Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i budowa układu komunikacyjnego i infrastruktury w rejonie Szczepanowic i Wójtowej Wsi i Winowa w Opolu” w zakresie: ,,Budowa dróg publicznych gminnych 4 KDL i 3 KDL
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZARZĄD DRÓG W OPOLU
1.3.) Oddział zamawiającego: MZD w Opolu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 530546013
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Firmowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-594
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mzd.opole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umopole.logintrade.net
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i budowa układu komunikacyjnego i infrastruktury w rejonie Szczepanowic i Wójtowej Wsi i Winowa w Opolu” w zakresie: ,,Budowa dróg publicznych gminnych 4 KDL i 3 KDL
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0bea06cf-9c2d-11eb-945c-72824b6a02d0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00034927
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001016/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.13 Przebudowa i budowa układu komunikacyjnego i infrastruktury w rejonie Szczepanowic, Wójtowej Wsi i Winowa w Opolu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
sekretariat@mzd.opole.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://umopole.logintrade.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 4) Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy:a) Dopuszczalne przeglądarki internetowe:o Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,o Google Chrome 31o Mozilla Firefox 26o Opera 18b) Pozostałe wymagania techniczne:o dostęp do sieci Interneto obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajaxo włączona obsługa JavaScripto zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/so zainstalowany Acrobat Readero zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszyc) Wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy:o Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.o Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.o Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Unizeto Technologies SA.o Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A.d) Dopuszczalne formaty przesyłanych danych: image/bmp, image/x-windows-bmp, application/msword, application/drafting, image/gif, application/x-compressed, application/x-gzip, multipart/x-gzip, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-latex, application/pdf, image/pict, image/png, application/mspowerpoint, application/postscript, application/rtf, application/x-rtf, text/richtext, image/tiff, image/x-tiff, application/mswrite, application/excel, application/x-excel, application/vnd.ms-excel, application/x-msexcel, application/vnd.ms-excel, text/xml, application/x-zip-compressed, application/zip, application/vnd.ms-office, image/x-ms-bmp, video/x-msvideo, audio/x-ms-wma, application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet, application/acad, application/x-acad, application/autocad_dwg, image/x-dwg, application/dwg, application/x-dwg, application/x-autocad, image/vnd.dwg, drawing/dwg.e) Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych: Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas, w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, dokumentu przez Wykonawcę. Potwierdzenie odbywa się poprzez kliknięcie w link dostępny w wiadomości mailowej, wysłanej automatycznie po złożeniu oferty, dokumentu będąc niezalogowanym na Platformie zakupowej. Wiadomość otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu. W przypadku Wykonawcy zalogowanego na Platformie zakupowej, czas przekazania danych jest to czas wysłania dokumentu, oferty przez Platformę.Szczegółowe informacje dotyczę komunikacji zawierają zapisy SWZ rozdział 16 i 18 - brak miejsca w ogłoszeniu
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – zwane dalej RODO, Miejski Zarząd Dróg w Opolu, ul. Firmowa 1, 45-594 Opole informuje, iż: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Zarząd Dróg w Opolu, ul. Firmowa 1, 45-594 Opole.2) Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych i może Pani/Pan skontaktować się z nim pisząc na adres iod@mzd.opole.pl lub dzwoniąc pod nr telefonu 696 159 845 (w godzinach 8:00-15:00 od poniedziałku do piątku);3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:o art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj w celu wykonania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze wynikających z przepisów ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r poz. 2019), „ustawa Pzp” w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o art. 6 ust. 1 lit. b) RODO tj w celu wykonania umowy; o art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj w celu wykonania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze wynikających z przepisów ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r poz. 2019, z późn. zm.), „ustawa Pzp” w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w postępowaniu nr. ref. NP.260.15.2021.P prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.4) Kategoria danych osobowychAdministrator będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe zwykłe niezbędne do zamówienia.5) Źródło pochodzenia danychMiejski Zarząd dróg w Opolu gromadzi dane osobowe pozyskane bezpośrednio od Pani/Pana jako osoby, od której pochodzą. 6) Odbiorcy danych osobowychOdbiorcami Pani/Pana danych osobowych są osoby upoważnione przez Administratora do przetwarzania danych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych i funkcji, podmioty którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych („Podmioty Przetwarzające”).Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być również podmioty uprawnione do odbioru Pani/Pana danych tylko w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa.Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych. Dane te nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.Szczegółowe wymagania dotyczące RODO zawierają zapisy rozdziału 39 SWZ dostępnej na www.umopole.logintrade.net - brak miejsca w ogłoszeniu
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe wymagania dotyczące RODO zawierają zapisy rozdziału 39 SWZ dostępnej na www.umopole.logintrade.net - brak miejsca w ogłoszeniu
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NP.260.15.2021.P
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem przedsięwzięcia jest wykonanie nowej jezdni o nawierzchni bitumicznej od ul. Barona do ul. Chmielowickiej (4 KDL) oraz wykonanie skrzyżowania typu rondo i połączenia drogi gminnej z ul. Stawową (3 KDL).Lokalizacja budowy:Inwestycja realizowana będzie w Województwie Opolskim na terenie miasta Opola w rejonie Szczepanowic i Wójtowej Wsi i Winowa.Zakres rzeczowy obejmuje wykonanie m. in.: 1) Wycinka kolidujących krzewów,2) Budowa drogi gminnej 4KDL,3) Budowa drogi gminnej 3 KDL,4) budowę skrzyżowania typu rondo dróg gminnych 4KDL i 3KDL,5) budowę skrzyżowań drogi 4KDL z drogami: 3KDL, 14KDD, 15KDD6) budowę skrzyżowania drogi 3KDL z drogą 13KDD, 4 KDL,7) budowę zjazdów indywidualnych i publicznych,8) budowę chodników,9) budowę ciągów pieszo – rowerowych,10) przebudowę ogrodzeń oraz regulacje wysokościową bram i furtek,11) budowę niecek chłonnych wraz z budową sieci drenarskich,12) budowę przepustu drogowego na kanale Półwieś,13) Budowa oświetlenia drogowego,14) Budowa kanału technologicznego,15) Usunięcie kolizji sieci teletechnicznej,16) Wykonanie nasadzeń. Zakres rzeczowy części drogowej:W pierwszej kolejności należy wykonać prace porządkowe związane z wycinką drzew i krzewów oraz rozbiórką kolidujących nawierzchni wraz z podbudowami. Inwestycja zakłada wykonanie nowej jezdni o nawierzchni bitumicznej od ul. Barona do ul. Chmielowickiej (4 KDL) oraz wykonanie skrzyżowania typu rondo i połączenia drogi gminnej z ul. Stawową (3 KDL).Jezdnia drogi 4KDL winna być o szerokości 6,0m (2x3,0m) o spadku jednostronnym, z obustronnymi poboczami z kruszywa. Pobocze po stronie lewej ma szerokość 0,75m, pobocze po stronie prawej o szerokości 1,2m. Po lewej stronie jezdni, za poboczem przewidziano pas zieleni o szerokości 3,0m, w którym znajdować się będzie szpaler drzew. W miejscu przebiegu linii wysokiego napięcia przewidziano nasadzenia drzew niskich w celu zachowania odpowiednich skrajni. Za pasem zieleni wykonać należy chodnik o szerokości 1,5m, o nawierzchni z kostki betonowej, obramowany obrzeżem. Po prawej stronie jezdni za poboczem wykonać rów drogowy w postaci niecki chłonnej wypełnionej kamieniami i gruntem przepuszczalnym, wraz z drenażem wzdłuż drogi, odprowadzającym wodę do studni chłonnych. Za niecką chłonną przewidziano ciąg pieszo- rowerowy o nawierzchni asfaltowej i szerokości 3,0m, obramowanym obrzeżem. Ruchu rowerowy będzie się odbywał w obu kierunkach. Za projektowanym ciągiem pieszo-rowerowym wykonać pas zieleni do granicy pasa drogowego, a miejscami skarpę. W miejscu wlotu do drogi 3KDL dowiązano się do rozwiązań projektowych budowy osiedla wraz z ul. Barona. Na skrzyżowaniu przewidziano łuki kołowe o promieniu R=10m, przejścia dla pieszych oraz odtworzenie zjazdów indywidualnych wraz z ogrodzeniami. Na drodze 4KDL przewidziano zjazd publiczny jako kontynuację wyjazdu z osiedla.W ramach inwestycji należy wybudować skrzyżowanie typu rondo (typ ronda – małe) na przecięciu się dróg 3KDL i 4KDL. Na wlotach należy wybudować wyspy dzielące o szerokości 2,5m i długości 15,0m. Zaplanowano przejścia dla pieszych na wlocie drogi 3KDL i wschodnim wlocie drogi 4KDL wraz z przejazdem dla rowerzystów.Drogę 3KDL należy wybudować o szerokości 6,0m (2x3,0m) o spadku jednostronnym. Po stronie lewej, południowo-zachodniej przewidziano pobocze o szerokości 0,75m oraz rów w postaci niecki chłonnej. Po stronie przeciwnej zaprojektowano krawężnik oraz bezpiecznik o szerokości 0,9m. Za bezpiecznikiem przewidziano ciąg pieszo-rowerowy oraz skarpę zakończoną drenażem w celu odprowadzenia wód gromadzących się przy skarpie. Wlot do ul. Stawowej o promieniach łuków R=10m.. Kontynuacja ruchu z ciągu pieszo rowerowego poboczem i jezdnią.Za rondem uwzględniono zjazdy do budowanego osiedla mieszkaniowego. Wykonać należy wyniesione skrzyżowanie z kostki betonowej z drogami 14KDD i 15KDD. Na ww. skrzyżowaniu przewidziano przejścia dla pieszych. Po prawej stronie jezdni dodatkowo ma być przejazd dla rowerzystów. Za skrzyżowaniem uwzględniono zjazdy do projektowanego osiedla mieszkaniowego po stronie północnej i południowej drogi 4KDL.Koniec opracowania ma miejsce na włączeniu drogi 4KDL do projektu drogi 17KDD i 20KDD.Projekt ww. skrzyżowania zakłada wykonanie robót do granicy działki 10/2. Wykonać przepust drogowy oraz regulację i umocnienie rowu wraz zabezpieczeniem skarpy. Na końcu opracowania przewidziano przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerzystów.Dokładny opis przedmiotu zamienia zawierają zapisy SWZ z załącznikami
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 u.p.z.p. 2. Szacunkowa wartość zamówień wynosi 300 813,01 zł netto, tj. roboty przygotowawcze, roboty branży drogowej, roboty branży elektrycznej, teletechnicznej oraz roboty w zakresie oświetlenia ulicznego.3. Wielkość i zakres zamówienia dotyczy wykonania robót budowlanych do wykonania w ramach realizacji niniejszego zadania.4. Warunki, na jakich zostanie udzielone zamówienie: 1) Zamówienie będzie udzielone w przypadku uzyskania dodatkowych środków na realizację zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót po przeprowadzenia procedury przewidzianej w art. 214 ust. 1 pkt 7 u.p.z.p. 2) W prowadzonym postępowaniu na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 u.p.z.p. Zamawiający będzie wprowadzał podstawy wykluczenia z postępowania identyczne z tymi, które stosował w pierwotnym przetargu łącznie z takimi samymi dokumentami na potwierdzenie ich spełnienia określonymi n rozdziale 10 SWZ.3) Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia będą na identycznym – proporcjonalnym poziomie jak wskazane w niniejszym postępowaniu. 4) Obowiązywać będą te same zasady dotyczące podwykonawstwa jak w niniejszym postępowaniu i umowie.5) Terminy płatności i zasady rozliczeń nie będą modyfikowane w stosunku i proporcji do pierwotnego zamówienia i umowy.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród ofert, które:1) zostaną złożone przez Wykonawców nie wykluczonych przez Zamawiającego z niniejszego postępowania;2) nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.2. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji warunków zamówienia. 3. Kryteriami oceny ofert są:1) cena – 60%2) okres gwarancji i rękojmi – 40%Szczegółowe zapisy dotyczące kryteriów oceny ofert zawierają zapisy rozdziału 27 SWZ dostępnej na www.umopole.logintrade.net.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10