Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„ Przebudowa i zabezpieczenie poprzeczni Stampfer na odcinku od szybu Kościuszko do podłużni Koerber na poziomie III Kopalni Soli „Wieliczka””.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KOPALNIA SOLI "WIELICZKA" SPÓŁKA AKCYJNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000041683
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Park Kingi 1
1.5.2.) Miejscowość: Wieliczka
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: maciej.trabka@kopalnia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kopalniawieliczka.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Górnictwo Spółka Akcyjna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Górnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„ Przebudowa i zabezpieczenie poprzeczni Stampfer na odcinku od szybu Kościuszko do podłużni Koerber na poziomie III Kopalni Soli „Wieliczka””.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5cfd7e83-7bf6-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00013871
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazująelektronicznie za pośrednictwem strony internetowej postępowania znajdującej się pod adresem:https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl w zakładce „Korespondencja”.2. Oświadczenia, wnioski,zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone wterminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków,zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich złożenia/wysłania na Platformie. 3. Ogólne zasadykorzystania z Platformy)1) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemuna subdomenie Zamawiającego https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl, lubhttps://oneplace.marketplanet.pl.2) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanieprzekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwościzalogowania lub założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesurejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod zobrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. 3) Rejestracja Wykonawcy trwamaksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienieczasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej. Wykonawcawraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwościprzyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonupodanym w ww. potwierdzeniu. 4) Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty wpostępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomieniaoraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Zadatę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwemzakładki „Korespondencja”.4. Zamawiający informuje, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwościzwiązanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca powinien skontaktować się bezpośrednioz dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowahttps://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl, tel. +48 22 576 87 90 (infolinia dostępna w dni robocze, wgodzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl5. Szczegółowe warunki korzystania zPlatformy zawarte są na stronie https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl w zakładce „Baza wiedzy”,która jest dostępna dla zalogowanych Wykonawców.6. Zamawiający wskazuje informacje, o którychOgłoszenie nr 2021/BZP 00011032/01 z dnia 2021-02-262021-02-26 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługimowa w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacjielektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia iprzechowywania dokumentów elektronicznych, dotyczące systemu dostępnego pod adresemhttps://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl:1) komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnymwspieranym przez producenta2) Wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS InternetExplorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge3) Podłączenie do Internetu: min. 512 Kb/s na komputer(zalecane szerokopasmowe łącze internetowe);7. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się zWykonawcami są:Maciej Trąbka – Kierownik Działu Prawnego i Zamówień PublicznychMagdalenaKalarus-Kwaśniewska – Zastępca Kierownika Działu Prawnego i Zamówień Publicznych ds. ZamówieńPublicznych: Magdalena Szostak– Młodszy Specjalista ds. Zamówień Publicznych
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający informuje zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawieochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnegoprzepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochroniedanych lub „RODO”):1) Administratorem danych osobowych jest Kopalnia Soli "Wieliczka" S.A., ParkKingi 1, 32-020 Wieliczka.2) Przestrzeganie zasad ochrony danych w Kopalni Soli "Wieliczka"S.A.,Park Kingi 1, 32-020 Wieliczka nadzoruje wyznaczony Inspektor Ochrony Danych z którym możnaskontaktować się pod numerem telefonu +48 12 278 7114; email: iod.sa@kopalnia.pl3) Dane osoboweprzetwarzane będą na podstawie: a) art. 6 ust. 1 lit. b RODO – podjęcie działań na żądanie osoby,której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, poprzez wzięcie udziału w postępowaniuorganizowanym przez Administratora danych, a także przetwarzanie jest niezbędne do wykonaniazawartej z wybranym Wykonawcą umowy o zamówienie publiczne. b) art. 6 ust. 1 lit. c RODO –wypełnienie obowiązku prawnego wynikającego z ustawy i przepisów wykonawczych do ustawy, wzakresie dokumentów jakie może żądać Zamawiający od Wykonawców.4) Odbiorcami danychosobowych będą upoważnieni pracownicy Zamawiającego, podmioty przetwarzające działające napodstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora, oraz innepodmioty którym dane będą udostępnione na podstawie przepisów prawa, w tym w szczególnościosoby lub podmioty posiadające dostęp do dokumentacji postępowania zgodnie z art. 18 lub art. 74ustawy.5) Przetwarzane dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego (tj. państwanienależącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego) i/lub organizacji międzynarodowej.6) Daneosobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzieleniezamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4lata – przez cały ten okres, a następnie do upływu terminów określonych w przepisach prawapodatkowego, terminów przedawnienia roszczeń wynikających z zawartej umowy lub terminuprzechowywania dokumentacji wynikającej z obowiązującej u Zamawiającego Instrukcji Archiwalnej, wzależności od tego, który z tych terminów nastąpi najpóźniej.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1) Z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z ustawy orazRODO, osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa: a) dostępu do treści danych (art.15 RODO);b) do sprostowania danych (art. 16 RODO);c) do ograniczenia przetwarzania danych (art.18 RODO);d) do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony DanychOsobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.2)Osobie, której dane dotyczą nie przysługują następujące prawa:a) do usunięcia danych (art. 17RODO), z uwagi na treść art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO,b) do przenoszenia danych (art. 20Ogłoszenie nr 2021/BZP 00011032/01 z dnia 2021-02-262021-02-26 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - UsługiRODO), gdyż przetwarzanie nie będzie odbywało się w sposób zautomatyzowany,c) do wniesieniasprzeciwu (art. 21 RODO), gdyż przetwarzanie nie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f)RODO.3) Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym wprzepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z przepisów ustawy. 4) W odniesieniu dopodanych danych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.5) Zamawiającyinformuje, że zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, zuprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkowaćzmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawiezamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.6. Zamawiający informuje, że wpostępowaniu o udzielenia zamówienia zgłoszenie żądania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nieogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.7. W przypadkuwskazania w treści dokumentów zamówienia danych osobowych osób trzecich, Wykonawca jestzobowiązany do złożenia oświadczenia o wykonaniu wobec tych osób obowiązku wynikającego z art.13 lub art. 14 RODO.8. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO, wcelu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX SWZ,wyłącznie do upływu terminu na ich wniesienie.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KSW/2021/TRG/6
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót górniczych mających na celu przebudowę poprzeczni Stampfer zlokalizowanej na poziomie III w podziemnej części zakładu Kopalnia Soli „Wieliczka”, na odcinku od szybu Kościuszko do podłużni Koerber, zwanych dalej „robotami górniczymi”. Zakres prac w ramach robót górniczych.W ramach wykonania robót górniczych Wykonawca jest zobowiązany:1) zorganizować plac (rejon) robót,2) sporządzić technologię wykonywania robót,3) zapewnić materiały niezbędne do realizacji robót górniczych,4) zapewnić maszyny i urządzenia niezbędne do wykonania robót górniczych,5) zapewnić osoby posiadające odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje do nadzoru nad prowadzonymi robotami górniczymi,6) zapewnić obsługę mierniczą,7) zrealizować roboty górnicze.Wykonanie górniczych robót.Roboty górnicze winny być wykonane zgodnie z:1) dokumentacją projektową pod nazwą: „Projekt techniczny przebudowy podłużni Stampfer od podszybia szybu Kościuszko do podłużni Koerber na poziomie III w Kopalni Soli „Wieliczka”” z czerwca 2019 r., opracowaną przez Biuro Projektów Górniczych w Krakowie Sp. z o.o., stanowiącą załącznik nr 3 do SWZ,2) pozwoleniem nr 31/19 Konserwatora Zabytków Krakowskich Żup Solnych z dnia 22 lipca 2019 roku, znak: DK-453-40/19, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ,3) Instrukcją impregnacji ogniochronnej drewnianych elementów obudowy i wystroju wyrobisk w K.S. „Wieliczka” S.A. do materiału trudno zapalnego, stanowiącą załącznik nr 5 do SWZ,4) Instrukcją bezpiecznego wykonywania obrywki stropów i ociosów w podziemnych wyrobiskach korytarzowych i komorowych Kopalni Soli „Wieliczka”, stanowiącą załącznik nr 6 do SWZ,,5) Instrukcją bezpiecznego wykonywania transportu ręcznego na powierzchni i w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”, stanowiącą załącznik nr 7 do SWZ,6) Instrukcją wstawiania na tor wykolejonych wozów dołowych, stanowiącą załącznik nr 8 do SWZ,7) Instrukcją bezpiecznego wykonywania prac za pomocą elektronarzędzi, stanowiącą załącznik nr 9 do SWZ,8) zarządzeniem KRZG nr KSW/Z/KRZG/48/2019 z dnia 15 maja 2019 roku w sprawie doboru obudowy dla wyrobisk w Kopalni Soli „Wieliczka”, stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ, w zakresie obejmującym weryfikację przyjętych w dokumentacji projektowej rozwiązań technicznych,9) decyzją o zmianie pozwolenia wskazanego w pkt 2 w zakresie jego terminu ważności lub nowym pozwoleniem na podejmowanie innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków w okresie przypadającym po dniu 31 lipca 2021 roku, o ile nie będzie ona wiązała się ze zmianą zakresu przedmiotowego umowy lub warunków jej realizacji,Szacunkowy zakres robót górniczych określa przedmiar stanowiący załącznik nr 10 do wzoru umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45255500-4 - Roboty wiertnicze i górnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10