Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa kotłowni węglowej na gazową, budowę instalacji gazowej i instalacji technologicznych kotłowni gazowej w budynku Szkoły Podstawowej wraz z budową zewnętrznego odcinka instalacji gazowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RACIĄŻEK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866442
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wysoka 4
1.5.2.) Miejscowość: Raciążek
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-721
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 542831885
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@raciazek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.raciazek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa kotłowni węglowej na gazową, budowę instalacji gazowej i instalacji technologicznych kotłowni gazowej w budynku Szkoły Podstawowej wraz z budową zewnętrznego odcinka instalacji gazowej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0dbc957f-0f01-11ed-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00283235
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00060620/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Przebudowa kotłowni węglowej na gazową, budowę instalacji gazowej i instalacji technologicznych kotłowni gazowej w budynku Szkoły Podstawowej wraz z budową zewnętrznego odcinka instalacji gazowej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://raciazek.ezamawiajacy.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://raciazek.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 344).
2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 2070 ze zm.). Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z rozporządzeniem w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności.
4. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują:
1) poprzez Platformę zakupową, dostępną pod adresem: https://raciazek.ezamawiajacy.pl; Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”,
lub awaryjnie np. w przypadku przerwy w funkcjonowaniu lub awarii lub niedziałania Platformy zakupowej
2) drogą elektroniczną: gmina@raciazek.pl
5. Rejestracja na Platformie zakupowej, w tym złożenie oferty w formie elektronicznej, wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Gminy Raciążek: https://raciazek.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl.
6. Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
22. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy zakupowej, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa https:// raciazek.ezamawiajacy.pl/ tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl.
Pozostałe informacje znajdują się w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane
osobowe podane przez Wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
2. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; - dalej jako „RODO”) informujemy, że:
1) Administratorem Danych Osobowych jest Gmina Raciążek, ul. Wysoka 4, 87-721 Raciążek reprezentowana przez Wójt Gminy Raciążek, e-mail: gmina@raciazek.pl, tel.: 54 283 1885;
2) Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym może się Pani/Pan skontaktować pod adresem e-mail: iod.ciurylo@gmail.com
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie art. 275 pkt 1) (trybie podstawowym bez negocjacji; art. 6 ust. 1 lit. b RODO – w odniesieniu do danych osobowych osoby będącej stroną umowy oraz art. 6 ust. 1 lit e rozporządzenia 2016/679 – w odniesieniu do pozostałych danych osobowych – w celu i zakresie niezbędnym do zawarcia i realizacji umowy.
4) Dobrowolne podanie wszelkich danych niewymaganych przepisami prawa jest traktowane jak wyrażenie zgody na ich przetwarzanie. W takim przypadku podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o przetwarzaniu danych osobowych.
Pozostałe informacje w SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
10) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
11) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Pozostałe informacje w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IT.271.3.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1155000,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Opis przedmiotu zamówienia.
Obiekt Szkoła Podstawowa w Raciążku.
Przebudowa kotłowni węglowej na gazową. Budowa instalacji gazowej i instalacji technologicznych kotłowni gazowej Q=352kW, w piwnicy budynku.
Kategoria obiektu XI.
Adres 87-721 Raciążek ul. Szkolna 1 , dz.nr 569/15.
Obręb ewidencyjny :040107-2.0008.
Zakres opracowania.
Zakresem objęto instalację gazową i technologię kotłowni wodnej niskotemperaturowej o
parametrach 80/60*C wyposażonej w 2 kotły kondensacyjne stojące opalane gazem ziemnym
wysokometanowym - symbol E wraz z podgrzewaczem ciepłej wody użytkowej. Kotłownia jest
dla budynku szkoły i budynku mieszkalnego.
Opis ogólny.
*Kotłownia znajduje się w części piwnicznej budynku, przeznaczonej wyłącznie na kotłownię,
obiekt 3 kondygnacyjny, częściowo podpiwniczony. Pomieszczenie kotłowni posiada wejście
z zewnątrz budynku. Wysokość pomieszczenia kotłowni wynosi ca 2,80m , kubatura kotłowni
V=36,02 x 2,80 = ~101,00m3.
Przeznaczeniem kotłowni jest dostawa ciepła dla potrzeb centralnego ogrzewania i dla przygotowania
ciepłej wody użytkowej. Urządzenia kotłowni ustawić zgodnie z rzutem pomieszczenia,
tak aby uzyskać normatywne odległości od przegród konstrukcyjnych i możliwość prawidłowej
eksploatacji.
*Obecne urządzenia kotłowni opalanej węglem /ekogroszek/, należy zdemontować wraz instalacjami
technologicznymi w pomieszczeniu kotłowni / tj. 2 kotły wodne Q=150kW każdy, podgrzewacz
pojemnościowy ciepłej wody pionowy V=~500 litrów, czopuchy, NW-otwarte na poddaszu,
wznośne rury bezpieczeństwa, itp./. Ponadto należy zdemontować urządzenia kotłowni
opalanej olejem opałowym /kocioł wodny 48kW+instalacje technologiczne+zbiorniki oleju/,
w pomieszczeniu sali gimnastycznej. W pomieszczeniu tym pozostawić rozdzielacze c.o.
*Instalacje elektryczne kotłowni wykonać wg projektu budowlanego instalacji elektrycznych.
Opis projektowanej kotłowni.
Dane ogólne.
**łączna moc kotłowni dla budynków. ....................................................................352,0 kW
*zapotrzebowanie dla potrzeb c.o. segment Szkoła „A” ......................................~170,8 kW
*zapotrzebowanie dla potrzeb c.o. segment Szkoła „B” ....................................~42,3 kW
*zapotrzebowanie dla potrzeb c.o. budynek mieszkalny....................................~38,2 kW
*zapotrzebowanie dla potrzeb c.w.u../bud.m.+szkoła/,priorytet c.w...............max..~62,8kW
* parametry wody grzewczej / szczytowe /................................................................80/60*C
* paliwo ...............................................gaz ziemny wysokometanowy ,rodzina 2
grupa E , wg PN-C-04753. { GZ-50 }
* zabezpieczenie .......................NW zamknięte przeponowe, zawory bezpieczeństwa.
* pompownia .............................pompy z regulacją elektroniczną obrotów .
Przygotowanie ciepłej wody w podgrzewaczu pojemnościowym. Dobór urządzeń oraz armatury
w dalszej części opisu i zestawieniu. Zaprojektowane urządzenia pozwalają na automatyczne
załączanie i pracę 2 gazowych palników kotłów.
Kocioł posadowić na posadzce betonowej, fundamencie H=10cm. Posadzkę pomieszczenia
kotłowni wyłożyć nową terakotą antypoślizgową.
*Drzwi z kotłowni prowadzące na zewnątrz bezklamkowe, przeszklone, otwierane pod naciskiem.
Powierzchnia okien w stosunku do powierzchni podłogi 1:15, gdzie 50% powierzchni okien
otwieralnych.
*Okna w ścianie zewnętrznej kotłowni.
*Wyłącznik awaryjny kotłowni instalacji elektrycznej zamontować na zewnątrz kotłowni oraz
zawór elektromagnetyczny odcinający dopływ gazu do instalacji /na zewnątrz budynku/ .
*Oświetlenie kotłowni – stopień ochrony IP65.
** Zabezpieczenie przeciwpożarowe kotłowni w dalszej części opracowania.
Zasilanie instalacji w kotłowni projektuje się z nowej rozdzielni RK , którą należy
zlokalizować w miejscu określonym na rysunku. Rozdzielnię należy wykonać zgodnie z
rysunkiem nr E-02. Rozdzielnia w obudowie, z tworzyw sztucznych min. IP65 ; IK 08, II kl.
Wprowadzenie przewodów do rozdzielni poprzez dławice uszczelniające min. IP65
zlokalizowane w dolnej ściance rozdzielni. Zasilanie rozdzielni RK projektuje się z istniejącej
rozdzielni , z której zasilana jest w chwili obecnej rozdzielnia demontowanej kotłowni
węglowej. W rozdzielni wykorzystać istniejący rozłącznik bezpiecznikowy zgodnie z
schematem ideowym rys. E-02. Z przygotowanego odpływu wyprowadzić wlz -
YDYżo5x6mm2 układany na uchwytach dystansowych oraz w metalowym korytku
instalacyjnym. Przejście zasilania do pomieszczenia kotłowni wykonać w uszczelnionym
przepuście w ścianie. WLZ doprowadzić do rozdzielni RK. W rozdzielni RK zostanie
zainstalowany „Pożarowy wyłącznik prądu”. Wyłącznik wyłącza wszystkie instalacje w
pomieszczeniu kotłowni zasilane z rozdzielni RK. Przycisk dla pożarowego wyłącznika prądu
należy zainstalować na zewnątrz bezpośrednio przy wejściu do kotłowni. Przewody do
przycisku typu (N)HXH FE180/E90 4x1.5mm2 (przewód z izolację niepalną o odporności
ogniowej 90 min) układany indywidualnie na uchwytach o odporności ogniowej wraz
zmocowaniem EI 90. Przewód prowadzić w minimalnej odległości 20cm od pozostałych
instalacji elektrycznych, powyżej wszystkich instalacji, ale poniżej instalacji gazowej. Przycisk
pożarowego wyłącznika prądu - w kolorze żółtym z sygnalizacją obecności napięcia (co
oznacza możliwość skutecznego wyłączenia).
Zakres opracowania.
Zakresem opracowania objęto przebudowę - wymianę instalacji c.o. w starej części budynku
szkoły, oraz podłączenie nowej części szkoły tj, sali gimnastycznej do projektowanej kotłowni
gazowej w starej części budynku. Tylko dla części starej budynku zaprojektowano wymianę
instalację c.o., dla której wykonano obliczenia hydrauliczne instalacji. W pozostałych
obiektach szkoły instalacja c.o. pozostaje bez zmian. Istniejąca instalacja c.o. Charakterystyka
cieplna budynku bez zmian, ogólne zapotrzebowanie ciepła budynku bez zmian.
Źródłem ciepła będzie nowa kotłownia gazowa zlokalizowanej w piwnicy starej części budynku,
kotłownia wodna niskotemperaturowej o parametrach 80/60*C.
Zapotrzebowania ciepła podano w projekcie kotłowni gazowej szkoły oraz w danych obliczeń.
3.0.Dane ogólne.
Istniejący budynek jest obiektem masywnym , otynkowanym, piętrowym z częściowym z
poddaszem użytkowym traktowanym w projekcie jako 2 piętro. Budynek częściowo podpiwniczony.
W piwnicy zaprojektowano nową kotłownię gazową. Zabezpieczenie hydrauliczne
instalacji c.o. znajduje się w kotłowni, wg odrębnego opracowania.
3.1.W budynku starym, istniejącą instalację c.o. w całości należy zdemontować / grzejniki członoowe
żeliwne oraz grzejniki płytowe, rury, itd/.
Pozostałe informacje w SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331110-0 - Instalowanie kotłów
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryterium oceny ofert przyjęte w niniejszym postępowaniu oraz jego znaczenie:
1) „Całkowita cena oferty brutto” - 60%.
2) „Okres gwarancji i rękojmi na roboty budowlane” – 40%.
2. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w wyżej wymienionych kryteriach.
3. Ocena ofert w zakresie przedmiotowych kryteriów zostanie dokonana wg następujących zasad:
4. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona według poniższego wzoru:
L= C + G
gdzie:
L - całkowita liczba punktów,
C - punkty uzyskane w kryterium „Całkowita cena oferty brutto”,
G – punkty uzyskane w kryterium „Okres gwarancji i rękojmi”
5. Ocena punktowa w kryterium „Całkowita cena oferty brutto” dokonana zostanie na podstawie całkowitej ceny oferty brutto wskazanej przez Wykonawcę w ofercie i przeliczona według wzoru opisanego w tabeli powyżej.
6. Ocena punktowa w kryterium „Okres gwarancji i rękojmi na roboty budowlane” dokonana zostanie na podstawie wskazanego w ofercie okresu gwarancji i rękojmi na roboty budowlane według wzoru opisanego w tabeli powyżej, gdzie:
Go – zaoferowany w badanej ofercie okres gwarancji i rękojmi,
Gmin – minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi (60 miesięcy),
Gmax – maksymalny dopuszczany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi (84 miesiące)
7. W formularzu oferty należy wskazać liczbę miesięcy, na które Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane.
8. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę okresu gwarancji i rękojmi w niepełnych miesiącach, Zamawiający zaokrągli zaoferowaną wartość do pełnych miesięcy w dół (np. 60,5 miesiąca do 60 miesięcy).
9. Wskazanie w ofercie okresu gwarancji i rękojmi w wymiarze niższym niż 60 miesięcy spowoduje odrzucenie oferty jako niezgodnej z SWZ.
10. Wskazanie w ofercie okresu gwarancji i rękojmi w wymiarze wyższym niż 84 miesiące spowoduje przyjęcie do oceny ofert wartości 84 miesięcy, a do umowy wartości miesięcy wynikającej z treści oferty.
11. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
12. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie PZP oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
13. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert dokona wyboru oferty z niższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1.1. Nie podlegają wykluczeniu.
1.2. Spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ.
2. Zamawiający wymaga wykazania przez wykonawcę ubiegającego się o udzielenia zamówienia, spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących [art. 112 ust 2 ustawy pzp]:
2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym [art. 113 ustawy pzp]:
Opis spełnienia warunków:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający nie dokona oceny spełnienia tego warunku w postępowaniu.
2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej o ile wynika z odrębnych przepisów [art. 114 ustawy pzp]:
Opis spełnienia warunków:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający nie dokona oceny spełnienia tego warunku w postępowaniu.
2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej [art. 115 ustawy pzp]:
Opis spełnienia warunków:
Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że: posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100);
2.4. Zdolności technicznej lub zawodowej [art. 116 ustawy pzp]:
Opis spełnienia warunków:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca:
2.4.1. wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z należytą starannością oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego co najmniej jedną robotę budowlaną związaną z budową, przebudową, rozbudową lub adaptacją budynków o wartości co najmniej 300.000,00 zł. brutto.
Jedna robota budowlana oznacza robotę budowlaną na podstawie jednej umowy.
2.4.2 dysponuje lub będzie dysponować osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia w szczególności:
- dysponowanie co najmniej jedną osobą, która posiada uprawnienia konstrukcyjno – budowlane bez ograniczeń oraz posiada minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe – jako kierownik budowy i będzie pełnił funkcję kierownika budowy;
- dysponowanie co najmniej jedną osobą, która posiada uprawnienia instalacyjne bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz posiada minimum 5-letnie doświadczenie jako kierownik robót sanitarnych i będzie pełnił funkcję kierownika robót sanitarnych;
- dysponowanie co najmniej jedną osobą, która posiada uprawnienia instalacyjne bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz posiada minimum 5-letnie doświadczenie jako kierownik robót elektrycznych i będzie pełnił funkcję kierownika robót elektrycznych;
UWAGA 1: Zamawiający wymaga, aby te same osoby świadczyły później usługi objęte przedmiotem zamówienia, z zastrzeżeniem możliwości zmiany tych osób na warunkach określonych w umowie.
UWAGA 2: Zamawiający uzna za równoważne uprawnieniom wskazanym powyżej, uprawnienia tożsame wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub równoważne uprawnieniom do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w zakresie w/w, wydane w innym państwie UE, przy jednoczesnym spełnieniu wymagań określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
2.5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia:
2.5.1. Szczególny sposób spełniania przez takich Wykonawców warunków udziału
w postępowaniu: Zamawiający nie określa.
2.5.2. Wykonawcy tacy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
2.5.3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w pkt. 11.1.2 SWZ. jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
2.5.4. Do Wykonawców takich stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące Wykonawcy.
2.6. Poleganie na zasobach podmiotu trzeciego:
2.6.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
2.6.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
2.6.3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
2.6.4.Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt. poprzedzającym, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
- sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
2.6.5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 11.1 SWZ, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
2.6.6. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
2.6.7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2.6.8. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. 2. podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu:
1) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust 1 w zakresie braku podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP- według wzoru z załącznika nr 10 do SWZ.
1.3. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach art. 118 ustawy Pzp przedstawienia środka dowodowego na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP - według wzoru z załącznika nr 10 do SWZ.
3. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego [na podstawie art. 108 i 109 ustawy pzp], zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia tj. [art. 274 ust. 1 ustawy pzp]:
odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
W przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ten składa każdy z wykonawców oddzielnie (jeśli dotyczy).
1. Jeżeli wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy pzp, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia wyżej wymienionych podmiotowych środków dowodowych dotyczących tych podmiotów, potwierdzających że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
2. Jeżeli wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem udostępniającym zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy pzp, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia wyżej wymienionych podmiotowych środków dowodowych dotyczących tych podwykonawców, potwierdzających że nie zachodzą wobec tych podwykonawców podstawy wykluczenia z postępowania.
UWAGA:
1. Zamawiający informuje, że jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania, w tym na etapie składania ofert podlegających negocjacjom lub niezwłocznie po ich złożeniu, wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień ich złożenia. [art. 274 ust. 2 ustawy pzp].
2. Jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, zamawiający może w każdym czasie wezwać wykonawcę lub wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia [art. 274 ust. 3 ustawy pzp].
Pozostałe informacje w SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Zamawiający w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia tj. [art. 274 ust. 1 ustawy pzp]:
2.1. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek.
Wykaz należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
W przedmiotowym wykazie robót wykonawca winien wskazać informacje w zakresie określonym w warunkach z Rozdziału 24 pkt. 2.4.1 SWZ.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ten/dokumenty te składa przynajmniej jeden z wykonawców.
2.2. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
W przedmiotowym wykazie osób wykonawca winien wskazać informacje w zakresie określonym w warunkach z rozdziału 24 pkt. 2.4.2 SWZ.
Do wykazu można dołączyć dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganych uprawnień tj. decyzję o nadaniu wymaganych uprawnień oraz aktualne zaświadczenie o wpisie do właściwej izby zawodowej.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z wykonawców.
Pozostałe informacje w SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zgodnie z SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW
Załącznik Nr 1 - Formularz oferty
Załącznik Nr 2 - Oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu (zgodnie z art. 125 ust. 1 ustawy pzp)
Załącznik Nr 3 - Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (zgodnie z art. 125 ust. 1 ustawy pzp)
Załącznik Nr 4 - Wzór umowy
Załącznik Nr 5 - Wykaz wykonanych robót
Załącznik Nr 6 - Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia
Załącznik Nr 7 - Pełnomocnictwo – w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (zgodnie z art. 58 ustawy pzp) - wzór
Załącznik Nr 8 - Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (zgodnie z art. 118 ust. 3 ustawy pzp)
Załącznik Nr 9 - Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy pzp)
Załącznik Nr 10 - Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust 1 w zakresie braku podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
2. Wszelkie istotne dla stron postanowienia zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 4 do SWZ. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy.
3. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ.
4. Wykonawca jest zobowiązany wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy najpóźniej do dnia podpisania umowy, w wysokości 5% ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie w zaokrągleniu w dół do pełnych 100 zł.
5. Sposób wnoszenia i zwrotu kwoty należytego wykonania umowy został określony we wzorze umowy
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Informacje o treści zawieranej umowy oraz możliwości jej zmiany.
1. Zamawiający informuje, że dla zamówienia zostanie zawarta umowa o odpowiedniej treści.
2. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy.
3. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp. oraz wskazanym w Załączniku nr 4 do SWZ.
5. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-22 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://raciazek.ezamawiajacy.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-22 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Pozostałe informacje w SWZ