Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa instalacji wentylacji i budowa instalacji klimatyzacji w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 402 przy ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego 22 w Warszawie w ramach zadania Modernizacja budynków
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Urząd m.st. Warszawy Dzielnica Praga-Południe
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015259640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Grochowska 274
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-841
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pragapoludnie.wzp@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pragapld.um.warszawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa instalacji wentylacji i budowa instalacji klimatyzacji w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 402 przy ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego 22 w Warszawie w ramach zadania Modernizacja budynków
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d62442fb-cbd4-11ee-875e-a22221c84ba7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00228642
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00031007/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.17 Przebudowa instalacji wentylacji i budowa instalacji klimatyzacji w ZS-P nr 402 przy ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego 22 w Warszawie w ramach zad. Modernizacja budynków oświatowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Określone w pkt. 24 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zapisy dot. ochrony danych osobowych określona załącznik 11 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zapisy dot. ochrony danych osobowych określona załącznik 11 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UD-VI-ZP/3/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa instalacji wentylacji i budowa instalacji klimatyzacji w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 402 przy ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego 22 w Warszawie w ramach zadania Modernizacja budynków oświatowych. Realizacja zadania ma odbyć się w formule: zaprojektuj i wybuduj. Zadanie ma być realizowane na czynnym obiekcie szkolnym.
Zakres rzeczowy robót stanowiący przedmiot umowy, w szczególności obejmuje:
1. Zadanie podstawowe (gwarantowane):
1.1. Wykonanie dokumentacji
1. wykonanie analiz przedprojektowych, niezbędnych do zaprojektowania i realizacji inwestycji,
2. sporządzenie ekspertyzy technicznej stanu konstrukcji części budynku pod kątem możliwości wykonania prac,
3. skonsultowanie projektu z rzeczoznawcą ds. Sanepid i ds. pożarowych,
4. sporządzenie kompletnego projektu budowlanego ze wszystkimi wymaganymi uzgodnieniami w zakresie koniecznym do wykonania zadania,
5. opracowanie informacji BIOZ,
6. uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę bądź zgłoszenia, jeżeli projekt będzie ich wymagał,
7. sporządzenie projektów technicznych i wykonawczych,
8. uzgodnienie projektów z rzeczoznawcą ds. pożarowych,
9. opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót,
10. sporządzenie przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich,
11. pełnienie nadzoru autorskiego,
3.1.2. Wykonie robót budowlano-instalacyjnych, zgodnie z dokumentacją projektową zatwierdzoną przez Zamawiającego, decyzjami, uzgodnieniami, obowiązującymi przepisami i normami , w tym: wyznaczenie kierownika budowy i kierowników robót - w miarę potrzeb, opracowanie planu BIOZ, przygotowanie zaplecza budowy i dokonanie wydzielenia terenu budowy oraz wyznaczenie miejsca składowania odpadów, wykonanie robót budowlano-instalacyjnych, zgodnie z dokumentacją projektową zatwierdzoną przez Zamawiającego, decyzjami, uzgodnieniami, obowiązującymi przepisami i normami:
1.2 .Etap I (zadanie gwarantowane)
SEGMENT A:
- projekt i przebudowa układu istniejącej centrali wentylacyjnej CNW1 obsługującej Przedszkole w celu zamontowania chłodnicy freonowej i wymiany wentylatorów,
- projekt i montaż instalacji freonowej i agregatów chłodniczych dla istniejącej centrali wentylacyjnej CNW1 obsługującej Przedszkole (lokalizacja agregatów na dachu Segmentu B w okolicy centrali CNW1).
SEGMENT B:
- projekt i montaż układu „VRV System 1 lewa strona Segment B” dla wybranych pomieszczeń na parterze, piętrze oraz w doświetlach korytarza,
- projekt wentylacji mechanicznej (wraz z nową centralą wentylacyjną CNW15) dla korytarza na parterze i piętrze, lokalizacja urządzeń na dachu.
SEGMENT C:
- projekt i przebudowa układu istniejącej centrali wentylacyjnej CNW12 obsługującej salę gimnastyczną w celu zamontowania chłodnicy freonowej i wymiany wentylatorów,
- projekt i montaż instalacji freonowej i agregatów chłodniczych dla istniejącej centrali wentylacyjnej
- projekt i montaż układu VRV dla kondygnacji piętra i parteru (wybrane pomieszczenia), lokalizacja jednostek zewnętrznych na dachu Segmentu C budynku.
Pom. C 0.12 i C 1.06
- zapewnienie prawidłowej wymiany powietrza w pomieszczeniach: C 0.12 i C 1.06.
1.3 Zadanie opcjonalne – prawo opcji:
1. Etap II - opcja pierwsza
Segment B:
- projekt i montaż systemu „VRV System 2 Lewa strona Segment B” dla wybranych pomieszczeń na parterze, piętrze, lokalizacja jednostek zewnętrznych na dachu,
- projekt i montaż systemu VRV dla prawej strony Segmentu B, lokalizacja jednostek zewnętrznych na dachu.
- projekt i przebudowa układów istniejących central wentylacyjnych w celu zamontowania chłodnic freonowych i wymiany wentylatorów (CNW3, CNW4, CNW5, CNW6),
- projekt i montaż instalacji freonowej i agregatów chłodniczych dla istniejących central wentylacyjnych (CNW3, CNW4, CNW5, CNW6),
Segment C:
- projekt i przebudowa układów istniejących central wentylacyjnych (CNW7, CNW8, CNW9, CNW10, CNW11) w celu zamontowania chłodnic freonowych i wymiany wentylatorów,
- projekt i montaż instalacji freonowej i agregatów chłodniczych dla istniejących central wentylacyjnych, lokalizacja agregatów freonowych na dachu Segmentu C budynku.
2. Etap III – opcja druga
Segment A:
- projekt i montaż układu klimatyzacji VRV dla parteru lewej strony segmentu A, lokalizacja jednostki zewnętrznej na dachu segmentu B,
- projekt i montaż układu klimatyzacji VRV dla parteru prawej strony segmentu A, lokalizacja jednostki zewnętrznej na dachu segmentu B.
Segment B:
- projekt i przebudowa układów istniejących central wentylacyjnych w celu zamontowania chłodnic freonowych i wymiany wentylatorów (CNW13 i CNW14 w piwnicach budynku),
- projekt i montaż instalacji freonowej i agregatów chłodniczych dla istniejących central wentylacyjnych (CNW13 i CNW14 w piwnicach budynku),
Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oferty na całość przedmiotu zamówienia, tj.: zadanie podstawowe, zadanie opcjonalne I i zadanie opcjonalne II.
2. Szczegółowy opis oraz zakres robót określa PFU załącznik nr 10 do SWZ.
3. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy wynikające z klauzuli społecznej w oparciu o art. 95 ust. 1 ustawy Pzp
4. Wykonawca przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy zobowiązany jest zatrudniać, stosownie do art. 95 ustawy – Prawo zamówień publicznych, pracowników bezpośrednio realizujących prace na terenie budowy, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy. Czynności wykonywane przez pracowników będą polegać na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974 r. – Kodeks Pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.). Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy to roboty związane m.in.: wykonywaniem instalacjami urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych oraz chłodu.
Szczegółowe wymogi określa § 5 wzoru umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Roboty jak w zamówieniu podstawowym o wartości do 2032520.32 zł. brutto w przypadku posiadania środków finansowych
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 91 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający nie przewiduje/przewiduje w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego możliwości udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika robót/budowy, który nadzorował w ostatnich pięciu latach (początek i zakończenie prac) budowę lub przebudowę instalacji wentylacji i klimatyzacji w budynkach użyteczności publicznej o powierzchni objętej pracami instalacyjnymi min. 1000m2
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie projektanta w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji sanitarnych, który wykonał w ostatnich pięciu latach dokumentację projektową dotyczącą budowy lub przebudowy instalacji wentylacji w budynkach użyteczności publicznej o powierzchni, objętej opracowaniem w/w dokumentacji min. 1000 m2
4.3.6.) Waga: 25
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia publicznego mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:
a) nie podlegają wykluczeniu,
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ.
2. Podstawy wykluczenia:
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, w stosunku do których zachodzą:
a) przesłanki wykluczenia wskazane w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
b) przesłanki określone w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
3. Warunki udziału w postępowaniu:
Za spełniających warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawców, którzy na potwierdzenie zdolności technicznej lub zawodowej wykażą, że:
a) w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizowali co najmniej 1 (jedno) zadanie budowlane w formule „zaprojektuj i wybuduj” polegające na budowie / przebudowie / modernizacji instalacji wentylacji i klimatyzacji w budynkach użyteczności publicznej z przeznaczeniem na edukację lub potrzeby sportu o wartości robót nie mniejszej niż 1.500 000,00 zł brutto lub
- co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną obejmującej swoim zakresem budowę/przebudowę/modernizacji instalacji wentylacji i klimatyzacji w budynkach użyteczności publicznej z przeznaczeniem na edukację lub potrzeby sportu, wykonaną w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, o wartości robót nie mniejszej niż 1.350 000,00 zł brutto,
oraz
- co najmniej 1 (jedną) usługę opracowania i wykonania dokumentacji projektowej budowy/przebudowy/modernizacji instalacji wentylacji i klimatyzacji w budynkach użyteczności publicznej z przeznaczeniem na edukację lub potrzeby sportu, wykonanej w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, o wartości dokumentacji projektowej nie mniejszej niż 150 000,00 zł brutto.
b) dysponują osobami, skierowanymi do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, w tym co najmniej:
dwiema osobami z branży instalacji sanitarnych do pełnienia funkcji projektanta i sprawdzającego, posiadającymi uprawnienia budowlana do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacji, wodociągowych, kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz posiadające aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego,
przynajmniej 1 osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego,
przynajmniej 1 osobą do pełnienia funkcji kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego
Osoby proponowane do pełnienia funkcji projektanta, kierownika budowy i kierownika robót muszą posiadać uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie wystarczające do wykonywania tych funkcji w odniesieniu do robót objętych zamówieniem i odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 551 z późn. zm.).
W przypadku, gdy Wykonawca wykazuje osoby, które nabyły kwalifikacje wymagane do wykonywania działalności w budownictwie poza terytorium RP, osoby te muszą posiadać decyzje w sprawie uznania kwalifikacji w danej branży budowlanej zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 334) lub posiadać prawo do świadczenia usług transgranicznych zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 551).
4. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia będzie dokonywana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wg zasady: spełnia/nie spełnia.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te wykonają roboty, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 108 ust. 1
ustawy Pzp oraz uwzględniające przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (wzór druku - załącznik nr 2 do
SWZ).
W przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie składa każdy Wykonawca. W przypadku polegania na zdolnościach
lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca wraz z oświadczeniem, o którym mowa powyżej, składa także
oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu.
Dokument/-y należy złożyć w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym)
lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania
odpowiednio Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia i/lub podmiotu udostępniającego zasoby.
2. Oświadczenie potwierdzające aktualność informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa Rozdz. 16 pkt 3 SWZ w zakresie
podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
Dokument/-y należy złożyć w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym)
lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania
odpowiednio Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia i/lub podmiotu udostępniającego zasoby.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Za spełniających warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawców, którzy na potwierdzenie zdolności technicznej lub zawodowej wykażą, że:
a) w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizowali co najmniej 1 (jedno) zadanie budowlane w formule „zaprojektuj i wybuduj” polegające na budowie / przebudowie / modernizacji instalacji wentylacji i klimatyzacji w budynkach użyteczności publicznej z przeznaczeniem na edukację lub potrzeby sportu o wartości robót nie mniejszej niż 1.500 000,00 zł brutto.
Zamawiający uzna również spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał oddzielnie:
co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną obejmującej swoim zakresem budowę/przebudowę/modernizacji instalacji wentylacji i klimatyzacji w budynkach użyteczności publicznej z przeznaczeniem na edukację lub potrzeby sportu, wykonaną w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, o wartości robót nie mniejszej niż 1.350 000,00 zł brutto,
oraz
co najmniej 1 (jedną) usługę opracowania i wykonania dokumentacji projektowej budowy/przebudowy/modernizacji instalacji wentylacji i klimatyzacji w budynkach użyteczności publicznej z przeznaczeniem na edukację lub potrzeby sportu, wykonanej w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, o wartości dokumentacji projektowej nie mniejszej niż 150 000,00 zł brutto.
b) dysponują osobami, skierowanymi do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, w tym co najmniej:
dwiema osobami z branży instalacji sanitarnych do pełnienia funkcji projektanta i sprawdzającego, posiadającymi uprawnienia budowlana do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacji, wodociągowych, kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz posiadające aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego,
przynajmniej 1 osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego,
przynajmniej 1 osobą do pełnienia funkcji kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego
Osoby proponowane do pełnienia funkcji projektanta, kierownika budowy i kierownika robót muszą posiadać uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie wystarczające do wykonywania tych funkcji w odniesieniu do robót objętych zamówieniem i odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 551 z późn. zm.).
W przypadku, gdy Wykonawca wykazuje osoby, które nabyły kwalifikacje wymagane do wykonywania działalności w budownictwie poza terytorium RP, osoby te muszą posiadać decyzje w sprawie uznania kwalifikacji w danej branży budowlanej zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 334) lub posiadać prawo do świadczenia usług transgranicznych zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 551).
4. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia będzie d
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wypełniony Formularz oferty
2. Zobowiązanie podmiotów trzecich (załączane w przypadku korzystania z podmiotów trzecich)
3. Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy
4. Dowód wniesienia wadium
5. Kopie dok. potwierdzających odbiór robót i kopie dok. potwierdzających wykonanie projektów
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w wysokości 50.000,00 zł.
2. Wadium może być wniesione w:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 t.j.)
3. Termin i miejsce wniesienia wadium
1) Wadium należy wnieść najpóźniej do dnia 21.03.2024 r. do godz. 10.00
2) W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego BANK CITI HANDLOWY W WARSZAWIE Nr 51 1030 1508 0000 0005 5000 7096. Dowód wpłaty należy dołączyć do oferty.
Uwaga!!! O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego.
3) W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądzu, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, wraz z ofertą za pośrednictwem Systemu do upływu terminu składania ofert.
Beneficjentem wskazanym w gwarancji/poręczeniu musi być Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Praga-Południe, ul. Grochowska 274, 03-841 Warszawa.
Złożone poręczenie lub gwarancja powinny zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp.
2. Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularz oferty.
4. Dokumenty składające się na ofertę powinny być podpisane przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści umowy,
określone zostały we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-21 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.um.warszawa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-21 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-04-19
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść
szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy przysługują środki ochrony prawnej na zasadach
przewidzianych w Dziale IX ustawy Pzp - środki ochrony prawnej