Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dwóch dróg stokowych w Nadleśnictwie Jeleśnia
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne LP Nadleśnictwo Jeleśnia
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 071001955
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Suska 5
1.5.2.) Miejscowość: Jeleśnia
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-340
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: + 48 33 8636 131
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: jelesnia@katowice.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://jelesnia.katowice.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa dwóch dróg stokowych w Nadleśnictwie Jeleśnia
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-453e01cd-31d1-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00239836
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00066973/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa drogi stokowej w leśnictwie Korbielów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://josephine.proebiz.com/pl/tender/15225/summary
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W zakresie składania ofert Platforma zakupowa JOSEPHINA pod adresem: https://www.josephine.proebiz.com/pl/
2. W zakresie komunikacji z Wykonawcami:
poczta elektroniczna: jelesnia@katowice.lasy.gov.pl
3. Adres strony internetowej: https://josephine.proebiz.com/pl/tender/15225/summary
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 61 Prawa zamówień publicznych, za pośrednictwem
elektronicznej Platformy zakupowej JOSEPHINA (dalej: „Platforma JOSEPHINA”) pod adresem:
https://www.josephine.proebiz.com/pl/ oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem że złożenie oferty
następuje wyłącznie przy użyciu Platformy JOSEPHINA.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie JOSEPHINA. Zarejestrowanie i utrzymywanie konta na Platformie
JOSEPHINA oraz korzystanie z Platformy JOSEPHINA jest bezpłatne. Zarejestrowany Wykonawca ma dostęp do formularza: Nowa oferta / Wniosek.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji dla Wykonawcy korzystania z Platformy JOSEPHINE, stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
5. Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę jej przekazania na Platformie JOSEPHINA.
6. Za datę przekazania wniosków,zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów
stworzonych w postaci papierowej) oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na adres
poczty elektronicznej Zamawiającego: jelesnia@katowice.lasy.gov.pl
7. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania i wycofania
ofert):
1) Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w tym w szczególności składanie
oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz
przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail:
jelesnia@katowice.lasy.gov.pl, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie za pośrednictwem Platformy JOSEPHINA.
We wszelkiej korespondencji Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania
wskazanym w SWZ.
2) Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub cyfrowe odwzorowania dokumentów w postaci
papierowej (elektroniczne kopie dokumentów utworzonych w postaci papierowej) składane są przez
Wykonawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej, na wskazany w ppkt 1) adres email: jelesnia@katowice.lasy.gov.pl
8. Sposób sporządzenia i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej musi być zgody z wymaganiami określonymi w Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U.
z 2020 r. poz. 2452).
9. Wykonawca zobowiązany jest w składanym Formularzu Oferty (załącznik nr 3 do SWZ) podać adres email, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.
10. Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia Zamawiającego o wszelkiej zmianie adresu poczty elektronicznej podanego w ofercie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 270.9.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 – Przebudowa drogi stokowej nr inw. 220/522 w leśnictwie Korbielów.
1) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie odcinka istniejącej drogi stokowej o nawierzchni tłuczniowej o długości 1 000 m.
2) Odcinek drogi przeznaczonej do przebudowy zlokalizowany jest na terenie działki nr 220/522 w miejscowości Korbielów, gmina Jeleśnia, na terenie leśnictwa Korbielów w Nadleśnictwie Jeleśnia. W/w działka stanowi własność Skarbu Państwa.
3) Roboty budowlane obejmują:
a) przebudowę nawierzchni drogi, w tym:
- Przybranie skarpy pod drogę wraz z podkuciami
- Profilowanie i dogęszczenie podłoża wraz z demontażem wodospustów
- Ułożenie geowłókniny polipropylenowej
- Wykonanie warstwy podbudowy - kruszywo łamane 20 cm
- Wykonanie nawierzchni z kamienia łamanego 15 cm
- Ukształtowanie poboczy z tłucznia szer 50 cm jednostronne
b) przebudowę 3 składów drewna, mijanki oraz pętli do nawracania, w tym:
- Niwelację terenu,
- Formowanie nasypów,
- Ułożenie geowłókniny polipropylenowej
- Wykonanie warstwy podbudowy - kruszywo łamane 30 cm
- Wykonanie nawierzchni z kamienia łamanego 10 cm
c) poprawę odwodnienia, w tym:
- Wykonanie cieku z buku na całej długości z kamienia łamanego gr 25cm na podbudowie betonowej gr 10cm wraz z wykonaniem spoinowania
- Montaż wodospustów drewnianych dł. 5,00m szt. 20
- Wykonanie przepustu poprzecznego Ø60 cm HDPE dł. 6,00 m wraz ze studnia wlotową z kamienia na zaprawie i skrzydłami wylotowymi w km 0+020
- Wykonanie przepustu poprzecznego Ø60 cm HDPE dł. 6,00 m wraz ze studnia wlotową z kamienia na zaprawie i skrzydłami wylotowymi w km 0+050
- Wykonanie przepustu poprzecznego Ø60 cm HDPE dł. 6,00 m wraz ze studnia wlotową z kamienia na zaprawie i skrzydłami wylotowymi w km 0+140
- Wykonanie przepustu poprzecznego Ø60 cm HDPE dł. 6,00 m wraz ze studnia wlotową z kamienia na zaprawie i skrzydłami wylotowymi w km 0+250
- Wykonanie przepustu poprzecznego Ø60 cm HDPE dł. 6,00 m wraz ze studnia wlotową z kamienia na zaprawie i skrzydłami wylotowymi w km 0+350
- Wykonanie przepustu poprzecznego Ø60 cm HDPE dł. 6,00 m wraz ze studnia wlotową z kamienia na zaprawie i skrzydłami wylotowymi w km 0+450
- Wykonanie przepustu poprzecznego Ø60 cm HDPE dł. 6,00 m wraz ze studnia wlotową z kamienia na zaprawie i skrzydłami wylotowymi w km 0+650
- Wykonanie przepustu poprzecznego Ø60 cm HDPE dł. 8,00 m wraz ze studnia wlotową z kamienia na zaprawie i skrzydłami wylotowymi w km 0+697
- Wykonanie przepustu poprzecznego Ø60 cm HDPE dł. 6,00 m wraz ze studnia wlotową z kamienia na zaprawie i skrzydłami wylotowymi w km 0+770
- Wykonanie przepustu poprzecznego Ø60 cm HDPE dł. 8,00 m wraz ze studnia wlotową z kamienia na zaprawie i skrzydłami wylotowymi w km 0+897
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45262000-1 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ, tj. a) Cena oferty
b) Samodzielna realizacja kluczowych elementów zamówienia
c) Przedłożenie okresu gwarancji .
2. Punktacja w ramach kryteriów będzie przeliczana z dokładnością dwóch miejsc po przecinku,
zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrągleń.
3. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów
wyliczoną jako sumę punktów uzyskanych w kryteriach.
4. Maksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać oferta wynosi – 100 pkt.
5. Kryteria oceny ofert w niniejszym postępowaniu stanowią:
a) Cena (C) –waga 60 %,
b) Samodzielna realizacja kluczowych elementów zamówienia. (Kluczowe elementy zamówienia obejmują roboty budowlane polegające na wykonaniu nawierzchni drogi wraz z podbudową) - waga 20%.
c) Przedłożenie okresu gwarancji ponad 36 miesięcy - waga 20%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Samodzielna realizacja kluczowych elementów zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużenie okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 – Przebudowa drogi stokowej nr inw. 220/253 w leśnictwie Romanka Górna
1) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie odcinka istniejącej drogi stokowej o nawierzchni tłuczniowej o długości 834 m.
2) Odcinek drogi przeznaczonej do przebudowy zlokalizowany jest na terenie działki nr 220/253 w miejscowości Sopotnia Mała, gmina Jeleśnia, na terenie leśnictwa Romanka Górna w Nadleśnictwie Jeleśnia. W/w działka stanowi własność Skarbu Państwa.
3) Roboty budowlane obejmują:
a) przebudowę nawierzchni drogi, w tym:
- Korektę muldy wraz z podkuciami
- Profilowanie i dogęszczenie podłoża
- Ułożenie geowłókniny polipropylenowej
- Wykonanie warstwy podbudowy - kruszywo łamane 20 cm
- Wykonanie nawierzchni z kamienia łamanego 15 cm
- Ukształtowanie poboczy z tłucznia szer 50cm jednostronne
b) przebudowę 2 składów drewna, i 2 mijanek, w tym:
- Niwelację terenu,
- Formowanie nasypów,
- Ułożenie geowłókniny polipropylenowej
- Wykonanie warstwy podbudowy - kruszywo łamane 30 cm
- Wykonanie nawierzchni z kamienia łamanego 10 cm
c) poprawę odwodnienia, w tym:
- Czyszczenie i profilowanie dna istniejącego rowu
- Montaż wodospustów drewnianych dł. 5,00 m szt. 12
- Wykonanie przepustu poprzecznego Ø60 cm HDPE dł. 8,00 m wraz ze studnia wlotową z kamienia na zaprawie i skrzydłami wylotowymi w km 0+317
- Wykonanie przepustu poprzecznego Ø60 cm HDPE dł. 8,00m wraz ze studnia wlotową z kamienia na zaprawie i skrzydłami wylotowymi w km 0+598
- Wykonanie przepustu poprzecznego Ø60 cm HDPE dł. 6,00m wraz ze studnia wlotową z kamienia na zaprawie i skrzydłami wylotowymi w km 0+721
- Wykonanie przepustu poprzecznego Ø60 cm HDPE dł. 8,00m wraz ze studnia wlotową z kamienia na zaprawie i skrzydłami wylotowymi w km 0+834
- Wykonanie przepustu podłużnego Ø50 cm VIPRO dł. 8,00 m w km 0+350
- Wykonanie przepustu podłużnego Ø60 cm HDPE /odzysk/ dł. 6,00 m w km 0+826
- Wykonanie brodu 0+289 z kamienia łamanego gr 25 cm na podbudowie betonowej 10 cm
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45240000-1 - Budowa obiektów inżynierii wodnej
45262000-1 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ, tj. a) Cena oferty
b) Samodzielna realizacja kluczowych elementów zamówienia
c) Przedłożenie okresu gwarancji .
2. Punktacja w ramach kryteriów będzie przeliczana z dokładnością dwóch miejsc po przecinku,
zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrągleń.
3. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów
wyliczoną jako sumę punktów uzyskanych w kryteriach.
4. Maksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać oferta wynosi – 100 pkt.
5. Kryteria oceny ofert w niniejszym postępowaniu stanowią:
a) Cena (C) –waga 60 %,
b) Samodzielna realizacja kluczowych elementów zamówienia. (Kluczowe elementy zamówienia obejmują roboty budowlane polegające na wykonaniu nawierzchni drogi wraz z podbudową) - waga 20%.
c) Przedłożenie okresu gwarancji ponad 36 miesięcy - waga 20%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Samodzielna realizacja kluczowych elementów zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużenie okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 Prawa zamówień publicznych, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
3.1. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji, jeżeli Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę gwarancyjna nie mniejsza niż:
1) w zakresie Części 1 zamówienia - 1 000 000,00 złotych
2) w zakresie Części 2 zamówienia - 690 000,00 złotych.
3.2. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji finansowej, jeżeli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż
1) w zakresie Części 1 zamówienia - 400 000,00 złotych
2) w zakresie Części 2 zamówienia - 250 000,00 złotych.
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
4.1. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie wiedzy i doświadczenia, jeśli Wykonawca okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane w zakresie budowy, przebudowy lub remontu dróg na terenach górskich o wartości, co najmniej:
1) w zakresie Części 1 zamówienia - 600 000,00 złotych brutto każda.
2) w zakresie Części 2 zamówienia - 400 000,00 złotych brutto każda.
4.2. Dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane z ograniczeniami lub bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, w specjalności drogowej, o których mowa w Prawie budowlanym lub odpowiadające im uprawnienia budowlane uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Warunek dotyczy Części 1 i Części 2 zamówienia.
UWAGA Ilekroć w opisie warunków udziału w postępowaniu jest mowa o uprawnieniach, to w przypadku osób będących obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej oznacza to decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: godnie z art. 274 ust. 1 Prawa zamówień publicznych zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu:
1) Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3) Prawa zamówień publicznych,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4) Prawa zamówień publicznych, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5) Prawa zamówień publicznych, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6) Prawa zamówień publicznych,
e) art. 109 ust. 1 pkt 1) Prawa zamówień publicznych odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170),
f) art. 109 ust. 1 pkt 7) Prawa zamówień publicznych.
Wzór w/w oświadczenia dołączony zostanie do wezwania w trybie art. 274 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
2) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) Prawa zamówień publicznych, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
Wzór w/w oświadczenia dołączony zostanie do wezwania w trybie art. 274 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 Prawa zamówień publicznych zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1) Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
2) Dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
3) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wzór Wykazu dostaw wykonanych dołączony zostanie do wezwania w trybie art. 274 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
4) Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wzór Wykazu osób dołączony zostanie do wezwania w trybie art. 274 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda przedmiotowych środków dowodowych za wyjątkiem przypadku, o którym
mowa w pkt. 2.2.2. SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości:
1.1. w zakresie Części 1 zamówienia - 12 000,00 (słownie: dwanaście tysięcy i 00/100) złotych
1.2. w zakresie Części 2 zamówienia - 8 000,00 (słownie: osiem tysięcy i 00/100) złotych.
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Prawa zamówień publicznych.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 Prawa zamówień publicznych, tj.:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Jeleśni, numer rachunku
78 8118 0002 0000 1007 2000 0010
z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu Nr 270.9.2021 Przebudowa dwóch dróg stokowych w Nadleśnictwie Jeleśnia.
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego.
Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Państwowe Gospodarstwo leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Jeleśnia, 34-340 Jeleśnia, ul. Suska 5.
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) termin ważności gwarancji/poręczenia,
5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 Prawa zamówień publicznych.
6. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 Pzp.
7. Jeżeli oferta została złożona przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna), Zamawiający wymaga aby w treści gwarancji wadialnej zostali wymienieni wszyscy wykonawcy wspólnie składający ofertę (członkowie konsorcjum, przedsiębiorcy - wspólnicy spółki cywilnej) lub aby w treści gwarancji wadialnej zostało wyraźnie wskazane, że strona stosunku gwarancyjnego jest liderem/pełnomocnikiem – jednym z uczestników konsorcjum/wspólników spółki cywilnej, działającym także w imieniu i na rzecz innych, wskazanych, uczestników jako wykonawców – którzy wspólnie złożyli lub złożą ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
8. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Prawa zamówień publicznych, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 Pzp.
9. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 Pzp.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną
wprowadzone do treści tej umowy, zawiera Wzór umowy stanowiący załącznik nr 2 do SWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany
kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 Prawa zamówień publicznych) w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi we
Wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2.1. i 2.2. do SWZ odpowiednio dla Części 1 i Części 2 zamówienia.
3. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4
oraz ust. 2 Prawa zamówień publicznych.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-05 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platformie JOSEPHINE dostępnej pod adresem https://www.josephine.proebiz.com/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-05 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-04