Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Zagórzu wraz z przyłączem energetycznym - zadanie 2 część A Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Zagórzu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD USŁUG TECHNICZNYCH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370269712
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bieszczadzka 5
1.5.2.) Miejscowość: Zagórz
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-540
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zut.biuro@zut.zagorz.net
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zut.zagorz.net
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Zagórzu wraz z przyłączem energetycznym - zadanie 2 część A Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Zagórzu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2613a5dd-ea7c-11ee-b4e0-4ac387c144e3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00260371
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00105270/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Zagórzu wraz z przyłączem energetycznym - zadanie 2 część A Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Zagórzu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
zamówienie dofinansowane będzie ze środków Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach Priorytetu nr „FEPK.02 Energia i Środowisko, działanie FEPK.02.06 Zrównoważona gospodarka wodno-ściekowa” programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2613a5dd-ea7c-11ee-b4e0-4ac387c144e3
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują:
1) poprzez Platformę E-Zamówienia i „Formularz do komunikacji użytkownika zalogowanego jako Wykonawca”, dostępny na stronie internetowej prowadzonego postępowania tj. https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2613a5dd-ea7c-11ee-b4e0-4ac387c144e3 w zakładce „Komunikacja w postępowaniu” -> „Formularz do komunikacji”,
2) lub WYŁĄCZNIE w sytuacjach AWARYJNYCH drogą elektroniczną: na adres mailowy zut.biuro@zut.zagorz.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale VII ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Państwa danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 5/46/WE („RODO”) jest ZUT sp. z o.o. w Zagórzu, ul. Bieszczadzka 5, 38-540 Zagórz, NIP: 687-10-04-553, e-mail: zut.biuro@zut.zagorz.net
2. W sprawach związanych z Państwa danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, wysyłając e-mail na adres: inspektorsds@gmail.com
3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu związanym z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Zagórzu wraz z przyłączem energetycznym – zadanie 2 część A Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Zagórzu – znak sprawy: ZP 2/OS/2024 oraz jego rozstrzygnięciem, jak również zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, a także udokumentowaniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacją.
4. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą:
• osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”,
• podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi prawne, informatyczne, hostingowe, księgowo-finansowe, kurierskie i pocztowe oraz inne, z którymi Administrator zawrze umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także właściciel platformy zakupowej, na której Administrator prowadzi postępowania o udzielenia zamówienia publicznego i jego podwykonawcy.
5. Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Państwa dane osobowe mogą być jednak przechowywane dłużej ze względu na realizację innych zadań wynikających z działań Administratora. W przypadku prowadzenia postępowań na roboty budowlane lub usługi – okres przechowywania dokumentacji postępowania wynosi 5 lat od dnia zakończenia postępowania o zawarcie umowy koncesji, a w przypadku gdy czas trwania umowy koncesji przekracza 5 lat – przez okres jego trwania.
6. Obowiązek podania przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7. Mając na uwadze powyższe przysługuje Państwu prawo do:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do Państwa danych osobowych dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Państwa danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać
integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8. Nie przysługuje Państwu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
9. W odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
10. Administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 2/OS/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane na zadaniu inwestycyjnym Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Zagórzu wraz z przyłączem energetycznym - zadanie 2 część A Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Zagórzu. Zadanie będzie obejmować rozbudowę części mechanicznej, biologicznej i osadowej oczyszczalni ścieków, przebudowę budynku socjalno-technicznego, budowy budynku socjalnego, budowy części garażowej, modernizacji gospodarki odpadowej oczyszczalni ścieków, wraz z infrastrukturą techniczną. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla Zamawiającego objętych inwestycją dofinansowaną ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027.
Realizacja zadania obejmuje wykonanie robót budowlanych objętych opracowaną dokumentacją projektową szczegółowo w zakresie:
1) Budowa budynku technicznego sitopiaskownika.
2) Budowa budynku technicznego obsługującego reaktory biologiczne.
3) Przebudowa istniejących zbiorników oczyszczalni oraz nakrycie ich płytą żelbetową.
4) Rozbiórka jednej komory zbiornika.
5) Budowa nowego zbiornika oczyszczalni z poszczególnymi komorami BIOP, denitryfikacji, reaktorów biologicznych, filtracji.
6) Budowa zewnętrznych schodów na istniejący i projektowany bioreaktor.
7) Budowa zbiornika wody technologicznej.
8) Przebudowa rozbudowa, remont istniejącego budynku socjalno- technicznego.
9) Rozbudowa pomieszczenia higienizacji osadu i magazynowania osadu nadmiernego.
10) Przebudowa i rozbudowa istniejącego układu komunikacyjnego wewnątrz terenu oczyszczalni wraz z dodatkowymi miejscami parkingowymi.
11) Remont i konserwacja istniejącego ogrodzenia wraz z wymianą furtki i bramy oraz nowym szlabanem drogowym.
12) Budowa separatora ropopochodnych.
13) Obsypanie ziemią projektowanych zbiorników oraz ukształtowanie terenu z zastosowaniem murów oporowych.
14) Budowa, rozbudowa i przebudowa infrastruktury technicznej: kanalizacja deszczowa, kanalizacja ścieków surowych, kolektor odprowadzania ścieków oczyszczonych, instalacja wodociągowa, instalacja wody technologicznej, kanalizacja sanitarna, kanalizacja odciekowa z wirówki, instalacja dezodoryzacji, instalacje elektryczne zasilające i sterownicze, oświetlenie terenu umiejscowione na budynku.
15) Zagospodarowanie ternu zielenią niską trawiastą.
16) Zapewnienie funkcjonowania istniejącej oczyszczalni w czasie budowy, rozbudowy, przebudowy oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie oraz uzyskanie uaktualnionego pozwolenia wodnoprawnego.
Inwestycja prowadzona będzie na czynnym obiekcie oczyszczalni ścieków. Wykonawca w ramach zamówienia zapewni ciągłość pracy układu technologicznego i osadowego oczyszczalni ścieków.
Harmonogram wyłączenia i włączenia poszczególnych obiektów i urządzeń na oczyszczalni ścieków prowadzone będą po zatwierdzeniu i kontroli przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego.
Wykonawca w trakcie prowadzenia robót odpowiada i ponosi odpowiedzialność za utrzymanie parametrów odprowadzanych ścieków oczyszczonych do odbiornika określonych w obowiązującym pozwoleniu wodnoprawnym znak RZ.ZUZ.3.421.573.2019.IH z dnia 21.02.2020 (załącznik do przetargu).
Wykonawca nie prowadzi procesu oczyszczania ścieków a ma ograniczyć lub wyeliminować wpływ prac budowlanych na prowadzony proces.
Minimalny okres gwarancji na wszystkie roboty budowlane objęte zamówieniem to 36 miesięcy. Szczegółowy zakres gwarancji wskazany został w Załączniku nr 6 do SWZ.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa:
Załącznik nr 1 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia
Załącznik nr 2 do SWZ – Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), Przedmiary, Projekty – architektoniczny i techniczny (jako plik łączny)
Załącznik nr 4 do SWZ – Pozwolenia na budowę
Załącznik nr 5 do SWZ – Pozwolenie wodnoprawne
Załącznik nr 6 do SWZ – Projektowane postanowienia umowy
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków
45252100-9 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania ścieków
45252127-4 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków
45252200-0 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny i wyboru ofert i ich znaczenie:
1) K1: Cena – znaczenie w ocenie 100%.
Ad. 1) Kryterium: Cena - znaczenie w ocenie 100%
Punkty zostaną przyznane wg wzoru:
Najniższa cena spośród ofert niepodlegających odrzuceniu/Cena badanej oferty brutto X 100 % x 100 = …… pkt
Maksymalna ilość punktów w ramach tego kryterium: 100 punktów
Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najniższą ceną brutto. Liczba uzyskanych punktów będzie zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W niniejszym postępowaniu zamawiający określa następujące warunki udziału (zgodnie z art. 116 ustawy Pzp):
a) w zakresie posiadanego niezbędnego doświadczenia:
Wykonawca będzie posiadał doświadczenia takie, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, co najmniej jedną robotę budowlaną, odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (budowa/rozbudowa/remont/modernizacja oczyszczalni ścieków o przepustowości co najmniej Qdś=1600m3/d) o wartości minimum 15 000 000,00 zł brutto (słownie: piętnaście milionów złotych brutto).
b) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
1. Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 (słownie: jedną) osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a osoba ta posiada minimum 5-letnie doświadczenie jako kierownik budowy. Osoba ta będzie musiała zostać skierowana do realizacji zamówienia.
2. Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 (słownie: jedną) osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy/robót budowlanych w specjalności instalacyjnej (sanitarnej) w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanym o wskazanym zakresie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a osoba ta posiada minimum 5-letnie doświadczenie jako kierownik budowy/robót budowlanych we wskazanej specjalności. Osoba ta będzie musiała zostać skierowana do realizacji zamówienia.
3. Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 (słownie: jedną) osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy/robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanym o wskazanym zakresie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a osoba ta posiada minimum 5-letnie doświadczenie jako kierownik budowy/robót budowlanych we wskazanej specjalności. Osoba ta będzie musiała zostać skierowana do realizacji zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, każdy wykonawca składający ofertę, zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą stosowne oświadczenie, stanowiące załącznik nr 3 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, każdy wykonawca składający ofertę, zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą stosowne oświadczenie, stanowiące załącznik nr 3 do SWZ, potwierdzające fakt spełniania warunków udziału w postępowaniu. W tym formularzu, Wykonawca zobligowany będzie podać wyłącznie imiona i nazwiska osób skierowanych do realizacji zamówienia (co najmniej 3 osoby o wskazanych uprawnieniach), zaś ich kwalifikacje zawodowe i doświadczenie zostaną zweryfikowane w kolejnym etapie.
Następnie na podstawie art. 274 ust. 1 Pzp: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień składania, tj. w przypadku niniejszego postępowania przedłożenia:
1) referencji, protokołów zdawczo-odbiorczych czy innych dokumentów, które będą potwierdzały spełnianie warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt. V.2.a SWZ. Wskazany dokument musi zawierać następujące dane: budynek, którego roboty dotyczyły (nazwę bądź krótki opis wraz z adresem), przepustowość oczyszczalni, zakres robót budowlanych (prac), termin realizacji, wartość robót w PLN.
2) stosowne uprawnienia dla kierownika budowy/robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej – jako osoby skierowanej do realizacji zamówienia oraz wykaz doświadczenia tejże osoby – potwierdzający 5-letnie doświadczenia jako kierownik budowy/robót budowlanych. Wykaz doświadczenia kierownika budowy/robót budowlanych musi zawierać następujące dane: imię i nazwisko osoby skierowanej do realizacji zamówienia jako kierownik budowy/robót budowlanych, okres realizacji (sumarycznie co najmniej pięć lat), krótki opis i zakres prac oraz miejsce ich realizacji – dla potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt. V.2.b.1 SWZ.
3) stosowne uprawnienia dla kierownika budowy/robót budowlanych w specjalności instalacyjnej (sanitarnej) w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń – jako osoby skierowanej do realizacji zamówienia oraz wykaz doświadczenia tejże osoby – potwierdzający 5-letnie doświadczenia jako kierownik budowy/robót budowlanych we wskazanej specjalności. Wykaz doświadczenia kierownika budowy/robót budowlanych musi zawierać następujące dane: imię i nazwisko osoby skierowanej do realizacji zamówienia jako kierownik budowy/robót budowlanych we wskazanej specjalności, okres realizacji (sumarycznie co najmniej pięć lat), krótki opis i zakres prac oraz miejsce ich realizacji – dla potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt. V.2.b.2 SWZ.
4) stosowne uprawnienia dla kierownika budowy/robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń – jako osoby skierowanej do realizacji zamówienia oraz wykaz doświadczenia tejże osoby – potwierdzający 5-letnie doświadczenia jako kierownik budowy/robót budowlanych we wskazanej specjalności. Wykaz doświadczenia kierownika robót musi zawierać następujące dane: imię i nazwisko osoby skierowanej do realizacji zamówienia jako kierownik budowy/robót budowlanych we wskazanej specjalności, okres realizacji (sumarycznie co najmniej pięć lat), krótki opis i zakres prac oraz miejsce ich realizacji – dla potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt. V.2.b.3 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 250 000,00 złotych (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych).
2. Wadium może być wniesione według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu kwotę, o której mowa w pkt IX.1 należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Banku Pekao S.A I O/Sanok, ul: Kościuszki 4 38-500 Sanok, nr 88 1240 2340 1111 0010 3594 4273, z dopiskiem: wadium 2/OS/2024.
Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na wskazanym rachunku bankowym przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt od b) do d), Wykonawca przekazuje Zamawiającemu WRAZ Z OFERTĄ, oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformy ezamówienia i strony prowadzonego postępowania. Dokument musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym osób upoważnionych do jego wystawienia (NIE WYKONAWCY).
7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie, zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium oraz jego zatrzymania określa art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Oferta wspólna
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VII SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia został określony w Załączniku nr 6 do SWZ (§15). Ze względu na ograniczenie znaków w ogłoszeniu, poniżej znajduje się wyłącznie jedynie fragment zapisu.
1. Zakazuje się zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2.
2. Zgodnie z art. 455 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następującym zakresie i okolicznościach:
1) Zmiana sposobu świadczenia przedmiotu umowy i/lub zmiana terminu wykonania umowy może nastąpić w sytuacji:
a) wystąpienia siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń zewnętrznych, obiektywnie niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy, które zasadniczo i istotnie uniemożliwiają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z Umowy, których nie można było przewidzieć i którym ani Zamawiający, ani Wykonawca nie mogli zapobiec ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać, w szczególności zagrażające bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożące powstaniem szkody w znacznych rozmiarach [...]
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: W celu złożenia oferty należy zarejestrować (zalogować) się na Platformie E-zamówienia i postępować zgodnie z instrukcjami dostępnymi u dostawcy rozwiązania informatycznego pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/. W celu złożenia oferty należy przejść do strony internetowej prowadzonego postępowania z sygnaturą sprawy: 2/OS/2024 i daną nazwą postępowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-19 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-17
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Podpisanie umowy nastąpi w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego. Umowa będzie podpisywana w siedzibie zamawiającego (ul. Bieszczadzka 5,38-540 Zagórz) po wcześniejszym ustaleniu dokładnego terminu. Dotyczy to też wykonawców, którzy mają siedzibę poza miejscem wskazanym. Zamawiający wyznaczy dwa proponowane terminy na podpisanie umowy. W przypadku, gdy Wykonawca nie stawi się w żadnym z zaproponowanych terminów, wówczas Zamawiający uzna, że uchyla się on od podpisania umowy i przystąpi do ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty. Zamawiający dopuszcza możliwość elektronicznego podpisu umowy.
UWAGA! Wykonawca, w okresie realizacji zamówienia, musi posiadać ubezpieczenie – w zakresie odpowiedzialności cywilnej w związku z wykonywaną działalnością (za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim, w tym Zamawiającemu, na osobie lub w mieniu, w tym za utratę lub zniszczenie lub uszkodzenia mienia lub inny uszczerbek majątkowy, odpowiedzialność za uszkodzenia ciała lub wywołanie rozstroju zdrowia lub śmierć) – obejmujące obowiązek wypłaty odszkodowania za szkodę będącą następstwem zdarzeń (działań lub zaniechań) zaistniałych w związku z wykonywaniem zamówienia na kwotę ubezpieczenia nie niższą niż 10 000 000,00 zł (słownie: dziesięć milionów złotych 00/100 groszy) na jedno lub wszystkie zdarzenia.
Wykonawca, którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą, zobligowany będzie do przedłożenia kserokopii polisy ubezpieczeniowej, potwierdzonej za zgodność z oryginałem lub oryginału dokumentu (do wglądu), potwierdzającej posiadanie stosownego ubezpieczenia w okresie realizacji zamówienia.
UWAGA! Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobligowany będzie do przedłożenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy, kosztorysowego rozbicia cenowego dot. realizacji wszystkich robót objętych zamówieniem. Wzór rozbicia kosztorysowego stanowi Załącznik nr 6a do SWZ. Ostateczna wartość brutto (wartość sumaryczna) wszystkich robót budowlanych, przedstawiona w kosztorysie, MUSI BYĆ RÓWNA cenie ofertowej brutto. Kosztorys ten będzie stanowił załącznik do umowy, zaś jego treść będzie wiążąca i obligatoryjna dla ich realizacji.