Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i rozbudowa Ośrodka Kultury i Tradycji Górali Zagórzańskich w Mszanie Dolnej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Mszana Dolna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491893240
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: marsz. J. Piłsudskiego 2
1.5.2.) Miejscowość: Mszana Dolna
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-730
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: miasto@mszana-dolna.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mszana-dolna.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i rozbudowa Ośrodka Kultury i Tradycji Górali Zagórzańskich w Mszanie Dolnej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6a6b3aa0-61c0-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00324018
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.malopolska.pl/ummszanadolna,m,341924,2021.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal i poczty elektronicznej, e-mail: miasto@mszana-dolna.pl, https://miniportal.uzp.gov.pl/. . Za skuteczne skomunikowanie uznaje się skorzystanie z co najmniej jednego z wyżej wymienionych kanałów komunikacji.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej miasto@mszana-dolna.pl. Instrukcja użytkownika systemu miniportal dostępna jest na stronie internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
Zamawiający dopuszcza następujące formaty przesyłanych danych: pdf, doc, docx, xlsx, xml. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. Identyfikator postępowania dla danego postępowania o udzielenie zamówienia dostępne są na liście wszystkich postępowań na miniPortalu. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego. Zamawiający wymaga, aby w tytule maila był podany nr sprawy, co ułatwi komunikację pomiędzy stronami postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Mszana Dolna, ul. marsz. Józefa Piłsudskiego 2, 34-730 Mszana Dolna, Z Inspektorem ochrony danych można się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod adresem e-mail: iod@mszana-dolna.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej. Pozostałe informacje zawarto SWZ. Klauzula informacyjna, o której mowa w art. 13 ust. 1 i 2 RODO znajduje się w załączniku nr 7 do SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IGK.271.13.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje: Przebudowę i rozbudowę budynku z przeznaczeniem na Ośrodek Kultury i Tradycji Górali Zagórzańskich wraz z infrastrukturą techniczną . W latach 2017-2019 wykonano prace rozbiórkowe, budowlane, konstrukcyjne, konstrukcję dachową wraz z pokryciem oraz montaż stolarki zewnętrznej zgodnie z pozwoleniem na budowę decyzja nr 79/2018, znak BA.OZ.6740.1.82.2017 z 10.04.2018 roku. Dodatkowo wykonano przyłącz wody i energii elektrycznej. Obecnie obiekt to stan surowy zamknięty. Decyzja nr 79/2018, znak BA.OZ.6740.1.82.2017 z 10.04.2018 roku została zmieniona decyzją nr 71/2020 znak: BA.OZ.6740.1.15.2020 z 11.03.2020 roku, następnie zmieniona decyzją nr 92/2021, znak: BA.OZ.6740.1.92.2020 z 22.03.2021 roku.
Przedmiot zamówienia został podzielony na dwa etapy zgodnie z harmonogramem realizacji inwestycji – załącznik nr.1a do SWZ
1) Etap Pierwszy obejmuje między innymi wykonanie:
a) instalacji gazowej wraz z przyłączem gazu,
b) przyłącz kanalizacji,
c) instalacji wod.-kan, wentylacji mechanicznej,
d) instalacji elektrycznych i teletechnicznych,
e) posadzek, tynków i okładzin wewnętrznych,
f) Elewacji,
g) Okładzin akustycznych
2) Etap drugi obejmuje między innymi wykonanie:
a) Wykonanie rampy zewnętrznej 1 i 2i,
b) Wykonanie robót drogowych, parkingu, ogrodzenia,
c) Montażu stolarki, wykończenia podług,
d) Zakup i montaż central wentylacyjnych,
e) Zakup i montaż dźwigu osobowego,
f) Instalacji solarnej i fotowoltaicznej.
UWAGA. Zamawiający zastrzega prawo ograniczenia zakresu prac (etap II) w przypadku nieuzyskania dofinansowania ze źródeł zewnętrznych na przedmiotowe zadanie. W takim przypadku Zamawiający poinformuje o tym Wykonawcę niezwłocznie, jednak nie później niż 01.09.2022r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie:
1. Zdolności technicznej lub zawodowej.
Warunek 1: Nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, Wykonawca [działając wyłącznie jako bezpośredni wykonawca (może to być generalny wykonawca lub podwykonawca)] zrealizował (wyłącznie zadania zakończone i odebrane - decyduje data odbioru końcowego) co najmniej jedno zamówienie, którego przedmiotem była budowa, przebudowa, rozbudowa obiektu budowlanego kubaturowego (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.) o kubaturze - co najmniej 3 000 m3 (słownie kubatura: trzy tysiące m3), o wartości nie niższej niż 2 000 000,00 zł (słownie złotych: dwa miliony 00/100) brutto.
Warunek 2: Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W szczególności:
a) Kierownik Budowy musi posiadać doświadczenie w zakresie kierowania robotami budowlanymi (roboty w zakresie budowy i/lub rozbudowy, i/lub przebudowy, i/lub remontu, i/lub modernizacji obiektów budowlanych), Kierownik Budowy musi posiadać przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodne z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające mu ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa (w szczególności: decyzja o stwierdzeniu przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - w specjalności konstrukcyjno-budowlanej);
b) kierownik robót sanitarnych, posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych i co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe, w tym doświadczenie na stanowisku kierownika robót sanitarnych (lub pełnienie nad nimi nadzoru), nad co najmniej dwiema robotami budowlanymi (wartość każdej z robót - co najmniej 800 000,00 zł) - zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278),
c) kierownik robót elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych i co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe, w tym doświadczenie na stanowisku kierownika robotami elektrycznymi i elektroenergetycznymi (lub pełnienie nad nimi nadzoru) nad co najmniej dwiema robotami budowlanymi (wartość każdej z robót -co najmniej 800 000,00 zł) - zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278).
2. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej (art. 115 ustawy Pzp):
Opis spełnienia warunków:
Warunek: Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda złożenia podmiotowych środków dowodowych (dokumentów) dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego w wysokości min. 2 000 000,00 zł. (słownie złotych: dwa miliony 00/100).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Ooświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 8 do SWZ, Dokumenty potwierdzającego zasady reprezentacji Wykonawcy, Zamawiający nie wymaga złożenia tego dokumentu o ile jest od dostępny w publicznych, otwartych, bezpłatnych elektronicznych bazach danych (np. KRS, CEIDG, a w przypadku innych baz – wskazanych przez Wykonawcę w ofercie).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - załącznik nr 4 do SWZ,
b) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 5 do SWZ,
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami, wskazanymi w rozdziale II podrozdziale 9 SWZ. Oferta wraz z załącznikami, dla których Zamawiający określił wzory w formie formularzy załączonych w SWZ, powinny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami co treści oraz opisu kolumn i wierszy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Przystępujący do przetargu zobowiązany jest do złożenia wadium w wysokości: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100), Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art.97 ust. 7 ustawy PZP. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Mszana Dolna nr. 04 8808 0006 0010 0000 0563 0007 z adnotacją: wadium do przetargu nr IGK.271.13.2021.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku:
a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
b) Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem. Oświadczenie składają wykonawcy-każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający zgodnie z przepisem art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp przewiduje następujące możliwości dokonania zmiany Umowy w następującym zakresie sposobu realizacji Przedmiotu Umowy lub jego części, w sytuacji pojawienia się na rynku nowych rozwiązań technologicznych lub materiałowych, pod warunkiem, że zmiany takie są korzystne dla Zamawiającego lub zmniejszenia zakresu Przedmiotu Umowy
2. Terminów realizacji jeśli pojawiły się okoliczności natury obiektywnej, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania Umowy uniemożliwiające dotrzymanie terminu realizacji wskazanego w Umowie lub jeśli w toku realizacji Umowy pojawiła się konieczność wykonania robót lub prac nieprzewidzianych w Dokumentacji technicznej, a bez wykonania których prawidłowa realizacja Przedmiotu Umowy jest niemożliwa lub co najmniej utrudniona; w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych;
w przypadku zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; w przypadku braku możliwości realizacji Przedmiotu Umowy w ustalonym terminie spowodowanej utrudnieniami w realizacji usług pozostającymi w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2.
3. Wprowadzenia robót zamiennych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa wykonywania robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowlanego,
4. Jeżeli powstanie konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych niż wskazane w dokumentacji technicznej,
5. Wystąpienia zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w szczególności: wstrzymania robót przez Zamawiającego; konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w Dokumentacji technicznej;
6. Zmian, których wprowadzenie wynika z zaistnienia siły wyższej rozumianej jako zdarzenie lub ciąg zdarzeń o charakterze obiektywnym, niezależnych od Stron Umowy, których nie można było przewidzieć przy dochowaniu należytej staranności.
7. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Umowy w zakresie wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany: stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę.
8. Zamawiający, zgodnie z art. 439 ust. 2 ustawy Pzp, przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia w przy zachowaniu poniższych zasad:
a) Miernikiem zmiany kosztów jest cennik „SEKOCENBUD" – ceny średnie bez kosztów zaopatrzenia - aktualny w chwili złożenia wniosku o zmianę wynagrodzenia;
b) Jeżeli pod koniec 12-miesięcznego okresu wzrost stawek wnioskowanych do zmiany materiałów lub kosztów wg. cennika wyniesie co najmniej 10 % w stosunku do stawek z dnia zawarcia umowy, waloryzacja wynagrodzenia Wykonawcy z poszanowaniem pkt 2) będzie następowała w okresach 12-miesięcznych obliczanych od miesiąca, w którym zawarto umowę;
c) Na podstawie instrumentu wprowadzonego zgodnie z art. 439 ust. 2 ustawy Pzp maksymalna wartość umowy nie może ulec zmianie o więcej niż 8 % w stosunku do wynagrodzenia wskazanego w § 13 umowy. Zmiana Umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: opis zmiany, koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia, czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-01-20 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: za pośrednictwem Formularza do złożenia oferty udostępnionego na miniPortalu, pod adresem internetowym: https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal adres skrzynki ePuap Zamawiającego
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-01-20 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-02-18