Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i remont budynku ośrodka zdrowia w Ryjewie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RYJEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170747796
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Lipowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Ryjewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-420
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.7.) Numer telefonu: 552774270
1.5.8.) Numer faksu: 552774321
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@ryjewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ryjewo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i remont budynku ośrodka zdrowia w Ryjewie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-82a9f92e-b4cf-11ec-9f44-6e63702cb2f7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00111249
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00032329/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Termomodernizacja budynku przy ul. Grunwaldzkiej 58 w Ryjewie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ryjewo.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ryjewo.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający wskazuje informacje, o których mowa w Rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów
elektronicznych, dotyczące systemu dostępnego pod adresem
https://ryjewo.ezamawiajacy.pl:
• komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta
• Wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google
Chrome lub MS Edge
• Podłączenie do Internetu: min. 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze
internetowe);
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1),
dalej „RODO”, informuję, że:
▪ Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Ryjewo ul. Lipowa 1, 82 –
420 Ryjewo, adres e-mail: ug@ryjewo.pl, tel. 55 277 4270;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych. Ma Pani/Pan prawo do skontaktowania się
z Inspektorem Ochrony Danych poprzez wysłanie wiadomości elektronicznej na adres:
inspektor@cbi24.pl
▪ Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w
celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
ZP.271.007.2022 na zamówienie pn: Przebudowa i remont budynku ośrodka
zdrowia w Ryjewie prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego;
▪ Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 Ustawy,
przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a
jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały
czas trwania umowy;
▪ obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana
dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Ustawy,
związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Ustawy;
▪ w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w
sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
▪ posiada Pani/Pan prawo dostępu do danych osobowych, które Pani/Pana dotyczą,
prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, prawo żądania od
Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
▪ w przypadku gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana
dotyczących narusza przepisy RODO, ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do
Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych,
▪ nie przysługuje Pani/Panu:
osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.007.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 530952,70 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest PRZEBUDOWA I REMONT BUDYNKU OŚRODKA ZDROWIA W RYJEWIE zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45261200-6 - Wykonywanie pokryć dachowych i malowanie dachów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45262522-6 - Roboty murarskie
45321000-3 - Izolacja cieplna
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45442100-8 - Roboty malarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 210 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem
Formularza Ofertowego, dostępnego na platformie Zamawiającego.
2. Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją
przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz istotnymi
postanowieniami umowy określonymi w niniejszej SWZ.
3. Cena podana na Formularzu Ofertowym jest ceną ostateczną, niepodlegającą negocjacji i
wyczerpującą wszelkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z
realizacją przedmiotu zamówienia.
4. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch
miejsc po przecinku.
5. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej.
6. Wyliczona cena oferty brutto będzie służyć do porównania złożonych ofert i do
rozliczenia w trakcie realizacji zamówienia.
7. Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego
obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów
i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny
lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od
towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W ofercie, o której mowa w ust. 1,
wykonawca ma obowiązek:
a) poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u
zamawiającego obowiązku podatkowego;
b) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą
prowadziły do powstania obowiązku podatkowego;
c) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym
zamawiającego, bez kwoty podatku;
d) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy,
będzie miała zastosowanie.
Wzór Formularza Ofertowego został opracowany przy założeniu, iż wybór oferty nie
będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego w zakresie
podatku VAT. W przypadku, gdy Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o
powstaniu u Zamawiającego obowiązku podatkowego, to winien odpowiednio
zmodyfikować treść formularza.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny, kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w wykonanie prac remontowo/budowlanych o wartości minimum 250.000,00 zł brutto w okresie ostatnich trzech lat związanych z remontem /budową budynków użyteczności publicznej.
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
Minimalny poziom zdolności:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał lub
wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedno
zamówienie polegające na:
- Wykonanie prac remontowo/budowlanych o wartości minimum 250.000,00 zł brutto w
okresie ostatnich trzech lat związanych z remontem /budową budynków użyteczności
publicznej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert
oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o braku podstaw do
wykluczenia z postępowania oraz kosztorys – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert
oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o braku podstaw do
wykluczenia z postępowania oraz kosztorys – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej,
Wykazu dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się
lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. W postępowaniu przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca zobowiązany jest
wnieść wadium w wysokości: 5 000,00 zł.
2. Wadium może być wnoszone w formach wskazanych w art. 97 ust. 7 pkt. 1-4 PZP.
3. W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji Wykonawca winien
przedłożyć odpowiednio dokument poręczenia lub gwarancji zawierający informację o
udzieleniu poręczenia lub gwarancji na rzecz Zamawiającego tytułem wadium w
prowadzonym postępowaniu o udzielnie zamówienia nr ZP.271.007.2022, którego
przedmiotem jest Przebudowa i remont budynku ośrodka zdrowia w Ryjewie, ważnego
przez okres związania ofertą określony w SWZ oraz zobowiązanie poręczyciela lub
gwaranta do nieodwołalnej, bezwarunkowej, płatnej na pierwsze żądanie Zamawiającego
wypłaty wadium, w przypadkach określonych w art. 98 PZP.4. Zwrot albo zatrzymanie wadium następować będzie zgodnie z treścią art. 98 PZP.
5. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono
wadium na podstawie art. 98 PZP, jeżeli wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta
została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym
przez Zamawiającego.
6. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie oraz wymaganej wysokości i formie
skutkuje odrzuceniem oferty Wykonawcy.
7. Wadium w formie pieniądza można wnieść przelewem na konto w PBS Kwidzyn/o Ryjewo
nr rachunku 73 8300 0009 0070 1112 2000 0080, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w
postępowaniu ZP.271.007.2022 pn. „Przebudowa i remont budynku ośrodka zdrowia w Ryjewie”
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo
winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków
udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków
udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają
poszczególni wykonawcy. Załącznik nr 5 do SWZ.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z
postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zamian postanowień zawartej umowy:
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania zmian zakresu rzeczowego robót, określonych materiałów według wyprzedzających decyzji z odpowiednią korektą wynagrodzenia.
3. Zamawiający ma prawo do uzasadnionej zmiany dokumentacji projektowej, a Wykonawca ma obowiązek podjęcia i wykonania prac wynikających z tej zmiany po wcześniejszym pisemnym uzgodnieniu z Zamawiającym wynagrodzenia za ich wykonanie.
4. Gdy zmiana dokumentacji projektowej spowoduje konieczność zaniechania części robót (niewykonane w trakcie umowy), Wykonawcy nie przysługuje prawo do otrzymania za nie wynagrodzenia. Ewentualna korekta wynagrodzenia nastąpi w oparciu o aktualne wskaźniki publikowane w kwartalnym wydawnictwie SEKOCENBUD.
5. Zmiany i uzupełnienia treści niniejszej Umowy inne niż w § 13 ust. 2 i 3 wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej, w postaci aneksu do Umowy i muszą być akceptowane przez obie umawiające się Strony
6. Zakazuje się za wyjątkiem §13 ust. 7 a i b istotnych zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy
7. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy, jeżeli zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć;
b) wartość zmiany nie przekracza 30% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie,
c) konieczność zmiany umowy spowodowana będzie zastosowaniem rozwiązań bądź technologii korzystnych dla Zamawiającego, na co Zamawiający wyrazi zgodę.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-20 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ryjewo.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-20 12:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-20