.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa odcinka drogi gminnej nr 120208C oraz budowa odcinka drogi gminnej w miejscowości Giżynek
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6df5a8e1-a04b-11ec-baa2-b6d934483bfb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00081243
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00080436/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa drogi Giżynek Kolonia
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę w systemie
miniPortal tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512
kb/s;
b) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0 albo Firefox;
d) włączona obsługa JavaScript;
e) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RRG.271.1.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa odcinka drogi gminnej nr 120208C oraz budowa odcinka drogi gminnej w miejscowości Giżynek.
Projektowane odcinki dróg będą pokrywały się z istniejącymi przebiegami. Początek i koniec odcinka należy dowiązać sytuacyjnie do stanu istniejącego. Na odcinku o nawierzchni bitumicznej projektuje się przebudowę odcinka drogi gminnej w istniejącym pasie drogowym. Natomiast na odcinku o nawierzchni gruntowej projektuje się budowę odcinka drogi gminnej. Z uwagi na niewystarczającą szerokości istniejącego pasa drogowego na wykonanie wszystkich elementów drogi, budowa nowego odcinka drogi wymaga zajętości dodatkowego terenu na potrzeby jego poszerzenia. Na przebudowanym odcinku od km 0+016 do km 0+040 projektuje się budowę odcinka chodnika o szerokości 2,0 m, pełniącego funkcję peronu przystankowego. Na odcinkach od km 0+029 do km 0+300 (strona prawa) i od 0+217 do km 0+317 (strona lewa) projektuje się wykonanie ścieków korytkowych przy krawędzi jezdni. Na długości projektowanych ścieków projektuje się umocnienie skarpy płytami ażurowymi. Projektowane ścieki korytkowe projektuje się zakończyć ściekami skarpowymi odprowadzającymi wodę
na teren pasa drogowego. Przebieg drogi w planie sytuacyjnym został przedstawiony w części rysunkowej opracowania. W rejonie istniejącego przepustu i na odcinku przebiegu drogi
w wysokim nasypie projektuje się ustawienie skrajnych barier ochronnych.
1.1. Stan istniejący:
Na odcinku drogi gminnej nr 120208C droga posiada istniejącą nawierzchnię bitumiczną
o szerokości około 5,0 oraz obustronne pobocza gruntowe. Wzdłuż drogi zlokalizowane są rowy odwadniające. Na nowoprojektowanym odcinku droga posiada nawierzchnię gruntową. Droga jest położona w terenie niezabudowanym. Istniejąca nawierzchnia jezdni jest w złym niezadawalającym stanie technicznym. Nawierzchnia istniejącego odcinka drogi charakteryzuje się licznymi nierównościami podłużnymi i poprzecznymi, spękaniami oraz wybojami, które szczególnie intensywnie ujawniają się w okresie zimowo-wiosennym. Zagospodarowanie terenu w otoczeniu drogi stanowią głównie tereny rolne oraz lokalna zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna i zagrodowa.
1.2. W zakres zadania inwestycyjnego wchodzi:
1. Roboty przygotowawcze
2. Roboty ziemne
3. Odwodnienie korpusu drogowego
4. Podbudowy
5. Nawierzchnie
6. Oznakowanie poziome
7. Oznakowanie pionowe
8. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
9. Elementy ulic
10. Inne roboty
1.3. Założenia projektowe dla budowanej drogi gminnej:
Jezdnia: dwupasmowa, dwukierunkowa
Klasa techniczna: D
Kategoria ruchu: KR1
Prędkość projektowa: Vp=30 km/h
Szerokość jezdni: od 5,00 m
Szerokość poboczy: 0,75 m
Pochylenie poprzeczne jezdni (na odcinku prostym): 2,0 % (daszkowe)
Pochylenie poprzeczne poboczy: 8,0 %
Szerokość chodnika/peronu przystankowego: 2,00 m
1.4. Konstrukcje nawierzchni
1) Konstrukcja nawierzchni jezdni – przebudowa drogi na odcinku o nawierzchni bitumicznej:
a) Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8 S – 4 cm
b) Warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego AC 11 W – 4 cm
c) Istniejąca konstrukcja nawierzchni jezdni
2) Konstrukcja nawierzchni jezdni – budowa drogi na odcinku o nawierzchni gruntowej:
a) Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8 S – 4 cm
b) Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11 W – 4 cm
c) Podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie – 20 cm
d) Warstwa odsączająca z piasku – 15 cm
3) Konstrukcja nawierzchni zjazdu z betonu asfaltowego:
a) Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8 S – 5 cm
b) Podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie – 25 cm
c) Warstwa odsączająca z piasku – 15 cm
4) Konstrukcja nawierzchni poboczy wzmocnionych:
a) Kruszywo łamane 0/31,5 stabilizowane mechanicznie – 15cm
5) Konstrukcja nawierzchni chodnika/ peronu przystankowego z kostki betonowej:
a) Kostka betonowa (szara) – 6 cm
b) Podsypka cementowo – piaskowa 1:4 – 3 cm
c) Podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie – 15 cm
d) Warstwa odsączająca z piasku – 10 cm
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu, dotyczące:
1) sytuacji finansowej; tj. posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 200.000,00 zł, co potwierdzą poprzez złożenie oświadczenia wg wzoru załącznika Nr 2;
2) zdolności technicznej lub zawodowej, tj.
a) posiadają doświadczenie umożliwiające realizację zamówienia tzn. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie co najmniej jedną robotę budowy drogi o nawierzchni bitumicznej o powierzchni co najmniej 2.000 m² i min. klasy L oraz min. kategorii KR1 co potwierdzą poprzez złożenie oświadczenia wg wzoru załącznika Nr 2;
b) dysponują :
kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tej specjalności, co potwierdzą poprzez złożenie oświadczenia wg wzoru załącznika Nr 2.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy,
wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
2. Oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej ( wg załącznika Nr 3 ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100)
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r., poz. 299).
3. Wadium wnosi się na okres związania ofertą.
4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy zamawiającego: Bank Spółdzielczy Skępe Oddział Ostrowite Nr 15 9546 0004 2003 0010 2990 0005 z podaniem w tytule wpłaty „Wadium - zamówienie publiczne nr 271.1.2022 ”. Za termin wniesienia wadium uznaje się termin uznania wpłaty na rachunku zamawiającego.
6. Oryginał dowodu dokonania przelewu należy dołączyć do oferty.
7. Wadium wnoszone w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczenia udzielonego przez Polska Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości należy złożyć do oferty w formie oryginału w tym samym opakowaniu co oferta a kopię wpiąć do oferty.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy zawiera załącznik nr 6 § 19 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 25.03.2022 r. r. do godz. 10.00 za pośrednictwem za pośrednictwem systemu miniPortal wg zasad określonych w rozdziale II niniejszej SWZ.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-25 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni