Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa instalacji siłowej i sygnalizacyjno - przyzywowej w północnej części pawilonu "A" w Zakładzie Karnym w Rawiczu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Karny w Rawiczu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000320294
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 17-go Stycznia 28
1.5.2.) Miejscowość: Rawicz
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-900
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 65-546-85-00
1.5.8.) Numer faksu: 65-545-42-66
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zk_rawicz@poczta.onet.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zakład Karny
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa instalacji siłowej i sygnalizacyjno - przyzywowej w północnej części pawilonu "A" w Zakładzie Karnym w Rawiczu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c494db37-ffe7-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00152073
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00011986/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa instalacji siłowej i sygnalizacyjno - przyzywowej w północnej części pawilonu "A" w Zakładzie Karnym w Rawiczu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zp.swnet.sw.gov.pl, https://miniportal.uzp.gov.pl;
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://epuap.gov.pl/wps/portal
https://miniportal.uzp.gov.pl;
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUsługi.aspx oraz Regulaminie ePUAP.
Wszystkie dokumenty przekazane przez Wykonawcę muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zakład Karny w Rawiczu, 63-900 Rawicz, ul.17-go Stycznia 28;
2. dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych: e-mail iodo_zk_rawicz@sw.gov.pl, telefon 65 546 85 00
wew. 5014;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym
z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na "Przebudowa instalacji siłowej i sygnalizacyjno - przyzywowej w północnej części pawilonu "A" w Zakładzie Karnym w Rawiczu”, numer sprawy: D/P.2232.15.2021.SW prowadzonym w trybie
podstawowym art. 275 pkt 1 ustawy Pzp;
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja
postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Prawo zamówień publicznych;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres
przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem
ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego;
7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,
stosowanie do art. 22 RODO;
8. posiada Pani/Pan:
1)na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
2)na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
3)na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych
z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
4)prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. nie przysługuje Pani/Panu:
1)w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2)prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3)na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą
prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
10. przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana
danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: D/P.2232.15.2021.SW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 1:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zgodnie z dostarczonym projektem i przedmiarem robót przebudowy instalacji siłowej w północnej części pawilonu „A”, o łącznej powierzchni 1978,15 m2, zlokalizowanej na terenie Zakładu Karnego w Rawiczu, przy ul. 17 Stycznia 28, położonej na działce 446/3. Po zakończeniu prac należy wykonać pomiary instalacji elektrycznej, a ewentualne zmiany w instalacji nanieść w dokumentacji powykonawczej.
Zakres rzeczowy robót budowlano-elektrycznych do wykonania zgodnie z projektem:
- wykucie bruzd pionowych w ścianach;
- wykonanie otworów w stropach;
- demontaż istniejącej instalacji elektrycznej prowadzonej w posadzkach i ścianach;
- montaż nowych puszek, przewodów;
- zamurowanie bruzd i otworów;
- odtworzenie powierzchni ścian i stropów;
- montaż tras kablowych wzdłuż oddziałów penitencjarnych;
- montaż nowej instalacji wykonanej z przewodów miedzianych prowadzonych w tynku oraz układanych
w trasach kablowych;
- montaż rozdzielnic piętrowych;
- montaż osprzętu instalacyjnego;
- wykonanie pomiarów elektrycznych;
- wykonanie dokumentacji powykonawczej;
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 80 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 2:
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa instalacji sygnalizacyjno-przyzywowej (domofonowej) oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej, w północnej części pawilonu A na terenie Zakładu Karnego w Rawiczu, przy ul. 17 Stycznia 28.
Instalacja przyzywowa jest przewidziana do instalacji w pawilonie mieszkalnym na wszystkich oddziałach.
Instalacja przyzywowa jest przewidziana do instalacji w:
- celach mieszkalnych;
- świetlicach;
- pomieszczeniach oddziałowych;
- innych wg wskazań.
Zakres rzeczowy przedmiotu umowy obejmuje w szczególności:
1) Montaż (Pawilon „A”, oddział I, II, III, IV):
a) skrzynek i rozdzielnic skrzynkowych;
b)osprzętu modułowego w rozdzielnicach;
c) zasilacza;
d)kompaktowej centrali alarmowej;
e) elementów systemu kontroli dostępu;
f) urządzenia łączności wewnętrznej instalacji przyzywowej;
g) sygnalizatora optycznego wewnętrznego;
h) panela przycisków kasowania wywołania;
2) Przygotowanie i testowanie oprogramowania systemu (Pawilon „A”, oddział I, II, III, IV);
3) Uruchomienie systemu domofonowo – radiowęzłowego (Pawilon „A”, oddział I, II, III, IV);
4) Konfiguracja i praca próbna systemu (Pawilon „A”, oddział I, II, III, IV);
5) Prace budowlane i okablowanie (Pawilon „A”, oddział I, II, III, IV):
a) mechaniczne wykucie bruzd i wnęk;
b) układanie rur windurowych;
c) zaprawianie bruzd;
d) mechaniczne przebijanie otworów w ścianach lub stropach;
e) przygotowanie podłoża do zabudowania aparatów;
f) układanie przewodów kabelkowych w gotowych korytkach i wciąganie do rur;
g) montaż elementów konstrukcyjnych;
h) przykręcanie do gotowych otworów korytek;
i) przykręcanie pokryw do korytek;
6) Wykonanie dokumentacji powykonawczej;
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 80 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę ubiegającego się o udzielenie zamówienia, spełnienia warunków udziału dotyczących (art. 112 ust. 2 ustawy pzpp):
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie wyznacza szczegółowych
warunków w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów – Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:
a) Wykonawca musi posiadać dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia, na kwotę co najmniej
150 000,00 zł;
4) zdolności technicznej lub zawodowej do należytego wykonania zamówienia :
a) zdolnośc techniczna - Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną, polegającą na przebudowie: instalacji siłowej (dotyczy zadania nr 1) / instalacji sygnalizacyjno – przyzywowej (dotyczy zadania nr 2), o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł brutto, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – wykaz robót budowlanych stanowi załącznik nr 9 do SWZ .
W przypadku wykazania kilku robót za kwoty mniejsze niż wymagana, kwoty wynikające
z poświadczeń/referencji nie będą sumowane w celu potwierdzenia spełnienia postawionego warunku.
W przypadku gdy uprzednio wykonane zamówienie na roboty budowlane obejmowało szerszy zakres prac od wskazanego powyżej, Zamawiający wymaga, aby wyodrębniona została wartość faktycznie wykonanych robót w zakresie jak wyżej brutto. Tak wyliczona wartość zrealizowanych robót winna spełniać w/w warunek.
b) zdolność zawodowa – Wykonawca wskaże do uczestniczenia w wykonaniu zamówienia
kierownika robót, który posiada:
- uprawnienia do kierowania robotami w specjalności elektrycznej;
- co najmniej ośemnastomiesięczne doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika dla robót
budowlanych;
Wg wzoru – załącznik nr 10 / dotyczy tylko zadania nr 1
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający żąda złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym
terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich
złożenia (art. 274 ust. 1 ustawy Pzp) tj.:
1) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia, na kwotę co najmniej 150 000,00 zł;
2) wykazu robót budowlanych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej, polegającej
na przebudowie: instalacji siłowej (dotyczy zadania nr 1) / instalacji sygnalizacyjno – przyzywowej (dotyczy
zadania nr 2), o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł brutto, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości,
daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem
dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami,
o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty
budowlane zostały wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – wykaz robót budowlanych stanowi załącznik
nr 9 do SWZ.
3) wykazu osób do wykonania niniejszego zamówienia:
a) kierownik robót (1 osoba) :
- posiadający uprawnienia do kierowania robotami w specjalności elektrycznej;
- posiadający co najmniej osiemnastomiesięczne doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót
budowlanych;
Wg wzoru – załącznik nr 10 do SWZ / dotyczy tylko zadania nr 1
4) zestawienie rzeczowo – finansowe: harmonogram, który będzie przedstawiał realizację przedmiotu
umowy w okresach miesięcznych (zestawienie sporządza Wykonawca najwyżej oceniony i przekazuje
Zamawiającemu przed zawarciem umowy);
5) oświadczenie dotyczące przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – składa tylko Wykonawca najwyżej oceniony – wzór oświadczenia załącznik nr 11 do SWZ;
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniaja
w/w warunki.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz ofertowy - załącznik nr 6 do SWZ, ewentualnie pełnomocnictwa - jeżeli dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania w ustawie Prawo zamówień publicznych.
2. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
3. Istotna zmiana postanowień zawartej umowy wymaga przeprowadzenia nowego postępowania, o udzielenie zamówienia publicznego, z zastrzeżeniem zmian wprowadzonych na podstawie art. 455 ustawy Pzp w tym zmian, o których mowa w ust. 4.
4. Strony przewidują następujące rodzaje i warunki zmiany treści umowy:
1) Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót może nastąpić w przypadku:
a) wystąpienia zmian spowodowanych warunkami atmosferycznymi odbiegającymi od typowych,
uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną
(w szczególności: silne opady deszczu, śniegu, gradobicie, wichury, spadek temperatury
poniżej 0o C, a w przypadku technologii betonowych poniżej +5o C).
b) zmiany projektu budowlanego lub przedmiaru robót budowlanych,
c) działania siły wyższej - rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie przedmiotu umowy. W razie wystąpienia siły wyższej Strony umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej (pod pojęciem siły wyższej rozumie się w szczególności zdarzenia i okoliczności takie jak: klęska żywiołowa, działania wojenne, rebelie, terroryzm, rewolucja, powstanie, inwazja, bunt, zamieszki, strajk spowodowany przez inne osoby - nie związane z realizacją inwestycji itp.).
2) Zmiana wynagrodzenia w wyniku zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT, w części obejmującej wynagrodzenie brutto za roboty/usługi niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, wykonane od dnia obowiązywania nowej stawki podatku, bez zmiany wartości netto wynagrodzenia, z zastrzeżeniem postanowień przepisów wprowadzających nową stawkę podatku;
3) Zmiany lub rezygnacji podwykonawcy;
4) Wystąpienia robót dodatkowych, zamiennych, które wstrzymują lub opóźniają realizacje przedmiotu
umowy;
5) Wystąpienia powszechnej niedostępności materiałów budowlanych;
6) Konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz na żądanie Zamawiającego;
7) Przekształcenia formy prawnej którejkolwiek ze stron umowy;
5. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych jest nieważna.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-02 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia lub wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-02 09:45
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-10-01