Przebudowa i rozbudowa Oczyszczalni Ścieków w Rybnej

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przebudowa i rozbudowa Oczyszczalni Ścieków w Rybnej
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoMykanów
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-07-19
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Mykanów
  • Data publikacji ogłoszenia2019-07-02
  • Numer ogłoszenia567469-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 567469-N-2019 z dnia 2019-07-02 r.

Gmina Mykanów: Przebudowa i rozbudowa Oczyszczalni Ścieków w Rybnej
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Dofinansowanie niniejszego zamówienia w ramach pozyskanych środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-20120 dla osi priorytetowej V. Ochrona środowiska i efektywne wykorzystanie zasobów dla działania 5.1.Gospodarka wodno-ściekowa
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Tak
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania: Postepowanie prowadzi Gmina Mykanów
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Tak

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Podmiot
Zamówienie prowadzone wspólnie przez Gminę i Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Okręgu Częstochowskiego S.A.w Częstochowie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mykanów, krajowy numer identyfikacyjny 15139811000000, ul. ul. Samorządowa  1 , 42-233  Mykanów, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 343 288 019, e-mail zamowienia@mykanow.pl, faks 034 3288019 w. 32.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.mykanow.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
Zamówienie przeprowadza Gmina Mykanów, umowy podpisuje każdy z zamawiających samodzielnie .
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.mykanow.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie osobiście ,pocztą lub kurierem
Adres:
Urząd Gminy w Mykanowie , ul. Samorządowa 1 , 42-233 Mykanów

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i rozbudowa Oczyszczalni Ścieków w Rybnej
Numer referencyjny: GKZ.271.9.19
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa i rozbudowa Oczyszczalni Ścieków w Rybnej. Inwestycja polegać będzie na dokonaniu przebudowy i rozbudowy istniejących obiektów i instalacji oczyszczania ścieków, jak również budowie nowych obiektów i ma na celu usprawnienie pracy instalacji oraz zapewnienie możliwości oczyszczenia docelowej – zwiększonej ilości ścieków. Oczyszczalnia przystosowana będzie do wymogów prawnych i technologicznych przy zwiększonej ilości dopływających ścieków surowych Zakładana przepustowość docelowa oczyszczalni po przebudowie i rozbudowie wyniesie: RLM = 10363 Qdśr = 1391 m3/d Qdmax = 2170 m3/d Qhmax = 280 m3/h Przedsięwzięcie realizowane będzie na terenie gminy Mykanów. Oczyszczalnia ścieków położona jest w miejscowości Rybna, gmina Mykanów, powiat częstochowski, woj. śląskie. Oczyszczalnia zlokalizowana jest na działce o nr ewid.: 192/2, obręb Rybna. Uchwałą nr V/11/18/2015 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 31.08.2015r. wyznaczono Aglomerację Mykanów, o równoważnej liczbie mieszkańców 6 788 RLM, z oczyszczalnią ścieków komunalnych zlokalizowaną w miejscowości Rybna. Ścieki surowe z sieci kanalizacyjnej dopływają na teren oczyszczalni kanałami grawitacyjnymi ø 300mm oraz kanałem ciśnieniowym ø 200mm. Ścieki oczyszczone odprowadzane są poprzez istniejący wylot do odbiornika – rzeki Sękawica. Podczyszczone wody opadowe z terenu oczyszczalni będą również odprowadzane przez istniejący wylot do odbiornika – rzeki Sękawica. Wyloty zlokalizowane są obok siebie w odległości ok. 5m. Inwestycja nie przewiduje zmian w systemie odprowadzania ścieków oczyszczonych (urządzenia wodne zabudowane z ujściem do rzeki Sękawica w km 2+800). Dojazd do oczyszczalni – istniejącą drogą gminną asfaltową dz. nr ewid.: 60 - nie ulegnie zmianie i pozostanie w istniejącym układzie. Zasilenie w energię elektryczną – Oczyszczalnia jest zasilana niskim napięciem ze stacji transformatorowej, która jest własnością zakładu energetycznego i która jest zlokalizowana na terenie inwestora. Po rozbudowie oczyszczalnia ścieków będzie zasilana z istniejącej stacji transformatorowej. Zwiększeniu ulegnie moc przyłączeniowa ze 100kW do 200kW. W przypadku braku napięcia w sieci energetycznej oczyszczalnia będzie zasilana ze źródła rezerwowego w postaci stacjonarnego agregatu prądotwórczego. Rodzaj technologii STAN ISTNIEJĄCY Oczyszczalnia w Rybnej jest oczyszczalnią mechaniczno-biologiczną, która wykorzystuje technologię osadu czynnego z symultanicznym usuwaniem związków organicznych i związków biogennych realizowaną w dwóch blokach technologicznych SUPERBOS-500. Układ technologiczny oczyszczalni obejmuje następujące procesy jednostkowe: • w zakresie mechanicznego oczyszczania ścieków: odbiór ścieków dowożonych z szamb, cedzenie ścieków na kracie rzadkiej (koszowej), pompowanie ścieków, cedzenie ścieków i usuwanie piasku w zespolonym sito-piaskowniku, usuwanie łatwoopadalnych zawiesin w osadnikach pośrednich bloków technologicznych SUPERBOS-500. • w zakresie biologicznego oczyszczania ścieków: oczyszczanie ścieków w blokach technologicznych SUPERBOS-500, obejmujące procesy realizowane w reaktorach osadu czynnego (biosorpcja, biologiczna i chemiczna defosfatacja, utlenianie związków organicznych, nitryfikacja i denitryfikacja) oraz sedymentację zawiesin osadu czynnego w osadnikach wtórnych, odprowadzenie oczyszczonych ścieków do odbiornika. • w zakresie przeróbki osadu: zagęszczanie osadu wstępnego w lejach osadowych osad¬ników pośrednich oraz osadu nadmiernego w lejach osadowych osadników wtórnych, stabilizacji tlenowa ora zagęszczanie osadu w wydzielonych komorach stabilizacji, odwadnianie osadu zagęszczonego na prasie taśmowej, higienizacja osadu wapnem. Wymienione wyżej procesy jednostkowe prowadzone są w następujących urządzeniach i obiektach technologicznych zlokalizowanych na terenie oczyszczalni: • stacja zlewcza ze złączką do przyjmowania ścieków dowożonych beczkowozami, • główna przepompownia ścieków wyposażona w kratę koszową, • rurociąg tłoczny doprowadzający ścieki z terenu Gminy Mykanów włączony poprzez studzienkę rozprężającą do studzienki przed przepompownią główną, • rurociąg tłoczny z przepompowni głównej do bloku SUPERBOS-500 nr 1, • rurociąg tłoczny z przepompowni sieciowej w miejscowości Rybna do bloku SUPERBOS-500 nr 1, • dwa bloki SUPERBOS-500 nr 1 i 2, w obudowach ocieplających, połączone łącznikiem, • budynek technologiczny, w którym znajdują się: dmuchawy, prasa do odwadniania osadu, instalacja polielektrolitu, instalacja PIX, agregat prądotwórczy oraz pomieszczenia socjalne dla załogi, • silos na wapno do higienizacji odwodnionych osadów, • zadaszony kontener na odwodniony (i ustabilizowany wapnem) osad, • zadaszone kontenery na odwodnione skratki i piasek z sito-piaskownika, • kanał ścieków oczyszczonych, • kanał wód deszczowych. STAN PROJEKTOWANY Przewidywany zakres prac modernizacyjnych na oczyszczalni ścieków w Rybnej • Punkt zlewny ścieków dowożonych Obecna lokalizacja punktu zlewnego ścieków dowożonych pozostaje bez zmian. • Istniejąca przepompownia ścieków surowych Istniejącą pompownię ścieków surowych pozostawia się w obecnej lokalizacji bez zmian. Przewiduje się zmianę charakteru technologicznego obiektu. Istniejąca pompownia pracować będzie jako studzienka przepływowa kierująca ścieki z punktu zlewnego ścieków dowożonych oraz ścieków kanalizacji wewnętrznej oczyszczalni do przewidywanej nowej przepompowni ścieków surowych. Aby istniejąca pompownia mogła stanowić studzienkę przepływową w ciągu technologicznym konieczne będzie wypłycanie jej do poziomu umożliwiającego swobodny przepływ ścieków bez ich retencjonowania. Przewiduje się również w istniejącej pompowni likwidację instalacji technologicznych: kraty koszowej, rurociągów, pomp, podestów. • Projektowana pompownia ścieków surowych I stopnia Przepompownie przewiduje się jako żelbetowy zbiornik o następujących parametrach:  średnica wewnętrzna: Ø 3,0m,  głębokość całkowita: H= ok.5,6m, Do przepompowni dopływać będą ścieki z kanalizacji z dwóch kierunków: kierunek Mykanów-Rybna (kanał ciśnieniowy) oraz kierunek Radostków Kuźnica – Lechowa (kanał grawitacyjny) oraz ścieki dowożone z istniejącego punktu zlewnego. Rurociąg ścieków tłoczonych z kierunku Mykanów-Rybna zostanie przełączony na proj. studnię rozprężną wykonaną tworzyw sztucznych, a następnie skierowany na kratę koszową w pompowni ścieków surowych I stopnia. Przewiduje się wykonanie na terenie oczyszczalni odpowiednich połączeń istniejących kanałów kanalizacji grawitacyjnej tak, aby umożliwić wymieszanie się ścieków doprowadzanych z różnych kierunków w pompowni ścieków surowych. Projektowana przepompownia wyposażona będzie w kratę koszową lub inne analogiczne urządzenie stanowiące pierwszy stopień oczyszczania mechanicznego ścieków surowych. Krata będzie kratą rzadką o prześwicie 20mm. Po wstępnym oczyszczeniu ścieki surowe pompowane będą za pomocą pomp zatapialnych ściekowych dla dalszej obróbki mechanicznej. Dla docelowej wydajności oczyszczalni przewiduje się pompy w układzie 2+1 rezerwowa działające w układzie pracy naprzemiennej. Pompownia posiadać będzie max wydajność na poziomie Qmax=280m3/h. Taki układ pozwoli na nieprzerwaną pracę oczyszczalni. • Blok mechanicznego oczyszczania ścieków Z przepompowni ścieków surowych I stopnia, ścieki kierowane będą na blok mechanicznego oczyszczania. Blok ten usytuowany będzie w specjalnie zaprojektowanym budynku oczyszczania mechanicznego. Do mechanicznego pełnego oczyszczania ścieków surowych przewiduje się w pełni automatyczne zblokowane urządzenie oczyszczania mechanicznego – sitopiaskownik. Gotowe urządzenie dostarczone będzie wraz z niezbędnym osprzętem i sterowaniem. Sitopiaskownik cechował się będzie max przepustowością Qmax=350m3/h. Urządzenie będzie wyposażone w:  zbiornik sita wyposażony w zintegrowany przelew awaryjny;  zintegrowaną praskę skratek;  zintegrowany system odwadniania skratek,  separator piasku zintegrowany ze zbiornikiem sita;  zintegrowany kanał obejściowy z kratą czyszczoną ręcznie;  transportery ślimakowe piasku,  system napowietrzania  płuczkę piasku  szafę zasilająco - sterowniczą Wszystkie procesy mechanicznego oczyszczania i gromadzenia wychwyconych odpadów odbywać się będą hermetycznie i nie będą źródłem nadmiernych przykrych zapachów. • Projektowana pompownia ścieków surowych II stopnia Ścieki z sitopiaskownika kierowane będą do pompowni ścieków surowych II stopnia. W pompowni zamontowane zostaną 3 pompy zatapialne, których zadaniem będzie rozdział i pompowanie ścieków na:  istniejący reaktor SUPERBOS NR I: 25% wydajności Q=280m3/h, czyli max 70 m3/h,  istniejący reaktor SUPERBOS NR II: 25% wydajności Q=280 m3/h, czyli max 70 m3/h,  projektowany reaktor konwencjonalny z radialnym osadnikiem wtórnym: : 50% wydajności Q=280 m3/h, czyli max 140 m3/h, Na rurociągach tłocznych wchodzących do budynku sitopiaskownika przewiduje się montaż armatury zwrotnej, odcinającej oraz przepływomierzy elektromagnetycznych z przetwornikami pomiarowymi. Pompy będą sterowane automatycznie tak aby utrzymywać zadany stały poziom ścieków w zbiorniku pompowni. Za płynną regulację wydajności odpowiadać będą indywidualnie przyporządkowane do każdej pompy falowniki. • Projektowany wielofunkcyjny reaktor biologiczny Przewiduje się budowę nowego przepływowego reaktora biologicznego, zlokalizowanego na północ od istniejącego reaktora SUPERBOS NR II. Nowy reaktor podzielony zostanie na komory technologiczne: defosfatacji (strefa beztlenowa) o pojemności V=66 m3, denitryfikacji (strefa niedotleniona) o pojemności V=ok. 543 m3, i nitryfikacji (strefa tlenowa) o pojemności ok.V=1007m3. W zbiorniku reaktora przewiduje się również wydzielenie dwóch komór, które stanowić będą zbiorniki stabilizacji tlenowej o pojemności każdej z nich 230m3. Przewiduje się wykonanie nowego reaktora jako żelbetowego zagłębionego częściowo w gruncie o głębokości czynnej ok. 4,5m. Klasyczny reaktor biologiczny pracujący w technologii osadu czynnego wyposażony będzie w odpowiednie urządzenia dedykowane do poszczególnych komór odpowiedzialnych za jednostkowe procesy oczyszczania biologicznego. Do dwóch nowych zbiorników stabilizacji tlenowej wydzielonych z reaktora biologicznego trafiać będzie osad nadmierny z pompowni osadu nadmiernego i recyrkulowanego. Każdy ze zbiorników zostanie wyposażony w ruszt napowietrzający. Układ napowietrzania drobnopęcherzykowego. Po procesie stabilizacji wody nadosadowe ze zbiorników odprowadzane będą za pośrednictwem dekantera (elektrycznie regulowanego przelewu - po jednym dekanterze dla jednego zbiornika) i kierowane do kanalizacji wewnętrznej. Ustabilizowany osad będzie pobierany grawitacyjnie z dna zbiorników stabilizacji oddzielnymi rurociągami, następnie przewidziano połączenie rurociągów we wspólny kolektor z rurociągiem osadu ustabilizowanego z istniejącego reaktora SUPERBOS NR II. Osad ustabilizowany skierowany zostanie do projektowanego zbiornika zagęszczania osadów. Na poszczególnych rurociągach osadu ze zbiorników stabilizacji (również w obrębie zbiorników SUPERBOS) przewiduje się montaż zasuw nożowych z napędem elektrycznym on/off. Układ taki umożliwi całkowite wyłączenie jednego ze zbiorników z eksploatacji w celach konserwacji. Nowy reaktor biologiczny wyposażony będzie w odpowiednie pomosty komunikacyjne gwarantujące dostęp do obsługi urządzeń. Przewiduje się montaż systemów wyciągania mieszadeł w postaci żurawików słupowych z wciągarką ręczną. • Istniejący SUPERBOS 500 NR I i NR II Przewiduje się przeprowadzenie niezbędnych prac remontowych oraz dostosowanie istniejących obiektów do warunków rozbudowy oczyszczalni ścieków. Zakres remontów oraz zmian podyktowany jest złym stanem technicznym oraz dostosowaniem obiektów do pełnienia nowych funkcji w procesie technologicznym. SUPERBOS 500 nr I wymaga przeprowadzenia ogólnych prac remontowych. Technologicznie przewiduje się konieczność demontaży istniejących urządzeń oraz zamiany na urządzenia o podobnych parametrach. Wymianie podlegać będą: mieszadła oraz sekcje mieszające i napowietrzające. Przewiduje się również wymianę podnośników powietrznych oraz kolektorów dostarczających powietrze do sekcji napowietrzająco-mieszających oraz dyfuzorów membranowych. Znaczne zniszczenie istniejących elementów wyposażenia reaktorów jak: przelewy pilaste i koryta również nasuwa konieczność wymiany. Nowe wyposażenie reaktorów przewiduje się w wykonaniu ze stali nierdzewnej 1.4301. Wymianie podlegać będzie rurociąg odpływowy ścieków oczyszczonych z osadników wtórnych. Pod względem zmian funkcji technologicznych przewiduje się dostosowanie istniejącej komory biosorpcji na potrzeby dodatkowego zbiornika stabilizacji osadów. W związku ze zmianą charakteru procesowego istniejącej komory biosorpcji konieczny będzie częściowy demontaż istniejącego wyposażenia oraz dostosowanie do nowej funkcji technologicznej. Dodatkowo przewiduje się powiększenie komory defosfatacji o kubaturę istniejącego osadnika pośredniego. W związku z powyższym, przewiduje się również dostosowanie połączeń rurociągów osadowych i ściekowych do nowego projektowanego układu technologicznego. SUPERBOS 500 nr II wymaga przeprowadzenia ogólnych prac remontowo – budowlanych. Rodzaje robót technologiczno-sanitarnych będą analogiczne jak dla SUPERBOS I. • Osadniki wtórne Ścieki po procesach biologicznego oczyszczania będą klarowane w osadnikach wtórnych. Przewiduje się pozostawienie istniejących osadników wtórnych stanowiących całość z reaktorami SUBERBOS NR I i NR II bez zmian ich funkcji procesowej. Przewiduje się tylko zmiany techniczne wynikające ze znacznego zużycia elementów wyposażenia. Dla nowego ciągu technologicznego przewiduje się dodatkowy osadnik wtórny radialny o średnicy 14,0m, który zlokalizowany będzie na zachód od projektowanego reaktora biologicznego. Osadnik ten stanowił będzie kontynuację ciągu technologicznego oczyszczania ścieków dla projektowanego reaktora biologicznego. Osadnik będzie napełniany rurociągiem, wprowadzanym do centralnej części obiektu. W/w rurociąg będzie montowany w rurze osłonowej pod dnem osadnika. Osad odprowadzany będzie z części centralnej rurociągiem w rurze osłonowej do pompowni osadu nadmiernego i recyrkulowanego. Osad flotujący z osadnika odbierany będzie z powierzchni ścieków za pomocą zgarniacza powierzchniowego i odprowadzany do kanalizacji wewnętrznej. Ścieki oczyszczone będą odprowadzane za pośrednictwem układu koryt przelewowych i dalej rurociągiem w kierunku projektowanej studzienki połączeniowej z tworzyw sztucznych, IP56, Ścieki oczyszczone po osadnikach wtórnych trzech ciągów biologicznych (istniejący SUPERBOS I i II oraz projektowany reaktor) kierowane będą do projektowanej studzienki połączeniowej a następnie do komory pomiarowej ścieków oczyszczonych. • Komora pomiarowa ścieków oczyszczonych Na istniejącym kanale ścieków oczyszczonych z reaktorów SUPERBOS przewiduje się montaż studzienki połączeniowej zbierającej ścieki z trzech ciągów oczyszczania biologicznego. Tuż za studzienką połączeniową planuje się montaż żelbetowej komory pomiarowej ścieków oczyszczonych. W komorze planuje się zabudowę elektromagnetycznego przepływomierza na ścieki oczyszczone Ø300. Komora pomiarowa posiadała będzie by-pass, którym można będzie w sytuacjach awaryjnych prowadzić ścieki poza w/w komorą. • Wylot ścieków oczyszczonych Ścieki oczyszczone będą odprowadzane tak jak dotychczas za pośrednictwem kanału odpływowego istniejącym wylotem do odbiornika (rzeka Sękowica). • Blok pompowni wody technologicznej Przewiduje się wykorzystanie oczyszczonych ścieków jako wody technologicznej na potrzeby wewnętrzne oczyszczalni. Blok pompowni wody technologicznej planuje się jako dwustopniowy. Pierwszym stopniem pompowania będzie przesłanie ścieków oczyszczonych ze studzienki zbiorczej do zbiornika wody technologicznej. Zbiornik wody technologicznej wraz z zestawem pompowym II stopnia zlokalizowany będzie w projektowanym budynku dmuchaw w osobnym pomieszczeniu. Zestaw pompowy podawał będzie wodę technologiczną do urządzeń zlokalizowanych na terenie oczyszczalni. Planuje się lokalizację pompowni I st. ścieków technologicznych w okolicach projektowanego osadnika wtórnego. Pompownie przewiduje się jako studzienkę z kręgów betonowych zagłębioną w terenie. W studzience znajdować będzie się pompa ściekowa zatapialna wraz z kompletem armatury oraz prowadnicami umożliwiającymi demontaż. Ostateczna wydajność pompowni wody technologicznej dobrana zostanie w oparciu o docelowe zapotrzebowanie urządzeń przyjętych do projektowania. • Zbiornik zagęszczania osadu z pompownią osadu W ramach inwestycji przewiduje się budowę zbiornika zagęszczania osadów nadmiernych wraz z pompownią. Proponuje się wykonanie okrągłego zbiornika żelbetowego zagłębionego częściowo w terenie o dnie stożkowym. Wymagana minimalna średnica zagęszczacza wynosi 4,5m Zaprojektowany zostanie zbiornik o pojemności ok. 2 dniowej produkcji osadu o objętości ok. 70 m3. Do zbiornika kierowany będzie osad ustabilizowany ze zbiorników stabilizacji reaktorów SUPERBOS oraz ze zbiorników stabilizacji projektowanego reaktora biologicznego. Do projektowanego zbiornika zagęszczania doprowadzone będą trzy niezależne rurociągi dopływowe. Pierwszy rurociąg transportował będzie osad z komór stabilizacji projektowanego reaktora biologicznego, drugi z istniejących komór stabilizacji w reaktorze SUERBOS II oraz trzeci - z istniejących komór stabilizacji w reaktorze SUERBOS I. Osad doprowadzany będzie do zlokalizowanego w środkowej strefie zbiornika, kanału zapewniającego jego równomierne rozprowadzenie po całej powierzchni zgarniacza. Proces sedymentacji wspomagany będzie przez poruszające się ciągle mieszadło. Zastosowane mechaniczne mieszadło wolnoobrotowe - prętowe wspomagało będzie proces zagęszczania poprzez oddzielenie gazu od cząstek osadu. Opadający pod wpływem siły ciężkości osad odprowadzany będzie do leja przy pomocy zgarniaczy przymocowanych do kraty mieszającej. Odbiór wód nadosadowych odbywał się będzie przy pomocy regulowanego przelewu z napędem elektrycznym. Zagęszczony osad będzie odprowadzany grawitacyjnie rurociągiem do pompowni osadu zlokalizowanej obok zagęszczacza. Pompownię osadu przewiduje się wykonać jako studzienkę z kręgów betonowych zagłębioną w terenie. Pompownia wyposażona będzie w pompę osadu zatapialną wraz z kompletem armatury odcinającej, zwrotnej i osprzętem montażowym o wydajności Q=ok.10m3/h, Pompa przystosowana będzie do pracy z falownikiem. Osad zagęszczony za pomocą pompy podawany będzie na pompę prasy osadu w budynku technicznym reaktora SUPERBOS I. • Pompownia osadu recyrkulowanego i nadmiernego Przewiduje się pompownię osadu recyrkulowanego i nadmiernego jako komorę przylegającą od południowej strony do projektowanego reaktora biologicznego. Do pompowni dopływał będzie osad z projektowanego osadnika wtórnego. Pompownia wyposażona będzie w dwie pompy zatapialne przystosowane do pracy z falownikiem, praca pomp w układzie 1pracująca+1rezerwowa. Rurociągi tłoczne podające osad recyrkulowany i nadmierny wyposażone będą w armaturę odcinającą i zwrotną. Osad z pompowni podawany będzie do komory defosfatacji projektowanego reaktora jako recyrkulowany oraz do projektowanych komór stabilizacji jako osad nadmierny. Na rurociągach podających osad zarówno w postaci nadmiernego jak i recyrkulowanego przewidziano montaż przepływomierzy elektromagnetycznych z przetwornikiem pomiarowym. Przewiduje się również montaż zasuw nożowych z napędem elektrycznym. Nadmiar osadu będzie pompowany okresowo tą samą pompą po zmianie ustawienia zasuw na odgałęzieniu rurociągu osadu nadmiernego, który skieruje osad do komór stabilizacji w bloku technologicznym reaktora. • Projektowana stacja dmuchaw Dla stacji dmuchaw przewidziano osobny budynek w którym oprócz pomieszczenia dmuchaw przewidziano pomieszczenie pompowni wody technologicznej oraz pomieszczenie rozdzielni elektrycznej. Zabudowane tam zostaną dmuchawy dla projektowanego reaktora biologicznego oraz na potrzeby projektowanych komór stabilizacji tlenowej. Przewiduje się zastosowanie trzech dmuchaw do współpracy z projektowanym reaktorem biologicznym (2 pracujące + 1 rezerwowa) oraz jedną dmuchawę do współpracy ze zbiornikami stabilizacji tlenowej osadu. Wprowadza się zmianę typu dmuchawy dedykowanej do współpracy z komorą stabilizacji osadu. Było w projekcie Obecnie wymaga się Walcowa, o parametrach: - wbudowana fabrycznie przetwornica częstotliwości - zakres wydajności Q = 0,83 / 4,61 m3/min - przyrost ciśnienia p = 600 mbar - zakres częstotliwości f = 19,0 / 57,9Hz - obroty nominalne bloku (50Hz) nb = 4270 1/min - moc silnika Ns = 7,5 kW - przyłącze DN 65 - poziom głośności (1,0 m) gmax = 69 dB(A) - waga m = 425 kg - wymiary 1210 x 960 x 1200mm Dmuchawa śrubowa: Dmuchawa śrubowa ze zintegrowaną przetwornicą częstotliwości Parametry techniczne: Silnik: 7,5kW Spręż pracy: 600 mbar Dopuszczalny spręż pracy: 650mbar Zakres regulacji: Wydajność minimalna nie większa niż: 2,48 m3/min (2,31 Nm3/min) zgodnie z ISO 1217:2009 annex. E. Wydajność maksymalna nie mniejsza niż 6,65 m3/min (6,2 Nm3/min) zgodnie z ISO 1217:2009 annex. E. Zapotrzebowanie mocy na wale dmuchawy przy wydajności minimalnej = 2,48 m3/min i sprężu 600 mbar nie więcej niż- 2,93 kW Zapotrzebowanie mocy na wale dmuchawy przy max wydajności = 6,65 m3/min i sprężu 600 mbar nie więcej niż – 6,77 kW Zapotrzebowanie mocy kompletnej dmuchawy na gniazdku przy ciśnieniu 600 mbar i max wydajności = 6,65 m3/min nie więcej niż 8,5 kW. Zapotrzebowanie mocy kompletnej dmuchawy na gniazdku przy ciśnieniu 600 mbar i min wydajności = 2,48 m3/min nie więcej niż 4 kW. ( podana moc musi zawierać straty na silniku i przetwornicy częstotliwości, uwzględniać wszystkie dodatkowe źródła poboru energii np. wentylatory, przetwornica itp. – określać rzeczywisty pobór energii na przyłączu elektrycznym) . Wartość ta musi być potwierdzona przez producenta certyfikatem. (zgodnie z ISO 1217:2009 annex E.) Zapotrzebowanie na moc oraz wydajność dmuchawy należy podać zgodnie z normą ISO 1217 annex E, tj. Zapotrzebowanie na energię elektryczną kompletnej dmuchawy wraz z przetwornicą częstotliwości zmierzoną na „gniazdku” oraz wydajność powietrza na tłoczeniu na króćcu wylotowym przeliczoną do warunków na ssaniu na wlocie urządzenia. Zgodnie z normą ISO1217, jedyne dopuszczalne tolerancje to +- 5% na wydajność oraz +-6% na współczynnik mocy specyficznej czyli kilowaty energii pobranej z gniazdka, podzielone na normalny metr sześcienny na minutę na tłoczeniu (kW/Nm3/min). Nie dopuszcza się podawania dodatkowych tolerancji np. na obroty bloku, które mają bezpośredni wpływ na wydajność dmuchawy. Powyższe parametry pracy należy potwierdzić certyfikatem wystawionym przez uprawnioną zewnętrzną instytucję notyfikującą. 1.Agregat dmuchawy śrubowej wyposażony w: a) sprzężenie wału napędowego silnika z wałem dmuchawy poprzez przekładnię zębatą, pracującą w kąpieli olejowej b) silnik elektryczny klasy minimum IE3, napięcie pracy 400V/3/50Hz c) filtr powietrza z absorpcyjnym tłumikiem hałasu na ssaniu. d) przyłącze elastyczne na tłoczeniu i ssaniu e) zawór bezpieczeństwa i zwrotny, f) przewody spustowe oleju zakończone zaworami. g) tłumik wylotowy absorpcyjny h) zautomatyzowany układ odpowietrzania komór olejowych zawierający bezobsługowy separator oparów oleju z przekładni i) synchronizacja pracy rotorów za pomocą kół zębatych o zębach prostych j) łożyskowanie rotorów oparte na 4 łożyskach wałeczkowych i 2 kulkowych k) stopień sprężający zbudowany w oparciu o wirniki bez dodatkowej powłoki 2. Dmuchawa nie może być wyposażona w dodatkowe chłodnice oleju, pompy próżniowe i pompy oleju które powodują dodatkowy pobór energii elektrycznej. Obudowa wyciszająca powinna ograniczyć hałas do poziomu nie przekraczającego 69 db(A) mierzonego zgodnie z DIN EN ISO 2151. Dmuchawa zintegrowana z przetwornicą częstotliwości zamontowaną we wspólnej obudowie oraz sterownikiem nadzorującym takie parametry pracy dmuchawy jak; Ciśnienie powietrza wlotowe, ciśnienie powietrza wylotowe, temperatura powietrza wlotowa i temperatura powietrza wylotowa temperatur wewnątrz obudowy, zabrudzenie filtra, poziom i temperaturę oleju. Sterownik musi kontrolować poprawną temperaturę silnika oraz kontrolować wentylator. Wszystkie powyższe dane oraz czas pracy dmuchawy powinny być zapisywane na karcie SD oraz na bieżąco monitorowane przez serwis producenta w okresie gwarancji. Komunikacja serwis producenta- dmuchawa śrubowa musi być realizowana poprzez łączność komórkową niezależną od zamawiającego i nie obciążać go kosztami. Dmuchawa powinna być wyposażona w gniazdo karty SD do zapisu danych i aktualizacji ,czytnik RFID, serwer sieciowy, wizualizacja wartości aktywowanych wejść analogowych i cyfrowych; zgłoszenia ostrzegawcze i alarmowe; graficznie przedstawiony przebieg ciśnienia, temperatury Sterownik powinien mieć możliwość komunikacji po wybranym protokole ModBUS RTU, ModBUS TCP, Profibus DP . W dmuchawie muszą być zamontowane dławiki sieciowe oraz filtry w przetwornicy częstotliwości. Na dmuchawę z przetwornicą częstotliwości musi być wydana deklaracja CE maszyny ukończonej przez producenta dmuchawy. Ze względu na dostępność części zamiennych i koszty serwisowania, nie dopuszcza się stosowania silników innych niż standardowe asynchroniczne 400V/3/50Hz Układ rurociągów oraz armatury odcinającej zrealizowany będzie tak, aby jedna z dmuchaw dedykowanych na potrzeby reaktora mogła stanowić rezerwę dla dmuchawy zasilającej w powietrze komory stabilizacji. Każda dmuchawa posiadać będzie własny falownik, który będzie odpowiedzialny za regulację wydajności – dostosowaną do aktualnego zapotrzebowania na tlen. Przewiduje się zastosowanie dmuchaw w obudowach dźwiękochłonnych. Zastosowanie dwóch jednostek roboczych na 1 reaktor uelastyczni układ szczególnie w okresach obniżonego zapotrzebowania na tlen. • Istniejąca stacja dmuchaw Przewiduje się pozostawienie dwóch dmuchaw dedykowanych dla istniejącego reaktora SUPERBOS II w stanie istniejącym. Wymianie poddane zostaną trzy dmuchawy dostarczające powietrze do istniejącego reaktora SUPERBOS I. Przewiduje się wymianę trzech dmuchaw na dwie dla reaktora SUPERBOS II. • Blok odwadniania i higienizacji osadu Osad po zagęszczaczu będzie trafiał do bloku odwadniania i higienizacji. Instalację odwadniania osadu przewiduje się zainstalować w istniejącym budynku technologicznym – w miejscu dotychczasowej prasy osadu. Z uwagi na znaczne zużycie oraz niską sprawność odwadniania istniejącej prasy osadu nachodzi konieczność jej wymiany. Przewiduje się wykonanie nowego bloku odwadniania opartego na prasie taśmowej o wydajności do 5-10 m3/h (dla osadu 2,0% s.m.) lub prasie ślimakowej. Całość układu odwadniania będzie wyposażona w kompletną szafę zasilająco-sterowniczą. Ilość osadu podawanego do prasy będzie mierzona za pomocą przepływomierza elektromagnetycznego. Przed wprowadzeniem osadu do prasy, przewiduje się dozowanie polielektrolitu. Przewiduje się montaż nowego kompletnego układu przygotowania i dozowania polielektrolitu opartego polielektrolit w emulsji. Przewiduje się pozostawienie istniejącego układu higienizacji osadu wobec tego konieczne będzie dopasowanie istniejącego układu podajników z projektowana prasą. Osad z prasy będzie trafiał do mieszacza osadu z wapnem i następnie za pośrednictwem przenośników ślimakowych do kontenera zlokalizowanego tak jak obecnie. Dla magazynowania wapna do higienizacji osadu przewiduje się wykorzystanie istniejącego silosa o pojemności V=10m3. Silos zlokalizowany jest przed istniejącym budynkiem technologicznym. • Zagospodarowanie osadu Przewiduje się gromadzenie odwodnionego osadu o uwodnieniu około 80% w szczelnym kontenerze. Magazynowanie osadu po wapnowaniu przewiduje się na nowym zadaszonym placu magazynowym. Wita na osad po wapnowaniu zapewni retencjonowanie osadu przez około 1 miesiąc. Plac powinien mieć utwardzoną powierzchnię, prefabrykowane ściany o wysokości 2.0 m i system odwodnienia odprowadzający wody odciekowe i opadowe do wewnętrznej kanalizacji oczyszczalni. • Stacja dozowania PIX Przewiduje się wspomaganie procesu usuwania fosforu poprzez dozowanie PIX do komór nitryfikacji w reaktorach biologicznych. Do w/w celu wykorzystana będzie projektowana zewnętrzna stacja magazynowania i dozowania dla projektowanego reaktora biologicznego oraz istniejąca stacja dozowania PIX zlokalizowana w istniejącym budynku technologicznym dla istniejących reaktorów SUPERBOS I i II. Do magazynowania reagenta w projektowanej stacji PIX proponuje się zastosować pojedynczy zbiornik pionowy wykonany z tworzyw sztucznych, o pojemności V = ok.3,0 m3. W celu dozowania PIX przewiduje się zastosować dwie elektroniczne pompy dozujące (1 pracujące + 1 rezerwowa). Pompy dozujące zabudowane zostaną w zewnętrznej szafce mocowanej przy zbiorniku. Zbiornik posadowiony będzie w betonowej wannie dostawionej do reaktora biologicznego, która posiadać będzie zadaszenie chroniące przed bezpośrednim oddziaływaniem czynników atmosferycznych. • Orurowanie technologiczne Przewiduje się wykonanie orurowania technologicznego obiektów ze stali nierdzewnej EN 1.4301. łączonej przez spawanie i na kołnierze nierdzewne luźne. Rurociągi stalowe w miejscu prowadzenia powyżej poziomu terenu będą ocieplone wełną mineralną i zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi płaszczem ze stali nierdzewnej Rurociągi transportujące substancje chemiczne wykonane będą z PVC-U klejonego oraz rur i kształtek z PEHD. • Sieci międzyobiektowe W ramach inwestycji planuje się wykonanie nowych sieci technologicznych z maksymalnym wykorzystaniem istniejącej infrastruktury. Ponadto przewiduje się wykonanie w niezbędnym zakresie rozbudowę sieci sanitarnych i kanalizacji deszczowej. Wody opadowe i roztopowe będą kierowane tak jak obecnie do wylotu na rzece Sękowicy od strony zachodniej oczyszczalni. Sieci międzyobiektowe będą wykonane z rur PVC, PE i stali nierdzewnej izolowanej. Przewiduje się wymianę wszystkich kabli zasilających nN i sterowniczych na terenie oczyszczalni oraz budowę nowych linii kablowych zasilających i sterowniczych na terenie oczyszczalni do projektowanych obiektów. Zasilanie elektryczne Obiekt będzie zasilany niskim napięciem z istniejącej na terenie oczyszczalni słupowej stacji transformatorowej SN/nN – stanowiącej własność zakładu energetycznego. W związku z przebudową i rozbudową oczyszczalni moc przyłączeniowa wzrośnie ze 100kW do wartości 200kW. W przypadku braku napięcia w sieci energetycznej oczyszczalnia będzie zasilana ze źródła rezerwowego w postaci stacjonarnego agregatu prądotwórczego. Agregat prądotwórczy zapewni moc wystarczającą do normalnej pracy oczyszczalni przez 8h (bez uzupełniania paliwa) od zaniku napięcia w sieci energetycznej. Przebudowa obejmuje prace związane z:  sieciami międzyobiektowymi,  instalacjami elektrycznymi,  aparaturą kontrolno-pomiarową,  ogólnobudowlane. oraz:  wykonanie rozruchu oczyszczalni ścieków,  uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla obiektu,  opracowanie instrukcji obsługi oczyszczalni ścieków po przebudowie,  aktualizacja instrukcji ppoż. Oczyszczalni ścieków 3.2. Modernizacja nie może zakłócać pracy oczyszczalni ścieków. Ewentualne wyłączenia i zmiany cyklów pracy urządzeń należy konsultować z Zamawiającym. 3.3.Zamówienie należy wykonać na podstawie projektu budowlano – wykonawczego sporządzonego przez NBM Technologie Mroczka i Wspólnicy Spółka Jawna z siedzibą w Częstochowie, ul. Bór 143/157. 3.4.Całość zamówienia składa się z dwóch części , natomiast Wykonawcy składają oferty na całość zamówienia , bez możliwości podziału. 1) część pierwsza: obejmująca przebudowę oczyszczalni ścieków obejmująca przebudowę istniejących obiektów ; budynku socjalno-technologicznego, pompowni ścieków surowych , remont istniejących obiektów : budynku Superbos 500 nr I i budynku Superbos 500nr II. 2) część druga obejmuje rozbudowę oczyszczalni ścieków obejmującą budowę nowych obiektów: pompowni ścieków surowych I stopnia , budynku oczyszczania mechanicznego, pompowni ścieków surowych II stopnia , wielofunkcyjnego reaktora biologicznego, osadnika wtórnego, komory pomiarowej ścieków oczyszczonych, pompowni osadu recyrkulowanego i nadmiernego, zagęszczacza osadu, pompowni osadu zagęszczonego, pompowni wody technologicznej, stacji PIX, wiaty na osad , budynku dmuchaw. Zamówienie realizowane jest dla dwóch Zamawiających Gminy Mykanów i Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Okręgu Częstochowskiego SA w Częstochowie, w imieniu których zamówienie przeprowadza Gmina Mykanów. W wyniku przeprowadzonej procedury przetargowej podpisane zostaną dwie umowy , jedna z Gminą Mykanów - dotyczy rozbudowy oczyszczalni , a druga z PWiK OCz. S.A – dotyczy przebudowy istniejącej części oczyszczalni. Koszty związane z zagospodarowaniem terenu , sieciami międzyobiektowymi rozliczane będą na dwie części zgodnie z dokumentacją; koszty związane z oprogramowaniem sterowników i prace rozruchowe automatyki , prace kontrolno-pomiarowe oraz koszty związane z kosztami ogólnymi należy podzielić również na dwie części proporcjonalnie do zakresu ( tak należy przyjąć w przygotowaniu oferty). Prace muszą być prowadzone przy ciągłej pracy oczyszczalni , dlatego najpierw ,musi być wybudowany nowy blok ,uzyskane częściowe pozwolenie na użytkowanie . Nowy blok przejmie oczyszczanie ścieków i dopiero można przystąpić do przebudowy istniejącej części. 3.5.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja ,która jest załącznikiem do SIWZ i jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego. W przypadku, gdyby Wykonawca nie posiadał dostępu do internetu, musi to zgłosić Zamawiającemu. W takiej sytuacji dokumentacja projektowa będzie udostępniana (wypożyczana) Wykonawcom w celu sporządzenia oferty. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności. Do zadań Wykonawcy należeć będzie: urządzenie zaplecza placu budowy , przestrzegania przepisów Kodeksu Pracy, BHP, ochrony zdrowia i p.poż.; zabezpieczenie placu budowy przed dostępem osób trzecich, odpowiednie oznakowanie prowadzonych robót, wykonanie, zlecenia wykonania nadzorów branżowych wynikających z uzgodnień zawartych w dokumentacji projektowej, wykonanie prac geodezyjnych w tym inwentaryzacja powykonawcza, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie , przeprowadzenie rozruchów technologicznych , w okresie udzielonej gwarancji na Wykonawcy spoczywają koszty wszystkich przeglądów i serwisów zamontowanych urządzeń ,maszyn , wyposażenia , opracowanie instrukcji eksploatacji oczyszczalni . Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na cenę. 3.6.Planuje się dofinansowanie niniejszego zamówienia w ramach pozyskanych środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-20120 dla osi priorytetowej V. Ochrona środowiska i efektywne wykorzystanie zasobów dla działania 5.1.Gospodarka wodno-ściekowa 3.7.Na podstawie art.29 ust.3a „ Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę , Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw.koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót czyli tzw. pracowników fizycznych . Wymóg nie dotyczy między innymi osób : kierujących budową , kierowników robót . Przed rozpoczęciem robót Wykonawca dostarczy przedstawicielowi Zamawiającego oświadczenie, że przy realizacji robót będzie zatrudniał osoby, o których mowa w ust.1, na podstawie umowy o pracę (dotyczy również Podwykonawców i dalszych Podwykonawców) oraz listę tych osób (pracowników). Bez przedstawienia listy pracowników osoby, które muszą być zatrudnione na umowę o pracę, nie będą mogły wykonywać pracy z winy Wykonawcy. Po zakończeniu robót Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że podczas realizacji robót zatrudniał osoby, o których mowa w ust. 1, na podstawie umowy o pracę. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności . Oświadczenie winno zawierać w szczególności: dane podmiotu składającego oświadczenie , datę złożenia oświadczenia, wskazanie osób wykonujących te czynności z podaniem ich imion i nazwisk, rodzaju umowy o pracę , wymiar etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy, - poświadczona za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy /umów o prace osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności. Kopie umowy / umów powinna być zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników , zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych ( tj. w szczególności bez adresów , nr PESEL pracowników ). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcie umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; Jeżeli na budowie będzie przebywać osoba nie zatrudniona na umowę o pracę , co zostanie ustalone przez Zamawiającego lub jego przedstawicieli ( personel) taka będzie musiała opuścić plac budowy a Wykonawca zapłaci zamawiającemu tytułem kary umownej 1 000,00 za każdy taki przypadek. Fakt przebywania takiej osoby na budowie musi być potwierdzony pisemną notatką sporządzoną przez przedstawicieli ( personel ) Zamawiającego. Notatka nie musi być podpisana przez Wykonawcę lub jego przedstawicieli.

II.5) Główny kod CPV: 45252127-4
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45100000-8
45200000-9
45232321-9
45232423-3
45232422-6
45232440-8
45231110-9
45231300-8
45231510-3
45332000-3
45332200-5
45332300-6
45332400-7
45330000-9
45232400-6
45232100-3
45315300-1
45315600-4
45315100-9
45311000-0
45310000-3
45312311-0
48921000-0
51900000-1
72212960-6
38800000-3
31350000-4


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2021-06-30

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu .
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: a) Wykonawca musi wykazać, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową , w wysokości nie mniejszej niż 6 000 000zł b) Wykonawca musi wykazać, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 12 000 000zł
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże: a) wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie ,że zrealizował i prawidłowo ukończył co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie oczyszczalni ścieków o przepustowości minimum 750 m3/ dobę w technologii biologiczno-mechanicznej b) dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj.: - osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane ,które zostały wydane na podstawie obowiązujących przepisów oraz posiadającą co najmniej 3-letnim doświadczeniem zawodowym( licząc do dnia składania ofert) w kierowaniu budową, w tym co najmniej 1 robotą budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie oczyszczalni ścieków - osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót sanitarnych , posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych , - osobą , która będzie pełnić funkcję kierownika robót elektrycznych posiadającą uprawnienia do kierowania robotami robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych Kierownik budowy oraz kierownicy robót powinni posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 t.j.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j.Dz. U. z 2018 r. poz. 2272).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)



Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art.24 ust.1 ust.5 pkt 1-4 i 8 Prawa zamówień publicznych Wykonawca składa następujące dokumenty: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej , jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji , w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.1 pkt.2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 2) oświadczenie o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo- w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążacego porozumienia w sprawie spłat tych należności – załącznik nr 5 do siwz . Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 9.2.1.) , składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości- wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia , że Wykonawca posiada niezbędną do wykonania zamówienia wiedzę i doświadczenie wykonawca przedstawia następujące dokumenty: 1) wykaz robót budowlanych , zgodny ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 6 do SIWZ, spełniający wymagania określone w punkcie 8.2.2 SIWZ wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy- w tym okresie , wraz z podaniem ich rodzaju, wartości , daty miejsca wykonania i podmiotów , na rzecz których zostały wykonane. Należy również załączyć dowody określające ,czy robota ta została wykonana w sposób należyty , w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone tzn. referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty 2) wykaz osób, zgodny ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 7 do SIWZ, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, spełniających wymagania określone w punkcie 8.2.2.SIWZ wraz z informacjami na temat ich uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 9.2.4. W celu potwierdzenia , że Wykonawca jest w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej lub finansowej należy przedstawić : 1) dokumenty, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sume gwarancyjną nie mniejszą niż 12 000 000 ,00zł 2) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy , w wysokościach 6 000 000,00 wystawionej w okresie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
W celu potwierdzenia , że oferowane maszyny, materiały i wyposażenie odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego , Wykonawca przedstawia: 1) karty katalogowe wszystkich oferowanych maszyn, materiałów i wyposażenia wskazanych w załączniku nr 2 do oferty , poświadczone za zgodność przez Wykonawcę
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki : 1) Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 1 wraz z wypełnionym formularzem z wykazem oferowanych maszyn, materiałów i wyposażenia – załącznik nr 2 ( brak złożenia wypełnionego załącznika nr 2 skutkować będzie odrzuceniem oferty ). 2) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art.22 ust.1 z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 4 3) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art.24 ust.1 i 5 pkt. 1-4 i 8 Prawa zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 3 4) pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów załączonych do oferty ,( pełnomocnictwo musi być w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie) . 5) dowód wniesienia wadium, 6) zobowiązanie podmiotu trzeciego w oryginale ( jeżeli dotyczy) Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu , w stosownych może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów , niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych . Wykonawca ,który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów ,musi udowodnić zamawiającemu,że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, musi być podwykonawca w zakresie , których zdolności dotyczą. Zobowiązanie należy przedstawić w oryginale.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wysokość wadium 1) Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 250 000,00 zł ( słownie ; dwieście pięćdziesiąt tysięcy zł ) 2) Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium przez Wykonawcę tzn.: a) oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego (warunek konieczny, ale nie wystarczający do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium za pomocą przelewu bankowego); b) kserokopię dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. 3) Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona akceptowaną przez Zamawiającego formą wadium w wymaganej wysokości. 12.2 . Forma wadium Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym ze poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji ,,polisy , poręczenia lub innego dokumentu, winny one zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela 12.3. Miejsce i sposób wniesienia wadium 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: 56 8258 0005 2000 0017 69 65 0001 w BS Mykanów 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy w oryginale złożyć w kasie Urzędu Gminy a do oferty dołączona kserokopia potwierdzona za zgodność. 12.4. Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Osobą upełnomocnioną do udzielania informacji o potwierdzonych przez bank transakcjach na wymienionym rachunku jest Pani Joanna Mróz , nr telefonu (+48 034) 3288019 wew.24 , w godzinach 9.00 – 15.00. 12.5. Zwrot wadium 1). Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza , z zastrzeżeniem sytuacji art.46 ust. 4a ustawy prawo zamówień publicznych. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę ,któremu zwrócono wadium na podstawie niniejszego punktu, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza .Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 2) Wykonawcy , którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: Wykonawca wycofał swoją ofertę przed upływem terminu składania ofert, Wniosek o zwrot wadium musi być podpisany przez upełnomocnionych przedstawicieli Wykonawcy i złożony wraz z poświadczoną przez nich za zgodność z oryginałem kopią aktualnego dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopią stosownego pełnomocnictwa. 12.6 . Utrata wadium Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami , jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i 3 a z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył oświadczeń lub dokumentów , potwierdzających okoliczności o których mowa w art.25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1 , pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt.3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Te cztery przypadki utraty wadium winny być wskazane w dokumentach wadialnych w przypadku wadium składanego w formie innej niż pieniądz.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena ryczałtowa brutto 90,00
okres udzielonej rękojmi i gwarancji 10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy winny zostać dokonane w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności w przypadkach określonych w SIWZ. 2.Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonywania zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, gdy: a) dokonano istotnych zmian w projekcie budowlanym, b) Zamawiający ograniczy zakres zamówienia, wprowadzi zamienne rozwiązania lub materiały, roboty dodatkowe lub uzupełniające. Roboty nie występujące w dokumentacji projektowej , a niezbędne dla zakończenia całości robót, rozliczane będą w drodze negocjacji na podstawie rozbicia przez Wykonawcę ceny jednostkowej występującej w kosztorysie ofertowym dla robót najbardziej zbliżonych technologicznie lub konstrukcyjnie. Jeżeli roboty nie odpowiadają opisowi pozycji z kosztorysu ofertowego, to Wykonawca będzie miał obowiązek przedłożyć do akceptacji Zamawiającego kalkulację ceny jednostkowej dla tych robót. Podstawą ustalenia nowej ceny będą niezmienione stawki i narzuty z kosztorysu ofertowego. 3. Strony postanawiają ,iż dokonują w formie pisemnego aneksu zmiany wynagrodzenia w wypadku wystąpienia jednej ze zmian przepisów wskazanych w art.142 ust.5 P.z.p. tj.zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art.2 ust.3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lun ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych”. 4. Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian o których mowa w ust.2.pkt.3 5.W przypadku zmiany, o której mowa w ust.3 lit.a wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. 6.W przypadku zmiany, o której mowa w ust.3 lit.b wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy wynikającą ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienia do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. 7.W przypadku zmiany , o którym mowa w ust.3 lit.c i d wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy , jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego. 8. Za wyjątkiem sytuacji , o której mowa w ust.3 lit.a, wprowadzenie zmian wysokości wynagrodzenia wymaga negocjacji Wykonawcy z Zamawiającym po uprzednim złożeniu przez Wykonawcę oświadczenia o wysokości dodatkowych kosztów wynikających z wprowadzenia zmian , o których mowa w ust.3 lit. b , c , d . 9. Przedłużenia terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy: a)jeżeli w trakcie budowy zaszła konieczność wykonania nieprzewidzianych robót lub Zamawiający dokonał istotnej zmiany projektu, b)w razie zakłócenia toku robót budowlanych przez protesty społeczne i ingerencje osób trzecich oraz wstrzymanie budowy przez organ nadzoru budowlanego i inne ograny nadzoru, ale tylko po stwierdzeniu zaniedbań niezawinionych przez wykonawcę, c)przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego (np. opóźnienia w przekazaniu przez Zamawiającego placu budowy), d)działania siły wyższej (np. klęska żywiołowa), mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, e)wstrzymania robót przez Zamawiającego lub z przyczyn od niego zależnych, f) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót z zachowaniem względów technologicznych lub bhp (zgodnie z wymaganiami producentów materiałów), zaistnienie ww. warunków musi być każdorazowo udokumentowane protokołem konieczności i potwierdzone przez Inspektora Nadzoru. 10. Zmiany osobowe tj. zmiana osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo Budowlane lub innych ustaw, a także określonych w SIWZ jedynie za uprzednią zgodą Zamawiającego oraz wystąpienia konieczności zmiany osób, przy pomocy, których Zamawiający realizuje przedmiot umowy nie wymagają aneksu do umowy. 11.Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: a) zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie, za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności, b) strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia powyższych okoliczności, c) wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-07-19, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę adaptację ogrodu - Tychy
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę adaptację ogrodu - nasadzenia roślin wraz z przygotowaniem terenu, ławki ogrodowe, oświetlenie. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI