Przebudowa i rozbudowa rynku owocowo - warzywnego i produktów lokalnych – targowisko...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przebudowa i rozbudowa rynku owocowo - warzywnego i produktów lokalnych – targowisko przy Al. Tysiąclecia w Białej Podlaskiej wraz z infrastrukturą.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBiała Podlaska
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2018-02-26
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Miejska Biała Podlaska
  • Data publikacji ogłoszenia2018-02-05
  • Numer ogłoszenia514253-N-2018
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 514253-N-2018 z dnia 2018-02-05 r.

Gmina Miejska Biała Podlaska: Przebudowa i rozbudowa rynku owocowo - warzywnego i produktów lokalnych – targowisko przy Al. Tysiąclecia w Białej Podlaskiej wraz z infrastrukturą.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje typu „Inwestycje w targowiska lub obiekty budowlane przeznaczone na cele promocji lokalnych produktów” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w tworzenie, ulepszanie i rozwijanie podstawowych usług lokalnych dla ludności wiejskiej, w tym rekreacji, kultury i powiązanej infrastruktury”.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Biała Podlaska, krajowy numer identyfikacyjny 52404500000, ul. ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego  3 , 21500   Biała Podlaska, woj. , państwo Polska, tel. 833 416 177, e-mail zamowienia@bialapodlaska.pl, faks 833 437 064.
Adres strony internetowej (URL): www.bialapodlaska.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
bip.bialapodlaska.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
bip.bialapodlaska.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Urząd Miasta Biała Podlaska, Kancelaria Ogólna, pok. nr 8
Adres:
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, 21-500 Biała Podlaska

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i rozbudowa rynku owocowo - warzywnego i produktów lokalnych – targowisko przy Al. Tysiąclecia w Białej Podlaskiej wraz z infrastrukturą.
Numer referencyjny: ZP.271.1.3.2018.IMO2
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa rynku owocowo - warzywnego i produktów lokalnych – targowisko przy Al. Tysiąclecia w Białej Podlaskiej wraz z infrastrukturą. 2. Zamówienie wiąże się z aplikowaniem przez Zamawiającego o środki w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje typu „Inwestycje w targowiska lub obiekty budowlane przeznaczone na cele promocji lokalnych produktów” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w tworzenie, ulepszanie i rozwijanie podstawowych usług lokalnych dla ludności wiejskiej, w tym rekreacji, kultury i powiązanej infrastruktury”. 3. Zakres przedmiotu zamówienia określają: 3.1. Opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik nr 1 do siwz, 3.2. przedmiary robót, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszej siwz, 3.3. dokumentacja projektowa, stanowiąca załącznik nr 3 do niniejszej siwz, 3.4. wzór umowy stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ. 4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 1. OPIS OGÓLNY. Wiata targowa jest budynkiem jednokondygnacyjnym, niepodpiwniczonym, o wysokości 7,00m w najwyższym punkcie. Wiata została podzielona na 3 nawy. Wiata przykryta jest dachem wielospadowym o spadku 13stopni=23% i 6stopni=10,5%. Dach kryty blachą trapezową lakierowaną T18 gr. 0,5mm. Wiata Targowa I etap – pow. użytkowa. 1598,40m2, posadzka - trylinka, sufit - blacha trapezowa Zestawienie powierzchni i kubatury: - powierzchnia zabudowy I etap 1626,30 m2 - powierzchnia użytkowania I etap 1598,40 m2 - kubatura I etap 7325,16 m3 1.1 Opis przyjętych rozwiązań konstrukcyjnych, układy i schematy konstrukcyjne Wiata targowa w technologii szkieletowej z ramami stalowymi o rozstawie co 4,5 m. Wiata parterowa, niepodpiwniczona. Wiata szerokości 29,80 m i długości 108,22 m w osiach słupów głównych. Dach wiaty z blachy trapezowej lakierowanej gr.0,5mm T-18. 1.2 Fundamenty. Pod słupy głównej konstrukcji należy wykonać fundamenty żelbetowe na ,,studniach". Kręgi studzienne żelbetowe o średnicy zewnętrznej 1400mm, należy przed zapuszczeniem na głębokość do wykonania zabezpieczyć, od zewnątrz izolacją z lepików na zimno np. Abizol, Bitizol poprzez malowanie 1x rzadkim, 2x półgęstym. Wykop pod studnie wykonać koparką chwytakową i na warstwą stałego gruntu ustawić kręgi studzienne. Kręgi można zapuszczać metodą studniarską ręcznie z odpompowywaniem na bieżąco wody. Po wypełnieniu studni wodą betonować za pomocą pompy do betonu tzw. metodą pod wodą. Zbrojenie studni umieścić w świeżym betonie ułożonym na wys. 0,5m od dna studni. Stosować beton C16/20. Po zabetonowaniu studni w świeżym betonie ustawić marki stalowe do kotwienia słupów. W stopach fundamentowych zabetonować marki o przekroju 30x600x600mm wyposażone w 4x2 kotwy Ø20. Słupy łączyć z marką na 6 śrub M30 klasy 5.8. 1.3 Dach. Nad wiatą dach pokryty blachą trapezową lakierowaną T-18 mocowanej do płatwi na wkręty farmerskie. 1.4 Posadzki. Ułożone płyty żelbetowe w miejscu zaprojektowanej wiaty należy zdemontować. W to miejsce ułożyć z materiału inwestora - trylinka gr. 15cm na zagęszczonej podsypce piaskowej gr. 15cm. 1.5 Stolarka. Okna jednoramowe nieotwierane stalowe szklone szkłem zbrojonym w kolorze miodowym. 1.6 Malowanie. Malowanie konstrukcji stalowych – po oczyszczeniu do II stopnia czystości pomalować dwukrotnie farbą antykorozyjną, a następnie dwukrotnie farbą chlorokauczukową. Główną konstrukcję nośną tj. słupy i rygle HEB-200 należy zabezpieczyć p. pożarowo do stopnia R-30, poprzez malowanie odpowiednimi farbami pęczniejącymi. 1.7 Obróbki blacharskie. Obróbki blacharskie, rynny Ø150, rury spustowe Ø120 z blachy stalowej powlekanej gr. 0,6 mm. Obróbki blacharskie elementów obudowy dachu i ścian wykonać z typowych obróbek produkowanych przez producenta płyt osłonowych. 1.8 Nawierzchnie Nawierzchnie placu pod handel art. rolnymi z kostki brukowej gr. 8,00cm na podsypce piskowo-cementowej gr. 4,0cm i na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (skały magmowe) w dwóch warstwach - warstwa górna gr. 8cm kruszywo o frakcji 0-31,5mm, warstwa dolna o gr. 12cm kruszywo o frakcji 0-63mm. Całość układana na warstwie odsączającej z piasku o gr. 15cm. Utwardzenia ograniczone są krawężnikami betonowymi 15x30cm na ławie betonowej z oporem. 1.9 Odwodnienie Odwodnienie placu do sieci kanalizacji deszczowej. 2. KANALIZACJA DESZCZOWA Przyłącze kanalizacji deszczowej z rur kanalizacyjnych PVC-U ( SN 8, SDR 34) o jednolitych gładkich ściankach, łączonych na uszczelkę gumową wg PN-80C-89205: główne ciągi kanalizacyjne : - z rur o średnicy 315 mm x 9,2mm - z rur o średnicy 200mm x 5,9mm 3. INSTALACJE ELEKTRYCZNE 3.1. Zasilanie budynku Zasilanie wiaty odbywać się będzie z tablicy TG szalet w budynku administracyjnym. 3.2. Układ pomiarowy Układ pomiarowo – rozliczeniowy istniejący zlokalizowany na zewnątrz w złączu licznikowym. 3.3. Przeciwpożarowy wyłącznik prądu Wyłączenie pożarowe prądu dla budynku muzeum będzie odbywało się za pomocą: • Rozłącznika 80A/3P z wyzwalaczem wzrostowym zamontowanym na wyłączniku głównym rozdzielni RGW 3.4. Rozdzielnia główna wiaty RGW Rozdzielnia główna wiaty zlokalizowana przy słupie konstrukcyjnym od strony wewnętrznej posadowiona na fundamencie prefabrykowanym zbudowana z typowych obudów termoutwardzalnych. Zasilanie rozdzielni RGW z tablicy TG szalet wewnętrzna linią zasilającą wlz. Rozdzielnicę wyposażyć w: • Wyłącznik główny rozdzielni - Przeciwpożarowy wyłącznik prądu dla wiaty • Sygnalizator obecności napięcia • Ograniczniki przepięć typu 1+2 • wyłączniki różnico-prądowe o prądzie wyzwalającym 30mA, • zabezpieczenia obwodów odbiorczych wyłącznikami nadprądowymi. • Przekaźniki bistabilne do sterowania oświetleniem W rozdzielni RGW należy wykonać rozdział przewodu PEN na PE i N punkt rozdziału uziemić – połączyć z uziomem otokowym, rezystancja uziomu RU ≤ 10Ω. 3.5. Tablice zasilająco rozdzielcze TZR 01-24 W celu zasilenia w przyszłości wydzielonych kontenerów handlowych projektuję się tablicę TZR zlokalizowane nad korytkiem kablowym. Tablice TZR wykonane z typowej obudowy natynkowej 12 mod. o stopniu ochrony IP65. Zasilanie tablic kablem typu YKY 5x10 mm2 układanym korytach kablowych. Podział zasilania pomiędzy poszczególnymi tablicami zgodnie ze schematami. 3.6. Instalacja oświetlenia Oświetlenie wewnętrzne w budynku wykonane zostanie oprawami - typy i lokalizacja zgodnie z rysunkami instalacji oświetlenia. Stopnień ochrony zgodnie z legendą opraw umieszczoną na rysunkach. Oprawy mocowane natynkowo do stalowych łat konstrukcji dachu. Sterowanie oświetleniem pod wiatą poprzez przyciski zwierne i przekaźniki bistabilne sekwencyjne świecznikowe zlokalizowane w rozdzielni RGW. Należy stosować łączniki o stopniu ochrony IP zgodnie z oznaczeniami na rysunkach. Instalacja oświetleniowa wykonana przewodami YDYp 2/3/4x1,5 mm2 układanymi w rurkach, listwach elektroinstalacyjnych bądź na kortach kablowych. 3.7. Oświetlenie nocne W celu oświetlenia wiaty nocą należy wykonać oświetlenie nocne, które będzie realizowane przez wybrane lampy oświetlenia podstawowego (zgodnie z planem oświetlenia). W tym celu do rzędów z oprawami do oświetlenia nocnego i wszystkich opraw w tym rzędzie należy doprowadzić przewód YDY 4x1,5 mm2 z rozdzielni RGW. 3.8. Instalacja gniazd wtykowych zestawy zasilające ZZ 01-06 Instalacja gniazd wtykowych zostanie wykonana za pomocą zestawów zasilających ZZ od 01 do 06 wykonanych w obudowie metalowej lakierowanej zamykanej na klucz zamontowanej na słupach konstrukcyjnych w miejscach wskazanych na planie gniazd. W zestawie zasilającym znajdą się: • główny wyłącznik • wyłącznik różnicowoprądowy • zabezpieczenia obwodów odbiorczych wyłącznikami nadprądowymi. • dwa gniazda 230V • dwa gniazda 400V 16A i 32A Zasilanie zestawów kablem typu YKY 5x10 mm2 układanym korytach kablowych i rurkach instalacyjnych. 3.9. Oświetlenie terenu W związku z wystąpieniem kolizji istniejącego oświetlenia terenu targowiska z projektowaną wiatą należy pięć słupów przenieść w nową lokalizację zgodnie z planem trasy linii kablowych. W tym celu słupy 1, 2, 3 ,4 ,5 należy zdemontować z dotychczasowych lokalizacji i posadowić je w nowych miejscach. Do zasilania przeniesionych słupów należy wybudować linię kablową typu YAKY 4x35 mm2 łącząc ją z istniejącą za pomocą mufy kablowej a drugi odcinek wprowadzić do słupa nr 6. Razem z linią kablową ułożyć bednarkę stalową OC 25x4 mm w celu uziemienia kolejnych słupów. Bednarkę połączyć z istniejącą. 3.10. Słupy oświetlenia terenu Oświetlenie terenu wykonać na istniejących stanowiskach słupowych z oprawami wysokoprężnymi sodowymi przeniesionymi w nową lokalizację. 3.11. Ochrona od przepięć elektrycznych W rozdzielni RGW projektuje się ograniczniki przepięć typ „1+2”. 3.12. Ochrona przed porażeniem elektrycznym Ochronę przed porażeniem elektrycznym stanowi samoczynne wyłączenie zasilania w którym: 1. Ochrona podstawowa:  zapewniona przed podstawową izolację części czynnych (ochrona przed dotykiem bezpośrednim)  obudowy w II klasie izolacji. 2. Ochrona przy uszkodzeniu:  zapewniona przez połączenia wyrównawcze  samoczynne wyłączenie w przypadku zwarcia lub porażenia realizowane przez wyłączniki nadprądowe 3. Ochrona uzupełniająca:  zapewniona za pomocą urządzeń różnicowoprądowych RCD Przy wykonywaniu instalacji elektrycznych przestrzegać należy postanowień norm PN-HD 60364-4-41 3.13. Przewody ochronne wyrównawcze W rozdzielni głównej wiaty RGW należy wykonać główną szynę uziemiającą GSU. Do GSU należy podłączyć:  przewód uziemiający połączony z uziomem ochronny bednarka 25x4 mm FeZn,  przewód ochronny PE z rozdzielni głównej RG  przewody ochronne wyrównawcze główne  przewody uziemiające funkcjonalne jeżeli występują Połączeniem ochronnym wyrównawczym głównym powinny być objęte:  instalację wodociągową wykonana z przewodów metalowych  instalację grzewczą wykonaną z przewodów metalowych  metalowe elementy instalacji gazowej  metalowe elementy szybów i maszynowni dźwigów  metalowe elementy przewodów i wkładów kominowych  metalowe elementy przewodów i urządzeń do wentylacji i klimatyzacji  metalowe elementy obudów urządzeń instalacji telekomunikacyjnych  metalowe rury zasilające instalację wewnętrzne budynku np. gazu, wody  konstrukcyjne obce części przewodzące jeżeli są dostępne w normalnym użytkowaniu 3.14. Instalacja uziemienia i odgromowa Instalacje ochrony odgromowej wykonać – zgodnie normą PN-EN 62305 część 1, 2, 3, 4 Ochrona odgromowa. W celu ograniczenia poziomu ryzyka należy zastosować IV poziom ochrony odgromowej LPL. 4. INSTALACJE TELETECHNICZNE 4.1. Instalacja systemu telewizji dozorowej CCTV 4.1.1. Założenia: • Obserwacja za pomocą telewizji dozorowej CCTV następujących obszarów: • Obserwacja przestrzeni handlowych pod wiatą. 4.1.2. Zakres instalacji systemu telewizji dozorowej: • 8 zewnętrzne kamery stacjonarnych typu dzień/noc IP67 • Zewnętrzne zabezpieczenie przeciwprzepięciowe IP • Modułowy zestaw zasilający kamery MZZK-IP • Szafę rack 12” • Rejestrator cyfrowy 8 kanałowy z dyskiem twardym • monitor LED 47” • Zasilacz awaryjny UPS 4.1.3. Architektura systemu i konfiguracja sprzętowa Urządzenie rejestracji cyfrowej i przetwarzania obrazu zlokalizowane będą w budynku administracyjnym w miejscu gdzie obecnie znajduje się rejestrator istniejących kamer. Sygnały z poszczególnych kamer podłączono do modułowego zestawu zasilania kamer MZZK-IP z wbudowanym switchem PoE, który zlokalizowany będzie pod wiatą. Modułowy zestaw MZZK-IP ma na celu zasilanie kamer IP w standardzie PoE oraz zebranie sygnałów z poszczególnych kamer zainstalowanych i zbiorczego przesłania sygnału jednym przewodem do rejestratora w celu zapisu oraz wytworzenia obrazu podzielonego (zgodnie z nastawami programowanymi przez obsługę). Możliwe jest udostępnienie obrazów wideo i zasobów archiwalnych zdalnym użytkownikom poprzez sieć komputerową na zdalnych stanowiskach obserwacyjnych, po podaniu haseł uwierzytelniających. Kamery: Stałopozycyjne zewnętrzne oznaczone KAM1 Pod wiatą kamery tubowe kolorowe IP, o parametrach: • przetwornik: 1/3 ”4.0 Megapixel CMOS • układ DSP AMBARELLA A5S • ilość pikseli: 4.0Mpx (20kl/s) • interfejs: Ethernet 10/100 Base-T PoE • Funkcja Defog, Funkcja ROI - region zainteresowania w obrazie • Poszerzona dynamika obrazu WDR(120dB) • zasięg diod IR: do 50 metrów SMART • czułość: kolor: 0.01lux/F1.4 • obiektyw zdalnie regulowany: 2.7-12mm F1.4 • tryb pracy dzień/noc • klasa szczelności: IP67, metalowa • obsługa kart microSD do 128GB • cyfrowa redukcja szumów 3DNR • wbudowany mechaniczny filtr podczerwieni • wsparcie technologii "ONVIF" Kamerę mocować poprzez adaptery na konstrukcji stalowej przez przykręcanie. Montaż kamery poniżej metalowego koryta na wys. min. 3,0 m. Rejestratory cyfrowe Projektuję się rejestrator w wykonaniu IP o max pojemności 8 kamer. Dla precyzyjnej obróbki obrazów z kamer, w systemie zostanie zastosowany rejestrator z pamięcią masową z dyskami HDD SATA III o pojemności 4TB w ilości dobranej do wymaganego czasu archiwizacji nagrań. Archiwizacja danych jest możliwa na dysk przenośny USB, lub zewnętrzny dysk twardy. Sterowanie obrazem z kamer za pomocą klawiatury wirtualnej wyświetlanej na ekranie podpiętego do rejestratora monitora, lub z zastosowaniem klawiatury systemowej. Rejestratory będą zlokalizowane w szafie GPD zlokalizowanej w budynku administracyjnym wykorzystywanej do zbierania i dystrybucji sygnałów z instalacji teletechnicznych. 4.1.4. Wykonanie instalacji Sygnały z zainstalowanych kamer należy sprowadzi kablami zewnętrznymi typu FTPw 4x2x0,5 mm2 kat. 5e do modułowego zestawu zasilania kamer MZZK-IP zainstalowanego w pobliżu miejsca schodzenia się wszystkich przewodów z kamer. Przewody układać na korytach kablowych i rurkach elektroinstalacyjnych. Zasilanie kamer IP w standardzie PoE wykonać za pomocą modułowego zestawu MZZK-IP wyposażonym w zasilacz i switch z wyjściami zasilającymi w standardzie PoE. Zasilanie MZZK-IP z budynku administracyjnego z szafy GPD. Zbiorcze sygnały z kamer należy przesłać po kablu zewnętrznym typu FTPw 4x2x0,5 mm2 kat. 5e do głównego punktu dystrybucji GPD układając przewód pomiędzy budynkami w ziemi w rurze osłonowej DVR 50 wspólnie z przewodem zasilającym i dodatkowym przewodem FTPw. 4.1.5. Ochrona od przepięć elektrycznych W celu zabezpieczenia kamer przed skutkami przepięć elektrycznych należy przed każdą kamera zamontować zewnętrzne zabezpieczenie przeciwprzepięciowe IP z funkcją PoE 1 kanałowe zamontowane jak najbliżej kamery. Dodatkowo w modułowym zestawie zasilania kamer znajduje się również zabezpieczenie od przepięć elektrycznych. W szafie GPD zamontować również zabezpieczenie przeciwprzepięciowe Ethernet na przewodzie od MZZK-IP. Wszystkie zabezpieczenia od przepięć elektrycznych należy bezwzględnie uziemić. 4.1.6. Główny Punkt dystrybucyjny GPD Projektowane instalację systemu telewizji dozorowej CCTV obsługuje Główny Punkt Dystrybucyjne GPD. Główny Punkt Dystrybucyjny GPD stanowi szafa rack zlokalizowana w budynku administracyjnym w miejscu istniejącej, która należy zdemontować a urządzenia przełożyć do nowej. Szafa wykorzystana do realizacji GPD powinna mieć cztery listwy nośne, drzwi przednie oszklone z zamkiem, dwie osłony boczne demontowane na zatrzaskach, szynę i komplet linek uziemiających. Dodatkowo, ze względu na fakt, że szafa jest również przewidziana na sprzęt aktywny, ma zawierać półki, oraz listwy zasilające do zasilania urządzeń. Wysokość 12U gwarantuje rezerwę na rozbudowę i miejsce na umieszczenie innych elementów. Wprowadzenie kabli odbędzie się przez przepust szczotkowy. Kable instalacyjne, zakończane na panelu, należy – w celu zapewnienia optymalnego prowadzenia - wesprzeć na prowadnicy kabli, montując je za pomocą opasek kablowych (należy zwrócić uwagę, aby zbyt mocno nie zaciskać opasek; mają one tylko lekko utrzymać kabel na prowadnicy). W szafie GPD zostaną zamontowane urządzenia pasywne i aktywne jak: • Panel wentylacyjny • Uchwyt kablowy • Półka stała 1U • Listwa zasilająca 9 x 230V • Rejestrator CCTV • Zasilacz awaryjny UPS 1000VA. 4.1.7. Stanowisko obserwacyjne Przewidziano stanowisko podglądu w budynku administracyjnym. Podgląd będzie realizowany na monitorze LED 47” pracujących o rozdzielczości Full HD, posadowionym na biurku. 4.2. Instalacje systemu parkingowego z kontrola dostępu i interkomem 4.2.1. Założenia do projektu Projektuje się zamontowanie systemu parkingowego na wjeździe w celu poboru opłat za parkowanie na parkingu przy targowisku. Projektowany system powinien: • Uniemożliwiać wjazd na parking bez zatrzymania – zastosowano szlaban sterowany na całej szerokości wjazdu z 2 pętlami indukcyjnymi zabezpieczającą i zamykającą • Pobierać określona stalą opłatę za jednorazowy wjazd na parking bez względu na czas parkowania – zastosowano moneterkę do monet 10gr., 20gr.,50gr.,1 zł, 2 zł, 5 zł z opcja wydawania reszty. • Umożliwiać wjazd sprzedawcom stale handlującym na targowisku – system kontroli dostępu z czytnikiem kart i kartą zbliżeniową oraz oprogramowaniem zarządzającym kartami zbliżeniowymi. • W razie problemu z obsługą czy awarii szlabanu kontakt z administracja targowiska – zastosowano zestaw domofonowy z opcja interkomu z panelem wejściowym na terminalu wjazdowym i panelem wewnętrznym w budynku administracyjnym 4.2.2. Opis procedury wjazdowej Obecność pojazdu przy terminalu wjazdowym jest wykrywana przez detektor pętli indukcyjnej. Kierowca samochodu po podjechaniu: • wrzuca określona kwotę za wjazd w jednej monecie w wysokości stałej opłaty, kilku mniejszych aż uzbiera się wymagana kwota lub w jednej monecie ale większej od stałej opłaty i dostaję resztę • alternatywnie dla obsługi targowiska, klientów abonamentowych lub osób stale handlujących przykładają kartę zbliżeniową do czytnika • następnie lampa ostrzegawcza zaczyna migać - ramię szlabanu podnosi się do góry i umożliwia wjazd na parking. Druga pęta indukcyjna wykrywa przejazd samochodu i zamyka ramię szlabanu W przypadku problemów z obsługą lub awarią kierowca ma możliwość kontaktu z obsługą w celu uzyskania pomocy np. otwarcie szlabanu zdalnie na panelu wewnętrznym przez obsługę. Szlaban musi mieć możliwość ręcznego otwierania w przypadku awarii. 4.2.3. Szlaban drogowy Szlaban zostanie zamontowany na płycie montażowej wylewanej z betonu na miejscu montażu (płytę należy wykonać zgodnie z zaleceniami producenta). Szlaban drogowy w wykonaniu postument w obudowie z blachy stalowej malowanej wyposażony w: • Ramię ruchome aluminiowe prostokątne 100x60x6850 (długość robocza 6,5m) • Gumy ochronne oraz zaślepki do ramienia • Czerwone naklejki odblaskowe na ramię szlabanu • Podora ramienia – stała • Lampa ostrzegawcza LED 24V • Detektor pętli magnetycznej 2 kanałowy, zasilany 24V • Silnik 24V • Sterownik szlabanu Centrala szlabanu oferuje użytkownikowi sterowanie i korzystanie z następujących funkcji: • automatyczne zamykanie po zakończeniu fazy otwierania; • natychmiastowe zamknięcie; • wstępne miganie lampy ostrzegawczej; • wykrywanie przeszkody przy bramie zatrzymanej; • Ponowne otwieranie w fazie zamykania • funkcja slave; • zwiększenie działania hamowania ramienia. Dostępne sterowania: • otwieranie/zamykanie; • otwieranie/zamykanie w trybie TOTMAN (operator obecny); • otwieranie; • całkowite zatrzymanie. Regulacje: • czas automatycznego zamykania; • czułość pomiaru urządzenia amperometrycznego; Szlaban musi być przystosowany do pracy o dużym natężeniu ruchu. Na obudowie szlabanu zostanie zamontowana lampa ostrzegawcza koloru żółtego informująca o podnoszeniu lub opuszczaniu ramienia. Szlaban zasilany z tablicy TG Szalet kablem typu YKY 4x2,5 mm2 układanym w ziemi. Trasa linii kablowej zasilającej, sterującej jak i lokalizacja szlabanu zgodnie z planem trasy linii kablowych Szlaban musi mieć możliwość ręcznego otwierania w przypadku awarii. 4.2.4. Terminal wjazdowy Terminal wjazdowy do obsługi samochodów wjazdowych w wykonaniu z obudowy stalowej malowanej proszkowo posadowiony na płycie montażowej wylewanej z betonu na miejscu montażu (płytę należy wykonać zgodnie z zaleceniami producenta). Terminal będzie wyposażony w: • Moneterkę do pobierania stałej opłatę za jednorazowy wjazd na parking bez względu na czas parkowania • System kontroli dostępu z czytnikiem kart zbliżeniowych dla osób stale handlujących na targowisku oraz administracji • System domofonowy – interkom do kontaktu z obsługą targowiska w razie problemu z obsługą czy awarii szlabanu a) Moneterka jest urządzeniem pobierającym opłaty za parkowanie. Przy wykorzystaniu tego terminala można pobierać zryczałtowane opłaty za wjazd na parking. Przyjmuje określone rodzaje monet (10gr., 20gr.,50gr.,1 zł, 2 zł, 5 zł) oraz wydaje resztę. Ma również możliwość uzupełniania zasobnika z monetami bez otwierania obudowy. Otwarcie szlabanu współpracującego z terminalem następuje po wpłaceniu opłaty. b) Systemem kontroli dostępu do uproszczonego zarządzania przejściami oferuje możliwość programowania w trybie Stand Alone (bezpośrednio na płycie) lub On Line po podłączeniu systemu do komputera i zainstalowaniu na nim dedykowanego oprogramowania Software (kompatybilnego z systemami operatywnymi Windows XP i późniejszymi). W trybie Stand Alone można zaprogramować jedynie podstawowe funkcje systemu RBM21 takie, jak dodawanie lub usuwanie Kart do zwykłych przejść. Tryb On Line, daje możliwość zaprogramowania systemu także do zarządzania przejściami z: • Przedpłata liczby wejść. Koszt wejścia użytkownika jest odliczany z “kredytu” znajdującego się na karcie. Kredyt może być przydzielony w chwili dodania karty do systemu, a każdemu czujnikowi można przyporządkować inną wartość kredytu. • Przedpłata na czas. Koszt wejścia użytkownika jest odliczany z liczby kredytów na karcie w zależności od czasu spędzonego wewnątrz obiektu. • Zablokowanie karty. Działanie karty użytkownika może być w każdej chwili zablokowane. • Dodawanie użytkownika. W każdej chwili można dodać nową kartę użytkownika. • Antipassback. Funkcja, która uniemożliwia jednoczesny dostęp do obiektu dwóm użytkownikom używającym tej samej karty. • Antipassback na czas. Funkcja blokująca na określony czas użycie karty po wejściu na teren obiektu. Centrala systemu kontroli dostępu umieszczona w terminalu wjazdowym i z niego zasilana. Czytnik urządzeń z transponderem (karty TST01, breloki PCT lub owalne transpondery TAG instalowane w pilotach) dla systemów kontroli dostępu, którym jest powierzone ich zasilanie i programowanie. Karty: Format: ISO 7810/7813, IC typ: RF/64 ASK Manchester, Częstotliwość: 125 kHz W celu zarządzania kartami zbliżeniowymi należy na komputerze w budynku administracyjnym zainstalować dedykowane oprogramowanie przez producenta systemu. Do komunikacji pomiędzy centralą a oprogramowaniem zarządzającym należy ułożyć okablowanie kablem zewnętrznym typu FTPw 4x2x0,5 mm2 kat. 5e i podłączyć komputer poprzez złącze szeregowe – interfejs c) System domofonowy – interkom panel wejściowy zamontowany na terminalu wjazdowym natynkowo połączony bezpośrednio z panelem wewnętrznym zamontowanym na wysokości 1,5m w budynku administracyjnym umożliwia rozmowę osoby będącej przy szlabanie z obsługa targowiska w celu uzyskani pomocy w obsłudze lub zgłoszenie awarii szlabanu. Zasilanie systemu domofonowego z dedykowanego zasilacza 230V /18V umieszczonego w obudowie terminala wjazdowego. Do komunikacji pomiędzy panelem wejściowym a panelem wewnętrznym należy ułożyć okablowanie kablem zewnętrznym typu FTPw 4x2x0,5 mm2 kat. 5e i podłączyć oba urządzenia. Terminal wjazdowy zasilany ze szlabanu kablem typu YKY 4x2,5 mm2 układanym w ziemi. Sterowanie otwarciem szlabanu za pomocą kabla zewnętrznego typu FTPw 4x2x0,5 mm2 kat. 5e łączącego terminal z szlabanem. Trasa linii kablowych zasilających i sterujących jak i lokalizacja terminalu zgodnie z planem trasy linii kablowych. 5. Przepusty instalacyjne Przepusty instalacyjne w elementach oddzielenia przeciwpożarowego powinny mieć klasę odporności ogniowej (EI) wymagana dla tych elementów. Wykonując przejścia instalacyjne należy uwzględnić: • wymaganą klasę odporności ogniowej EI • czy zabezpieczenie będzie wykonane w ścianie czy stropie • rodzaj zabezpieczanych instalacji (rury palne, rury niepalne, kable itd.) • stopień wypełnienia instalacji w przejściu • rodzaj ścian/stropów przez które będą prowadzone instalacje • maksymalną średnicę zabezpieczanych rur • wilgotność środowiska w którym będą znajdowały się przepusty

II.5) Główny kod CPV: 45210000-2
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 0,96
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2018-10-31

II.9) Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający wymaga realizacji zamówienia w terminie do 31.10.2018 r. licząc od daty protokolarnego przekazania placu budowy (z tym że rozpoczęcie robót ziemnych nastąpi w dniu 03 kwietnia 2018 r.). 2. Termin wykonania stanowi jedno z kryteriów oceny ofert i zostanie podany przez Wykonawcę w jego ofercie. 3. Działając na podstawie art. 29 ust 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące czynności w trakcie realizacji w/w zamówienia, były zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r. poz.108 z poźn. zm.). 4. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: 4.1. roboty rozbiórkowe, 4.2. wykonanie i montaż konstrukcji stalowej wraz z pokryciem, 4.3. wykonanie instalacji elektrycznej, 4.4. wykonanie kanalizacji deszczowej, 4.5. wykonanie placu z kostki brukowej. 5. Zatrudnienie, o którym mowa w pkt. 4 powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia. 6. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 3 dni robocze, Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. 7. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z pkt. 6 będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia Pracowników wykonujących roboty na podstawie umowy o pracę. 8. Każdorazowo za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników wykonujących roboty (osób wymienionych w załączniku do umowy pn. „Wykaz pracowników wykonujących roboty”) na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości stanowiącej iloczyn kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania Pracowników wykonujących roboty na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji Umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu. 9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres trwania umowy. 10. W przypadku uzasadnionych wątpliwości w zakresie zatrudniania na umowę o pracę wskazanych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę pracowników, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 11. W przypadku gdyby w dokumentacji pojawiły się wskazania znaków towarowych, patentów, pochodzenia, norm lub certyfikatów należy rozumieć, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a określenia te należy traktować jako równoważne pod względem parametrów technicznych i funkcjonalnych. W takich okolicznościach zamawiający dopuszcza możliwość składania w ofercie rozwiązań równoważnych, wskazując, iż minimalne wymagania, jakim mają odpowiadać rozwiązania równoważne, to wymagania nie gorsze od parametrów wskazanych w dokumentacji.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500 000, 00 zł.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że nie wcześniej niż w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie obiektu budowlanego o konstrukcji stalowej o kubaturze minimum 5 000 m3; 2. wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj. osobami, które mogą pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: 2.1. budowlanej – min. 1 osoba, 2.2. sanitarnej – min. 1 osoba, 2.3. elektrycznej – min. 1 osoba, 2.4. drogowej – min. 1 osoba - wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia z przedstawieniem zakresu wykonywanych przez nich czynności przy realizacji niniejszego zamówienia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zamawiający dopuszcza dysponowanie mniejszą ilością osób w przypadku, kiedy wskazana osoba posiada uprawnienia na więcej niż jedną spośród ww. specjalności. Osoby przewidziane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie muszą posiadać odpowiednie uprawnienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2. zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3. zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub inny dokumentu potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4. odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, 5. oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 6. oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumenty potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w prawie spłat tych należności. 7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w ust. 5: 7.1. W pkt. 5.4 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13,14 i 21. Dokument o których mowa w pkt. 6.1 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.2. w pkt. 5.5 i 5.6 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty, o których mowa w pkt. 6.2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 7.3. w pkt. 5.7 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument o którym mowa w pkt. 6.3 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. UWAGA: Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt. 5.4, składa dokument, o którym mowa w pkt 6.1., w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 6 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 8. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów o których mowa w rozdz. VI ust. 5 pkt 5.7, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 marca 2017 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 poz. 570).
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500 000,00 zł; 2. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; 3. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1.1. wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ, zawierający w szczególności: wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, łączną cenę ofertową brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, okresu gwarancji, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru umowy bez zastrzeżeń, a także informację, którą część zamówienia Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy; 1.2. kosztorys ofertowy przygotowany zgodnie z przedmiarami robót załączonymi do SIWZ (pomocniczo); 1.3. oraz pozostałe dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdz. VI ust. 1 pkt 1.1-1.5 SIWZ. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 w ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Oświadczenie może być złożone według wzoru zamieszczonego w załączniku nr 8 do siwz. 3. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 3.1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 3.2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3.3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3.4. czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługę, której wskazane zdolności dotyczą. 4. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz od podwykonawcy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdz. VI. ust. 5 pkt. 5.4.-5.9.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 13 000, 00 PLN (słownie: trzynaście tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem (z rachunku Wykonawcy na rachunek bankowy Zamawiającego) na konto w Banku Zachodnim WBK SA nr rachunku 31 1020 4476 0000 8202 0376 2564, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr ZP.271.1.3.2018.IMO2 na przebudowę i rozbudowę rynku owocowo- warzywnego i produktów lokalnych – targowisko przy Al. Tysiąclecia w Białej Podlaskiej wraz z infrastrukturą do dnia 26.02.2018 r. do godz. 12:00. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. VIII. ust. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 5.1 pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 5.2 innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena ofertowa brutto 60,00
Termin wykonania 30,00
Gwarancja 10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiany postanowień zawartej umowy będą mogły nastąpić w następujących przypadkach: 1.1. wskazanych w ustawie, 1.2. zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony umowy więzi prawnej: 1.2.1. o charakterze niezależnym od stron, 1.2.2. którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, 1.2.3. którego nie można uniknąć, ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, 1.2.4. którego nie można przypisać drugiej stronie. Za siłę wyższą, warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe długotrwałe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia, 1.3. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub na świadczenia stron. 2. Niedopuszczalna jest, pod rygorem nieważności, istotna zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyłączeniem zmian dotyczących: 2.1. zmiany rodzaju materiałów, w przypadku zaprzestania produkcji materiału bądź wycofania lub wprowadzenia przez producenta materiału o parametrach i cechach użytkowych takich samych lub lepszych lub jakościowo wyższych lub technologicznie nowszych. Zmiana rodzaju materiałów wymaga pisemnej akceptacji Zamawiającego, uzyskanie której wymaga przedstawienia przez Wykonawcę szczegółowego uzasadnienia zmiany. Zaproponowane nowe materiały nie mogą powodować podwyższenia wynagrodzenia określonego w Umowie oraz nie mogą powodować podwyższenia cen jednostkowych poszczególnych pozycji kosztorysowych, zmiana materiałów może nastąpić pod warunkiem, że nie wykracza poza uzyskane pozwolenie na budowę; 2.2. terminu przekazania przez Zamawiającego terenu budowy, jeżeli zajdą uzasadnione okoliczności uniemożliwiające przekazanie terenu budowy w terminie określonym Umową.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-02-26, godzina: ,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia: 1.1. W przypadku, o którym mowa w ust. 3, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 1.2. Oryginał pełnomocnictwa będzie załączony do oferty i zawierać będzie w szczególności wskazanie: postępowania którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zmówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. 1.3. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu każdego z wykonawców. 1.4. Każdy z wykonawców składających ofertę wspólną musi wykazać brak podstaw do wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. W tym celu wszyscy wykonawcy składający ofertę wspólną składają oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 5 do siwz), a oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 6 do siwz) dla wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną podpisuje pełnomocnik. Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej nie jest obowiązkowe na etapie składania. Każdy wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani złożyć stosowne oświadczenie w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. 1.5. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 1.6. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia została wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę montaż siatki leśnej na działce budowlanej - Konin
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania25-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę montaż siatki leśnej na działce budowlanej. Długość 160 m bieżących. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI