Przebudowa i adaptacja zabytkowego budynku dawnej łaźni Gwarek na magazyn studyjny...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przebudowa i adaptacja zabytkowego budynku dawnej łaźni Gwarek na magazyn studyjny Muzeum Śląskiego w Katowicach
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKatowice
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
  • Termin składania wniosków2022-06-14
  • ZamawiającyMuzeum Śląskie w Katowicach
  • Data publikacji ogłoszenia2022-05-25
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00177043
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i adaptacja zabytkowego budynku dawnej łaźni Gwarek na magazyn studyjny Muzeum Śląskiego w Katowicach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Śląskie w Katowicach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001094121

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: T. Dobrowolskiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-205

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: + 48 32 779 93 01

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@muzeumslaskie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://muzeumslaskie.pl/pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa i adaptacja zabytkowego budynku dawnej łaźni Gwarek na magazyn studyjny Muzeum Śląskiego w Katowicach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-70b2655f-db32-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00177043

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00028798/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Przebudowa i adaptacja zabytkowego budynku dawnej łaźni Gwarek na magazyn studyjny

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Program „Kultura”, Działanie 1 „Poprawa zarządzania dziedzictwem kulturowym ze środków Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2014-2021

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

platformazakupowa.pl/pn/muzeumslaskie/proceedings

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Środkiem komunikacji w niniejszym postępowaniu jest platforma zakupowa, której operatorem jest Open Nexus Sp. z o.o., zwana dalej „Platformą”, adres: platformazakupowa.pl. Korzystanie przez Wykonawcę z Platformy jest bezpłatne.
Niniejsze postępowanie jest dostępne na profilu nabywcy Zamawiającego pod adresem: platformazakupowa.pl/pn/muzeumslaskie/proceedings w zakładce „Postępowania”. Z listy postępowań należy wybrać przedmiotowe postępowanie, aby przejść do zamieszczonej przez Zamawiającego dokumentacji postępowania.
Zamawiający i Wykonawca mogą komunikować się za pomocą poczty elektronicznej, w sytuacjach awaryjnych, np. nie działa Platforma, przy czym nie dopuszcza się składania oferty ani dokumentów stanowiących załączniki do oferty za pośrednictwem poczty e-mail pod rygorem odrzucenia oferty takiego Wykonawcy. W treści korespondencji należy przywołać co najmniej znak sprawy ZP-261-8/22.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Przed datą otwarcia ofert dopuszczalne jest przekazywanie drogą elektroniczną wszelkich oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji, zarówno przez Zamawiającego, jak i Wykonawcę. Wiadomość Wykonawca przekazuje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” znajdującego się na stronie niniejszego postępowania.
Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy. Wykonawca ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na Platformie przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
Wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) zainstalowana przeglądarka internetowa EDGE, Chrome lub FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies”;
4) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf;
5) Platforma jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.
Zamawiający informuje, że:
1) szyfrowanie na Platformie odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.;
2) za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień, pism, wyjaśnień oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego;
3) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Zamawiający rekomenduje:
1) wykorzystanie formatów: .pdf, .doc, .xls, .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf;
2) w celu ewentualnej kompresji danych wykorzystanie jednego z formatów: .zip, .7Z;
3) pliki w formacie .pdf podpisywać formatem PAdES;
4) pliki w innych formatach niż .pdf opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z plikiem podpisywanym;
Instrukcje korzystania z Platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania oraz wycofania ofert, a także innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
Ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia przez Open Nexus Sp. z o.o. usług nieodpłatnych dla konta użytkownika drogą elektroniczną, za pośrednictwem domeny platformazakupowa.pl opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl dla użytkowników (Wykonawców), dostępnym na stronie internetowej platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin.
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie, o którym mowa w rozdz. IX ust. 14 SWZ;
2) zapoznał i stosuje się do instrukcji o której mowa w rozdz. IX ust.13 SWZ.
Oferta wraz z Formularzem cenowym muszą być sporządzone w formie elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/y umocowaną/e do reprezentowania Wykonawcy oraz złożona za pośrednictwem Platformy przy pomocy formularza właściwego do składania ofert, pod rygorem nieważności.
Więcej informacji: SWZ rozdz. IX.
Forma składanych dokumentów i oświadczeń: SWZ rozdz. VI ust.10-12.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) posiada statut administratora danych osobowych w stosunku do:
a) Wykonawcy będącego osobą fizyczną,
b) Wykonawcy będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą pełnomocnika Wykonawcy będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w pełnomocnictwie),
c) członka organu zarządzającego Wykonawcy, będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe dostępne w Krajowym Rejestrze Sądowym),
dalej łącznie „Pani/Pana”;
2) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Śląskie w Katowicach,
ul. T. Dobrowolskiego 1, 40-205 Katowice, tel.: + 48 (32) 779 93 01, e-mail: dyrekcja@muzeumslaskie.pl;
3) w związku z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: iod@muzeumslaskie.pl;
4) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym o którym mowa w art. 275 pkt 2) ustawy Pzp;
5) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp, a także uprawnione instytucje określone przez przepisy prawa;
6) podmiotem przetwarzającym dane jest platformazakupowa.pl, której operatorem jest Open Nexus Sp. z o.o., ul. Bolesława Krzywoustego 3, 61-144 Poznań, NIP: 7792363577, KRS: 0000335959;
7) dane osobowe będą przechowywane, przez okres 5 lat licząc od początku roku następnego po udzieleniu zamówienia, a w przypadku zawarcia umowy do momentu wygaśnięcia roszczeń wynikających z umowy, jak również wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, nie krócej niż 10 lat licząc od początku roku następnego po zawarciu umowy, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych;
8) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
9) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
10) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących*,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych**,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO***,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pana, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 11) nie przysługuje Pani/Panu:
a) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
b) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. Wykonawca ubiegając się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu wynikających z art. 13 lub 14 RODO. W celu zapewnienia, że Wykonawca wypełnił ww. wymagane obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej (osób fizycznych), której dane zostały przekazane Zamawiającemu w związku z udziałem Wykonawcy w niniejszym postępowaniu, Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO.
3. Wykonawcy niebędący osobami fizycznymi zobowiązani są do zapoznania z ww. klauzulą informacyjną wszystkich osób, których dane osobowe przekazywane są przez Wykonawców Zamawiającemu wraz z ofertą lub wraz z jakimkolwiek innym dokumentem lub oświadczeniem.
* Wyjaśnienie: w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełniania danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: znak sprawy: ZP-261-8/22

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych i czynności związanych z realizacją zadania pn.: „Przebudowa i adaptacja zabytkowego budynku dawnej łaźni Gwarek na magazyn studyjny Muzeum Śląskiego w Katowicach”.
1) Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku byłej Łaźni Gwarek (MS-32) wraz z budynkiem towarzyszącym – byłym warsztatem wiertaczy (MS-31) i zagospodarowaniem terenu oraz innymi czynnościami. Budynki MS-32 i MS-31 są obiektami dawnej Kopalni Węgla Kamiennego Katowice, wybudowane z początkiem XX wieku, zlokalizowane na ternie obecnego kompleksu siedziby Muzeum Śląskiego w Katowicach, w bezpośrednim sąsiedztwie funkcjonującego muzeum. Projekt został sporządzony zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. Przedmiotowy projekt posiada:
a) ostateczną decyzję Prezydenta Miasta Katowice nr RBDEC-0318/2020 (B-III.6740.1963.2019.IH | B-III.KW-01816/20) z dnia 16 marca 2020 roku zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę dla Muzeum Śląskiego w Katowicach (Zamawiającego) obejmującego rozbudowę, przebudowę i zmianę sposobu użytkowania poprzemysłowych zabytkowych budynków wraz z zagospodarowaniem terenu do nich przyległych oraz rozbiórki budynków współczesnych zlokalizowanych na terenie Muzeum Śląskiego w Katowicach,
b) wielobranżowe projekty wykonawcze,
c) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWIORB);
2) Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
a) kompleksowe roboty budowlano-instalacyjne w zakresie budynku łaźni Gwarek (MS-32),
b) kompleksowe roboty budowlano-instalacyjne w zakresie budynku warsztatu wiertaczy (MS-31),
c) wyposażenie budynku warsztatu elektryków (MS-46) w nowe transformatory wraz z całą wymaganą infrastrukturą techniczną,
d) wykonanie elementów systemu informacji wizualnej (wewnątrz budynków i na terenie zewnętrznym),
e) relokację i ustawienie eksponatów muzealnych w budynku łaźni Gwarek zgodnie z wytycznymi zawartymi w katalogu 03_EKSPONATY DO RELOKACJI,
f) skomunikowanie systemów obsługi obiektów (m. innymi monitoring, sieci LAN, kontrola dostępu) z obiektem głównym nowej siedziby Muzeum Śląskiego MS-GG,
g) zagospodarowanie terenu zewnętrznego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w zakresie objętym projektem wykonawczym, m.in. przyłącza i instalacje zewnętrzne (elektryczne i sanitarne), roboty ziemne, rozbiórkowe, nawierzchnie utwardzane, mury oporowe, zieleń i nasadzenia (w tym przesadzenie drzew), elementy małej architektury, system informacyjny, schody, pochylnie, oświetlenie, itp.;
3) Zakres zamówienia nie obejmuje następującego wyposażenia zawartego w dokumentacji projektowej:
a) meble – ujęte w Opisie branża Architektura, pkt. 7.14.7 INNE oraz na rysunku A.19.6
b) zabudowa aneksu kuchennego w łaźni Gwarek - ujęta w Opisie branża Architektura, pkt. 7.14.9 ZABUDOWA ANEKSU KUCHENNEGO oraz na rysunku A.19.6
c) zabudowa aneksu kuchennego w warsztacie wiertaczy - ujęta w Opisie branża Architektura, pkt. 7.14.10 ZABUDOWA ANEKSU KUCHENNEGO W WARSZTATCIE WIERTACZY oraz na rysunku A.19.6. Zabudowa oraz panele mobilne z siatki ciętociągnionej wchodzą w zakres niniejszego zamówienia.
d) siedzisko na poziomie -1 – ujęte na rysunku A.20.17
4) Informacje ogólne o budynkach (stan istniejący):
a) Łaźnia Gwarek (MS-32):
- powierzchnia zabudowy: ok. 530,5 m2,
- powierzchnia netto: 1092,25 m2,
- kubatura: 6985 m3,
- wymiary zewnętrzne (długość × szerokość): ok. 29,2 × 19,4 m,
- kondygnacje: 2 (przyziemie + piwnice),
- budynek objęty obszarem wpisanym do Gminnej Ewidencji Zabytków,
- wydana decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego nr 157/2007/cp z 14.11.2007;
b) budynek towarzyszący: warsztat wiertaczy (MS-31):
- powierzchnia zabudowy: ok. 41,5 m2,
- powierzchnia netto: ok. 29,93 m2,
- kubatura: ok. 108 m3,
- wymiary zewnętrzne (długość × szerokość): ok. 8,86 × 4,72 m,
- wydana decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego nr 157/2007/cp z 14.11.2007;
5) Przedmiot zamówienia opisany został w następujących opracowaniach/katalogach:
a) Dokumentacja Projektowa – Załącznik nr 1 do SWZ,
b) STWIORB – Załącznik nr 2 do SWZ.
Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z Istotnymi postanowieniami umowy - Załącznik nr 3 do SWZ.
2. Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający stawia wymóg w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia, dalej „Pracowników”.
1) Rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia Pracowników na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę:
wszystkie osoby bezpośrednio wykonujące przedmiot zamówienia (opisany w STWiORB) na terenie budowy, to jest: pracownicy fizyczni, operatorzy sprzętu oraz urządzeń, kierowcy pojazdów budowy, brygadziści.
2) Wykonawca lub podwykonawca lub dalszy podwykonawca zobowiązuje się, że osoby wykonujące czynności, o których mowa w rozdziale VII ust. 11 pkt 1) SWZ będą przez cały okres realizacji niniejszego zamówienia zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.). Wymóg ten nie dotyczy dostawców materiałów, a także kierownika budowy, kierowników robót oraz pozostałych osób o których mowa w rozdziale V ust. 1 ppkt 4.2) SWZ. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji, w której Wykonawca lub podwykonawca lub dalszy podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnicy spółki cywilnej).
3) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, regulują Projektowane postanowienia umowy.
3. Wymagany termin wykonania zamówienia ustala się na: do 18 miesięcy od daty przekazania terenu budowy / do dnia 31 stycznia 2024 roku* (*data dzienna zostanie wpisana do umowy w przypadku zawarcia umowy po dniu 31 lipca 2022 roku; w przypadku zawarcia umowy przed dniem 31 lipca 2022 roku, w umowie zostanie wpisany okres 18 miesięcy od daty przekazania terenu budowy).
Termin wykonania zamówienia zostanie uznany za osiągnięty w przypadku, gdy przed jego nadejściem Wykonawca zakończy wszelkie próby i sprawdzenia oraz roboty i prace, teren budowy zostanie uprzątnięty, a roboty zostaną zgłoszone jako gotowe do Odbioru Końcowego, pod warunkiem że odbiór ten zostanie pozytywnie dokonany. Przed dokonaniem zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego, Wykonawca musi złożyć kompletny i prawidłowy wniosek o pozwolenie na użytkowanie obiektu wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami w organie administracji architektoniczno-budowlanej.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi zgodnie z ustawą Pzp. Najkorzystniejsza oferta to oferta z najniższą ceną, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
2. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena o wadze kryterium 100%
3. W celu ustalenia liczby punktów przyznanych ofertom (oceny ofert) oraz wyboru oferty najkorzystniejszej, oferty uszeregowane będą w kolejności od oferty z najniższą ceną do oferty z najwyższą ceną.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale IV SWZ, oraz spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
4.1) Zamawiający wymaga od Wykonawcy posiadania doświadczenia umożliwiającego realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał:
co najmniej jedną (1) umowę na roboty budowlane spełniającą łącznie niniejsze warunki: przedmiotem umowy były roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku (w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 poz. 2351 ze. zm.), dalej „Prawo budowlane”) o wartości robót budowlanych co najmniej 6 000 000,00 PLN (sześć milionów złotych) netto;
4.2) Zamawiający wymaga od Wykonawcy posiadania potencjału kadrowego (osób skierowanych do realizacji zamówienia) umożliwiającego realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje:
a) osobą na stanowisko kierownika budowy - tj. jedną (1) osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń, oraz posiadającą min. 5 letnie doświadczenie zawodowe, licząc od daty uzyskania uprawnień budowlanych, w tym doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót konstrukcyjno-budowlanych przy realizacji co najmniej:
(i) dwóch (2) umów na roboty budowlane (przez cały okres ich realizacji) obejmujących budowę lub przebudowę lub remont budynku lub zespołu budynków o wartości robót budowlanych co najmniej 10 000 000,00 PLN (dziesięć milionów złotych) netto każda z osobna,
(ii) dwóch (2) umów na roboty budowlane (przez cały okres ich realizacji) obejmujących budowę lub przebudowę lub remont budynku zabytkowego (wpisanego do rejestru zabytków lub krajowej ewidencji zabytków lub wojewódzkiej ewidencji zabytków lub gminnej ewidencji zabytków).
Wykonawca może wykazać spełnianie warunku, o którym mowa w rozdziale V ust. 1 ppkt 4.2) lit. a) tiret (i) SWZ, łącznie z wykazaniem warunku, o którym mowa w mowa w rozdziale V ust. 1 ppkt 4.2) lit. a) tiret (ii) SWZ. Powyższe oznacza, że Wykonawca może wykazać np. dwie roboty spełniające łącznie wymogi opisane w rozdziale V ust. 1 ppkt 4.2) lit. a) tiret (i) oraz lit. a) tiret (ii) albo cztery roboty wykazujące odrębnie żądane wymogi,
b) osobą na stanowisko kierownika robót sanitarnych – tj. jedną (1) osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w branży sanitarnej w zakresie sieci, urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz posiadającą min. 3 letnie doświadczenie zawodowe, licząc od daty uzyskania uprawnień budowlanych, w tym doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych przy realizacji co najmniej jednej (1) umowy na roboty budowlane (przez cały okres jej realizacji) obejmującej budowę lub przebudowę lub remont budynku lub zespołu budynków o wartości robót budowlanych co najmniej 5 000 000,00 PLN (pięć milionów złotych) netto,
c) osobą na stanowisko kierownika robót elektrycznych i niskoprądowych – tj. jedną (1) osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz posiadającą min. 3 letnie doświadczenie zawodowe, licząc od daty uzyskania uprawnień budowlanych, w tym doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych przy realizacji co najmniej jednej (1) umowy na roboty budowlane (przez cały okres jej realizacji) obejmującej budowę lub przebudowę lub remont budynku lub zespołu budynków o wartości robót budowlanych co najmniej 5 000 000,00 PLN (pięć milionów złotych) netto,
d) osobą na stanowisku geologa – tj. jedną (1) osobę posiadającą uprawnienia geologa oraz kwalifikacje określone w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 roku Prawo geologiczne i górnicze (t.j.: Dz. U. z 2021 r. poz. 1420 ze zm.) art. 50 ust. 2 dla kategorii VI, VII i XIII,
e) osobą na stanowisku specjalisty ds. rozliczeń i raportowania – tj. jedną (1) osobę posiadającą min. 3 letnie doświadczenie zawodowe w rozliczaniu inwestycji budowlanych oraz sporządzaniu raportów i kosztorysów w ramach tych inwestycji;
4.3) Wyjaśnienie - dotyczy postanowień rozdziału V ust. 1 ppkt 4.1) oraz ppkt 4.2) SWZ:
a) W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, o których mowa w rozdziale V ust. 1 ppkt 4.1) SWZ, które wykonywał wspólnie z innymi wykonawcami, Zamawiający będzie uznawał jedynie te roboty budowlane, w wykonywaniu których Wykonawca bezpośrednio uczestniczył,
b) Wymieniony w rozdziale V ust. 1 ppkt 4.2) SWZ skład osobowy zespołu Wykonawcy należy traktować jako minimalne wymagania Zamawiającego i nie wyczerpuje on całości personelu niezbędnego do rzetelnego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy,
c) przez „umowę/umowę na roboty budowlane” rozumie się jeden kontrakt na roboty budowlane, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 poz. 2351 ze. zm.), dalej „Prawo budowlane”, (art. 3 pkt. 7), w ramach którego Wykonawca (dotyczy postanowień w rozdziale ust. 1 ppkt 4.1) SWZ) lub dana osoba (dotyczy postanowień w rozdziale ust. 1 ppkt 4.2) lit. a)-c) SWZ) realizował(-a) roboty budowlane, wraz z ewentualnymi aneksami i zmianami danej umowy,
d) przez „budowę” rozumie się zgodnie z art. 3 pkt 6 Prawa budowlanego: budowę, odbudowę, rozbudowę lub nadbudowę,
e) przez „wartość robót budowlanych” rozumie się wartość wyłącznie robót budowlanych oraz zagospodarowania terenu, bez świadczeń dodatkowych, usług, dostaw wyposażenia, itd. (jeśli wchodziły w zakres umowy),
f) przez „uprawnienia budowlane” rozumie się właściwe uprawnienia wydane na podstawie przepisów rozdziału 2 Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniejszych aktów prawnych, o ile ich zakres jest tożsamy z uprawnieniami wydawanymi na podstawie obecnie obowiązujących przepisów,
g) przez „doświadczenie zawodowe” rozumie się rzeczywisty okres świadczenia przez wskazaną osobę funkcji odpowiadającej posiadanym przez nią uprawnieniom (liczony w formule miesięcznej – za każdy miesiąc pełnienia funkcji przez tę osobę; nie sumuje się okresów, w których dana osoba sprawowała równolegle funkcje na większej liczbie kontraktów),
h) w przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium RP wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane oraz pozostałych przepisów ww. ustawy, ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646) oraz art. 20a ustawy z dn. 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (t.j.: Dz.U. z 2019 poz. 1117),
i) w przypadku gdy Wykonawca zrealizował świadczenie, za które otrzymał wynagrodzenie w innej walucie niż PLN, w celu dokonania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu, należy dokonać przeliczenia tych walut wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (Tabela A kursów średnich walut obcych) na dzień zakończenia realizacji robót budowlanych. W razie gdy na ten dzień Narodowy Bank Polski nie opublikował średnich kursów walut, to do przeliczenia należy przyjąć pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs Narodowego Banku Polskiego. Średnie kursy walut dostępne są na stronie internetowej pod adresem: nbp.pl.
2. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów na zasadach opisanych w art. 118–123 ustawy Pzp.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
- zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo
- wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający nie wymaga składania podmiotowych środków dowodowych zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp.
2. Odnośnie obligatoryjnych przesłanek wykluczenia, Zamawiający informuje, że poza okolicznościami o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się także Wykonawcę o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835). Przepisy art. 7 niniejszej ustawy stosuje się odpowiednio w ramach niniejszego postępowania.
W zw. związku z powyższym, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa następujące oświadczenia:
1) Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, uwzględniające przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835) – zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert.
2) Oświadczenie, o którym mowa powyżej (w rozdziale VI ust. 1 SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3) Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia oświadczenie, o którym mowa powyżej (w rozdziale VI ust. 1 SWZ) podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby. Wzór oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie wymaga składania podmiotowych środków dowodowych zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a Wykonawca wraz ze złożeniem oferty wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Jeżeli w imieniu Wykonawcy (w tym Wykonawcy wspólnie składającego ofertę) działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z ww. dokumentów, Zamawiający wymaga od Wykonawcy dołączenia do oferty pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. Powyższe postanowienia dotyczą także potwierdzenia umocowania do działania w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
2. Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, zgodnie z art. 118 ust. 3 ustawy Pzp składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór zobowiązania stanowi Zał. nr 6 do SWZ.
3. Ofertę stanowi:
1) wypełniony Formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Zał. nr 4 do SWZ, zawierający cenę oferty oraz warunki realizacji zamówienia;
2) Formularz cenowy sporządzony na wzorze stanowiącym Zał. nr 4A do SWZ. Formularz cenowy stanowi część oferty i stosuje się do niego te same rygory odnośnie formy, co do Formularza ofertowego.
4. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć za pośrednictwem Platformy:
1) oświadczenie wymagane postanowieniami w rozdz. VI ust. 1 SWZ, składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp uwzględniające przesłanki wykluczenia art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835);
2) pełnomocnictwo lub inny(-e) dokument(-y) potwierdzający(-e) umocowanie do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z właściwego rejestru – zgodnie z postanowieniami rozdziału VI ust. 3 SWZ;
3) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) pełnomocnictwo dla pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa rozdz. VI ust. 4 SWZ (art. 58 ust. 2 ustawy Pzp),
b) oświadczenia, o których mowa w rozdz. VI ust. 5 (art. 125 ust. 1 ustawy Pzp i art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego) oraz ust. 6 SWZ (art. 117 ust. 4 ustawy Pzp);
4) w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach podmiotu(ów) udostępniającego(-ych) zasoby w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
a) zobowiązania wymagane postanowieniami rozdz. VI ust. 7 SWZ (art. 118 ust. 3 ustawy Pzp),
b) oświadczenia wymagane postanowieniami rozdz. VI ust. 8 i 9 SWZ (art. 125 ust. 1 ustawy Pzp i art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego),
c) pełnomocnictwo lub inny(-e) dokument(-y) potwierdzający(-e) umocowanie do reprezentowania podmiotu udostępniającego swoje zasoby Wykonawcy – jeżeli umocowanie to nie wynika z właściwego rejestru – zgodnie z postanowieniami rozdziału VI ust. 3 SWZ;
5) oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, z uwzględnieniem postanowień rozdz. VII ust. 16 SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1) Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 250 000,00 PLN (dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych).
2) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zależności od wyboru Wykonawcy.
4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 51 1050 1214 1000 0023 4893 4700 w Banku ING Bank Śląski Spółka Akcyjna z dopiskiem „Wadium – znak sprawy ZP-261-8/22” lub wpisując inne dane, które umożliwią w jednoznaczny sposób identyfikację niniejszego postępowania. Zamawiający zaleca dołączyć do oferty potwierdzenie dokonania przelewu.
5) Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Przez wniesienie wadium wnoszonego w pieniądzu rozumie się wpływ środków na konto Zamawiającego przed upływem tego terminu (nie decyduje moment zlecenia przelewu). Przez wniesienie wadium wnoszonego w formie niepieniężnej, rozumie się przekazanie niepieniężnej formy wadium w oryginale Zamawiającemu przed terminem składania ofert – poprzez dołączenie dokumentu do oferty.
6) Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Poręczenia lub gwarancje winny zapewniać Zamawiającemu taki sam poziom zabezpieczenia jego interesów oraz być tak samo ściągalne jak wadium wnoszone w pieniądzu oraz zawierać w szczególności i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
a) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp;
b) z treści gwarancji lub poręczenia powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium;
c) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
d) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą;
e) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa przedmiotowego postępowania lub znak sprawy;
f) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Muzeum Śląskie w Katowicach;
g) nazwa wnoszącego wadium – Wykonawcy;
h) wadium w formie niepieniężnej wnoszone przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie musi zawierać w swojej treści wskazanie wszystkich Wykonawców składających wspólną ofertę lub musi zostać wniesione przez Wykonawcę posiadającego odpowiednie upoważnienie udzielone przez pozostałych Wykonawców do wniesienia wadium, przy czym w ostatnim przypadku w treści gwarancji lub poręczenia, musi zostać wskazane, że Wykonawca działa w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku, gdy w treści gwarancji lub poręczenia, będzie wskazany pojedynczy Wykonawca, a z treści wadium nie będzie wynikało, że zabezpiecza ono ofertę złożoną wspólnie przez Wykonawców – Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie przepisu art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
7) Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3) ustawy Pzp zostanie odrzucona.
8) Zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres mailowy na jaki Zamawiający winien składać oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy Pzp. Oświadczenie o zwolnieniu wadium zostanie złożone mailowo lub w formie pisemnej (nie przewiduje się składania oświadczenia w żadnej formie szczególnej, ani w trybie szczególnym).
9) Zasady zwrotu i okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnianie warunków, których opis został zamieszczony w rozdziale V ust. 1 pkt 4) SWZ, wykazują łącznie (sumowanie potencjałów).
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają przedmiot zamówienia, do realizacji którego te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu w przypadkach określonych w rozdziale IV SWZ, natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z postanowieniem rozdziału V ust. 3 i 4 SWZ.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 58 ust. 2 ustawy Pzp). Do ustanowienia powyższego pełnomocnika stosuje się w szczególności przepisy art. 98 do art. 109 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks cywilny (tekst jednolity: Dz. U. 2020 r. poz. 1740 ze zm.). Pełnomocnictwo należy złożyć wraz z ofertą.
5. W przypadku gdy spełnienie warunku opisanego w rozdziale V ust. 1 pkt 4) ppkt 4.1) SWZ wykazuje co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (ale nie wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia), Wykonawcy wykażą spełnianie tego warunku wyłącznie jeśli wykazujący go Wykonawca wykona roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W tym celu Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.
6. Zamawiający, działając zgodnie z przepisem art. 58 ust. 4 ustawy PZP określa następujące wymagania związane z realizacją zamówienia przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (wspólnie realizujących zamówienie):
1) Wykonawcy wspólnie realizujący zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
2) Wykonawcy wspólnie realizujący zamówienie wyznaczają spośród siebie pełnomocnika (lidera), z którym prowadzona będzie korespondencja i któremu składane będą wszelkie oświadczenia wiedzy i woli Zamawiającego, ze skutkiem dla wszystkich Wykonawców wspólnie realizujących zamówienie;
3) Wykonawcy wspólnie realizujący zamówienie wyznaczają spośród siebie pełnomocnika (lidera), z którym prowadzone będą rozliczenia i który będzie składał faktury Zamawiającemu. Zamawiający nie dopuszcza fakturowania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie realizujących zamówienie, w szczególności nie dopuszcza się składania większej liczby faktur niż jedna w jednym okresie rozliczeniowym (przez pełnomocnika – lidera). Wykonawcy uregulują między sobą wewnętrzne zasady rozliczeń, a zapłata faktury wystawionej przez pełnomocnika (lidera) zwalnia Zamawiającego z obowiązku dokonywania jakichkolwiek dalszych wypłat na rzecz pozostałych wykonawców wspólnie realizujących zamówienie, a Wykonawcy ci zwalniają Zamawiającego z jakichkolwiek zobowiązań względem nich.
7. Zamawiający nie zastrzega obowiązku wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań zgodnie z art. 60 ustawy Pzp.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zostały określone w paragrafie 20 Projektowanych postanowień umowy - Załącznik nr 3 do do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-14 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami i oświadczeniami należy zamieścić na Platformie pod adresem: platformazakupowa.pl/pn/muzeumslaskie/proceedings na stronie dotyczącej niniejszego postępowania

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-14 12:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-07-13

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Cena oferty.
Zamawiający przewiduje ograniczenie liczby Wykonawców, których może zaprosić do negocjacji. Zamawiający korzystając z prawa do negocjacji zaprosi do negocjacji nie więcej niż trzech Wykonawców, którzy w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu, z najniższą ceną.

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający umożliwi chętnym Wykonawcom odbycie wizji lokalnej terenu, na którym wykonywane ma być zamówienie. Wizja lokalna nie jest obowiązkowa i jej odbycie nie jest warunkiem złożenia oferty, a wszystkie informacje niezbędne do złożenia oferty zawiera SWZ przygotowana na potrzebę niniejszego postępowania wraz z załącznikami. Warunki i terminy wizji lokalnej zostały wskazane w SWZ rozdz. VII ust. 13.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę przebudowę części magazynu na powierzchnie produkcyjną - Wilkowice
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania03-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę przebudowę części magazynu na powierzchnie produkcyjną wraz z wewnętrznymi instalacjami, budowę zaplecza socjalnego dla pracowników, rozbiórkę ściany pomiędzy magazynami, budowę zaplecza socjalnego dla pracowników magazynowych, przedłużenie zadaszenia wiaty oraz przedłużenie posadzki pod wiatą wraz z przekazaniem kompletu dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu: Dostawa odzieży ochronnej i zabezpieczającej
Następne ogłoszenie o zamówieniu: Modernizacja DP 4316E
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z miasta Katowice: DOBROWOLNE UBEZPIECZENIE, W OKRESIE 12 MIESIĘCY, ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ.
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: Budowa zatok postojowych w pasie drogowym ulicy Konstantynów w Lublinie
Następne ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: Modernizacja DP 4316E
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI