Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa istniejącego szybu dźwigowego wraz z przebudową przyległych pomieszczeń i rozbiórką istniejącej maszynowni na dachu oraz z dostawą i montażem urządzeń dźwigowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ W ŁAPACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050644804
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: JANUSZA KORCZAKA 23
1.5.2.) Miejscowość: Łapy
1.5.3.) Kod pocztowy: 18-100
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 85 814 24 38
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szpitallapy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://szpitallapy.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa istniejącego szybu dźwigowego wraz z przebudową przyległych pomieszczeń i rozbiórką istniejącej maszynowni na dachu oraz z dostawą i montażem urządzeń dźwigowych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5b051c62-a102-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00035736
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.szpitallapy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal adres skrzynki ePUAP: /SPZOZLapy/SkrytkaESP lub poczty elektronicznej na adres e-mail:przetargi@szpitallapy.pl Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany w pkt. 11.3 SIWZ adres e-mail (z wyłączeniem składania ofert). Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Dokumenty należy opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Rozdział 19 SWZ - INFORMACJA DOTYCZĄCAPRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Rozdział 19 SWZ - INFORMACJA DOTYCZĄCAPRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/9/2021/TP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę istniejącego szybu dźwigowego wraz z przyległymi pomieszczeniami na wszystkich kondygnacjach budynku, tzn. podpiwniczeniu technicznym, parterze, 1 piętrze, 2 piętrze, 3 piętrze, 4 piętrze i 5 piętrze wraz z rozbiórką istniejącej murowanej maszynowni na dachu oraz dostawę i montaż pełnowymiarowego dźwigu szpitalnego, umożliwiającego transport osób niepełnosprawnych, chorych na noszach i łóżkach szpitalnych.Zakres prac obejmuje:1. Prace budowlane w zakresie rozbiórki istniejącego szybu z maszynownią na dachu budynku wraz z demontażem dźwigu osobowego oraz z niezbędną rozbiórką stropów między kondygnacyjnych w strefie planowanej przebudowy, rozbiórkę wewnętrznych kolizyjnych ścian działowych, tynków i okładzin ściennych, warstw posadzkowych i stolarki wewnętrznej, demontaż instalacji i wyposażenia, wykucie nowych otworów pod przejścia pionów instalacyjnych, wykonanie nowych ścian działowych z osadzeniem wewnętrznej stolarki drzwiowej, wykonanie nowych otworów/poszerzenie istniejących w ścianie zewnętrznej pod montaż stolarki okiennej, zamurowanie istniejących otworów okiennych oraz wykonanie docelowych instalacji wewnętrznych elektrycznych, teletechnicznych i sanitarnych oraz kompleksowych prac wykończenia budowlanego.2. Przebudowanie istniejących instalacji kolidujących w projektowanym szybem windowym, w tym instalacji, m.in. CO, wod.–kan. i światłowodowej w podpiwniczeniu oraz ukrytych w suficie podwieszonym na parterze budynku instalacji wentylacji mechanicznej (kanały), elektrycznych oraz gazów medycznych (tlen, próżnia i sprężone powietrze).3. Przebudowanie istniejącego szybu dźwigowego oraz dostawa i montaż pełnowymiarowego dźwigu szpitalnego umożliwiającego transport osób niepełnosprawnych, chorych na noszach i łóżkach szpitalnych.4. Przebudowanie przyległych do szybu dźwigowego pomieszczeń na wszystkich kondygnacjach budynku, tzn. podpiwniczeniu technicznym, parterze, 1 piętrze 2 piętrze, 3 piętrze, 4 piętrze i 5 piętrze wraz z rozbiórką istniejącej murowanej maszynowni na dachu i wykonaniem stropów.5. Zabezpieczenie istniejących instalacji w obszarze prowadzonych prac. Ponieważ wszystkie prace prowadzone będą w funkcjonującym budynku Szpitala, Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia przed ewentualnym uszkodzeniem wszelkich instalacji znajdujących się w obszarze prowadzonych prac.Całość robót powinna być wykonana zgodnie z dokumentacją projektową, przepisami prawa i sztuką budowlaną. Standard, rodzaj materiałów wykończeniowych zgodny z projektem, kolorystyka do uzgodnienia z Zamawiającym.Umożliwia się Wykonawcy przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca robót, w celu pozyskania wszelkich danych mogących być przydatnymi do przygotowania oferty oraz realizacji przedmiotu umowy. Koszt dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ oraz w Dokumentacji projektowej, która stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
42414100-2 - Dźwigi
42416100-6 - Windy
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45261200-6 - Wykonywanie pokryć dachowych i malowanie dachów
45261320-3 - Kładzenie rynien
45262310-7 - Zbrojenie
45262311-4 - Betonowanie konstrukcji
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45312311-0 - Montaż instalacji piorunochronnej
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45410000-4 - Tynkowanie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45421110-8 - Instalowanie ram drzwiowych i okiennych
45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg
45442100-8 - Roboty malarskie
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami: a) Cena – 60 pkt b) Okres gwarancji – 40 pkt. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu. Za Najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów (cena + okres gwarancji), tj. przedstawiająca najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają niżej określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu: a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie. b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający uzna warunek zdolności technicznej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: 1) posiada zdolność kredytową lub środki własne na kwotę minimum 500 000,00 zł. d) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna warunek zdolności technicznej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: 1) dysponuje lub będzie dysponował 1 osobą posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332), w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, 2)dysponuje lub będzie dysponował 1 osobą posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332), w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, 3) dysponuje lub będzie dysponował 1 osobą posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2017 r. poz. 1332), w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, 4) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie),wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, rozbudowie lub remoncie obiektu budowlanego, a wartość tego zamówienia była nie mniejsza niż 500 000 zł brutto w budynkach o 6 kategorii złożoności - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 14 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym;5) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie),wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem demontaż, dostawę i montaż dźwigu o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto; - W przypadku warunku dysponowania osobami Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji wymienionych w lit. a, b i c oraz dopuszcza możliwość wykazania spełnienia stawianych warunków przez jedną osobę; - Zgodnie z art. 12 a ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku (tekst jedn. Dz. U. z 2020 roku, poz. 1333), samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych - ustawa z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2020 roku, poz. 220).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia dokumentów w ww. zakresie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca nie będzie podlegał wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108, jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki: 1) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne; 2) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, Wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub zamawiającym; 3) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie Wykonawcy, b) zreorganizował personel, c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli, d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów, e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za Nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedstawienia przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 9 000,0 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych, 00/100 PLN). Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) gwarancjach bankowych; 3) gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Rozdział 14 SWZ - WYKAZ WYMAGANYCH DOKUMENTÓW
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem niżej określonych możliwości i warunków dokonania takiej zmiany:1) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy, jeżeli dochowanie terminu określonego w umowie jest niemożliwe z uwagi na:a. siłę wyższą lub inne okoliczności niezależne od stron, lub których strony przy zachowaniu należytej staranności nie były w stanie uniknąć lub przewidzieć. Pojęcie siły wyższej nie obejmuje żadnych zdarzeń, które wynikają z niedołożenia przez Strony należytej staranności w rozumieniu art. 355 § 2 Kodeksu Cywilnego,b. wstrzymanie prac z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy,c. konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub innej dokumentacji związanej z realizowaną umową.2) Zamawiający przewiduje możliwość zmian w zakresie jakości lub innych parametrów technicznych charakterystycznych dla danego elementu przedmiotu umowy ze względu na wycofanie przedmiotowego produktu z produkcji bądź zmianę technologii uzasadnioną postępem technologicznym lub zmianą obowiązujących przepisów, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.2. Dokonanie zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy może nastąpić jedynie w sytuacji, gdy Wykonawca poinformuje Zamawiającego o zaistniałych okolicznościach opisanych w pkt. 1b-1c, jedynie o czas proporcjonalny do czasu wstrzymania prac bądź konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji.3. Dokonanie zmiany następuje poprzez zawarcie aneksu sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-05-07 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia lub wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Sposób złożenia oferty opisany został w Instrukcji użytkownika dostępnej na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-05-07 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-06-04
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Do oferty Wykonawca obowiązany jest dołączyć:1) formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do SWZ,2) oświadczenie wykazujące brak podstaw do wykluczenia określonego w załączniku nr 3 do SWZ; w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców;3) oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w załączniku nr 4 do SWZ;4) następujące przedmiotowe środki dowodowe: (jeżeli dotyczy) - nie dotyczy;5) dokument potwierdzający wniesienie wadium;6) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;7) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (jeżeli dotyczy):a) podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z punktem 13.3 SWZ,b) podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia zgodnie z punktem 13.8 SWZ .