Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Przebudowa nawierzchni drogi gminnej nr 041527C w miejscowościach Rychnowo, Linowo i Świecie nad Osą
1.1.3 Przebudowa nawierzchni drogi nr 041527C w miejscowościach Rychnowo, Linowo i Świecie nad Osą
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające przebudowie nawierzchni drogi gminnej nr 041527C w miejscowościach Rychnowo, Linowo i Świecie nad Osą.
2. Istniejące zagospodarowanie terenu
Droga gminna nr 041527C położona jest na terenie gminy Świecie nad Osą i łączy się z drogami gminnymi nr 041501C oraz nr 041502C i umożliwia połączenie dróg powiatowych nr 1405C i nr 1407C.
Projektowany odcinek drogi jest klasy technicznej D i posiada jezdnię szerokości średnio 3,5 m o nawierzchni gruntowej.
Pobocza gruntowe szerokości 0,8 m do 1,2 m.
Odwodnienie istniejące - w pas drogowy.
Zieleń przydrożna – drzewa w pasie drogowym nie występują .
Przebudowę nawierzchni drogi zlokalizowano w granicach istniejącego pasa drogowego.
3. Projektowane zagospodarowanie terenu
Planowane zamierzenie inwestycyjne nie zmienia funkcji obecnego zagospodarowania terenu. Na długości całego odcinka projektowany przebieg drogi zlokalizowany jest w istniejącym pasie drogi.
Zadaniem przebudowy jest poprawienie stanu nawierzchni i jej nośności, poprawienie bezpieczeństwa.
Zakres robót obejmuje:
- roboty przygotowawcze
- roboty ziemne – ścinka poboczy, korytowanie z profilowaniem pod konstrukcje nawierzchni,
- wykonanie podbudowy: warstwy stabilizowanej cementem, dolnej i górnej warstwy podbudowy z kruszywa kamiennego łamanego,
- wykonanie nowej nawierzchni jezdni – warstwy wiążącej i ścieralnej z mieszanki mineralno-bitumicznej,
- wykonanie zjazdów do posesji,
- wykonanie poboczy z kruszywa kamiennego łamanego,
- wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu: ustawienie znaków drogowych.
4. Warunki gruntowo-wodne
W oparciu o rozpoznanie podłoża gruntowego – opinię geotechniczną sporządzoną dla pasa drogowego obiekt zaliczono do I kategorii geotechnicznej. W podłożu panują proste warunki gruntowe. Bezpośrednio od powierzchni jezdni występuje nasyp niebudowlany który wymaga usunięcia i zastąpienia go warstwą stabilizowaną cementem.
Stropowa część nasypu zbudowana jest z gruzu, kruszywa i kamieni.
Wahania wód gruntowych na poziomie ok.1,0 m. Głębokość strefy przemarzania 1 - 1,2 m.
5. Stan projektowany
5.1. Podstawowe parametry techniczne
Projektowane elementy oparto o ustalenia wynikające z rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie – D.U. nr 43 z dnia 14 maja 1999 r. poz. 430 z późniejszymi zmianami.
Przyjęte parametry techniczne:
- klasa drogi - D
- kategoria ruchu - KR1
- prędkość projektowa – 30 km/godz.
- długość odcinka – 1,405 km
- szerokości jezdni: 3,5 m z poszerzeniami do 5,0 m przy skrzyżowaniach
- szerokość poboczy z kruszywa kamiennego – 0,75 m
- spadek poprzeczny:
- jezdni – 2,0% daszkowy na prostych i zmienne na łukach poziomych
- poboczy utwardzonych - 3%
- poboczy gruntowych - 4%
5.2. Rozwiązania projektowe w planie sytuacyjnym
Początek odcinka: skrzyżowanie z drogą gminną nr 041501C.
Koniec odcinka: skrzyżowanie z drogą gminną nr 041502C.
Łuki na skrzyżowaniach o promieniach R = 6 m, 8 m i 15 m.
Geometria: odcinki proste połączone 16 łukami poziomymi o R = od 50 m do 500 m.
Zaprojektowano 3 mijanki w km 0+231, 0+675 i 1+260.
Szerokości jezdni 3,5 m i 5 m przy skrzyżowaniach i na mijankach.
Szerokość poboczy z kruszywa kamiennego - 0,75 m.
Zjazdy do posesji i na grunty rolne w granicach pasa drogowego.
5.3. Rozwiązania projektowe w profilu podłużnym
Niweletę nawierzchni jezdni dowiązano wysokościowo do istniejących nawierzchni bitumicznych na skrzyżowaniach z drogami gminnymi nr 040501C i nr 041502C.
Projektowane rzędne nawierzchni wyniesiono powyżej rzędnych istniejących śr.15 cm.
5.4. Zjazdy
Na odcinku projektuje się 31 zjazdów do posesji i na grunty przylegające do drogi.
Rzędne należy dostosować do poziomu nawierzchni jezdni oraz przyległego terenu. Łączna powierzchnia zjazdów o nawierzchni bitumicznej 310 m2.
5.5. Projektowane konstrukcje nawierzchni
Projektowane elementy oparto o ustalenia wynikające z rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie – D.U. nr 43 z dnia 14 maja 1999 r. poz. 430 z późniejszymi zmianami.
Projektowane konstrukcje nawierzchni wraz z gruntami w podłożu spełniają warunek mrozoodporności.
5.6. Odwodnienie
Odwodnienie projektowanego odcinka będzie realizowane powierzchniowo za pomocą zaprojektowanych pochyleń poprzecznych i podłużnych.
Nie zmienia się istniejących warunków odwodnienia - odprowadzenie wód opadowych odbywać się będzie powierzchniowo w pas drogowy.
5.7. Roboty przygotowawcze i ziemne
Roboty przygotowawcze i ziemne polegać będą na wykonaniu:
- robót pomiarowych,
- ścince poboczy,
- korytowanie z profilowaniem pod konstrukcje nawierzchni,
- uformowaniu poboczy gruntowych,
- plantowaniu poboczy i skarp.
5.8. Zieleń
Na projektowanym odcinku zadrzewienie nie występuje.
5.9. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
5.9.1 Organizacje ruchu.
• Stała organizacja – w oddzielnym opracowaniu.
Należy ustawić znaki pionowe w ilości 18 sztuk i 2 tablice informacyjne.
• Organizacja ruchu w czasie realizacji robót.
Niezbędnym będzie opracowanie przez wykonawcę projektu organizacji ruchu w czasie prowadzenia robót.
Wszystkie znaki muszą posiadać wymiary zgodne z grupą znaków – średnie, lica znaków – odblaskowe.
Odległości ustawienia znaków zgodne ze szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych ustalonymi w załącznikach do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku (Dz.U. nr 220, poz.2181 z dnia 23 grudnia 2003 r.).
6. Zestawienie poszczególnych powierzchni zagospodarowania terenu
- powierzchnia nawierzchni jezdni – 5329 m2
- powierzchnia poboczy z kruszywa kamiennego – 2186 m2
- powierzchnia nawierzchni zjazdów – 310 m2.
7. Uzbrojenie terenu
W obszarze projektowanej przebudowy występujące uzbrojenie zostało przedstawione na mapie zasadniczej. Powierzchniowy charakter robót nie wymaga konieczności przebudowy istniejącego wodociągu i linii telekomunikacyjnej.
W przypadku stwierdzenia urządzeń obcych nie wykazanych na mapie „matrycy” należy roboty przerwać i ich kontynuację rozpocząć po uzgodnieniu z ich właścicielem.
8. Opis przedmiotu zamówienia stanowi zał. nr 8, na który składają się:
1) dokumentacja projektowa;
2) przedmiar robót (element pomocniczy);
3) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Gładzie gipsowe
Rypin (kujawsko-pomorskie)
Wykańczanie wnętrz
Rypin (kujawsko-pomorskie)
Remonty łazienek
Rypin (kujawsko-pomorskie)
Remonty kompleksowe
Rypin (kujawsko-pomorskie)
Szpachlowanie
Rypin (kujawsko-pomorskie)
Malowanie ścian
Rypin (kujawsko-pomorskie)
Brukarstwo kamieniarstwo układanie kostki brukowej
Bydgoszcz Szubin Żnin Inowrocław Kcynia Toruń (kujawsko-pomorskie)
Docieplenia budynków oraz układanie kostki brukowej
Chełmno (kujawsko-pomorskie)
Termomodernizacja
torun (kujawsko-pomorskie)