Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa oczyszczalni ścieków w DPS Sadowa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej w Sadowej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001252732
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jagodowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Łomianki
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-092
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: 22 751 36 39
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@sadowa.dps.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: sadowa2.armnet.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa oczyszczalni ścieków w DPS Sadowa
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9d839761-d9a5-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00100289
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003781/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa glebowo-korzeniowej oczyszczalni ścieków w DPS Sadowa
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/6f5439b5-5e2a-48ac-9171-809dcad6551a3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAP
https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu (dostępnym pod adresem:
https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi) oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy
usług administracji publicznej ePUAP (dostępnych pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefaklienta/regulamin). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych
formularzy do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna z art. 13 RODO stanowi rozdz. XXXI
SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DA.263.3.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac budowlanych związanych przebudową
biologicznej oczyszczalni ścieków (na działce nr 186, obręb 0012 Sadowa) w celu
zabezpieczenia istniejącej glebowo-korzeniowej oczyszczalni ścieków na terenie DPS
Sadowa.Przebudowana oczyszczalnia biologiczna musi spełniać następujące warunki:1)
wielkość dla 150 RLM,2) wymagany stopień oczyszczenia ścieków w zakresie:BTZ5, ChZTcr,,
zawiesiny ogólnej musi spełniać warunki określone w pozwoleniu wodnoprawnym z dnia
07.04.2017 r. wydanym przez Starostę Nowodworskiego (Decyzja nr 117), załączonym do
projektu budowlanego,3) posiadać technologię dzięki której możliwe jest przeprowadzenie
oczyszczania biologicznego zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa,4) spełniać
wymagania stawiane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z
dnia 12 lipca 2019 roku (Dz. U. z 2019 r. poz. 1311) w sprawie warunków, jakie należy spełnić
przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie
szkodliwych dla środowiska wodnego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków
45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
45252100-9 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania ścieków
45252127-4 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 140 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie i nie będzie dokonywał oceny jego spełniania.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie i nie będzie dokonywał oceny jego spełniania.
3) sytuacji finansowej lub ekonomicznej:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie i nie będzie dokonywał oceny jego spełniania.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawca wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia: jedną osobę przewidzianą do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które upoważniają do pełnienia tych funkcji w przedmiotowym zakresie, wraz z wpisaniem do właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.
125 ust. 1 ustawy Pzp. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
2) Oświadczenie
wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.
U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub
wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej
grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu określa załącznik nr 7 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W celu potwierdzenia zgodności oferowanych robót budowlanych z wymaganiami określonymi wopisie przedmiotu zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawców przedstawienia• atestu lub
aprobaty technicznej dla proponowanej oczyszczalni potwierdzającą zgodność wykonania
produktu z obowiązującą normą wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub
sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę.• oświadczenia, że proponowana
oczyszczalnia pracuje w technologii osadu czynnego i osiągnie efekty oczyszczalnia ścieków
zgodne z pozwoleniem wodno-prawnym w zakresie jakości odprowadzanych ścieków do
odbiornika.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
• atest lub aprobata techniczna dla proponowanej oczyszczalni potwierdzająca zgodnośćwykonania produktu z obowiązującą normą wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub
sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę.• oświadczenie, że proponowana
oczyszczalnia pracuje w technologii osadu czynnego i osiągnie efekty oczyszczalnia ścieków
zgodne z pozwoleniem wodno-prawnym w zakresie jakości odprowadzanych ścieków do
odbiornika.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresiewskazanym przez Zamawiającego w SWZ stanowiące załącznik nr 2 do SWZ. Oświadczenie
stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w
postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez
Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.Należy również złożyć jeżeli dotyczy:
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji
niezbędnych zasobów; Oświadczenie podmiotu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
oraz o niepodleganiu wykluczeniu; Oświadczenie składane przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie; Oświadczenie wykonawcy o przynależności lub braku
przynależności do grupy kapitałowej. Upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisania oferty,
do poświadczania dokumentów za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty, o ile
nie wynika ono z dokumentów rejestrowych Wykonawcy które Zamawiający może uzyskać
za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta musi zostać zabezpieczona wadium w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.).
4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacać na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Pekao S.A. nr rachunku 34 1240 2164 1111 0011 0577 8212
Zalecany tytuł przelewu: „Przebudowa oczyszczalni ścieków w DPS Sadowa”
5. W przypadku wpłaty wadium w pieniądzu z konta prywatnego (brak nazwy firmy Wykonawcy w nazwie konta), do tytułu przelewu należy dodać informację o nazwie Wykonawcy, którego oferta zostaje zabezpieczona.
6. Zamawiający uzna wadium za skutecznie wniesione wtedy, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający przechowywać będzie wniesione wadium w pieniądzu na w/w wskazanym rachunku bankowym.
7. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć wraz z ofertą poprzez miniPortal - w wydzielonym, odrębnym pliku. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
8. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać nieodwoływalne i bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. Ponadto powinien być wskazany termin obowiązywania gwarancji (poręczenia), który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
9. Zwrot wadium z urzędu: Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności wskazanych w art. 98 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Pzp.
10. Zwrot wadium na wniosek Wykonawcy: Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
2) którego oferta została odrzucona;
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;
4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie innej niż w pieniądzu, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium w przydatkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
12. Jeżeli Wykonawca jest podmiotem niepodlegającym reżimowi prawa polskiego i właściwości sądów polskich, w treści gwarancji musi figurować zapis o poddaniu sporów wynikających z wadium prawu polskiemu i polskiemu sądownictwu.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnieubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile
upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do
oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.3. Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne
pełnomocnictwo, nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do
występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy
wspólnicy podpiszą ofertę.4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie
zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z
Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).5. W przypadku wspólnego ubiegania się o
udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1
ustawy Pzp składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w
którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie
warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z
postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:1)
Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;2) Oświadczenie o spełnianiu warunków
udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu
potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez
wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu
wszystkich podmiotów.6. Dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika
(lidera) lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z
zastrzeżeniem ust. 7 niniejszego rozdziału SWZ.7. W przypadku wniesienia wadium w postaci
niepieniężnej, treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów
Zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować
wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6
ustawy Pzp, tj. działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia. 8. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem
występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z art. 455 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian Umowyw stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących
okolicznościach:a) zmiany wysokości podatku VAT, jeżeli w okresie obowiązywania umowy
nastąpi zmiana przepisów podatkowych,b) zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotycząca
podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 118
ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest
obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca
samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby
Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,c)
zmiany terminu realizacji umowy z powodu:• wystąpienia siły wyższej określonej w umowie oraz
okoliczności opisanych w § 12 umowy,• przyspieszenia ukończenia robót lub usprawnienie
procesu budowlanego,• wystąpienia nadzwyczajnych warunków atmosferycznych w
szczególności klęsk żywiołowych, intensywnych opadów deszczu lub śniegu, temperatur poniżej
0oC, nieprzewidzianych negatywnych warunków hydrologicznych i geotechnicznych
uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, • okoliczności niezawinionych przez
Wykonawcę, a w szczególności jeżeli zostały one wymuszone oczekiwaniem na uzgodnienia lub
wydanie decyzji przez jakikolwiek właściwy organ (działanie lub bezczynność organów), •
nadzwyczajnych warunków nieprzewidzianych w SWZ jak: niewypały i niewybuchy; wykopaliska
archeologiczne; inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy,
skutkujące niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności
przewidzianych umową, d) zmiany wynagrodzenia z powodu:• konieczności zrealizowania
przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych technologicznych niż
wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w
sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym
wykonaniem przedmiotu umowy, • wykonania robot zamiennych z przyczyn o charakterze
technologicznym w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej, gdy wykonanie
tych robót będzie niezbędne do prawidłowego wykonania umowy i nie spowoduje rozszerzenia
przedmiotu zamówienia w stosunku do przedmiotu określonego w specyfikacji warunków
zamówienia oraz wynikającego z treści oferty, • wykonania robót dodatkowych, których
realizacja jest niezbędna do wykonania Przedmiotu Umowy, a które to roboty dodatkowe nie
były możliwe do przewidzenia przy zachowaniu należytej staranności wymagalnej w stosunkach
tego rodzaju od podmiotu zajmującego się profesjonalnym świadczeniem robót budowlanych, •
okoliczności opisanych w § 12 umowy, e) zaistnienia po stronie Zamawiającego konieczności
usunięcia istotnych błędów lub wprowadzenia istotnych zmian w dokumentacji projektowej,
nieujawnionych przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, f)
zmiany osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające
warunki określone w specyfikacji warunków zamówienia. Zmiana jest możliwa na osoby
spełniające wymogi SWZ, a dla dokonania zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody
Zamawiającego na zaproponowaną osobę, g) zmiany osób reprezentujących strony Umowy,h)
istotnych zmian uzasadnionych okolicznościami, za które Wykonawca nie ponosi
odpowiedzialności - na jego wniosek,i) w okolicznościach wstrzymania prowadzonej inwestycji,j)
zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 357 Kodeksu Cywilnego,k) zmiany
sposobu realizacji umowy w sytuacji zmian przepisów prawa lub pojawienia się nowych
interpretacji i wytycznych z zakresu ochrony danych osobowych.