Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa nawierzchni drogi gminnej nr 041527C w miejscowościach Rychnowo, Linowo i Świecie nad Osą
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚWIECIE NAD OSĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118678
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Świecie nad Osą 1
1.5.2.) Miejscowość: Świecie nad Osą
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-341
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: (56)4661613
1.5.8.) Numer faksu: (56) 4661621
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@swiecienadosa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.swiecienadosa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa nawierzchni drogi gminnej nr 041527C w miejscowościach Rychnowo, Linowo i Świecie nad Osą
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a02c1cc8-b058-11ee-a06e-7a3efa199397
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00027261
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00024747/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa nawierzchni drogi nr 041527C w miejscowościach Rychnowo, Linowo i Świecie nad Osą
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a02c1cc8-b058-11ee-a06e-7a3efa199397
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ROIP.271.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające przebudowie nawierzchni drogi gminnej nr 041527C w miejscowościach Rychnowo, Linowo i Świecie nad Osą.
2. Istniejące zagospodarowanie terenu
Droga gminna nr 041527C położona jest na terenie gminy Świecie nad Osą i łączy się z drogami gminnymi nr 041501C oraz nr 041502C i umożliwia połączenie dróg powiatowych nr 1405C i nr 1407C.
Projektowany odcinek drogi jest klasy technicznej D i posiada jezdnię szerokości średnio 3,5 m o nawierzchni gruntowej.
Pobocza gruntowe szerokości 0,8 m do 1,2 m.
Odwodnienie istniejące - w pas drogowy.
Zieleń przydrożna – drzewa w pasie drogowym nie występują .
Przebudowę nawierzchni drogi zlokalizowano w granicach istniejącego pasa drogowego.
3. Projektowane zagospodarowanie terenu
Planowane zamierzenie inwestycyjne nie zmienia funkcji obecnego zagospodarowania terenu. Na długości całego odcinka projektowany przebieg drogi zlokalizowany jest w istniejącym pasie drogi.
Zadaniem przebudowy jest poprawienie stanu nawierzchni i jej nośności, poprawienie bezpieczeństwa.
Zakres robót obejmuje:
- roboty przygotowawcze
- roboty ziemne – ścinka poboczy, korytowanie z profilowaniem pod konstrukcje nawierzchni,
- wykonanie podbudowy: warstwy stabilizowanej cementem, dolnej i górnej warstwy podbudowy z kruszywa kamiennego łamanego,
- wykonanie nowej nawierzchni jezdni – warstwy wiążącej i ścieralnej z mieszanki mineralno-bitumicznej,
- wykonanie zjazdów do posesji,
- wykonanie poboczy z kruszywa kamiennego łamanego,
- wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu: ustawienie znaków drogowych.
4. Warunki gruntowo-wodne
W oparciu o rozpoznanie podłoża gruntowego – opinię geotechniczną sporządzoną dla pasa drogowego obiekt zaliczono do I kategorii geotechnicznej. W podłożu panują proste warunki gruntowe. Bezpośrednio od powierzchni jezdni występuje nasyp niebudowlany który wymaga usunięcia i zastąpienia go warstwą stabilizowaną cementem.
Stropowa część nasypu zbudowana jest z gruzu, kruszywa i kamieni.
Wahania wód gruntowych na poziomie ok.1,0 m. Głębokość strefy przemarzania 1 - 1,2 m.
5. Stan projektowany
5.1. Podstawowe parametry techniczne
Projektowane elementy oparto o ustalenia wynikające z rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie – D.U. nr 43 z dnia 14 maja 1999 r. poz. 430 z późniejszymi zmianami.
Przyjęte parametry techniczne:
- klasa drogi - D
- kategoria ruchu - KR1
- prędkość projektowa – 30 km/godz.
- długość odcinka – 1,405 km
- szerokości jezdni: 3,5 m z poszerzeniami do 5,0 m przy skrzyżowaniach
- szerokość poboczy z kruszywa kamiennego – 0,75 m
- spadek poprzeczny:
- jezdni – 2,0% daszkowy na prostych i zmienne na łukach poziomych
- poboczy utwardzonych - 3%
- poboczy gruntowych - 4%
5.2. Rozwiązania projektowe w planie sytuacyjnym
Początek odcinka: skrzyżowanie z drogą gminną nr 041501C.
Koniec odcinka: skrzyżowanie z drogą gminną nr 041502C.
Łuki na skrzyżowaniach o promieniach R = 6 m, 8 m i 15 m.
Geometria: odcinki proste połączone 16 łukami poziomymi o R = od 50 m do 500 m.
Zaprojektowano 3 mijanki w km 0+231, 0+675 i 1+260.
Szerokości jezdni 3,5 m i 5 m przy skrzyżowaniach i na mijankach.
Szerokość poboczy z kruszywa kamiennego - 0,75 m.
Zjazdy do posesji i na grunty rolne w granicach pasa drogowego.
5.3. Rozwiązania projektowe w profilu podłużnym
Niweletę nawierzchni jezdni dowiązano wysokościowo do istniejących nawierzchni bitumicznych na skrzyżowaniach z drogami gminnymi nr 040501C i nr 041502C.
Projektowane rzędne nawierzchni wyniesiono powyżej rzędnych istniejących śr.15 cm.
5.4. Zjazdy
Na odcinku projektuje się 31 zjazdów do posesji i na grunty przylegające do drogi.
Rzędne należy dostosować do poziomu nawierzchni jezdni oraz przyległego terenu. Łączna powierzchnia zjazdów o nawierzchni bitumicznej 310 m2.
5.5. Projektowane konstrukcje nawierzchni
Projektowane elementy oparto o ustalenia wynikające z rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie – D.U. nr 43 z dnia 14 maja 1999 r. poz. 430 z późniejszymi zmianami.
Projektowane konstrukcje nawierzchni wraz z gruntami w podłożu spełniają warunek mrozoodporności.
5.6. Odwodnienie
Odwodnienie projektowanego odcinka będzie realizowane powierzchniowo za pomocą zaprojektowanych pochyleń poprzecznych i podłużnych.
Nie zmienia się istniejących warunków odwodnienia - odprowadzenie wód opadowych odbywać się będzie powierzchniowo w pas drogowy.
5.7. Roboty przygotowawcze i ziemne
Roboty przygotowawcze i ziemne polegać będą na wykonaniu:
- robót pomiarowych,
- ścince poboczy,
- korytowanie z profilowaniem pod konstrukcje nawierzchni,
- uformowaniu poboczy gruntowych,
- plantowaniu poboczy i skarp.
5.8. Zieleń
Na projektowanym odcinku zadrzewienie nie występuje.
5.9. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
5.9.1 Organizacje ruchu.
• Stała organizacja – w oddzielnym opracowaniu.
Należy ustawić znaki pionowe w ilości 18 sztuk i 2 tablice informacyjne.
• Organizacja ruchu w czasie realizacji robót.
Niezbędnym będzie opracowanie przez wykonawcę projektu organizacji ruchu w czasie prowadzenia robót.
Wszystkie znaki muszą posiadać wymiary zgodne z grupą znaków – średnie, lica znaków – odblaskowe.
Odległości ustawienia znaków zgodne ze szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych ustalonymi w załącznikach do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku (Dz.U. nr 220, poz.2181 z dnia 23 grudnia 2003 r.).
6. Zestawienie poszczególnych powierzchni zagospodarowania terenu
- powierzchnia nawierzchni jezdni – 5329 m2
- powierzchnia poboczy z kruszywa kamiennego – 2186 m2
- powierzchnia nawierzchni zjazdów – 310 m2.
7. Uzbrojenie terenu
W obszarze projektowanej przebudowy występujące uzbrojenie zostało przedstawione na mapie zasadniczej. Powierzchniowy charakter robót nie wymaga konieczności przebudowy istniejącego wodociągu i linii telekomunikacyjnej.
W przypadku stwierdzenia urządzeń obcych nie wykazanych na mapie „matrycy” należy roboty przerwać i ich kontynuację rozpocząć po uzgodnieniu z ich właścicielem.
8. Opis przedmiotu zamówienia stanowi zał. nr 8, na który składają się:
1) dokumentacja projektowa;
2) przedmiar robót (element pomocniczy);
3) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 22 000,00 zł (słownie: dwadzieścia dwa tysiące złotych).
2. Zgodnie z art. 97 ust. 7 Pzp wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
Jeżeli wadium jest wnoszone w formach gwarancji lub poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, jako Beneficjenta należy wskazać Zamawiającego – Gminę Świecie nad Osą.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 21 9500 0008 0000 0752 2000 0070. z dopiskiem „wadium w postępowaniu na wykonanie zadania: „Przebudowa nawierzchni drogi gminnej nr 041527C w miejscowościach Rychnowo, Linowo i Świecie nad Osą” (a potwierdzenie wpłaty należy załączyć do oferty).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian określa projekt umowy stanowiący załącznik nr 1 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-25 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-25 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-02-23