Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i rozbudowa Poradni Przyszpitalnych oraz Izby Przyjęć Pediatrii Szpitala – bezpieczne strefy oczekiwania i kontroli epidemiologicznej w związku z COVID-19 (ZP – 27/22)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Kliniczny im. Karola Jonschera Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288863
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szpitalna 27/33
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 60-572
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@skp.ump.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.skp.ump.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i rozbudowa Poradni Przyszpitalnych oraz Izby Przyjęć Pediatrii Szpitala – bezpieczne strefy oczekiwania i kontroli epidemiologicznej w związku z COVID-19 (ZP – 27/22)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1eab9abd-f2f3-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00222037
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000191/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa i rozbudowa Poradni Przyszpitalnych
1.1.2 Przebudowa i rozbudowa Izby Przyjęć Pediatrii
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/skp_ump
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/skp_ump
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: • Stosowanie do art. 61 ust 1 ustawy pzp - w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/skp_ump.
• W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia ofertę oraz wszelkie dokumenty i oświadczenia, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej i wymaga od Wykonawcy posiadania możliwości złożenia kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-27/22
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa i rozbudowa Poradni Przyszpitalnych oraz Izby Przyjęć Pediatrii Szpitala – bezpieczne strefy oczekiwania i kontroli epidemiologicznej w związku z COVID-19
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 224 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres udzielonej gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej – o zamówienie może ubiegać się Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż: 2 000 000 PLN (słownie: dwa miliony złotych pięćset tysięcy złotych)
2. W zakresie zdolności technicznej i zawodowej – o zamówienie ubiegać się może Wykonawca, który wykonał, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, min.: jedną robotę budowlaną, której przedmiotem była robota budowlana w istniejącym obiekcie użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż: 4 000 000 zł brutto.
Zamawiający nie uzna za spełnienie warunków udziału - przypadku wykazania realizacji więcej niż jednej roboty budowlanej o wartości mniejszej niż 4000 000 zł brutto dla każdej takiej roboty które po sumowaniu dają łączną wartości wynoszącą nie mniej niż: 4 000 000 zł brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W zakresie art. 108 ust 1 ustawy pzp oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego. Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6.
Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, dostarczy na wezwanie Zamawiającego, w terminie nie krótszym niż 5 dni.
2. W zakresie art. 108 ust 1 pkt 5 ustawy pzp Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, dostarczy na wezwanie Zamawiającego, w terminie nie krótszym niż 5 dni - OŚWIADCZENIE o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.
Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, dostarczy na wezwanie Zamawiającego, w terminie nie krótszym niż 5 dni.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu spełnienia warunku w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej
Zamawiający wymaga: dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego, tj.: kopia polisy, umowy ubezpieczenia lub inny dokument potwierdzający zawarcia umowy ubezpieczenia na sumę wynoszącą min.: 2 000 000 zł (słownie: dwa miliony złotych)
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust.1, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
W celu spełnienia warunku zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Zamawiający wymaga wykazu realizacji min.: jednej roboty budowlanej, która przedmiotem była robota budowlana w istniejącym obiekcie użyteczności publicznej o wartości nie niemniejszej niż: 4000 000 zł brutto, wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane. Wykaz należy złożyć zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.
2) Zamawiający wymaga dowodów określających, czy roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty,
Przez wykonanie/zrealizowanie należy rozumieć kompleksowe wykonanie umowy o roboty budowlane wskazane w wykazie, potwierdzone odpowiednią dokumentacją (np. referencje itd.).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w kwocie: 70000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych), przed upływem terminu składania ofert, tj. 08 lipca 2022 roku i utrzymania wadium nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
• W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielnie zamówienia publicznego oprócz oświadczenia stanowiącego załącznik nr 4A do SWZ, oświadczenia o braku podstaw wykluczenia oraz spełnieniu warunków udziału (chodzi o załączniki nr 3, 3A, 4 do SWZ) składa wraz z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia.
• W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca wraz z ofertą, oprócz zobowiązania podmiotu udostepniającego (załącznik nr 4B), składa także oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzającego brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu (chodzi o załącznik nr 3B) oraz odpowiedniego spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie w jakim wykonawca powołuję się na jego zasoby
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana terminu realizacji:
Zmiana sposobu świadczenia / rozszerzenie zakresu świadczenia
Zmiana sposobu świadczenia - roboty Zamienne:
Rozszerzenie zakresu świadczenia – roboty dodatkowe:
Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy (publicznoprawna):
Pozostałe zmiany wynagrodzenia Wykonawcy:
Zmiany podmiotowe
Wykonawcę, któremu zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy wykonawca w przypadkach wskazanych w art. 455 Do pozostałych zmian umowy, które nie zostały przewidziane przez strony w ust 1-5, stosuję się odpowiednio art. 455 ust 1 pkt. 1-4 i ust 2 ustawy pzp - odpowiednio dla reżimu umów zawartych na okres krótszy niż 12 miesięcy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-08 07:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/skp_ump
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-08 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty – zgodnie z SWZ
1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, zgodne z załącznikiem nr 3 do SWZ,
2) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w zakresie zakazu udziału podmiotów rosyjskich , zgodnie z załącznikiem nr 3A do SWZ,
3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia podmiotu udostępniającego zasoby, zgodnie z załącznikiem nr 3B do SWZ – złożyć o ile dotyczy
4) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodne z załącznikiem nr 4 do SWZ
5) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia publicznego, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenie można złożyć zgodnie przykładowym wzorem stanowiącym załącznikiem nr 4A do SWZ – złożyć o ile dotyczy
6) Zobowiązanie do udostępnienie niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Zobowiązanie można złożyć zgodne z przykładowym wzorem stanowiącym załącznik nr 4B do SWZ – złożyć o ile dotyczy,
7) Dowód wniesienia wadium
8) ODPIS lub INFORMACJA z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru (w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania).
9) Pełnomocnictwo: (jeżeli dotyczy)
a) upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
b) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
7) Inne np. dokumenty „ samooczyszczenia” jeżeli dotyczy
O ile dotyczy:
• W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielnie zamówienia publicznego oprócz oświadczenia stanowiącego załącznik nr 4A do SWZ, oświadczenia o braku podstaw wykluczenia oraz spełnieniu warunków udziału (chodzi o załączniki nr 3, 3A, 4 do SWZ) składa wraz z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia.
• W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca wraz z ofertą, oprócz zobowiązania podmiotu udostepniającego (załącznik nr 4B), składa także oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzającego brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu (chodzi o załącznik nr 3B) oraz odpowiedniego spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie w jakim wykonawca powołuję się na jego zasoby
Zamawiający działając na podstawie art. 310 pkt 2 ustawy pzp, przewiduję możliwość unieważnienia postępowania o udzielnie zamówienia publicznego, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane (chodzi o sytuacje rozwiązania lub unieważnienia zawartej w dniu 20 czerwca 2022 roku umowy nr DOI/FPC/COVID-19/76/2022/308 między Zamawiającym a Ministerstwem Zdrowia w przedmiocie otrzymania środków finansowych na sfinansowanie zamówienia) przed datą udzielnie zamówienia publicznego (zawarcia umowy)