Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa istniejących chodników i oświetlenia drogowego
w ramach projektu "Budowa węzłów integracyjnych Władysławowo i Jastarnia wraz z trasami
dojazdowymi"– etap I.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Jastarnia
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675480
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Portowa 24
1.5.2.) Miejscowość: Jastarnia
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-140
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: referatrozwoju@jastarnia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.jastarnia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa istniejących chodników i oświetlenia drogowego
w ramach projektu "Budowa węzłów integracyjnych Władysławowo i Jastarnia wraz z trasami
dojazdowymi"– etap I.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ed0fdd31-f9c7-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00143881
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Budowa węzłów integracyjnych Władysławowo i Jastarnia wraz z trasami dojazdowymi
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/jastarnia
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/jastarnia
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę,
oświadczenie, o którym mowa w art 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe
środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w
postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, m.in. .doc, .odt, .ods, .docx, .txt, .xls,
.pdf, .jpg, .png, .zip. Ofertę oraz oświadczenie, o którym mowa w art 125 ust. 1 ustawy Pzp składa się
pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zgodnie z art. 63 ust 2 ustawy Pzp. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy
przekazują elektronicznie za pomocą portalu platformazakupowa.pl dostępnego pod adresem
https://platformazakupowa.pl/pn/jastarnia i formularza ,,wyślij wiadomość do zamawiającego"
dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania (nie dotyczy składania ofert).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RR.271.10.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie
istniejących chodników i oświetlenia drogowego w ramach projektu "Budowa węzłów
integracyjnych Władysławowo i Jastarnia wraz z trasami dojazdowymi"– etap I. Dla projektu
,,Budowa węzłów integracyjnych Władysławowo i Jastarnia wraz z trasami dojazdowymi”
uzyskano dofinansowanie w zakresie Osi priorytetowej 9 Mobilność, Działania 9.1 Transport
miejski, Poddziałanie 9.1.1 Transport miejski – mechanizm ZIT współfinansowany z
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Zakres robót obejmuje przebudowę chodnika,
ścieżki rowerowej, budowę linii kablowej i urządzeń oświetlenia drogowego na podstawie
projektu opracowanego przez MAXPROJEKT Mateusz Jezierski, z siedzibą w Gdańsku, 2017
oraz decyzji Starosty Puckiego nr AB/RW-6740/19/18/J z dnia 12.03.2018 r. o udzieleniu
pozwolenia na budowę oraz montaż tablicy informacyjnej projektu. Objęty niniejszym
zamówieniem zakres robót budowlanych realizowany będzie po zachodniej stronie ul. Portowej
na odcinku od skrzyżowania z ul. ks. Bernarda Sychty do budynku kina.
Przedmiot zamówienia zrealizować należy w sposób wskazany w projekcie budowlanym i
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót z zastosowaniem materiałów wskazanych w
dokumentacji lub materiałów równoważnych. Użyte przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
słupy i oprawy winny nawiązywać wizualnie do rozwiązań zastosowanych do oświetlenia
przyległych ulic: Ceynowy i Herrmanna. Słupy i wsporniki użytych lamp oświetlenia drogowego
muszą być malowane w kolorze czarnym matowym.
Materiały równoważne w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej muszą spełniać
następujące kryteria:
- słupy oświetleniowe stalowe ocynkowane, o wysokości od 6,4m do 6,6m, o przekroju kołowym,
malowane w kolorze wskazanym powyżej; ;
- wysięgniki stalowe ocynkowane, o długości w przedziale od 1,0m do 1,2m, o przekroju
kołowym, zamocowane pod kątem prostym do słupa, na wysokości od 0,4m do 0,6m od szczytu
słupa, malowane w kolorze wskazanym powyżej;
- oprawy oświetleniowe w kształcie szyszki przekryte daszkiem, z kloszem przeźroczystym, ze
źródłem światła w technologii ledowej o mocy nie większej niż 30 W, strumieniu świetlnym nie
mniejszym niż 3200 lm, efektywności świetlnej nie mniejszej niż 122 lm/W, temperaturze
barwowej nie wyższej niż 3500 K,
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8
ustawy Pzp/zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych,
zamówienia na dodatkowe dostawy do wysokości 15% wartości zamówienia
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin gwarancji na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną
nie mniejszą niż 100 000,00 zł.
2) zdolności technicznej lub zawodowej :
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a)w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert ( okres ten liczy się wstecz zgodnie z brzmieniem paragrafu 9 ust. 2 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz
innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy), a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował co najmniej jedną robotę
budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie dróg o nawierzchni z betonowej kostki
brukowej o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł brutto w ramach jednej umowy (nie
dopuszcza się sumowania mniejszych, cząstkowych robót objętych odrębnymi umowami lub
zleceniami),
b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:
•kierownikiem budowy posiadającym: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności drogowej bez ograniczeń i co najmniej 5 lat praktyki zawodowej jako kierownik
budowy lub kierownik robót w specjalności drogowej,
• kierownikiem robót elektrycznych posiadającym: uprawnienia do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych i co najmniej 2 lata praktyki zawodowej jako kierownik budowy lub
kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych.
Zamawiający uznaje możliwość zatrudnienia przez Wykonawcę osoby do sprawowania więcej
niż jednej spośród funkcji wskazanych powyżej pod warunkiem posiadania przez daną osobę
odpowiednich uprawnień i doświadczenia zawodowego. Przez uprawnienia należy rozumieć:
uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane
(Dz.U. z 2018 poz. 1202 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia
11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019
r., poz. 831 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie
uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ. Dopuszcza się
równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje
zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z
uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania
kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016.
Poz. 65 ze zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest w terminie do dnia złożenia ofert
wnieść wadium w wysokości:4 000,00 zł
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian do zawartej umowy w następujących kwestiach:
a. udzielenia przez Zamawiającego zamówień dodatkowych na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3
Ustawy Prawo zamówień publicznych, co determinowałoby konieczność zmiany terminów
realizacji umowy oraz zmiany kwoty wynagrodzenia,
b. działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub
czasowe zawieszenie realizacji zamówienia – zmiana terminów realizacji umowy,
c. zmiany warunków świadczenia Wykonawcy na lepszej jakości przy zachowaniu tożsamości
przedmiotu zamówienia bez wzrostu wynagrodzenia,
d. leżącej po stronie Zamawiającego zwłoki w przekazaniu wykonawcy placu budowy - zmiana
terminów realizacji umowy o ilość dni zwłoki,
e. wystąpienia warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie robót budowlanych
zgodnie z normami techniczno-budowlanymi wymienionymi w specyfikacjach technicznych
wykonania i odbioru robót budowlanych opisujących przedmiot zamówienia – zmiana terminów
realizacji przedmiotu umowy o liczbę dni wystąpienia przeszkody,
f. zmiana wynagrodzenia wykonawcy, w przypadku zmiany:
- stawki podatku od towarów i usług,
- wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki
godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o
minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
- zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości
stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
- zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa
w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, jeżeli powyższe
zmiany będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
g. w przypadku zmiany podwykonawcy za pomocą którego, doświadczenia lub potencjału
wykonawca spełnił warunki zamówienia, przy czym nowy podwykonawca musi spełniać te same
wymogi, co podwykonawca zastępowany.
h. wynikła z nieprzewidzianych sytuacji takich jak nieprzewidziane kolizje elementów
projektowanych z istniejącymi, niemożliwe do stwierdzenia na etapie projektu, wystąpienie robót
dodatkowych, robót zamiennych, błędów projektowych, powodujące zmiany w projekcie poprzez
zmianę (przedłużenie) terminu realizacji zamówienia o okres niezbędny na stosowne
przeprojektowanie, wprowadzenie poprawek lub przeprowadzenie procedur administracyjnych
oraz zmianę wynagrodzenia z tym związaną,
i. wynikających ze zmian w ustawodawstwie mających wpływ na wykonanie oraz wycenę
przedmiotu umowy poprzez dostosowanie treści umowy do obligatoryjnych uregulowań
zmienionych przepisów.
j. zmiany wskazanego w umowie personelu Wykonawcy i Zamawiającego, przy czym nowy
personel musi spełniać te same wymogi, co personel zastępowany.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/jastarnia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-25 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-23