Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i nadbudowa świetlicy wiejskiej w Skudzawach, gmina Skrwilno.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SKRWILNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866755
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rypińska 7
1.5.2.) Miejscowość: Skrwilno
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-510
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 542700012
1.5.8.) Numer faksu: 542700214
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@skrwilno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.skrwilno.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i nadbudowa świetlicy wiejskiej w Skudzawach, gmina Skrwilno.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-503f1baf-be9d-11ee-9897-f6855eb846c0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00075335
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00015949/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa i nadbudowa świetlicy wiejskiej w Skudzawach.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/skrwilno
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/skrwilno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Określone w rozdziale VIII Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający określił w załączniku nr 6 do Specyfikacji Warunków Zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.2.2024.AS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych i montażowych związanych z „Przebudową i nadbudową świetlicy wiejskiej w Skudzawach, gmina Skrwilno”. Inwestycja zlokalizowana będzie w miejscowości Skudzawy, na działce oznaczonej nr 205/1 obręb Skudzawy, gmina Skrwilno, powiat rypiński, woj. kujawsko-pomorskie. Celem projektu jest poprawa funkcjonalności, estetyki oraz efektywności energetycznej budynku, w którym funkcjonować będzie świetlica wiejska w Skudzawach, poprzez wykonanie niezbędnych prac budowlanych, termomodernizacyjnych, instalacyjnych i wykończeniowych w następującym zakresie:
- wyburzenie komina spalinowego z cegły,
- wyburzenie istniejącego podestu wejściowego,
- wyburzenie ścian w obecnych toaletach,
- demontaż obróbek blacharskich, w tym parapetów zewnętrznych,
- demontaż rur spustowych, rynien,
- montaż nowej stolarki okiennej i drzwiowej (okna z nawiewnikami),
- montaż nowych parapetów wewnętrznych i zewnętrznych,
- docieplenie ścian wełną mineralną gr. 15 cm,
- wykonanie tynku silikonowego barwionego w masie,
- wykonanie obróbek blacharskich,
- montaż prefabrykowanych rynien i rur spustowych,
- powiększenie otworów okiennych (wybicie podokienników) i wykonanie nowych otworów okiennych i drzwiowych,
- rozebranie istniejącego dachu i wykonanie nowej prefabrykowanej konstrukcji dachu wraz dociepleniem i wykonaniem nowego poszycia dachu z blachodachówki panelowej,
- wykonanie stropu gęstożebrowego belkowo – pustakowego nad pomieszczeniem kotłowni w klasie REI60,
- wykonanie wieńca na całym budynku,
- wykonanie podciągu w pomieszczeniu 1.1 (wiatrołap),
- zbicie tynków i wykonanie nowych wypraw tynkarskich wewnętrznych,
- postawienie nowych ścian działowych w obrębie kuchni i sanitariatów,
- montaż belek nadprożowych we wszystkich pomieszczeniach,
- wykonanie obniżonego sufitu z płyt g-k w sanitariatach,
- obłożenie sufitów 2x płytą g-k typu F,
- wykonanie nowej posadzki z warstwą termoizolacji w całym budynku i okładzinami,
- roboty malarskie i glazurnicze (w łazienkach, kuchni i kotłowni płytki na ścianach do wys. 2 m),
- montaż nowej stolarki drzwiowej wewnętrznej,
- wykonanie opaski wokół budynku,
- wykonanie nowych schodów zewnętrznych i pochylni dla osób niepełnosprawnych z kostki brukowej gr. 6 cm,
- wykonanie chodnika,
- wykonanie drogi ppoż.,
- wykonanie instalacji oświetleniowych w pomieszczeniach budynku,
- wykonanie instalacji siłowej i gniazd wtykowych w pomieszczeniach budynku,
- wykonania instalacji uziemiającej i połączeń wyrównawczych i instalacji ochrony odgromowej,
- wykonanie klimatyzacji w budynku świetlicy,
- wykonanie instalacji centralnego ogrzewania i technologii kotłowni na pellet,
- wykonanie instalacji wentylacyjnej,
- wykonanie instalacji wodno-kanalizacyjnej,
- zakup wyposażenia świetlicy
• Stół – prostokątny, rozkładany, wymiary (wysokość 76 -78 cm, szerokość 90 cm, długość 160 cm po rozłożeniu 200 cm), nóżki i skrzynia wykonane z drewna, blat wykonany z wysokiej jakości laminatu -25 sztuk.
• Krzesło – tapicerowane (ekoskóra lub równoważne), sztaplowane z oparciem gładkim, z możliwością magazynowania jedno na drugim, wysokość całkowita 98 cm, konstrukcja wykonana z drewna bukowego – 100 sztuk.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej oraz w załącznikach do niej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45262700-8 - Przebudowa budynków
45262800-9 - Rozbudowa budynków
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Spełnienie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej: A) Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji, co najmniej 1 roboty w okresie ostat-nich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Uszczegółowienie - wymaganie dotyczy 1 roboty budowlanej - o warto-ści co najmniej 1.000.000,00 zł brutto, w zakresie porównywalnym z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, polegającej na budowie, przebudowie, rozbudowie lub nadbudowie obiektu kubaturowego Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie wymienioną robotę budowlaną.B) Wymagane jest dysponowanie co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane, zgodnie z wymogami art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.) w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej oraz w specjalności sanitarnej oraz w specjalności elektrycznej, która:
- jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego – jeżeli przepisy prawa tego wymagają.
Uszczegółowienie – wymagana jest informacja o wskazanej osobie/wskazanych osobach w zakresie kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez daną osobę czynności.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1689 z późn. zm.), z innym Wykonawca, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o do-puszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należy-cie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - załącznik nr 7 do SWZ;
4) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj. wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 8 do SWZ ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo dla ustanowionego pełnomocnika w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania: zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp.
3. Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej Wykonawców, powinna być sporządzona zgodnie z SWZ.
4. Wykonawcy składają jedną ofertę, do której załączone będą dokumenty, o których mowa w rozdziale VII SWZ.
5. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców osobno w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
6. Oświadczenia i dokumenty wspólne takie jak np.: oferta cenowa, składa pełnomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną;
a) oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie;
b) wszyscy partnerzy będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami;
c) wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant (pełnomocnik) pozostałych.
Uwaga: warunki, o których mowa w rozdziale V SWZ (warunki uczestnictwa w postępowaniu) podmioty składające ofertę wspólną jako konsorcjum mogą spełniać łącznie.
7. Przed podpisaniem umowy Wykonawcy składający ofertę wspólną mają obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum.
8. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania Wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – dotyczy tylko Wykonawców wspólnie ubiegających się o uzyskanie zamówienia. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w oryginale lub kopii, poświadczonej za zgodność z oryginałem. Pełnomocnictwo składane jest w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
1) Zamawiający udzieli Wykonawcy zaliczki w wysokości wynikającej z różnicy wynagrodzenia ryczałtowego brutto, a wysokości otrzymanego przez Zamawiającego dofinansowania zgodnie z Promesą Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
2) Wykonawcy przysługuje zaliczka na poczet wykonania zadania w wysokości 5% kwoty wynagrodzenia brutto.
3) Podstawą udzielenia zaliczki będzie pisemny wniosek Wykonawcy. Wykonawca we wniosku o udzielenie zaliczki wskaże zakres, na którego realizację wykorzysta zaliczkę,
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie do umowy wymienionych poniżej zmian w drodze aneksu, poprzedzonych pisemnym umotywowanym wnioskiem strony zainteresowanej wprowadzeniem wnioskowanych zmian z uwzględnieniem warunków ich wprowadzenia.
1. Zamawiający, przewiduje następujące możliwości dokonywania zmian umowy:
1) zmiany określające sposób wykonania robót budowlanych
2) zmiany dotyczące terminu wykonania Umowy
3) zmiana dotycząca Przedmiotu umowy, jego zakresu, wynagrodzenia Wykonawcy, jego rozliczenia oraz obowiązków Wykonawcy – w przypadku wystąpienia okoliczności nie przewidzianych w chwili zawarcia umowy i niezależnych od żadnej ze Stron, a skutkujących koniecznością zmiany Przedmiotu umowy w takim zakresie;
4) zmiany wynikające ze zmiany przepisów prawa, które weszły w życie po zawarciu Umowy i które wywołują potrzebę zmian tych postanowień.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-14 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zakupowa na stronie prowadzonego postepowania: https://platformazakupowa.pl/pn/skrwilno
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-14 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni