Przebudowa i rozbudowa budynku Filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przebudowa i rozbudowa budynku Filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim wraz z zagospodarowaniem terenu
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoGrodzisk Mazowiecki
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2024-08-01
  • ZamawiającyBIBLIOTEKA PUBLICZNA GMINY GRODZISK MAZOWIECKI
  • Data publikacji ogłoszenia2024-07-15
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00413627
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i rozbudowa budynku Filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim wraz z zagospodarowaniem terenu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: BIBLIOTEKA PUBLICZNA GMINY GRODZISK MAZOWIECKI

1.3.) Oddział zamawiającego: BIBLIOTEKA PUBLICZNA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 140170179

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. 3 Maja 57

1.5.2.) Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-825

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.5.7.) Numer telefonu: 48 22 120 29 00

1.5.8.) Numer faksu: 48 22 120 29 00

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: d.olejnik@biblioteka.grodzisk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.biblioteka.grodzisk.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa i rozbudowa budynku Filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim wraz z zagospodarowaniem terenu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-49c0bbbe-1bc0-4000-a0a3-2a875f4c4809

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00413627

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00411902/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Przebudowa i rozbudowa budynku Filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim wraz z zagospodarowaniem terenu.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/954937

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/954937

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
dot. korespondencji elektronicznej zawiera rozdział XIII i XIV SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
 administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Biblioteki;
 inspektor ochrony danych osobowych : email: jrkdoradztwo@gmail.com; tel: 22 120 29 00;
 Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr 1/ZP/2024 pn: „Przebudowa i rozbudowa budynku Filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim wraz z zagospodarowaniem terenu” realizowanego w ramach umowy nr 8/3/2024/NPRCz/IB/IK z dnia 12.02.2024 r. realizowanego w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa Priorytet 2 Kierunek Interwencji 2.1 Infrastruktura Bibliotek 2021-2025” ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego prowadzonym w trybie podstawowym;
 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu ustawę z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm) dalej „ustawa Pzp”;
 Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
 obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
 w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
 posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
 nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
− * Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowaniao udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
− ** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 1/ZP/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Przebudowa i rozbudowa budynku Filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim wraz z zagospodarowaniem terenu” realizowanego w ramach umowy nr 8/3/2024/NPRCz/IB/IK z dnia 12.02.2024 r. realizowanego w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa Priorytet 2 Kierunek Interwencji 2.1 Infrastruktura Bibliotek 2021-2025” ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Rodzaj i kategoria obiektu budowlanego

Przedmiotem opracowania jest przebudowa i rozbudowa budynku filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim " Pawilonu Kultury", wraz z najbliższym otoczeniem, na działce w Gminie Grodzisk Mazowiecki, dz. Nr 24/34 obręb 0033 przy ul. Westfala 3.
Budynek zaliczany do kategorii IX obiektu budowlanego.

Zamierzony sposób użytkowania - układ funkcjonalny

Budynek użytkowany będzie jako filia miejskiej biblioteki (zachowanie obecnej funkcji obiektu).
Po rozbudowie obiekt zapewni przestrzeń dla dorosłych i dzieci oraz młodzieży. Obiekt będzie w pełni dostępny dla osób z niepełnosprawnościami. Zgodnie z tym budynek wyposażony został w szereg udogodnień dla osób - dzieci z różnymi niepełnosprawnościami.
Główne wejście do budynku pozostaje od strony południowej (poprzez nową przestrzeń holu). Budynek będzie parterowy, tak jak jest to obecnie. Obecnie w jednej z sal znajduje się antresola (to rozwiązanie pozostaje), w rozbudowanej części budynku także w jednej z sal znajdzie się antresola. Obecnie budynek jest niepodpiwniczony. Fragment rozbudowywany nie będzie także podpiwniczony.
Na parterze znajdują się wejścia/wyjścia:
- wejście główne prowadzące w strefę holu (od strony południowej),
- wyjście ewakuacyjne z sali bibliotecznej dla osób dorosłych ( od strony zachodniej ),
- wyjściem ewakuacyjnym z sali wielofunkcyjnej (od strony wschodniej ),
- wejściem do pomieszczenia technicznego istniejącego węzła centralnego ogrzewania (od strony północnej ).
Na parterze znajdzie się po rozbudowie 5 dużych sal:
- sala biblioteki młodzieży (0.02) - z antresolą,
- sala telewizyjna (0.03),
- sala wielofunkcyjna (0.04),
- sala biblioteki dorosłych (0.06) - z antresolą,
- box dziecięcy (0.07).
Sale telewizyjna i wielofunkcyjna mogą być łączone ze sobą w jedną dużą salę audytoryjną.
W ramach rozbudowy powstaną: box dziecięcy, sala biblioteki dla młodzieży, powiększona zostanie sala wielofunkcyjna i telewizyjna. Pozostała część budynku nie ulegnie zmianie poza korektą układu funkcjonalnego.
Po korekcie układu funkcjonalnego na zapleczu sal powstaną:
- dwie nowe toalety męska i damska (0.17, 0.18),
- toaleta dla niepełnosprawnych (0.19),
- toaleta personelu (0.14),
- toaleta dla dzieci (0.09) i magazyn boksu dziecięcego (0.08) - jako uzupełnienie programu boxu dziecięcego
- magazyn sali wielofunkcyjnej (0.05) - dostępny z tej sali
- biuro (0.15) - uległo powiększeniu
- zaplecze (0.13) - pełni funkcje strefy socjalnej z aneksem kuchennym dla pracowników
- węzeł cieplny (0.16), rozdzielnia elektryczna (0.19) - pozostają bez zmian zachowując swoją funkcję
- serwerownia (0.10), pomieszczenie gospodarcze (0.11) i pomieszczenie techniczne (0.20) - stanowią uzupełnienie zaplecza technicznego budynku.
Na antresole prowadzić będą proste biegi schodowe o szerokości min 120cm.
W budynku na stałe pracować będzie do 3 osób.
Szacuje się, że maksymalnie w budynku może przebywać 60 osób, przy organizacji dużych spotkań w połączonej sali audytoryjnej maksymalnie 100 osób (sytuacja sporadyczna).
Codziennie liczba osób w budynku nie będzie przekraczała 60 osób.

Układ przestrzenny oraz forma architektoniczna budynku

Budynek filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim " Pawilonu Kultury" jest obiektem wybudowanym po 2000 roku, jako parterowy pawilon z przewyższeniem nad jedną z sal. Budynek wybudowany w konstrukcji tradycyjnej murowanej ze stropami żelbetowymi monolitycznymi z dachem płaskim. Elewacja budynku pokryta panelami aluminiowymi w kolorze szarym i akcentami żółtymi. Od strony południowej szerokie przeszklenie elewacji. Budynek zasilany w ciepło z węzła cieplnego zlokalizowanego w budynku z dostępem zewnętrznym od strony północnej. Budynek przyłączony do instalacji elektrycznej od stacji transformatorowej na działce sąsiedniej od strony południowej budynku. Woda deszczowa i ścieki odprowadzane odpowiednio do kanalizacji deszczowej i sanitarnej miejskiej. Pobór wody z sieci miejskiej.
Ze względów funkcjonalnych i gabarytowych, budynek nie spełnia w chwili obecnej założeń inwestora. Rozwijająca się infrastruktura biblioteczna w mieście i inwestycje w nią pociąga konieczność przebudowy obiektu.
W ramach rozbudowy budynek zostanie:
- powiększony w kierunku południowym i wschodnim,
- zmianie ulegnie strefa wejścia do budynku,
- zmieni się układ okien - przestrzeni szklanych elewacji,
- wymieniona zostanie izolacja na ścianach, dachu i w posadzce, na materiał o lepszym parametrze technicznym,
- zmienione zostaną elewacje budynku,
- przebudowie ulegnie układ funkcjonalny wewnątrz.
W ramach rozbudowy nie ulegnie zmianie:
- przyłącza do budynku
- struktura placu przed budynkiem
- lokalizacja miejsc parkingowych dla budynku i lokalizacja altany śmietnikowej
Ponadto rozbudowa obejmie tylko przestrzeń w poziomie parteru.
Po rozbudowie obiekt całkowicie zmieni swój wizualny charakter. Obecne przewyższenie nad salą biblioteki, zostanie skontrowane podobnym przewyższeniem nad salą dla młodzieży. Elewacja pokryta zostanie stalowym panelem układanym w pionowe pasy z łączeniem na rąbek stojący. Wystające ponad dach bryły od strony połaci dachowych obłożone zostaną panelem imitującym drewno, podobnie obudowane zostaną podcienia od południa i ramy wokół okien. Na dachu staną panele fotowoltaiczne, a nad holem powstanie wysunięty ponad dach szklany świetlik.
Po rozbudowie obiekt uzyska wymiary: 21,51 x 28,41m i wysokość 7,5m.
Pomieszczenia zostaną mocno doświetlone poprzez panoramiczne okna. Teren zielony przed budynkiem wzbogaci się o nowe nasadzenia w szczególności zieleni wysokiej.

Charakterystyczne parametry obiektu budowlanego
Kubatura - 3157,45 m3
Powierzchnia zabudowy istniejącej - 373,71 m²
Powierzchnia zabudowy projektowanej - 185,39m²
Łącznie powierzchnia zabudowy - 559,10m²
Powierzchnia użytkowa - 528,11 m²
Wymiary budynku - 21,51 x 28,41m
Wysokość maksymalna budynku - 7,50 m
Liczba kondygnacji podziemnych - 0
Liczba kondygnacji nadziemnych - 1 + antresola


Szczegółowy zakres robót objętych umową określony jest w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowi załącznik nr 9 do SWZ

Roboty będą realizowane na podstawie dokumentacji projektowej wykonanej przez biuro projektowe: ENONE Architektura Rafał Sokołowski, ul. Mokra 20/22 m. 59, 95-200 Pabianice.

Poniżej zestawiono wykaz elementów dokumentacji projektowej z podziałem na poszczególne tomy oraz branże. Wersja papierowa dokumentacji zostanie przekazana Wykonawcy robót za protokołem wraz z umową:
 Projekt budowlany (Projekt zagospodarowania terenu; Projekt architektoniczno-budowlany; Załączniki)
 Projekt wykonawczy (Architektura)
 Projekt wykonawczy (Drogi)
 Projekt wykonawczy (Konstrukcja)
 Projekt wykonawczy (Instalacje elektryczne)
 Projekt wykonawczy (Instalacje sanitarne)
 Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (Roboty Ogólnobudowlane)
 Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (Zagospodarowanie terenu)
 Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (Instalacje elektryczne)
 Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (Instalacje sanitarne)
 Przedmiar inwestorski (Roboty Ogólnobudowlane)
 Przedmiar inwestorski (Instalacje elektryczne)
 Przedmiar inwestorski (Instalacje sanitarne)
 Decyzja nr 838/24 z dnia 17.06.2024 r. zatwierdzająca projekt zagospodarowania działki i projekt architektoniczno-budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę


UWAGA 1:. Uznaje się, iż pojęcia, którymi posłużono się w dokumentacji projektowej i specyfikacjach i opisie przedmiotu zamówienia, takie jak „należy” lub „powinny” lub „winny” lub „wymaga się”, „będą” lub „zaleca się”, są tożsame i mogą być używane zamiennie, a zwroty, w których zostały użyte, uznaje się za stanowiące zobowiązanie Wykonawcy. Uznaje się iż pojęcia którymi posłużono się w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych: „Inwestor” i „Zamawiający” są tożsame.
Wszystkie strony procesu inwestycyjnego zobowiązują się do działania w dobrej wierze, w związku z powyższym Wykonawca nie może wykorzystywać rozbieżności i/lub opuszczeń w Dokumentacji Projektowej, specyfikacji technicznej, czy innych Dokumentach Kontraktowych, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Nadzór Inwestorski, który wyda Wykonawcy stosowne instrukcje do dalszego postępowania. W Dokumentacji Projektowej, rozwiązano wszystkie podstawowe problemy. Jeżeli jednak w trakcie wykonywania Robót okaże się koniecznym uzupełnienie Dokumentacji Projektowej przekazanej przez Zamawiającego, Wykonawca sporządzi brakujące rysunki i specyfikacje techniczne na własny koszt i przedłoży je Inspektorowi Nadzoru do zatwierdzenia. Jeżeli w trakcie wykonywania robót stwierdzona zostanie potrzeba uzyskania bądź aktualizacji decyzji / pozwoleń /uzgodnień Wykonawca dokona ich we własnym zakresie po otrzymaniu od Zamawiającego upoważnienia do występowania w sprawie. Wszelkie koszty z tym związane ponosi Wykonawca w ramach ceny ofertowej.

UWAGA 2: Jeżeli zostaną znalezione dwuznaczności lub rozbieżności w dokumentacji projektowej to Zamawiający po uzyskaniu opinii Inspektora Nadzoru inwestorskiego oraz Projektanta udzieli w tym zakresie niezbędnych wyjaśnień i wyda Wykonawcy stosowne wiążące polecenia. Wykonawca nie jest uprawniony do rozstrzygania tych dwuznaczności i rozbieżności przeciwko Zamawiającemu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Rozdział IV w SWZ , załącznik nr 5 do SWZ i załącznik nr 9 do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112200-7 - Usuwanie powłoki gleby

45233140-2 - Roboty drogowe

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45223200-8 - Roboty konstrukcyjne

45262310-7 - Zbrojenie

45262300-4 - Betonowanie

45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych

45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

45421130-4 - Instalowanie drzwi i okien

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45410000-4 - Tynkowanie

45321000-3 - Izolacja cieplna

45442100-8 - Roboty malarskie

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-19

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 305 pkt 1 Pzp polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych jakie występują w zamówieniu podstawowym, tj. robót konstrukcyjno-budowlanych, elektrycznych, sanitarnych (wodno-kanalizacyjnych, deszczowych, gazowych) teletechnicznych i zagospodarowania terenu w wysokości do 30% pierwotnej wartości zamówienia. Zamawiający zgodnie z art. 441 Pzp nie przewiduje możliwość skorzystania w ramach prawa opcji z dodatkowych dostaw.

Warunki udzielenia zamówienia:
1) Zamówienie zostanie udzielone w jednym zamówieniu w przypadku gdy Zamawiający będzie posiadał środki finansowe na jego realizację.
2) Wycena robót objętych zamówieniami zostanie dokonana na podstawie cen nie wyższych niż podane w ofercie dla takich lub podobnych robót, a w przypadku braku takiej możliwości na podstawie kosztorysów opracowanych na bazie aktualnych KNR przy zastosowaniu średnich cen i składników cenotwórczych dla województwa mazowieckiego, publikowanych w aktualnym na czas wyceny, wydawnictwie Sekocenbud lub Bistyp. Ceny materiałów „M” i pracy sprzętu „S” przyjmowane będą jako ceny średnie podawane przez te wydawnictwa, a w przypadku ich braku w tych wydawnictwach, wg hurtowych cen zakupu. W/w wycena zostanie wykonana każdorazowo przez Wykonawcę i przedłożona Zamawiającemu do akceptacji i ewentualnej korekty. Strony umowy mogą również określić inny sposób dokonania wyceny w/w robót.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert Zamawiający kierował się będzie kryteriami wskazanymi
w SWZ oraz sposobem oceny ofert w ramach tych kryteriów opisanym w SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy” (D)

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawi warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.

4) zdolności technicznej lub zawodowej:

a) Zdolność techniczna:

Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, co najmniej:

- jedną robotę budowlaną polegającą na budowie minimum jednego budynku wraz z wewnętrznymi instalacjami sanitarnymi i elektrycznymi, o powierzchni użytkowej co najmniej 500 m2 i wartości robót minimum 4 000 000,00 zł brutto (słownie: cztery miliony złotych) w ramach jednej umowy.

b) Zdolność zawodowa:

Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia t.j.:

Kierownik Budowy (Przedstawiciel Wykonawcy) posiadający:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
• co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe, w tym co najmniej
2-letnie doświadczenie zawodowe jako Kierownik Budowy,

Kierownik robót sanitarnych posiadający:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
• co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku Kierownika robót sanitarnych.

Kierownik robót drogowych posiadający:
• Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
• co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe jako Kierownik robót drogowych.

Kierownik robót elektrycznych i elektroenergetycznych posiadający:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
• co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku Kierownika robót elektrycznych i elektroenergetycznych.

Kierownik robót telekomunikacyjnych posiadający:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności telekomunikacyjnej lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
• co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku Kierownika robót telekomunikacyjnych.

Uprawnienia posiadane przez osoby wskazane powyżej, w wymaganym zakresie, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 88 ze zm.) oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. poz. 1278) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych, przez osobę wskazaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez wskazane osoby:
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub:
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 220 ze zm.) lub:
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, nabytych w innym niż Rzeczypospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA),
- stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i której na mocy odrębnych przepisów przysługuje prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
 warunek określony w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) lit. a) musi być spełniony w całości min. przez jednego z Wykonawców,
 warunek określony w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) lit. b) może być spełniony łącznie przez Wykonawców.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Oświadczenie, z którego wynikać będzie, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy składane wg załącznika nr 8 do SWZ.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie wykonawcy,
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007
r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę
częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy
kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik
nr 6 do SWZ;
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i
opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 p.z.p., wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku
zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że
odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminuskładania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące
porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub
właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust.
1 pkt 1 p.z.p., wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów
potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo
przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty określone w
rozdziale X ust. 8-10 SWZ. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby
przedkłada także podmiotowe środki dowodowe, które służą potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia podmiotów
udostępniających zasoby o których mowa w Rozdziale X ust. 6 pkt 2, 3, 4.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – (załącznik nr 3 do SWZ);
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 4 do SWZ);

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

3. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) Załącznik nr 1A– Wykaz elementów rozliczeniowych,
3) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy wg załącznika nr 7 do SWZ);
4) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (jeśli dotyczy).
5) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy chyba, że umocowanie do reprezentacji wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 4 poniżej.
6) Dowód wniesienia wadium.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
5. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy w Banku PEKAO S.A. nr 09 1240 6348 1111 0010 8361 5684 z dopiskiem „Wadium – nr postępowania”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.;
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Biblioteka Publiczna Gminy Grodzisk Mazowiecki
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w treści załącznika nr 8 do SWZ składają oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Szczegółowy zakres zmian zawiera załącznik nr 5 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-30 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć poprzez Platformę: https://platformazakupowa.pl/transakcja/954937

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-30 12:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-28

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

„Przebudowa i rozbudowa budynku Filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim wraz z zagospodarowaniem terenu” realizowanego w ramach umowy nr 8/3/2024/NPRCz/IB/IK z dnia 12.02.2024 r. realizowanego w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa Priorytet 2 Kierunek Interwencji 2.1 Infrastruktura Bibliotek 2021-2025” ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej
w ofercieTermin zakończenia realizacji zamówienia ustala się do dnia 19.12.2025 r. Termin zakończenia realizacji zamówienia rozumiany jest jako data podpisania protokołu odbioru końcowego.
Termin zakończenia robót budowlanych ustala się do dnia 05.12.2025 r. Termin zakończenia robót budowlanych rozumiany jest jako data zgłoszenia Zamawiającemu gotowości do odbioru końcowego wraz z kompletną dokumentacją odbiorową potwierdzoną przez inspektora nadzoru wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający dodatkowo wykluczy Wykonawcę, w stosunku do
którego
zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Wykluczenie
następuje na okres trwania okoliczności określonych w art. 7 ust. 1 tejże ustawy.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuje ekip do prac glazurniczych - Warszawa
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania20-09-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Poszukuje ekip do prac glazurniczych Inwestycje to budynki przemysłowe. Możliwość podjęcia prac od zaraz. Lokalizacja: Warszawa.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI