Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa nawierzchni dz. Nr 932, AM-4 przy ul. Legnickiej w Strzegomiu”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Strzegom
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718372
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 38
1.5.2.) Miejscowość: Strzegom
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-150
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: (74) 8560-599
1.5.8.) Numer faksu: +48/74 856 05 16
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: strzegom@strzegom.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzegom.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa nawierzchni dz. Nr 932, AM-4 przy ul. Legnickiej w Strzegomiu”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-87664f5a-b718-11ec-97c7-b646b0ba23df
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00115876
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00000303/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Przebudowa nawierzchni dz. Nr 932, AM-4 przy ul. Legnickiej w Strzegomiu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.platformazakupowa.pl/strzegom
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym wymiana informacji oraz przekazanie dokumentów lub oświadczenia między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną ( Dz. U. z 2020r. poz. 344). Zamawiający nie przewiduje innego sposobu komunikowania się z Wykonawcami niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Komunikacja w postępowaniu odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy zakupowej za pośrednictwem formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” .
Adres strony służący do elektronicznego składania ofert wraz z załącznikami: https://platformazakupowa.pl/pn/strzegom
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1320) określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
2) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
3) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
4) Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków.
5) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek określony w art. 221 ustawy Pzp.
6) Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
7) Założenie lub posiadanie na Platformie zakupowej konta użytkownika jest równoznaczne
z akceptacją przez Wykonawcę „Regulaminu platformazakupowa.pl dla użytkowników (Wykonawców)” udostępnionego na stronie https://platformazakupowa.pl w zakładce „Regulamin".
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO została zawarta w rozdziale 21 Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna RODO została zawarta w rozdziale 21 Specyfikacji Warunków Zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WIiZP.271.5.2022.AJk
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 494172,58 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 288225,75 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie I etapu przebudowy nawierzchni działki Nr 932, AM-4 przy ulicy Legnickiej w Strzegomiu wraz z budową kanalizacji deszczowej i przebudową sieci oświetlenia wg. załącznika nr 13 SWZ (branża drogowa i kanalizacja) oraz załącznik nr 14 SWZ (branża elektryczna), na którym oznaczono zakres przebudowy.
Zakres robót w ramach zadania obejmuje między innymi:
-roboty pomiarowe i przygotowawcze,
-roboty przygotowawcze i zimne,
-rozebranie istniejących nawierzchni
-kostkę betonową należy posegregować, ułożyć na paletach oraz zabezpieczyć i przewieść do miejsca magazynowania wskazanego przez Zamawiającego na odległość 7 km,
-wykonanie koryta z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża,
-wykonanie nawierzchni chodnika i placu z kostki betonowej na działkach Nr 932,905, 906,
-usunięcie starych kwietników,
-przewiezienie i utylizacja odpadów budowlanych,
-wykonanie kanalizacji deszczowej,
-wykonanie nowego oznakowania drogowego (stare oznakowanie drogowe po zdemontowaniu należy przekazać protokolarnie Zamawiającemu),
-ułożenie krawężników i obrzeży,
-regulację wysokościową wszystkich urządzeń obcych do nowoprojektowanej nawierzchni wraz z wymiana skrzynek, obudów i zaworów (w przypadku konieczności wymian elementów na koszt Wykonawcy), w tym regulację urządzeń w obrębie zjazdu/drogi z kostki granitowej oraz punktową naprawę nawierzchni zjazdu i drogi z kostki granitowej (wyrównanie zapadlisk),
-wykonanie kanalizacji deszczowej wraz ze ściekami, studniami oraz wypustami ulicznymi,
-wykonanie przebudowy oświetlenia ulicznego – na podstawie porozumienia z dnia 10.03.2022r., zawartego pomiędzy TAURON S.A. a Gminą Strzegom – załącznik nr 13 SWZ;
-usunięcie kolizji energetycznej.
TAURON Nowe Technologie S.A. dostarczy materiały potrzebne do zrealizowania inwestycji związanej z przebudową oświetlenia tj. kabel nN o szacunkowej długości 100 metrów – na odcinku od słupa oznaczonego na PZT jako PO-7 do słupa oznaczonego PZT jako PO-2, słupy oświetleniowe 6 szt., oprawy oświetleniowe 6 szt. Dopuszcza się możliwość zakupu kabla oświetleniowego NA2XY4x35 mm2 słupów oświetleniowych – 6 szt. oraz opraw oświetleniowych – 6 szt. przez Wykonawcę zadania wyłonionego przez Gminę Strzegom w postępowaniu przetargowym. Wykonawca, przed zakupem materiału będzie zobowiązany do uzyskania akceptacji ceny tego materiału przez przedstawiciela TURON Nowe Technologie. Po pozytywnym odbiorze i podpisaniu końcowego protokołu odbioru Wykonawca w przypadku zakupu kabla, wystawi TURON Nowe Technologie fakturę za zakupiony kabel i lampy oświetleniowe.
Obsługa geodezyjna przedsięwzięcia jest po stronie Wykonawcy robót i musi zostać wykonana w wersji papierowej oraz elektronicznej. Wykonawca w dniu zgłoszenia odbioru przedłoży Zamawiającemu mapy inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej z potwierdzeniem złożenia w ośrodku dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej w Świdnicy - Powiatowe Biuro Geodezji i Katastru w Świdnicy. Ponadto inwentaryzacja geodezyjna branży elektrycznej musi zostać wykonana w dodatkowym egzemplarzu i dostarczona przez wykonawcę w dniu zgłoszenia zakończenia robót budowlanych przedstawicielowi TAURON Nowe Technologie S.A. we Wrocławiu, w wersji papierowej i elektronicznej (plik SHP dla poszczególnych warstw zawierających rodzaje urządzeń będących przedmiotem pomiaru).
Wykonawca wykona i zatwierdzi u Marszałka Województwa Dolnośląskiego projekt ruchu zastępczego wraz z uzyskaniem wszelkich opinii, w tym Komendy Wojewódzkiej Policji i Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei - pismo DSDiK ZP.8034.101.2020 z dnia 01.06.2020r.
Wykonawca na własny koszt uzyska zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w związku z remontem zjazdu z drogi wojewódzkiej - pismo DSDiK ZP.8034.101.2020 z dnia 01.06.2020r.
W związku z tym, iż w zakresie opracowanej dokumentacji technicznej znajdują się sieci gazowe oraz sieci elektro-energetyczne i teletechniczne, Wykonawca ma obowiązek prowadzić roboty budowlane z zachowaniem wszelkich norm i obostrzeń na podstawie obowiązujących przepisów.
Po stronie Wykonawcy znajduje się realizacja uzgodnień branżowych w celu zabezpieczenia infrastruktury należącej do poszczególnych gestorów sieci. Wszelkie koszty z tym związane ponosi Wykonawca.
Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania uzgodnienia w zakresie kolizji z Orange Polska S.A. oraz uzgodnienia z Polską Spółką Gazownictwa w Wałbrzychu, po wykonaniu przez Gminę dokumentacji projektowej na działce Nr 932 została ułożona sie gazowa – załącznik nr 15 SWZ.
Wykonawca w czasie realizacji robót zapewni nadzór branżowy z ramienia gestorów sieci przebiegających przez teren opracowania.
Wykonawca w czasie realizacji robót zapewni dojście i dojazd do znajdujących się w obrębie inwestycji placówek usługowych lub handlowych oraz straganów.
Zamawiający nie wskazuje lokalizacji i współrzędnych punktów głównych trasy oraz reperów w terenie. Na wykonawcy spoczywa odpowiedzialność za ochronę punktów pomiarowych do chwili odbioru końcowego robót. Uszkodzone lub zniszczone znaki geodezyjne Wykonawca odtworzy i utrwali na własny koszt.
Znaki z rozbiórek przewidziane są do odzysku. Wykonawca przekaże je protokolarnie w miejsce wskazane przez Zamawiającego.
Szczegółowy zakres prac objętych niniejszym postępowaniu znajduje się w dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik nr 11 do SWZ (projekty budowlane i wykonawcze)
oraz niniejszej SWZ. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z SSTWiOR (Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót) oraz w postanowieniach umowy, które stanowią postawę do obliczenia ceny i do sporządzenia oferty.
Dokumentacja projektowa zawiera pełny zakres prac ( I i II etap) natomiast przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje tylko wykonanie I etapu zaznaczonego na załączniku nr 13 oraz załączniku nr 14 SWZ.
Przedmiar robot ma charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzania ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że w ramach niniejszego zamówienia przewidziane jest rozliczenie ryczałtowe w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robot większej ilości w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Przedmiar robót stanowiące załącznik nr 10 do SWZ, należy traktować jako element dodatkowy, ułatwiający sporządzenie oferty. Przedmiary robót nie mogą stanowić podstawy wyceny przedmiotu zamówienia. Ewentualny brak, w przedmiarach robot elementów rozliczeniowych wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalania Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej.
Roboty ujęte w dokumentacji, a nie ujęte w wycenie nie będą traktowane jako roboty dodatkowe i nie będą finansowane przez Zamawiającego. W przypadku pominięcia przez Wykonawcę przy sporządzeniu ofert jakichkolwiek robót lub kosztów określonych lub zasygnalizowanych w dokumentacji przetargowej i ich nie ujęcia w wynagrodzeniu ryczałtowym, Wykonawcy nie będzie przysługiwało względem Zamawiającego żadne roszczenie o dodatkowe wynagrodzenie. Ewentualny brak, w przedmiarach robót elementów rozliczeniowych wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 184 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował kryteriami: cena, gwarancja. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu
oceny ofert zawarty jest w rozdziale 12 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp oraz SWZ dotyczące:
Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zmawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zmawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zmawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
Zdolności technicznej lub zawodowej:Zmawiający uzna w/w warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 (jedną) osobą pełniącą funkcje kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej,
b) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 (jedną) osobą pełniącą funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektroenergetycznej,
c) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 (jedną) osobą pełniącą funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej;
Zamawiający nie dopuszcza łączenia stanowisk wymienione w pkt. a), b), c).
d) należycie zrealizował w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie, co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane polegające na przebudowie nawierzchni z kostki o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto (słownie: trzysta tysięcy 00/100) każda.
Wykonawca musi wykazać, że usługi wykonane zostały w sposób należyty oraz zgodne z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Zamawiający w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez wykonawców, z zastrzeżeniem, że co najmniej jeden wykonawca spełni warunek określony w pkt. d) w pełnym zakresie.
Zamawiający może na każdym etap postępowaniu uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadane przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w tym w szczególności zaangażowania zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizacje zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp (z zastrzeżeniem pkt. 5.11 SWZ i pkt. 5.12 SWZ);
2. Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawca, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ;
3.Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3-6 ustawy Pzp oraz w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych w art. 109 ust. 1 pkt 5, 7 - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenia usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- załącznik nr 7 do SWZ;
2.Wykaz robot budowlanych wykonanych nie wcześnie niż w okresie 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótsza – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego prace były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – załącznik nr 8 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 3 500,00 zł ( słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
Wadium musi obejmować pełen okres zawiązania ofertą.
Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 r. poz. 299).
Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Santander Bank o/Strzegom nr 97 1090 2343 0000 00005 9800 0232 z dopiskiem WIiZP.271.5.2022.AJk.wadium. Do oferty należy dołączyć potwierdzenie przelewu.
Wadium wnoszone w formie poręczenia lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp,
2) z jej treści powinni jednoznacznie wynikać zobowiązani gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe orz płatne na pierwsze żądanie,
4) UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą ( z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert), w treści poręczenia lub gwarancji powinno znaleźć się nazwa przedmiotowego postępowania - „Przebudowa nawierzchni dz. Nr 932, AM – 4 przy ul. Legnickiej w Strzegomiu” oraz numer WIiZP.271.5.2022.AJk.
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Gmina Strzegom,
7) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielanie zamówienia Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią ( tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikło, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, nie jest prawidłowa,
8) musi zostać złożona w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji.
W przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniężnej – zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty,
2) poręczeń lub gwarancji – wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą
Oferta Wykonawcy, która nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa ustawa Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
3) Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub wszyscy posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5) W przypadku, o którym mowa w pkt. 4 i 5, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/usługi wykonają poszczególni wykonawcy - załącznik nr 4 do SWZ.
6) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o którym mowa w pkt 5.1.1) SWZ składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
7) Zamawiający w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łącznie spełnianie warunku przez Wykonawców, z zastrzeżeniem, że co najmniej jeden Wykonawca spełni warunek określony w pkt. 4.3.4 lit. d) SWZ.
8) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje zmiany umowy w formie pisemnej. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz
warunki ich wprowadzenia zostały określone w SWZ oraz we wzorze umowy stanowiącym
załącznik nr 9 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/strzegom
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-25 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-24
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane na okres wskazany w formularzu ofertowym. Minimalny okres gwarancji i rękojmi wynosi 3 lata, maksymalny okres gwarancji rękojmi wynosi 5 lat od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Wykonawca zobowiązany jest również udzielić gwarancji na wybudowane materiały, elementy i zamontowane oraz dostarczone urządzenia na okres jaki w udzielnej gwarancji na roboty budowlane.
Wykonawca odpowiedzialny jest za całokształt, w tym: za przebieg i terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi – określonymi dla przedmiotu zamówienia, spełnienie innych wymagań wynikających z obowiązujących przepisów prawa. Wykonawca ponosi pełna odpowiedzialność za realizację zadania.
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany będzie posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, w tym za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z prowadzonymi pracami, na kwotę nie niższą niż 350.000,00 zł (słownie: trzysta pięćdziesiąt złotych 00/100) Ubezpieczenie OC winno obejmować również szkody wyrządzone przez wszystkich Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców. Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu, w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy kopię polisy ubezpieczeniowej wraz z potwierdzeniem jej opłacenia i oświadczeniem o braku roszczeń osób trzecich, które mogą być zaspokojone polisy ubezpieczeniowej.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy ustala się w wysokości 5% ceny całkowitej
podanej w ofercie.
Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.
Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający stawia wymóg w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a. roboty przygotowawcze, nawierzchniowe i wykończeniowe,
b. roboty elektroenergetyczne,
c. roboty kanalizacyjne