III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
a) osiągnął minimalny roczny obrót w ostatnich trzech latach obrotowych przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w wysokości co najmniej 20 000 000 PLN, b) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 3 000 000 PLN, c) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 20 000 000 PLN. Wskazane powyżej warunki muszą być spełnione łącznie. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej: jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu budowy, przebudowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności min 50 000 RLM oraz w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał i prawidłowo ukończył co najmniej: jedną usługę związaną z wykonaniem dokumentacji projektowej dla budowy, przebudowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności min 50 000 RLM lub b) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, co najmniej: jedną robotę budowlaną w formule „zaprojektuj i wybuduj” obejmującą wykonanie projektu i budowę, przebudowę lub rozbudowę oczyszczalni ścieków o wydajności min 50 000 RLM, 5) Wymagania dotyczące dysponowania osobami, które będą brały udział w postępowaniu: Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował, co najmniej następującymi osobami: a) Kierownik Zespołu Projektowego – (1 osoba) ma posiadać kwalifikacje: uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej; co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego, w tym wykonanie co najmniej jednego projektu budowlanego, dla zadania obejmującego budowę, przebudowę lub rozbudowę oczyszczalni ścieków o wydajności min 50 000 RLM, b) Projektant branży konstrukcyjno-budowlanej – (1 osoba) ma posiadać kwalifikacje: uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w tym wykonanie co najmniej jednego projektu budowlanego, dla zadania obejmującego budowę, przebudowę lub rozbudowę oczyszczalni ścieków o wydajności min 50 000 RLM, c) Projektant branży instalacyjnej – (1 osoba) ma posiadać kwalifikacje: uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w tym wykonanie co najmniej jednego projektu budowlanego, dla zadania obejmującego budowę, przebudowę lub rozbudowę oczyszczalni ścieków o wydajności min 50 000 RLM. d) Projektant branży elektrycznej i AKPiA – (1 osoba) ma posiadać kwalifikacje: uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w tym wykonanie co najmniej jednego projektu budowlanego, dla zadania obejmującego budowę, przebudowę lub rozbudowę oczyszczalni ścieków o wydajności min 50 000 RLM, e) Projektant Technolog – (1 osoba) ma posiadać kwalifikacje: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w tym wykonanie co najmniej jednego projektu procesowo-technologicznego oczyszczalni ścieków komunalnych o wydajności min 50 000 RLM f) Przedstawiciel Wykonawcy – (1 osoba) ma posiadać kwalifikacje: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w zarządzaniu kontraktami/umowami jako przedstawiciel Wykonawcy / Dyrektor Kontraktu, w tym: zarządzanie kontraktem/umową obejmującym co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu budowy, przebudowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności min 50 000 RLM oraz zarządzanie kontraktem/umową obejmującym co najmniej jedną usługę związaną z wykonaniem dokumentacji projektowej dla budowy, przebudowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o wydajności min 50 000 RLM lub zarządzanie kontraktem/umową obejmującym co najmniej jedną robotę budowlaną w formule „zaprojektuj i wybuduj” obejmującą wykonanie projektu i budowę, przebudowę lub rozbudowę oczyszczalni ścieków o wydajności min 50 000 RLM g) Kierownik Budowy – (1 osoba) ma posiadać kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy w tym: co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu (budowie, przebudowie, rozbudowie) oczyszczalni ścieków, o wydajności min 50 000 RLM h) Kierownik robót konstrukcyjno-budowlanych – (1 osoba) ma posiadać kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót, w tym: co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu (budowie, przebudowie, rozbudowie) oczyszczalni ścieków wydajności min 50 000 RLM, i) Kierownik robót sanitarnych – (1 osoba) ma posiadać kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych , co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót, w tym: co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu (budowie, przebudowie, rozbudowie) oczyszczalni ścieków o wydajności min 50 000 RLM, j) Kierownik robót elektrycznych i AKPiA – (1 osoba) ma posiadać kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót, w tym: co najmniej jedna robotę budowlaną polegającą na wykonaniu (budowie, przebudowie, rozbudowie) oczyszczalni ścieków o wydajności min 50 000 RLM, 6) Certyfikaty zarządzania jakością, zarządzania środowiskiem, oraz bezpieczeństwem i higieną pracy Wykonawca zobowiązany jest wykazać aktualne zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z europejskimi normami zarządzania jakością, zarządzania środowiskiem, oraz bezpieczeństwem i higieną pracy. Wykonawca będzie stosował podczas wykonywania zamówienia system zarządzania jakością, zarządzania środowiskiem, oraz bezpieczeństwem i higieną pracy odwołując się do norm zarządzania opartych na europejskich lub międzynarodowych normach poświadczonych przez podmioty działające zgodnie z prawem Unii Europejskiej, europejskimi lub międzynarodowymi normami dotyczącymi certyfikacji (np.: certyfikat ISO 9001, ISO14001 oraz OHSAS 18001).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp oraz, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, b) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, c) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności, d) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne, Jednocześnie Zamawiający wskazuje, iż na podstawie §9 ust 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) odstępuje od żądania przedstawienia dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia w stosunku do podwykonawcy, któremu Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy.) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej składa: e) informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 f) dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – załącznik nr 4 do IDW.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) oświadczenia wykonawcy o rocznym obrocie wykonawcy lub o obrocie wykonawcy w obszarze objętym zamówieniem, za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres; b) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; c) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego. d) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których te roboty zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnych charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty - potwierdzające spełnienie warunku opisanego w rozdziale 9 pkt 5) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 27.07.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia-(wzór wykazu załącznik nr 5 do IDW) i wykaz zadań projektowych (usług) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których te prace zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te prace projektowe zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy zostały one wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego prace projektowe były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnych charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty - potwierdzające spełnienie warunku opisanego w rozdziale 9 pkt 5) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 27.07.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia-(wzór wykazu załącznik nr 5 do IDW). Uwaga: W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, o których mowa powyżej, budzą wątpliwości zamawiającego, lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, były lub miały zostać wykonane o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. e) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - potwierdzające spełnienie warunku opisanego w IDW (wzór wykazu załącznik nr 6 do IDW), f) Aktualne Certyfikaty zarządzania jakością, zarządzania środowiskiem, oraz bezpieczeństwem i higieną pracy (np.: certyfikat ISO 9001, ISO14001 oraz OHSAS 18001)
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
a) Wypełniony i podpisany formularz ofertowy (załącznik nr 1) wraz załącznikiem do oferty (załącznik nr 2) b) Wypełniona i podpisana Tabela Cen - wg wzoru zawartego w części IV SIWZ, c) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; - załączniki nr 3.1 i 3.2. wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu: składa także odrębne oświadczenie każdego z tych podmiotów; w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, jeżeli wykonawca zamierza część zamówienia zlecić podwykonawcom na zdolnościach, których polega, na potrzeby realizacji tej części, to należy złożyć oświadczenie potwierdzające spełnienie warunków udziału oraz braku podstaw do wykluczenia tych podwykonawców jeżeli wykonawca zamierza część zamówienia zlecić podwykonawcom na zdolnościach, których nie polega to na podstawie art. 25a ust 5 ustawy Pzp Zmawiający odstępuje od żądania oświadczeń dotyczących tych podwykonawców; dokumenty wyżej wymienione muszą potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia lub kryteria selekcji w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu, d) Pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy składającego ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów do niej załączonych (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza). e) Pełnomocnictwo ustanawiającego Pełnomocnika – gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielnie zamówienia publicznego – w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielnie niniejszego zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wymóg powyższy nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki, bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę f) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 22a ust. 2 ustawy Pzp) – jeżeli wykonawca dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów (Załącznik nr 7 –Wzór zobowiązania) g) Wadium lub potwierdzenie wniesienia wadium.