Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i rozbudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Teresin
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA TERESIN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148532
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ZIELONA 20
1.5.2.) Miejscowość: Teresin
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-515
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski
1.5.7.) Numer telefonu: 0468642539
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publiczne@teresin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.teresin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i rozbudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Teresin
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-435a76f0-2a8d-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00228280
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002917/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.11 Przebudowa i rozbudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Teresin
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://josephine.proebiz.com/pl/profile/gmina-teresin
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://josephine.proebiz.com/pl/profile/gmina-teresin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania sobie przez strony postępowania oświadczeń,
wniosków, zawiadomień oraz informacji: 1). za pośrednictwem modułu komunikacyjnego systemu
JOSEPHINE, zwanego dalej „Systemem” znajdującego się pod adresem:
https://josephine.proebiz.com/pl/profile/gmina-teresin
lub 2.) za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem zam.publiczne@teresin.pl. 2.Osoba
upoważniona rejestruje się w systemie JOSEPHINE, wypełniając formularz rejestracyjny na domenie
https://josephine.proebiz.com, postępując w sposób określony w formularzu. Aby bezproblemowo
korzystać z systemu JOSEPHINE, konieczne jest korzystanie z komputera podłączonego do internetu i
przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje dotyczące wymagań technicznych znajdują się pod
adresem https://store.proebiz.com/docs/josephine/pl/Wymagania_techniczne_sw_JOSEPHINE.pdf
Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy przetargowej udziela jej dostawca, tj. PROEBIZ
s.r.o., Masarykovo náměstí 52/33, CZ - 702 00Ostrava - Moravská Ostrava, C.9176, nr tel. +48 222
139 900, e-mail: houston@proebiz.com od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 8.00 – 16.00.
3. Wymagania techniczne dla dokumentów elektronicznych są zawarte w Rozdziale 10 ust.10 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00176543/01 z dnia 2021-09-10
2021-09-10 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Roboty budowlane
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej RODO, Zamawiający informuje, że:
1) Administratorem danych osobowych Wykonawcy (podwykonawcy lub podmiotu trzeciego) jest
Gmina Teresin, reprezentowana przez Wójta Gminy Teresin z siedzibą, ulica Zielona 20, 96-515
Teresin, z którym można się skontaktować: telefonicznie: +48 (46) 861-38-15, za pośrednictwem
poczty elektronicznej pod adresem e-mail: urzad.gminy@teresin.pl.
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we
wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem poczty
elektronicznej: e-mail: ido.gminy@teresin.pl lub pisemnie na adres Urzędu Gminy Teresin, ul. Zielona
20, 96–515 Teresin z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust.1 lit. c RODO w celu
związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w
trybie podstawowym, a podstawą przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych
procedur udzielania zamówień spoczywających na Zamawiających, zgodnie z ustawą z dnia 11
września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, zwaną dalej ustawą P.Z.P.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP. Szczegółowe informacje
zawarte są w Rozdziale 26 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.32.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Przebudowa i rozbudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Teresin”.
2. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa stacji uzdatniania wody o wydajności części technologicznej 30 m3/h wraz z budową zbiornika wody surowej, oraz budową infrastruktury towarzyszącej, przy ul. Świętokrzyskiej 5 w miejscowości Teresin, na terenie działek o numerach ewidencyjnych 138/16 i 138/17, w obrębie geodezyjnym Teresin Gaj.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232430-5 - Roboty w zakresie uzdatniania wody
45252126-7 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody pitnej
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 385 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium nr 1 - CENA: Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na
podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w formularzu
ofertowym. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 60 punktów (wartość punktowa obliczona z
dokładnością do dwóch miejsc po przecinku), a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba
punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
Cena = najniższa oferowana cena brutto (zł) / cena badanej oferty brutto (zł) x 60 pkt.
Kryterium nr 2 – OKRES GWARANCJI JAKOŚCI:
Kryterium „Okres gwarancji jakości” będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanego przez
Wykonawcę w formularzu ofertowym okresu gwarancji. Minimalny okres gwarancji wynosi 36 miesiący,
licząc od daty odbioru końcowego, maksymalny 60 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego. W
przypadku, gdy Wykonawca zadeklaruje dłuższy niż 60 miesięczny okres gwarancji, ocenie będzie
podlegał okres 60 miesięczny. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca zadeklaruje krótszy niż 36
miesięczny okres gwarancji, oferta Wykonawcy będzie podlegała odrzuceniu.
Zamawiający ofercie o najdłuższym okresie gwarancji jakości przyzna 40 punktów (wartość punktowa
obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku), a każdej następnej zostanie
przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
Okres gwarancji jakości = okres gwarancji badanej oferty / najdłuższy okres gwarancji spośród
złożonych ofert x 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1). sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub
zdolność kredytową na kwotę równą co najmniej 500.000,00 złotych (słownie złotych: pięćset tysięcy).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunek udziału w postępowaniu może zostać spełniony łącznie.
2). zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał dwie roboty budowlane, z których każda polegała na budowie (przez budowę należy przez to rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego) lub przebudowie stacji uzdatniania wody o wydajności części technologicznej nie mniejszej niż 20 m3/h i o wartości robót nie mniejszej niż 2.500.000,00 zł brutto, których technologia obejmowała dostawę i montaż układu dwustopniowej filtracji ciśnieniowej (filtry płukane wodą surową).
Zamawiający wymaga, aby w zakres zamówienia co najmniej jednej z wykazanych przez Wykonawcę robót budowlanych dotyczących budowy (przez budowę należy przez to rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego) lub przebudowy stacji uzdatniania wody o wydajności części technologicznej nie mniejszej niż 20 m3/h i o wartości robót nie mniejszej niż 2.500.000,00 zł brutto, których technologia obejmowała dostawę i montaż układu dwustopniowej filtracji ciśnieniowej (filtry płukane wodą surową), wchodziły dodatkowo: montaż układu zmiękczania w technologii membranowej, wykonanie sieci międzyobiektowych, wykonanie instalacji elektrycznych i instalacji sterowania procesami stacji uzdatniania wody.
b). Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał jedną robotę budowlaną, w zakres której wchodziła budowa żelbetowego zbiornika wody o pojemności nie mniejszej niż 40 m3.
Zamawiający dopuszcza wykazanie spełnienia warunku zdolności technicznej lub zawodowej w oddzielnych zadaniach, bądź łącznie w jednym.
Każdy z w/w warunków odnosi się do wykonawcy składającego ofertę samodzielnie, co najmniej jednego ze wspólników konsorcjum (w przypadku wspólnej oferty) lub podmiotu udostępniającego zasoby wykonawcy, jeżeli wykonawca powołuje się na te zasoby.
3). Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi odpowiednimi do funkcji, jaka zostanie im powierzona:
a) Kierownik budowy - 1 osoba
- uprawnienia w specjalności konstrukcyjno - budowlanej do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami, w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2020 poz. 1333) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, uzyskane w oparciu o przepisy obowiązujące przed wejściem w życie w/w ustawy.
- doświadczenie przy realizacji inwestycji budowlanych na co najmniej jednym zakończonym zamówieniu odpowiadającemu swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, gdzie zakres obowiązków podanej osoby odpowiadał będzie zakresowi obowiązków kierownika budowy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane 2020 r. poz. 1333).
Za zamówienie odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia uważa się robotę budowlaną polegającą na budowie (przez budowę należy przez to rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego) lub przebudowie stacji uzdatniania wody o wydajności części technologicznej nie mniejszej niż 20 m3/h
b) Kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji
i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych - 1 osoba
- uprawnienia w specjalności instalacyjnej zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami, w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2020 poz. 1333) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, uzyskane w oparciu o przepisy obowiązujące przed wejściem w życie w/w ustawy.
- doświadczenie przy realizacji inwestycji budowlanych na co najmniej jednym zakończonym zamówieniu odpowiadającemu swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, gdzie zakres obowiązków podanej osoby odpowiadał zakresowi obowiązków kierownika budowy lub kierownika robót zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2020 poz. 1333) w zakresie kierowania robotami wodociągowymi i kanalizacyjnymi.
Za zamówienie odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia uważa się robotę budowlaną polegającą na budowie (przez budowę należy przez to rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego) lub przebudowie stacji uzdatniania wody o wydajności części technologicznej nie mniejszej niż 20 m3/h której technologia obejmowała dostawę i montaż układu dwustopniowej filtracji ciśnieniowej (filtry płukane wodą surową), wchodziły dodatkowo: montaż układu zmiękczania w technologii membranowej i wykonanie sieci międzyobiektowych.
c) Kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych - 1 osoba
- uprawnienia w specjalności instalacyjnej zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami, w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2020 poz. 1333) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, uzyskane w oparciu o przepisy obowiązujące przed wejściem w życie w/w ustawy.
- doświadczenie przy realizacji inwestycji budowlanych na co najmniej jednym zakończonym zamówieniu odpowiadającemu swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, gdzie zakres obowiązków podanej osoby odpowiadał zakresowi obowiązków kierownika budowy lub kierownika robót zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2020 poz. 1333) w zakresie kierowania robotami elektrycznymi.
Za zamówienie odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia uważa się robotę budowlaną polegającą na budowie (przez budowę należy przez to rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego) lub przebudowie stacji uzdatniania wody o wydajności części technologicznej nie mniejszej niż 20 m3/h, w zakres której wchodziła dodatkowo instalacja sterowania procesami stacji uzdatniania wody.
• Zamawiający dopuszcza łączenie stanowiska Kierownika budowy i Kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
• Zamawiający dopuszcza uprawnienia ograniczone dla osób zadeklarowanych przez Wykonawcę do pełnienia funkcji Kierownika budowy oraz funkcji kierowników robót określonych w w/w tabeli.
• W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunek udziału w postępowaniu może zostać spełniony łącznie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w
postępowania, Wykonawca na wezwanie zamawiającego zobowiązany będzie złożyć następujące
dokumenty i oświadczenia:
1). W zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub
finansowej:
a). informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającej wysokość
posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym
niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
2). W zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
a). wykazu robót budowlanych, zgodnego ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 5 do SWZ,
wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz
podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane. Wykonawca jest zobowiązany załączyć
dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w
stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
Uwaga: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych
wspólnie z innymi wykonawcami, powyższy wykaz może dotyczyć tylko robót budowlanych w, których
wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b). wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego i
odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi i spełniających wymagania określone w
Rozdziale 17 SWZ wraz z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia niezbędnych do
wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie ze wzorem zamieszczonym w
załączniku nr 6 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. W terminie składania ofert określonym w Rozdziale 11 SWZ wykonawca zobowiązany jest
złożyć Zamawiającemu Ofertę zawierającą:
1) formularz ofertowy (według załącznika nr 1 do SWZ);
2) oświadczenie własne wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu
oraz niepodlegania wykluczeniu składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy PZP (według
załącznika nr 4 do SWZ);
3) oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy PZP dotyczące spełniania
warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu dla każdego z podmiotów na
zasobach, których Wykonawca polega (według załącznika nr 4 do SWZ), o ile wykonawca
polega na zasobach innych podmiotów;
4) oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy PZP dotyczące spełniania
warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu dla każdego z wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w przypadku wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia (według załącznika nr 4 do SWZ), o ile oferta jest
składana przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
5) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego
wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy, które
stanowi podmiotowy środek dowodowy (według załącznika nr 8 do SWZ);
6) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (według załącznika nr 7 do SWZ), jeżeli
wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub
sytuacji innych podmiotów;
7) dowód wniesienia wadium.
2. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego
reprezentowania, Zamawiający żąda od wykonawcy dołączenia do oferty odpisu lub informacji z
Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
lub innego właściwego rejestru.
3. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 2, jeżeli
Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w
szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, i wykonawca wskaże w oświadczeniu,
o którym mowa w ust.3 pkt.2 dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
4. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie
wynika z dokumentów, o których mowa w ust.2, Zamawiający żąda od wykonawcy
pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania
wykonawcy.
5. Wymóg określony w ust.2-4 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
6. Wymóg określony w ust.2-4 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu
udostępniającego zasoby lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby
na takich zasadach.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga złożenia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 40.000,00 zł (słownie złotych: czterdzieści tysięcy) na zasadach określonych w rozdziale 20 SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne).
1). Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2). W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za
wykonanie umowy.
4). W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji
których te zdolności są wymagane.
5). W przypadku, o którym mowa wyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty
budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6). Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnictwa powinien zawierać wskazanie
postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się
wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.
W imieniu tych wykonawców powinny działać osoby uprawnione do składania oświadczeń woli
wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub innym
właściwym rejestrze.
7).Wszelka korespondencja kierowana będzie wyłącznie do podmiotu występującego jako
pełnomocnik.
8). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a). żaden z tych Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu w okolicznościach, o których
mowa w Rozdziale 12 i 13 SWZ,
b). warunki udziału w postępowaniu określone w ust.2 niniejszego rozdziału winny zostać
potwierdzone w sposób określony w Rozdziale 17 SWZ.
9). Celem wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w o których mowa w
Rozdziale 12 i 13 SWZ oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu o których mowa w
ust. 2 niniejszego rozdziału, Wykonawcy składają oświadczania i dokumenty określone
Rozdziale 18 SWZ, w sposób i w trybie tam określonym.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany umowy mogą nastąpić jedynie na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 455 ustawy Pzp, oraz okoliczności wskazanych w niniejszej umowie.
2. Jeżeli Siła Wyższa uniemożliwia lub uniemożliwi jednej ze Stron wywiązanie się z jakiegokolwiek zobowiązania objętego Umową,
3. W wypadku zaistnienia Siły Wyższej o charakterze długotrwałym, powodującej niewykonywanie Umowy przez okres dłuższy niż 15 dni, Strony będą prowadzić negocjacje w celu określenia dalszej realizacji lub rozwiązania Umowy.
4. W przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT w trakcie obowiązywania umowy, wynikającej ze zmiany ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego Wykonawca jest uprawniony do wystąpienia do Zamawiającego z wnioskiem zawierającym uzasadnienie konieczności zmiany umowy w zakresie wynagrodzenia określonego w § 3 ust. 1 umowy w terminie zawitym 7 dni o zaistnieniu ww. sytuacji.
5. Wykonawca jest uprawniony do wystąpienia do Zamawiającego o zmianę wynagrodzenia określonego § 3 ust. 1 umowy, z powodu błędów w Dokumentacji składającej się na szczegółowy opis przedmiotu zamówienia polegających na jego niezgodności z przepisami prawa lub zasadami wiedzy technicznej, mających wpływ na należyte wykonanie lub niewykonanie umowy, jedynie w zakresie niezbędnym do dostosowania tej Dokumentacji do zasad wiedzy technicznej. Uprawnienie dotyczy tylko tych błędów, których Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie mógł wykryć na etapie sporządzania Oferty.
6. Strona może wystąpić z wnioskiem do drugiej Strony zawierającym propozycję zmiany sposobu wykonania przedmiotu zamówienia, jeżeli te zmiany będą korzystne dla Zamawiającego. Strona powołująca się na okoliczności o których mowa w ust. 9, winna powiadomić drugą stronę w terminie zawitym 7 dni o zaistnieniu ww. sytuacji i jej wpływie na dalszy przebieg robót budowlanych, pod rygorem wygaśnięcia roszczenia.
7. Zamawiający przewiduje zmianę postanowień umowy w razie zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia jednej lub obu stron. Strona powołująca się na okoliczności o których mowa w ust.10, zobowiązana jest powiadomić drugą stronę w terminie zawitym 7 dni o zaistnieniu ww. sytuacji i jej wpływie na dalszy przebieg robót budowlanych, pod rygorem wygaśnięcia roszczenia. Zmiana przedmiotowej umowy może dotyczyć terminu wykonania zamówienia o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy oraz wysokości wynagrodzenia o którym mowa w § 3 ust. 1 umowy.
8. W razie udzielenie przez Zamawiającego innego zamówienia istotnie wpływającego na termin realizacji niniejszej umowy Strona powołująca się na tę okoliczność zobowiązana jest powiadomić drugą stronę w terminie zawitym 7 dni o zaistnieniu ww. sytuacji i jej wpływie na dalszy przebieg robót budowlanych, pod rygorem wygaśnięcia roszczenia. Zmiana przedmiotowej umowy może dotyczyć wyłącznie terminu wykonania zamówienia o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy.
9. Szczegółowy zakres zmian umowy jest określony w projektowanych postanowieniach umowy (§ 20 i § 21 - waloryzacja wynagrodzenia Wykonawcy)
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-27 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://josephine.proebiz.com/pl/profile
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-27 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-11-25
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Postępowanie jest prowadzone w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 pkt. 2 ustawy
PZP, w którym Zamawiający może prowadzić negocjacje w celu ulepszenia treści ofert, które
podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert, a po zakończeniu negocjacji zaprasza
wykonawców do składania ofert dodatkowych. Zamawiający może dokonać wyboru
najkorzystniejszej oferty bez przeprowadzenia negocjacji lub po przeprowadzeniu negocjacji,
zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale 2 SWZ. 2. Dysponowanie zasobami innych
podmiotów.
1). Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać
na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
2). W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby,
jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3). Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny
podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. 4). Pozostałe informacje w tym zakresie
określone są w Rozdziale 17 SWZ.