Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa i rozbudowa boiska piłkarskiego Zapora w Bielsku-Białej w ramach zadania inwestycyjnego: Modernizacja boiska piłkarskiego Zapora ul. Jaworzańska”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: BIELSKO-BIALSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002402151
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marii Konopnickiej 5
1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: 33 822 18 75
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@bbosir.bielsko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bbosir.bielsko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa i rozbudowa boiska piłkarskiego Zapora w Bielsku-Białej w ramach zadania inwestycyjnego: Modernizacja boiska piłkarskiego Zapora ul. Jaworzańska”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7ee04878-13f0-11ed-acbd-46d0480cd9c4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00320246
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00003338/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 "Modernizacja boiska piłkarskiego "Zapora"ul. Jaworzańska"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/fa4460b8-bd12-431a-9eae-57c2d3fcb742
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/fa4460b8-bd12-431a-9eae-57c2d3fcb742
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany i wycofania oferty oraz do formularza do komunikacji.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu zostały opisane w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP.
4. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 145 MB.
6.Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
7. Za datę przekazania dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP, a w przypadku przekazywania tych dokumentów oraz informacji za pomocą poczty elektronicznej - datą ich przesłania będzie potwierdzenie dostarczenia wiadomości zawierającej dokument/informację z serwera pocztowego Zamawiającego.
8. Zamawiający przekazuje link do postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/ fa4460b8-bd12-431a-9eae-57c2d3fcb742
oraz ID postępowania fa4460b8-bd12-431a-9eae-57c2d3fcb742. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania na miniPortalu.
9. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie dokumentów elektronicznych (innych niż oferta oraz załączniki do oferty), cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji). We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP). Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: zamówienia.publiczne@bbosir.bielsko.pl
10. Dokumenty elektroniczne (inne niż oferta oraz załączniki do oferty) oraz cyfrowe odwzorowania dokumentów składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania ww. dokumentów elektronicznych oraz cyfrowych odwzorowań dokumentów za pomocą poczty elektronicznej, na adres email zamówienia.publiczne@bbosir.bielsko.pl
11. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz informacji musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452).
12. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Bielsko - Bialski Ośrodek Sportu
i Rekreacji zlokalizowany przy ul. Marii Konopnickiej 5,43-300 Bielsko – Biała , reprezentowanym przez Dyrektora;
• w sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, kontakt pisemny za pomocą poczty tradycyjnej na adres Bielsko - Bialski Ośrodek Sportu i Rekreacji ul. Marii Konopnickiej 5,43-300 Bielsko – Biała ,pocztą elektroniczną na adres e-mail: ido@bbosir.bielsko.pl;
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy,
a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na Zamawiającym;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• Posiada Pan/Pani:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): • nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP 340 -9/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa boiska piłkarskiego „Zapora” w Bielsku-Białej w ramach zadania inwestycyjnego: „Modernizacja boiska piłkarskiego Zapora ul. Jaworzańska polegająca na przebudowie nawierzchni z trawy naturalnej na nawierzchnię z trawy syntetycznej i zagospodarowaniem terenu infrastrukturą dopuszczającą obiekt do rozgrywania meczów piłkarskich o mistrzostwo IV ligi.
2. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, które obejmują swoim zakresem:
1) korytowanie, usunięcie podbudowy,
2) przebudowa wodociągu biegnącego pod płytą boiska,
3) budowę przyłącza kanalizacji sanitarnej,
4) ułożenie przepustów kablowych teletechnicznych,
5) trasy kablowe zasilania energetycznego oświetlenia boiska i parkowego,
6) przebudowa drenażu i włączenie do istniejącego odpływu,
7) nowa, przepuszczalna podbudowa,
8) nawierzchnia z trawy syntetycznej,
9) ogrodzenie oddzielające obszar pola gry od widowni,
10) piłkochwyty za bramkami o wysokości 6.0m, od strony południowej, hybrydowe piłkochwyty stanowiące część ogrodzenia - do wysokości 2,0m ogrodzenie panelowe, powyżej 4.0m siatka - piłkochwyty,
11) trybuny częściowo zadaszone/odkryte dla kibiców ok. 432 miejsc siedzących,
12) energooszczędne oświetlenie LED płyty boiska, oświetlenie zewnętrzne parkowe,
13) system nagłośnienia,
14) system monitoringu wizualnego,
15) system oznakowania obiektu zgodnie z wymogami PZPM,
16) wjazd na płytę boiska - istniejący od ul. Telimeny - południowo-wschodni narożnik boiska,
17) zagospodarowanie terenu za bramką po stronie północnej boiska na pole dla treningów
i rozgrzewek piłkarzy o nawierzchni z trawy syntetycznej,
18) dostawa boksów/ławek dla piłkarzy rezerwowych, bramek stacjonarnych, przenośnych bramek treningowych.
3. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w SWZ oraz załącznikach do niniejszej SWZ tj. dokumentacji projektowej obejmującej:
3.1. Projekty - załącznik nr 2 do SWZ
1) Projekt budowlany w zakresie stanowiącym załącznik do wniosku o pozwolenie na budowę obejmujący:
a) Projekt Zagospodarowania Terenu,
b) Projekt Architektoniczno-Budowlany (część rysunkowa i opis techniczny w zakresie architektury i zagospodarowania terenu),
c) Teczkę opinii, uzgodnień i inne dokumenty (np. uzgodnienia branżowe do mapy do celów projektowych).
2) Projekt Wykonawczy obejmujący:
a) Projekty Architektoniczno-Budowlane i Wykonawcze branży architektonicznej,
b) Projekty Techniczno-Wykonawcze instalacji sanitarnych,
c) Projekty Techniczno-Wykonawcze instalacji elektrycznych,
d) Projekty Techniczno-Wykonawcze instalacji teletechnicznych,
3) Projekt ochrony drzew,
4) Mapa do celów projektowych.
3.2. Przedmiary robót ww. branż (architektura, sanitarna, elektryka, teletechnika) –
załącznik nr 3 do SWZ;
3.3. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych STWiORB,
ww. branż (architektura, sanitarna, elektryka, teletechnika) – załącznik nr 4 do SWZ;
3.4 Wzór umowy – załącznik nr 5 do SWZ;
4. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót w zakresie opisanym w niniejszej SWZ, dokumentacji projektowej, STWiORB oraz przedmiarach robót.
1) Zamawiający wprowadza zmiany do treści dokumentacji projektowej dotyczące parametrów trawy syntetycznej polegające na ujednoliceniu w obu wariantach następujących parametrów:
a) Wytrzymałość włókna na wyrywanie po starzeniu wodą – ujednolicenie dla obu wariantów trawy na wartość min.65N.
b) Przepuszczalność wody przez cały system – ujednolicenie dla obu wariantów trawy na wartość min. 900mm/h.
c) Grubość włókna – ujednolicenie dla obu wariantów trawy na wartość min. 420 mikronów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45212140-9 - Obiekty rekreacyjne
45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg
45120000-4 - Próbne wiercenia i wykopy
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych
45236100-1 - Wyrównywanie terenu obiektów sportowych
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45314000-1 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45231600-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Przy wyborze ofert Zamawiający kierował się będzie następującymi kryteriami i ich współczynnikami wag (znaczeniem):
1) Cena wykonania zamówienia – 60 %
2) Okres rękojmi i gwarancji – 40 %
3. Ocena ofert będzie dokonywana wg poniższej zasady:
1) Oferta Wykonawcy, który zaoferuje wykonanie zamówienia za najniższą cenę ze wszystkich ofert nie odrzuconych otrzyma 60 punktów procentowych.
Oferty proponujące ceny wyższe otrzymają proporcjonalnie mniej punktów, wyliczonych wg wzoru:
oferta z ceną najniższą
Cena = -------------------------------------- x 100 x znaczenie (60%)
oferta badana
2) Oferta Wykonawcy, który zaoferuje najdłuższy (tj. 60 miesięcy i więcej) okres rękojmi i gwarancji jakości ze wszystkich ofert nie odrzuconych otrzyma 40 punktów procentowych.
Oferty proponujące okres krótszy (ale nie krótszy niż 36 miesięcy) otrzymują proporcjonalnie mniej punktów, wyliczonych wg wzoru:
oferta badana (min. 36 miesięcy)
Gwarancja = --------------------------------------------------- x 100 x znaczenie (40%)
60 miesięcy
UWAGA!!!
- Zamawiający wymaga udzielenia rękojmi i gwarancji jakości na wykonane roboty (materiały, urządzenia i robocizna) na okres nie krótszy niż 36 miesięcy.
- Oferta Wykonawcy, który zaoferuje okres rękojmi i gwarancji jakości krótszy niż wskazany
w zdaniu poprzednim bądź jeśli Wykonawca nie wskaże w Formularzu oferty okresu rękojmi
i gwarancji zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, jako oferta, której treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.
- Wydłużenie okresu rękojmi i gwarancji jakości (na okres dłuższy niż 60 miesięcy) nie będzie dodatkowo punktowane, a oferta otrzyma maksymalną ilość punktów w tym kryterium.
- Długość „okresu rękojmi i gwarancji” musi być podana w miesiącach.
4. Końcowa ocena ofert będzie sumą punktów uzyskanych w ocenianych kryteriach, wg wzoru:
Ocena końcowa = Ilość punktów w kryterium + Ilość punktów w kryterium
oferty (punkty) Cena Okres rękojmi i gwarancji jakości
5. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania. Najwyższa liczba punktów z oceny końcowej wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
6. Zamawiający ze wszystkich ofert nieodrzuconych wybierze ofertę najkorzystniejszą, to jest taką, która uzyska łącznie ze wszystkich ww. kryteriów najwyższą Ocenę końcową.
7. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Pzp, oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi i gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ oraz potwierdzają spełnienie następujących warunków dotyczących:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
3) Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Zamawiający określa szczegółowe warunku w tym zakresie:
a) Zamawiający wymaga aby Wykonawcy posiadali zdolność kredytową na kwotę 6 mln zł,
w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
b) Zamawiający wymaga aby Wykonawcy posiadali ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę gwarancyjną 5 mln złotych,
4) Zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
a) w zakresie zdolności technicznej – dysponuje, lub będzie dysponował osobami zdolnymi do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi, tj.:
• kierownikiem budowy – posiadającym: ważne na dzień składania ofert uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub inżynieryjno-drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie wynikającym z przedmiotu niniejszego zamówienia,
b) W zakresie zdolności zawodowej - posiada zdolność zawodową przedstawiając wykaz robót wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu skłania ofert – za spełnienie warunku Zamawiający uzna wykazanie się:
- zrealizowaniem minimum dwóch robót budowlanych polegających na budowie boisk piłkarskich pełnowymiarowych o nawierzchni z trawą syntetyczną wraz z wykonaniem drenażu, podbudowy oraz oświetleniem boiska o wartości nie mniejszej niż 4 mln złotych każda, z czego minimum jedna robota z uzyskaniem dla boiska certyfikatu FIFA Quality Pro.
Oraz załączy dowody potwierdzające, że ww. roboty zostały wykonane należycie, w szczególności, że zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 108, 109 ust. 1 ustawy Pzp, oraz art. 7 ust. 1 z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedkłada:
1) Zamawiający nie żąda przedłożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia.
2. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedkłada następujące dokumenty:
1) Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
3. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedkłada następujące dokumenty:
1) Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
4. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedkłada następujące dokumenty:
1) Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę 6 mln zł, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
2) Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę gwarancyjną 5 mln złotych.
5. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedkłada następujące dokumenty:
1) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej –
wykaz robót budowlanych ( wzór wykazu stanowi załącznik nr 10 do SWZ) potwierdzający, że w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane - wykonali, co najmniej:
- dwie roboty budowlane polegające na budowie boisk piłkarskich pełnowymiarowych
o nawierzchni z trawą syntetyczną wraz z wykonaniem drenażu, podbudowy oraz oświetleniem boiska o wartości nie mniejszej niż 4 mln złotych każda, z czego minimum jedna robota z uzyskaniem dla boiska certyfikatu FIFA Quality Pro.)
2) Dowody określające, czy wykazane roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
3) Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia (dotyczy kierownika budowy) – wzór wykazu stanowi załącznik nr 11 do SWZ.
4) Dowody potwierdzające, że osoby przedstawione w wykazie osób posiadają wymagane uprawnienia (dotyczy kierownika budowy - decyzja o nadaniu uprawnień budowlanych)
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:
1) autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla Wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię,
2) karta techniczna oferowanej nawierzchni poświadczoną przez jej producenta, potwierdzającą parametry, które nie zostały potwierdzone w raportach z badań, z określeniem miejsca wykonywania prac,
3) atest PZH dla poszczególnych elementów tj. oferowanej nawierzchni i wypełnienia (piasek kwarcowy oraz EPDM z recyklingu),
4) karta techniczna wypełnienia EPDM z recyklingu w kolorze szarym, poświadczona przez producenta z określeniem miejsca wykonywania prac,
5) raport z badań przeprowadzony przez specjalistyczne laboratorium (np. Labosport lub ISA-Sport lub Sports Labs Ltd, Ercat), dotyczący oferowanego systemu tj. nawierzchni i wypełnienia EPDM
z recyklingu, (dopuszcza się raport na innym wypełnieniu niż EPDM) potwierdzający zgodność jej parametrów z FIFA Quality Programme for Football Turf (edycja 2015) dla poziomu Quality Pro
i Quality oraz potwierdzający minimalne parametry oferowanej trawy syntetycznej określone przez Zamawiającego (dostępny na www.FIFA.com),
6) raport zgodności z normą EN 15330-1 przeprowadzony przez akredytowane laboratorium FIFA np. Labasport lub ISA-Sport lub Sports Labs Ltd, Ercat dotyczący parametrów trawy syntetycznej,
7) aktualny certyfikat potwierdzający posiadanie przez producenta statusu FIFA PREFERRED PRODUCER (FPP) lub producenta licencjonowanego przez FIFA,
8) raport z badań testu Lisport na min. 300.000 cykli dla włókna oferowanej trawy syntetycznej przeprowadzony przez specjalistyczne laboratorium zgodnie z normą EN 15306 „Nawierzchnie do otwartych terenów sportowych – narażenie trawy na oddziaływania” potwierdzający, że nawierzchnia po min. 300.000 cykli nie wykazuje widocznych uszkodzeń i po prze szczotkowaniu większość włókien pozostaje w pozycji pionowej. Badanie ma być wykonane przez specjalistyczne laboratorium zgodnie z ISO/IEC 17025:2018,
9) sprawozdanie z badań wydane przez akredytowane laboratorium na zawartość metali ciężkich oraz wielopierścieniowych węglowodorów aromatyzowanych (WWA) w granulacie EPDM z recyklingu potwierdzających zgodność z Rozporządzeniem (WE) 1907/2006 REACH.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:
1) autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla Wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię,
2) karta techniczna oferowanej nawierzchni poświadczoną przez jej producenta, potwierdzającą parametry, które nie zostały potwierdzone w raportach z badań, z określeniem miejsca wykonywania prac,
3) atest PZH dla poszczególnych elementów tj. oferowanej nawierzchni i wypełnienia (piasek kwarcowy oraz EPDM z recyklingu),
4) karta techniczna wypełnienia EPDM z recyklingu w kolorze szarym, poświadczona przez producenta z określeniem miejsca wykonywania prac,
5) raport z badań przeprowadzony przez specjalistyczne laboratorium (np. Labosport lub ISA-Sport lub Sports Labs Ltd, Ercat), dotyczący oferowanego systemu tj. nawierzchni i wypełnienia EPDM
z recyklingu, (dopuszcza się raport na innym wypełnieniu niż EPDM) potwierdzający zgodność jej parametrów z FIFA Quality Programme for Football Turf (edycja 2015) dla poziomu Quality Pro
i Quality oraz potwierdzający minimalne parametry oferowanej trawy syntetycznej określone przez Zamawiającego (dostępny na www.FIFA.com),
6) raport zgodności z normą EN 15330-1 przeprowadzony przez akredytowane laboratorium FIFA np. Labasport lub ISA-Sport lub Sports Labs Ltd, Ercat dotyczący parametrów trawy syntetycznej,
7) aktualny certyfikat potwierdzający posiadanie przez producenta statusu FIFA PREFERRED PRODUCER (FPP) lub producenta licencjonowanego przez FIFA,
8) raport z badań testu Lisport na min. 300.000 cykli dla włókna oferowanej trawy syntetycznej przeprowadzony przez specjalistyczne laboratorium zgodnie z normą EN 15306 „Nawierzchnie do otwartych terenów sportowych – narażenie trawy na oddziaływania” potwierdzający, że nawierzchnia po min. 300.000 cykli nie wykazuje widocznych uszkodzeń i po prze szczotkowaniu większość włókien pozostaje w pozycji pionowej. Badanie ma być wykonane przez specjalistyczne laboratorium zgodnie z ISO/IEC 17025:2018,
9) sprawozdanie z badań wydane przez akredytowane laboratorium na zawartość metali ciężkich oraz wielopierścieniowych węglowodorów aromatyzowanych (WWA) w granulacie EPDM z recyklingu potwierdzających zgodność z Rozporządzeniem (WE) 1907/2006 REACH.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Ofertę należy sporządzić formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ, lub identycznym, bez nanoszenia jakichkolwiek zmian. Ofertę należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (podpis osobisty rozumiany jako zaawansowany podpis elektroniczny zgodnie z rozporządzeniem eIDAS).
2. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w postaci elektronicznej w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005r.
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych, np. .pdf, .doc, .docx, .rtf,.xps, .odt. i opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym.
11. Do oferty należy dołączyć:
1). W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania - odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;
2). Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 11.1. -pełnomocnictwo lub inny dokument (np. akt powołania na stanowisko prezesa zarządu, członka zarządu spółki lub, w przypadku spółek działających w systemie common law, członka rady dyrektorów spółki, a także umowa spółki cywilnej lub uchwała jej wspólników, wskazująca jednego ze wspólników jako umocowanego do reprezentacji spółki) potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy;
3). Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
4). Formularz wyceny zamówienia – zestawienie wartości robót, w oryginale, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (podpis osobisty rozumiany jako zaawansowany podpis elektroniczny zgodnie z rozporządzeniem eIDAS) - sporządzony wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1a do SWZ.
5). Zobowiązanie innych Podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy) – wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 8 do SWZ
6). Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (składane w przypadku konsorcjum oraz do Wykonawców prowadzących działalność w formie spółki cywilnej) składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp z dnia 11 września 2019r – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SWZ
7). Dokument wadium – w przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, w oryginale w postaci elektronicznej
8). Przedmiotowe środki dowodowe:
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Warunkiem uczestnictwa w postępowaniu jest wniesienie wadium.
2. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 20 000,00 zł
(słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100), przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2019r. poz.310,836 i 1572)
4. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem (wyłącza się możliwość wniesienia wadium w gotówce) na rachunek bankowy Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji
w Banku Pekao S.A. Oddział w Bielsku-Białej, nr konta 49 1240 4142 1111 0000 4828 1489, z podaniem tytułu: „wadium – postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „Przebudowa i rozbudowa boiska piłkarskiego Zapora w Bielsku-Białej w ramach zadania inwestycyjnego: Modernizacja boiska piłkarskiego Zapora ul. Jaworzańska”
Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 3 lit. b) – d) Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. W treści gwarancji/poręczenia musi znajdować się zapis, iż „Gwarant/poręczyciel zobowiązuje się do nieodwołalnej, bezwarunkowej i płatnej na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone
przez Bielsko-Bialski Ośrodek Sportu i Rekreacji wypłaty w terminie związania ofertą pełnej kwoty wadium w wysokości: 20.000,00 zł.
W gwarancji/poręczeniu winien być także zapis, iż „wypłata gwarancji/poręczenia powstaje
w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp” oraz powinno podlegać prawu polskiemu i być realizowana w Polsce.
Zamawiający nie wyraża zgody, aby żądanie zapłaty musiało być przekazane za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek beneficjenta gwarancji lub jakiegokolwiek innego banku.
Wadium w postaci dokumentu winno zawierać oznaczenie postępowania którego dotyczy.
7. W przypadku wadium w formie gwarancji lub poręczenia wnoszonego przez Wykonawców występujących wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) zaleca się aby z treści gwarancji
lub poręczenia wynikało, że wadium to dotyczy wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami projektu umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-09-09 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany lub wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Formularz do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępny dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-09 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-10-08