Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
PRZEBUDOWA MOSTU W CIĄGU DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 385 W M. KOPICE KM 90+445
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu z up. Województwa Opolskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000126528
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Oleska 127
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-231
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 774591800
1.5.8.) Numer faksu: 774581352
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zdw.opole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zdw.opole.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
administracja samorządowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie drogami wojewódzkimi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
PRZEBUDOWA MOSTU W CIĄGU DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 385 W M. KOPICE KM 90+445
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d1027289-7d7b-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00013946
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00007442/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Przebudowa mostu w ciągu drogi wojewódzkiej 385 w m. Kopice
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl, https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl, https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Korzystanie z platformy przez wyk. jest bezpłatne. 2. Za datę wpływu ośw., wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wczytania do platformy. 3. Instr. korzystania z platformy: a) wprzypadku posiadania konta na platformie – zgłoszenie do post. wymaga zalogowania,b) w przypadku, gdy wykonawca nie posiada konta na platformie–należy wyszukać niniejsze post. bezp. na platformie lub poprzez profil nabywcy zamaw. (link z logo zamawiającego a następnie zakładka „Postępowania”),wybrać post. 3.1. Zalecenia z. odnośnie podpisu: a) dla dok. w form. pdf zaleca się podpis w form. PAdES,b) dok. w form. innym niż pdf zaleca się podpisywać form. XAdES. 3.2. Niezbędne wymaganiasprzętowo-aplikacyjne umoż. pracę na platformie: a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepust. nie mniejszej niż 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji:–pamięć min. 2 GB RAM,– procesor Intel IV 2 GHz lub jego nowsza wersja,– jeden z systemów oper.:* MS Windows 7,* Mac OS x 10.4,* Linux,* lub ich nowsze wersje,c) zainst. dowolna przegl. internetowa,w przypadku Internet Explorer min. wersja 10.0,d) włączona obsługa JavaScript,e) zainst. program Adobe Acrobat Reader lub inny obsł. pliki w form. pdf. 3.3. Zam. rekomenduje przesył. danych w form.dopuszczonych odpowiednimi przepisami prawa tj. m.in.: .doc, .xls, .pdf, .jpg (.jpeg), przy czym zaleca się wykorz. plików w form. pdf. W celu ewentualnej kompresji danych zam. rekomenduje wykorz. jednego z form.: .zip; .7Z. 3.4. Zam. zaleca, aby nie wprow. jakichkolwiek zmian w plikach po ich podpisaniu. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym – dotyczy podpisów XAdES. 3.5. Inf. na temat kodowania i oznacz. czasu przekaz. danych. Pliki oferty załączone przez wyk. na platformie, widoczne są jako zaszyfrowane. Możliwość otworzenia plików dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez zam. po upływie term. otwarcia ofert. Oznaczenie czasu przekazania danych przez platformę stanowi przypiętą do dokumentu elektronicznego lub wiadomości datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss). 3.6. Dok. nin. post. dostępna jestna platformie: https://platformazakupowa.pl, https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole,www.bip.zdw.opole.pl w dziale „Załączniki do postępowania”. Pobranie dok. następuje po kliknięciu na wybrany zał. 3.7. Ofertę, ośw. wymagane post. pkt 5.1 SWZ–na zał.nr 3 do SWZ oraz na zał.nr 3a doSWZ (w przypadku gdy wyk. polega na potencjale podm. udost. zasoby), zob., o którym mowa w punkcie 4.5. ppkt 2 SWZ, dok. i oświadczenia należy wczytać jako zał. na platformie, według instr. dlawyk., które znajdują się na platformie. 3.8. Zam. w zakr. pytań techn. zw. z działaniem systemu prosi o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl pod numer +48221010202,cwk@platformazakupowa.pl, która udziela wszelkich inf. zw. z procesem składania ofert, rejestracji czy innych aspektów techn. platformy od pn do pt od 08:00 do 17:00. 3.9. Wym. techn. i org. opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl. Wyk. uczestniczący w przedmiotowym post. powinien zapoznać się z Regulaminem korzystania z platformy i wszelkimi instr., które znajdują się na platformie. 3.10. Występuje limit obj. plików lub spakowanych folderów w zakr. całej oferty. Szczegółowe inf. w tym zakr. znajdują się w instrukcji zamieszcz. na platformie. 3.11. Przy dużych plikach kluczowe jest łącze intern. i dostępna przepustowość łącza po stronie serwera platformazakupowa.pl oraz użytkownika. 3.12. Składając ofertę zaleca się zaplanowanie złożenia jej z wyprzedzeniem min. 24h, aby zdążyć w terminie przewidzianym na jej złożenie w przypadku siły wyższej, jak np. awaria platformazakupowa.pl, awaria Internetu, problemy techn. związane z brakiem np. aktualnej przeglądarki, itp. 3.13. W przyp. większych plików zalecamy skorzystać z instr.ipakowania plików dzieląc je na mniejsze paczki, zgodnie z instr. dla wyk. znajdującą się na platformie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu, ul. Oleska 127, 45-231 Opole, tel. 77 459 18 00,2) inspektorem ochrony danych osobowych w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Opolu jest Pan Jacek Kaflowski, e-mail: iod@zdw.opole.pl,3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na „Przebudowę mostu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 385 w m. Kopice km 90+445” prowadzonym w trybie podstawowym,4) Przetwarzane przez administratora danych dane osobowe mogą zostać ujawnione m.in. podmiotom prowadzącym działalność płatniczą, podmiotom prowadzącym działalność kurierską lub pocztową, dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, podmiotom świadczącym usługi doradcze, pomoc prawną, podatkową, rachunkową, innym podmiotom, którym dane zostały lub zostaną udostępnione na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych lub upoważnienia do przetwarzania danych oraz podmiotom, którym administrator danych będzie zobowiązany udostępnić dane, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,5) dane osobowe wykonawcy będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy a następnie 5 lat, począwszy od 1 stycznia roku kalendarzowego następującego po zakończeniu okresu obowiązywania umowy. Okres ten dotyczy również wykonawców, którzy złożyli oferty i nie zostały one uznane, jako najkorzystniejsze (nie zawarto z tymi wykonawcami umowy),6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy,7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): ciąg dalszy sekcji 3.15). 8) posiada Pani/Pan:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących. Administrator informuje, że w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, w odniesieniu do przetwarzaniem danych osobowych – na etapie przechowywania – zawartych w protokole oraz załącznikach, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia,b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych, a w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych – na etapie przechowywania – zawartych w protokole oraz załącznikach, nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników),c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego) z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego),d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,9) nie przysługuje Pani/Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.10) Pozostałe informacje dotyczące RODO znajdują się w projekcie umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WP.3211.06.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa mostu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 385 w m. Kopice km 90+445 zgodnie z warunkami SWZ.Kod i nazwa Wspólnego Słownika Zamówień:45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne,45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby,45221000-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów i tuneli, szybów i kolei podziemnej,45231000-5 – Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych,45232000-2 – Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli,45233000-9 – Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg.2. Przedmiotowe przedsięwzięcie obejmuje swym zakresem:- rozbiórkę istniejącego i budowę nowego obiektu,- reprofilacja i umocnienie skarp i dna cieku- przebudowę drogi wojewódzkiej nr 385 na dł. 140 m,- budowa ścieżki pieszo - rowerowej,- budowa kanalizacji deszczowej na dł. 181,5m.- przebudowa sieci wodociągowej na długości 47 m,- przebudowa sieci telekomunikacyjnej na dł. 135 m,- przebudowa sieci elektroenergetycznej.Szczegółowy zakres zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarze robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45221000-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów i tuneli, szybów i kolei podziemnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-11-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Wyk. spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał (zakończył) w okresie ostatnich 5 lat przed upł. term. skład. ofert, a jeżeli okres prowadzenia dział. jest krótszy – w tym okr., min. 1 zad., które dotyczyło budowy lub przebudowy obiektu mostowego o obciążeniu dla klasy A* o konstr. żelbetowej, sprężonej albo zespolonej o wart. co najmn. 1.500.000,00 PLN brutto.* – w przypadku zadań zreal. poza granicami RP na ob. mostowym o równoważnych parametrach.Jako wyk. (zakończenie) zad. należy rozumieć wystaw. co najmniej świadectwa przejęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub podpisanie protokołu odbioru robót lub innego równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się świad. przejęcia).Uwaga!Wartości podane w dokum. w walutach innych niż PLN należy przeliczyć według średn. kursu NBP na dzień wystaw. świad. przejęcia (dla kontraktów realiz. zgodnie z warunkami FIDIC) lub na dzień podpisania prot. odbioru robót lub innego równow. dok. (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się świad. przejęcia).Wyk. wspólnie ubieg. się o udzi. nin. zam. muszą wykazać, że powyższy warunek spełnia co najmniej 1 wykonawca. 2. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje osobami, którym zostanie powierzone wyk. nin. zam. na stanow. wymienionych pon.:a) kier. budowy posiadający upr. bud. do kier. rob. bud. i doświad. zawodowe minimum 3 lata od uzyskania upr. na stanow. kier. budowy i/lub kier. robót mostowych – 1 osoba,b) kier. robót drogowych posiadający upr. bud. do kier. rob. bud. i doświad. zawodowe min. 1 rok od uzyskania upr. na stan. kier. budowy i/lub kier. robót drog. i/lub inspek. nadzoru r. drog. – 1 osoba.c) kier. robót elektroenergetycznych (sieć nN) posiadający upr. bud. do kier. rob. bud. i doświad. zawodowe minimum 1 rok od uzyskania upr. na stanow. kier. budowy i/lub kier. robót elektroenergetycznych i/lub inspek. nadzoru r. elektroenergetycznych – 1 osoba.d) kier. robót sanitarnych (sieć kan. deszcz. i wod.) posiadający upr. bud. do kier. robotami bud. i doświad. zawodowe min. 1 rok od uzyskania upr. na stanow. kier. budowy i/lub kier. robót sanitarnych i/lub inspek. nadzoru r. sanitarnych– 1 osoba.e) kier. robót telekomunikacyjnych (tel. przewodowa) posiadający upr. bud. do kier. rob. bud. i doświad. zawodowe min. 1 rok od uzyskania upr. na stanow. kier. budowy i/lub kier. robót telekom. i/lub inspek. nadzoru r. telekom. – 1 osoba.Kier. budowy musi posiadać upr. bud. do kier. rob.bud. w spec. inżyn. mostowej bez ograniczeń lub odpowiad. im ważne upr. bud., które zostały wydane na podstawie wcześniej obow. przepisów.Kier. robót drogowych musi posiadać upr. bud. do kier. robotami bud. w spec. inżyn. drog. bez ograniczeń lub odpowiad. im ważne upr. bud., które zostały wydane na podstawie wcześniej obow. przepisów.Kier. robót branż. wymienieni w podpunktach c), d), e) muszą posiadać upr. bud. do kier. robot. stosowne do rodzaju robót i pełnionej funkcji.Przez uprawn. budow. rozumie się uprawn. do pełnienia samodz. funkcji techn. w budown., o których mowa w ust. Prawo Budowlane.Dopuszcza się, aby jedna osoba obejm. maks. 2 stan. wymien. powyżej, pod warun. posiadania przez nią stosownych upr. i doświadcz.Wyk. wspólnie ubieg. się o udz. niniejszego zam. muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.3. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje w pełni sprawnymi jedn. sprzęt. niezbędnymi do realizacji zam. wymien. pon.:a) rozkładarka mieszanek min.-bitum. o szer. min. 7,0 m ze sterow. automat. – min. 1 szt.,b) koparka o pojemności łyżki min. 1,0 m3 – min. 1 szt.,c) walec statyczny samojezdny min. 9 t* – min. 1 szt.,d) walec wibracyjny samojezdny min. 9 t* – min. 1 szt.,e) zagęszczarka płytowa min. 0,5 t – min. 1 szt.,f) dźwig/żuraw o udźwigu min. 8 t – min. 1 szt.* – co najm. jeden z walców musi posiadać zestaw do dogniatania lub obcinania krawędzi układanej masy bit.Wyk. wspólnie ubieg. się o udz. nin. zam. muszą wykazać, że łącznie spełn. powyższy warunek.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,2) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,3) zamawiający zamiast podmiotowych środków dowodowych w postaci informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:a) art. 108 ust 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp,b) art. 108 ust 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego, żąda oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy. 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w punkcie 1 ppkt 1) powyżej – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.2.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa oświadczenia, o których mowa w punkcie 1 podpunkty 2 i 3 powyżej.3. Dokumenty, o których mowa w punkcie 2 powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potw. spełniania warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp przed udzieleniem zamówienia, zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dow.:a) wykazu robót budow. wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane i zawierać szczegółowe informacje i dane niezbędne do oceny warunków udziału w post., o których mowa w sekcji 5.4.) punkt 1 (tj. wartość zadania, klasę obciążeń i rodzaj obiektu mostowego), przy czym opisując robotę wykonawca powinien również zamieścić nazwę zadania, oraz załączeniem dowodów określ., czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty bud. zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – na zał. nr 6 do SWZ,b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zam. publ., w szczególności odpowiedzialnych za kontrolę jakości i kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zam. publ., a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wykaz osób stanowi zał. nr 7 do SWZ i powinien zawierać szczegółowe inf. i dane niezbędne do oceny warunków udziału w post., o których mowa w sekcji 5.4.) punkcie 2 tj.:– dla osoby wskazanej w sekcji 5.4.) punkcie 2 podpunkt a) (kierownik budowy) wpisać imię i nazwisko, nazwę, specjalność i zakres (czy bez ograniczeń) posiadanych uprawnień, okres pełnienia funkcji w miesiącach i latach, stanowisko, czy doświad. zostało zdobyte po uzyskaniu uprawnień oraz podać inf. o podstawie do dyspon. tą osobą,– dla osoby wskazanej w sekcji 5.4.) punkcie 2 podpunkt b) (kierownik robót drogowych) wpisać imię i nazwisko, nazwę, specjalność i zakres (czy bez ograniczeń) posiadanych uprawnień, okres pełnienia funkcji w miesiącach i latach, stanowisko, czy doświad. zostało zdobyte po uzyskaniu uprawnień oraz podać inf. o podstawie do dyspon. tą osobą,– dla osoby wskazanej w sekcji 5.4.) punkcie 2 podpunkt c) (kierownik robót elektroen.) wpisać imię i nazwisko, nazwę, specjalność i zakres posiadanych uprawnień, okres pełnienia funkcji w miesiącach i latach, stanowisko, czy doświad. zostało zdobyte po uzyskaniu uprawnień oraz podać inf. o podstawie do dyspon. tą osobą,– dla osoby wskazanej w sekcji 5.4.) punkcie 2 podpunkt d) (kierownik robót sanitarnych) wpisać imię i nazwisko, nazwę, specjalność i zakres posiadanych uprawnień, okres pełnienia funkcji w miesiącach i latach, stanowisko, czy doświad. zostało zdobyte po uzyskaniu uprawnień oraz podać inf. o podstawie do dyspon. tą osobą,– dla osoby wskazanej w sekcji 5.4.) punkcie 2 podpunkt e) (kierownik robót telekom.) wpisać imię i nazwisko, nazwę, specjalność i zakres posiadanych uprawnień, okres pełnienia funkcji w miesiącach i latach, stanowisko, czy doświad. zostało zdobyte po uzyskaniu uprawnień oraz podać inf. o podstawie do dysponowania tą osobą,c) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń techn. dostępnych wykonawcy w celu wykonania zam. publ. wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – wykaz narzędzi stanowi zał. nr 8 do SWZ i powinien zawierać szczegółowe informacje i dane niezbędne do oceny warunków udziału w post., o którym mowa w sekcji 5.4.) punkcie 3 (tj. nazwę, dane techn. i ilość jedn. sprzęt.) oraz podać inf. o podstawie do dyspon. jedn. sprzętowymi.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 44.000,00 PLN6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu przesłanek, o których mowa w sekcji 5.2.) i art. 108 ust 1 ustawy Pzp, natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu wykonawcy wykazują zgodnie z sekcją 5.4.).3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie wymienione w sekcji 5.5.) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.4. Na wezwanie zamawiającego zgodnie z art. 274 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedkłada również dokumenty określone w sekcji 5.6.) i 5.7.). Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.6 W przypadku, o którym mowa w punkcie 5 powyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.7. Wykonawcy, o których mowa w punkcie 1 powyżej ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonanie umowy (jeżeli wniesienie takiego zabezpieczenia jest wymagane przez zamawiającego).6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy zawartej z wykonawcą. Wszystkie dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie zakresu i warunków zmian zawarte są w SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy