Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa nawierzchni części drogi gminnej nr 041505C w miejscowości Bursztynowo w km od 0+000 do 0+985
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚWIECIE NAD OSĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118678
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Świecie nad Osą 1
1.5.2.) Miejscowość: Świecie nad Osą
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-341
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: (56) 466-16-13
1.5.8.) Numer faksu: (56) 466-16-21
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@swiecienadosa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.swiecienadosa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa nawierzchni części drogi gminnej nr 041505C w miejscowości Bursztynowo w km od 0+000 do 0+985
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-63d9b017-e30e-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00111619
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00007589/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Przebudowa nawierzchni części drogi gminnej nr 041505C w miejscowości Bursztynowo
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.swiecienadosa.bip.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.swiecienadosa.bip.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe określenie wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji
elektronicznej zawarto w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zawarto w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zawarto w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ROIP.271.Droga Bursztynowo.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 816495,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. „Przebudowa nawierzchni części drogi gminnej nr 041505C w miejscowości Bursztynowo w km od 0+000 do 0+985”.
1. Zakres i lokalizacja opracowania
Opracowanie obejmuje projekt budowlany na przebudowę drogi gminnej nr 041505C o długości 0,985 km, położonej w miejscowości Bursztynowo, gmina Świecie nad Osą. Całkowita długość drogi nr 041505C wynosi 2,00 km
Początek projektowanego odcinka w km 0+000 (skrzyżowanie z drogą powiatową Rywałd – Bursztynowo – Jabłonowo Pomorskie). Koniec projektowanego odcinka w km 0+985 (skrzyżowanie z drogą gminną nr 041556C - działka nr 20).
2. Stan istniejący
Przedmiotowa droga jako droga transportu rolniczego, dojazdowa do pól nie spełnia obecnie podstawowych wymogów do jazdy dla ruchu środków transportu i innych maszyn rolniczych. Obecny jej stan wpływa na przedwczesne niszczenie środków komunikacji, maszyn rolniczych, itp., a także ogranicza przejezdność z uwagi na istniejącą szerokość pasa jezdnego i stan techniczny.
Planowaną przebudowę części drogi gminnej zlokalizowano w liniach rozgraniczających pas drogowy. Teren na którym znajduje się droga jest płaski z lekkimi wzniesieniami, niweleta drogi na poziomie terenu przyległego do drogi. Odwodnienie powierzchniowe na teren przyległy do drogi. Pobocza gruntowe szerokości średnio 0,50m.
Istniejąca nawierzchnia na odcinku od 0+000 do 0+985 szerokości średnio 3,00m z gruzu budowlanego, tłucznia wapiennego i żwiru o grubości warstwy średnio 20 cm. Po wykonaniu profilowania będzie wykorzystywana jako dolna warstwa odcinająca projektowaną konstrukcję nawierzchni od podłoża.
3. Warunki gruntowo-wodne
W podłożu występują grunty w grupie nośności G1, G2-piaski i piaski gliniaste. Do głębokości 1,0 m woda gruntowa nie występuje.
4. Rozwiązania projektowe
Wszystkie projektowane elementy są zgodne ustaleniami wynikającymi z rozporządzenia w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie oraz uzgodnieniami branżowymi.
Przyjęto rozwiązania dla dróg o kategorii ruchu KR1 i prędkości projektowej 40 km/godz.
4.1. Droga w planie sytuacyjnym
Oś drogi składa się z odcinków prostych, kilku łuków poziomych.
Łuki o spadku jednostronnym należy rozpocząć i zakończyć prostymi przejściowymi o długości 20,0m umożliwiającymi przejście ze spadku daszkowego na jednostronny. Spadki poprzeczne wynoszą:
- na prostych i na łukach - daszkowe 2%,a jednostronne – 2%
Szerokość jezdni – 5,0m
Szerokość poboczy - 2 x 0,75m o spadkach 6%
4.2. Droga o profilu podłużnym
Rzędne projektowanej niwelety nawierzchni wyniesiono ponad istniejące podłoże z gruzu budowlanego, tłucznia wapiennego i żwiru uwzględniając grubości projektowanych warstw konstrukcyjnych nawierzchni oraz korekty w profilu podłużnym wynikające z projektowanych łuków pionowych.
Załamania niwelety wyokrąglono łukami pionowymi wklęsłymi i wypukłymi.
4.3. Konstrukcje nawierzchni:
4.3.1. Jezdnia
Na odcinku od 0+000 do 0+310:
- 10cm warstwa odcinająca z piasku (na poszerzeniu jezdni);
- 10cm warstwa podbudowy (na poszerzeniu jezdni) z tłucznia kamiennego o frakcji 0-63mm;
- 10cm warstwa podbudowy dolnej na całej szerokości jezdni z tłucznia kamiennego o frakcji 0-31,5mm;
- 10cm warstwa podbudowy górnej na całej szerokości jezdni z tłucznia kamiennego o frakcji 0-31,5mm;
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego: grubość 4cm po zagęszczeniu, szerokość 3,05m, wykonana sposobem powierzchniowym;
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego: grubość 3cm po zagęszczeniu, szerokość 3,00m, wykonana sposobem powierzchniowym;
- 8cm warstwa podbudowy górnej na (jako uzupełnienie kruszywa na poszerzeniu jezdni) z tłucznia kamiennego o frakcji 0-31,5mm;
- obustronne pobocza gruntowe na całej długości o szerokości 0,75m.
Na odcinku od 0+310 do 0+520:
- 10cm warstwa odcinająca z piasku (na całej szerokości jezdni);
- 10cm warstwa podbudowy (na poszerzeniu jezdni) z tłucznia kamiennego o frakcji 0-63mm;
- 10cm warstwa podbudowy dolnej na całej szerokości jezdni z tłucznia kamiennego o frakcji 0-31,5mm;
- 10cm warstwa podbudowy górnej na całej szerokości jezdni z tłucznia kamiennego o frakcji 0-31,5mm;
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego: grubość 4cm po zagęszczeniu, szerokość 5,00m wykonana sposobem powierzchniowym;
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego: grubość 3cm po zagęszczeniu, szerokość 5,00m wykonana sposobem powierzchniowym;
- dwustronny krawężnik 100x30x15cm (w km od 0+310 do 0+520);
- obustronne pobocza gruntowe na całej długości o szerokości 0,75m;
Na odcinku od 0+520 do 0+985:
- 10cm warstwa odcinająca z piasku (na poszerzeniu jezdni);
- 10cm warstwa podbudowy (na poszerzeniu jezdni) z tłucznia kamiennego o frakcji 0-63mm;
- 10cm warstwa podbudowy dolnej na całej szerokości jezdni z tłucznia kamiennego o frakcji 0-31,5mm;
- 10cm warstwa podbudowy górnej na całej szerokości jezdni z tłucznia kamiennego o frakcji 0-31,5mm;
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego: grubość 4cm po zagęszczeniu, szerokość 3,05m, wykonana sposobem powierzchniowym;
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego: grubość 3cm po zagęszczeniu, szerokość 3,00m, wykonana sposobem powierzchniowym;
- 8cm warstwa podbudowy górnej na (jako uzupełnienie kruszywa na poszerzeniu jezdni) z tłucznia kamiennego o frakcji 0-31,5mm;
- obustronne pobocza gruntowe na całej długości o szerokości 0,75m.
4.3.2. Zjazdy na pola i dojazdy do posesji, skrzyżowania z drogą powiatową i gminną:
- 10cm warstwa odcinająca z piasku;
- 10cm warstwa podbudowy z tłucznia kamiennego o frakcji 0-63mm;
- 10cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia kamiennego o frakcji 0-31,5mm;
- 10cm górna warstwa podbudowy z tłucznia kamiennego o frakcji 0-31,5mm;
- warstwa podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego grubość 4cm wykonana sposobem powierzchniowym;
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego grubość 3cm po zagęszczeniu, wykonana sposobem powierzchniowym;
5.4. Odwodnienie:
Odwodnienie korony drogi odbywać się będzie przy zachowaniu obecnych warunków powierzchniowego odprowadzenia wód opadowych na teren przyległy do drogi.
6. Roboty ziemne
Roboty ziemne polegać będą na:
- wykonaniu koryta pod warstwy konstrukcyjne drogi (poszerzenie jezdni), zjazdów na pola, do posesji i skrzyżowania z droga powiatową i gminną;
- wyprofilowaniu istniejącego podłoża - warstwy z gruzu, tłucznia wapiennego ze żwirem oraz poboczy nadając podłożu spadki poprzeczne zgodne z projektowanymi. Profilując podłoże po wyrównaniu poboczy gruntowych należy część tłucznia wapiennego ze żwirem nasunąć na pobocza dla uzyskania jednolitego podłoża na szerokości 5,00 m;
- Plantowaniu poboczy o szerokości 0,75cm z każdej strony drogi;
- wykonaniu prac związanych z rowem przydrożnym o długości 100,00m, szerokości 80cm w koronie i głębokości 60cm;
- wykonaniu prac związanych z przepustem drogowym o średnicy 50cm;
7. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
Zmiana rodzaju nawierzchni na utwardzoną powoduje konieczność ustawienia odpowiedniego oznakowania pionowego i poziomego dla zapewnienia bezpieczeństwa ruchu na drodze i skrzyżowaniu z drogą powiatową posiadającą nawierzchnię bitumiczną. Lokalizacja i rodzaj znaków zostanie podana w projekcie stałej organizacji ruchu. Wszystkie znaki muszą posiadać wymiary zgodne z grupą znaków - małe lica znaków - odblaskowe.
Odległości ustawienia znaków zgodne ze szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych ustalonymi w załącznikach do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku (Dz. U. z 2003r. nr 220, poz.2181 ze zmianami).
Przedmiot zamówienia zgodnie z art. 103 ust. 1 ustawy Pzp opisany jest za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załączniki do SIWZ. Dołączony do swz przedmiar robót stanowi element pomocniczy do opracowania uproszczonego kosztorysu ofertowego
Ponadto zakres rzeczowy przedmiotu umowy obejmuje również zobowiązania Wykonawcy do:
• kompleksowej obsługi geodezyjnej budowy wymaganej przepisami i warunkami technicznymi, w tym geodezyjną inwentaryzację powykonawczą. Inwentaryzację geodezyjną powykonawczą należy wykonać w trzech egzemplarzach w wersji papierowej;
• wykonania wszelkich robót związanych z zagospodarowaniem placu budowy i organizacją zaplecza administracyjno - socjalnego oraz magazynowego zgodnie z przepisami PIP, BHP i ppoż. oraz ich likwidację po zakończeniu realizacji zadania,
• należyte zabezpieczenie i oznakowanie terenu robót, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie
• udział w czynnościach kontrolnych dokonywanych przez powołane do tego organy oraz wykonanie wszelkich decyzji pokontrolnych wydanych przez te organy,
Z kompletną dokumentacją techniczną w wersji papierowej można zapoznać się w Urzędzie Gminy w Świeciu nad Osą w godzinach pracy Urzędu. Adres: Świecie nad Osą 1, 86-341 Świecie nad Osą
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenia zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu,
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu.
2. Podstawy wykluczenia
Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców, wobec których zachodzą podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
Zamawiający nie korzysta z uprawnień nadanych mu art. 109 ustawy Pzp.
3. Warunki udziału w postępowaniu
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Wykonawca spełni warunek jeżeli:
(a) posiada dokumenty potwierdzające, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na minimum 1 000 000,00 zł.
d) zdolności technicznej lub zawodowej
Wykonawca spełni warunek dot. zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że wykonał:
• w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej:
(a) 1 robotę budowlaną w zakresie co najmniej jednego z rodzaju robót:
budowy, przebudowy, remontu lub modernizacji drogi o wartości minimum 1 000 000,00 zł brutto;
Do przeliczenia wszystkich wartości finansowych, a występujących w innych walutach niż PLN Wykonawca zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowany w dniu ukazania się ogłoszenia o niniejszym zamówieniu na stronie internetowej Zamawiającego. Średnie kursy walut dostępne są na stronie internetowej Narodowego Banku Polskiego pod następującym adresem: http://www.nbp.pl/.
Wykonawca spełni warunek dot. zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia następujące osoby:
(b) Kierownik budowy – posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami w branży drogowej bez ograniczeń,
lub inne równoważne zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Osoba wyszczególniona w pkt (b) powinna być członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa i posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.
Ilekroć powyżej mowa jest o uprawnieniach, to w przypadku osób będących obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskich oznacza to decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności: z ustawą o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22 grudnia 2015r. (t. j. Dz. U. z 2018r., poz. 2272) oraz Ustawą z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1725 ze zm.).
4. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale V.
5. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o zamówienie publiczne.