Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi z Kcyni do Mycielewa na odcinku Malice – Rzemieniewice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kcynia
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350872
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 23
1.5.2.) Miejscowość: Kcynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-240
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 52 589 37 33
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kcynia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kcynia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi z Kcyni do Mycielewa na odcinku Malice – Rzemieniewice
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4a461b42-a358-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00038520
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003809/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa drogi na odcinku Malice- Rzemieniewice
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/440113
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Wszystkie szczegóły dot. komunikacji elektronicznej, strony internetowej, oświadczenia z art. 125 ust. 1, podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych oraz innych oświadczeń i dokumentów zawarte są w SWZ dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/440113
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zawarte są w SWZ dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/440113
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje nt. RODO zawarte są w SWZ dostępnej podadresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/440113
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje nt. RODO zawarte są w SWZ dostępnej podadresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/440113
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.1.440113.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
I. Przebudowa drogi z Kcyni do Mycielewa na odcinku Malice – RzemieniewiceII. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:1. roboty przygotowawcze, na które składają się w szczególności:a) roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych (ok. 1 330 m),b) ścinanie piłą mechaniczną drzew o średnicy: 16 – 75 cm (łącznie 23 szt.),c) mechaniczne karczowanie pni o średnicy: 16-75 cm (łącznie 23 szt.),d) odwóz i utylizacja ściętych drzew i wykarczowanych pni (łącznie 46 szt.),2. roboty rozbiórkowe (z odwozem i utylizacją), na które składają się w szczególności:a) rozebranie mechaniczne nawierzchni z tłucznia kamiennego (ok. 325 m2),b) rozebranie słupków do tablic znaków drogowych (8 szt.),c) zdjęcie niepodświetlonych znaków drogowych (9 szt.),3. roboty zabezpieczające, na które składają się w szczególności:a) wykonanie przepustu z rury PCWB o średnicy 100 mm (348 m),4. roboty ziemne, na które składają się w szczególności:a) roboty ziemne wykonywane koparkami z transportem urobku (ok. 1 109 m3),b) wykopy i przekopy wykonywane koparkami na odkład (ok. 376 m3),c) roboty ziemne (dokop) wykonywane koparkami z transportem urobku (ok. 890 m3),d) formowanie nasypów o wysokości do 3 m (ok. 1 529 m3),e) mechaniczne wykonanie koryta (wjazdy) o średniej głębokości 20 cm (745 m2),5. roboty dot. nawierzchni jezdni, na które składają się w szczególności:a) mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni (1 350 m2),b) wykonanie warstwy wzmacniającej podłoże o grubości po zagęszczeniu: 15 cm (1 350 m2),c) wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego o grubości po zagęszczeniu 20 cm (1 350 m2),d) wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem sortowanym z zagęszczeniem mechanicznym o średniej grubości warstwy po zagęszczeniu: ponad 10 cm (ok. 566 m3),e) czyszczenie mechaniczne podbudowy tłuczniowej (ok. 5 085 m2),f) wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z mieszanek mineralno-asfaltowych AC 11W o grubości po zagęszczeniu 4 cm z uprzednim skropieniem asfaltem (każde po ok. 5 085 m2),g) wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanek mineralno-asfaltowych AC8S o grubości po zagęszczeniu 4 cm z uprzednim skropieniem asfaltem (każde po ok. 4 925 m2),6. roboty dot. nawierzchni wjazdów, na które składają się w szczególności:a) mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni (745 m2),b) wykonanie warstwy wzmacniającej podłoże o grubości po zagęszczeniu: 15 cm (745 m2),c) wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego o grubości po zagęszczeniu 20 cm (745 m2),d) czyszczenie mechaniczne podbudowy tłuczniowej (ok. 745 m2),e) wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z mieszanek mineralno-asfaltowych AC 11W o grubości po zagęszczeniu 4 cm z uprzednim skropieniem asfaltem (każde po 745 m2),f) wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanek mineralno-asfaltowych AC8S o grubości po zagęszczeniu 4 cm z uprzednim skropieniem asfaltem (każde po 745 m2),7. roboty dot. poboczy, na które składają się w szczególności:a) mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni (1 925 m2),b) wykonanie nawierzchni z tłucznia kamiennego o grubości po uwałowaniu 10 cm (1 925 m2),8. roboty dot. odwodnienia, na które składają się w szczególności:a) wykonanie z geowłókniny warstwy wzmacniającej grunt pod warstwy technologiczne z geowłókniny (14 m2),b) wykonanie ławy z kruszywa łamanego pod przepust (1,8 m3),c) budowa z kamienia polnego na betonie 2 szt. wylotów kolektorów o średnicy 60 cm,d) wykonanie elementów przepustów rurowych PCV o średnicy 60 cm (9 m),9. roboty dot. organizacji ruchu, na które składają się w szczególności:a) ustawienie słupków do znaków drogowych: z rur stalowych o średnicy 70 mm (14 szt.),b) przymocowanie niepodświetlonych znaków drogowych (13 szt.),10. roboty wykończeniowe, na które składają się w szczególności:a) ręczne plantowanie powierzchni gruntu rodzimego (ok. 6 073 m2),b) humusowanie i obsianie skarp – grubość warstwy humusu: 10 cm (ok. 6 073 m2),c) regulacja pionowa 5 szt. zaworów wodociągowych,11. zapewnienie czasowej organizacji ruchu, a po zakończeniu prac – ustanowienie stałej organizacji ruchu,12. wykonanie geodezyjnego pomiaru (inwentaryzacji) powykonawczego zrealizowanych obiektów drogowych wraz z potwierdzeniem złożenia operatu w ośrodku dokumentacji geodezyjnej.13. Przyjęte parametry techniczne:a) klasa drogi – L,b) przekrój drogi – jednojezdniowy o szerokości 3,5 m, dwukierunkowy (z mijankami o szerokość 1,50 m) i z obustronnymi utwardzonymi poboczami o szerokości 0,75 m,c) kategoria ruchu KR -1,d) prędkość projektowa 30 km/h.14. Dokładny opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentach wskazanych w Rozdziale III pkt. 8 – 11 SWZ – Wykonawcy winni przygotować swoje oferty w oparciu o treść wskazanych tam dokumentów!III. Wizja lokalna:Zamawiający informuje, że nie wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej lub sprawdzenia dokumentów dotyczących zamówienia jakie znajdują się w dyspozycji Zamawiającego, jako warunku złożenia ważnej oferty.IV. Szczegółowy opis materiałów stanowiących dostawę Zamawiającego:Zamawiający nie przewiduje realizacji zamówienia z wykorzystaniem dostawy inwestorskiej – wszystkie materiały (urządzenia) niezbędne do realizacji zamówienia dostarcza Wykonawca.V. Dodatkowe informacje:1. Zamawiający, dopuszczając w Rozdziale I pkt V ppkt 7 SWZ, złożenie oferty równoważnej, wskazuje, że warunkiem uznania oferty za równoważną jest uzyskanie, za pomocą rozwiązania równoważnego zaproponowanego przez Wykonawcę w ofercie, rezultatu identycznego z określonym w niniejszym rozdziale i dokumentach dot. przedmiotu zamówienia, wskazanych w Rozdziale III SWZ.2. Zapłata faktury nastąpi przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy po dostarczeniu Zamawiającemu faktury i potwierdzenia prawidłowego wykonania zamówienia (protokół odbioru z wynikiem pozytywnym).3. UWAGA: w dokumentach składającej się na dokumentację projektową – wskazanych w Rozdziale III pkt. 8 – 11 SWZ mogą znajdować się informacje (odesłania) do części projektu dot. budowy kanału technologicznego, które Wykonawcy zobowiązani są pominąć podczas przygotowywania oferty – Zamawiający informuje, że uzyskał pozwolenie na odstępstwo w tym zakresie przy wykonaniu przedmiotowego zamówienia, w związku z czym budowa kanału technologicznego nie wchodzi w zakres zamówienia!VI. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:1. Zamawiający, na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy, określa wymaganie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt. II (powyżej), jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U.2020.1320 t.j. ze zm.).2. Wykonawca winien dokumentować zatrudnienie osób określonych w pkt. 1 na piśmie, np. w formie listy umożliwiającej jednoznaczną identyfikację każdej z zatrudnionych osób i, na tej podstawie, weryfikację przez Zamawiającego zawartych umów o pracę, które, zgodnie z art. 29 §2 kodeksu pracy, muszą być zawarte na piśmie.3. Zamawiający jest uprawniony do kontroli realizacji przez Wykonawcę warunku wskazanego w pkt. 1 w całym okresie realizacji zamówienia. W tym celu może podejmować czynności szczegółowo określone w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ, który zawiera również sankcje dla Wykonawcy z tytułu niespełnienia tych wymagań.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunki określone na podstawie art. 112 ustawy oraz nie mogą podlegać wykluczeniu z postępowania z powodu okoliczności określonych w art. 108 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1, 4, 5, 7 i 8 ustawy.2. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą:a) posiadać zdolność do występowania w obrocie gospodarczym, tj.:- być zarejestrowanymi we właściwym rejestrze lub w centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do takiego rejestru lub takiej ewidencji;b) posiadać uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj.:- Zamawiający nie stawia w tym zakresie warunku udziału w postępowaniu;c) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.:- być ubezpieczonym od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na wartość sumy ubezpieczenia nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł,d) posiadać zdolność techniczną lub zawodową, tj.:- wykazać należyte (bez wad, opóźnienia i zgodnie z projektem) wykonanie równoważnych zamówień w ilości nie mniejszej niż 2 (dwa) w ciągu ostatnich pięciu lat (ilość zamówień należy rozumieć jako liczbę zawartych umów na budowę / rozbudowę / przebudowę / remont dróg), których długość i/lub powierzchnia budowy była zbliżona do określonej w przedmiotowym postępowaniu – za zamówienia równoważne Zamawiający uzna wybudowanie / rozbudowanie / przebudowanie / wyremontowanie dróg kategorii tożsamej lub wyższej od określonej w Rozdziale II SWZ „Opis Przedmiotu Zamówienia”, tj. KR-1 i klasie technicznej tożsamej lub wyższej, tj. klasy technicznej L oraz o długości i/lub powierzchni równej parametrom określonym w przedmiotowym postępowaniu (z tolerancją 10% tych parametrów ) lub wybudowanie / rozbudowanie / przebudowanie / wyremontowanie drogi o długości i/lub powierzchni budowy większej od parametrów drogi stanowiącej przedmiot zamówienia;- dysponować nie mniej niż 1 osobą mogącą spełniać obowiązki kierownika budowy, tj. posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie wykonywanych prac, która przynajmniej dwukrotnie, przed wszczęciem przedmiotowego postępowania, wykonywała obowiązki kierownika budowy dla inwestycji polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie / remoncie drogi o kategorii i klasie technicznej nie niższych niż wskazane w Rozdziale II SWZ „Opis Przedmiotu Zamówienia”.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 1 i ppkt 2 lit. a) SWZ,2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat także dokumenty potwierdzające, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 1 SWZ,3) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne także dokumenty potwierdzające, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności ¬– wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 1 SWZ,4) oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej (Załącznik nr 3) – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 1 SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną w pkt. IX ppkt 2 lit. c SWZ – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 2 lit. c SWZ,2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie (Załącznik nr 5) – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 2 lit. d SWZ,Dowodami, o których mowa w lit. a, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (Załącznik nr 6) – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 2 lit. b oraz lit. d SWZ,4) oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy (Załącznik nr 7) – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 2 lit. d SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) dowód wniesienia wadium – w przypadku wadium niegotówkowego należy złożyć dokument (w szczególności: gwarancję lub poręczenie) potwierdzający przyjęcie przez gwaranta zobowiązania do zapłaty wadium, zgodnie z zapisami pkt. X SWZ,2) dokument, w którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – jeżeli dotyczy,3) zobowiązanie podmiotu(ów) udostępniającego(ych) zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny(e) podmiotowy(e) środek(ki) dowodowy(e) potwierdzający(e), że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego(ych) podmiotu(ów) oraz potwierdzające, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotem(ami) udostępniającym(i) zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określające w szczególności: zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia, czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą– jeżeli dotyczy (jeżeli Wykonawca korzysta z udostępnienia zasobów).4) wypełniony (i uzupełniony, jeżeli trzeba) formularz kosztorysu ofertowego, stanowiącego załącznik do SWZ, który winien zawierać: Informację o narzutach, Tabelę elementów scalonych, Kalkulację kosztów, Zestawienie poszczególnych pozycji cen Robocizny, Materiałów i Sprzętu – bądź kosztorys ofertowy przygotowany samodzielnie, w oparciu o dokumenty wskazane w Rozdziale III pkt. 8 – 11 SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium w wysokości 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych).2. Wadium może być wniesione w:a) pieniądzu,b) gwarancjach bankowych,c) gwarancjach ubezpieczeniowych,d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2020.299 t.j.).3. Wadium w pieniądzu winno zostać wniesione przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego. O wniesieniu wadium w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego, tj. uznania rachunku Zamawiającego, która musi nastąpić przed terminem składania ofert.4. Przelewu należy dokonać na rachunek bankowy podany w pkt I ppkt 2 SWZ.5. Na poleceniu przelewu (blankiecie wpłaty) należy podać tytuł przelewu: „Wadium przetargowe – RI.271.1.440113.2021” oraz podać informację o numerze rachunku bankowego Wykonawcy, na które ma zostać dokonany zwrot wadium.6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:a) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie,b) z jego treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,c) winno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego,d) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert).e) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania (wskazane na 1. stronie SWZ),f) jako beneficjent gwarancji / poręczenia winien być wskazany Zamawiający,g) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy) poręczenie / gwarancja winno/a obejmować swą treścią wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia / gwarancji), bądź z treści dokumentu winno wynikać, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium – w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy – zostanie odrzucona.8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku oferty wspólnej Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.3. Zgodnie z obowiązującym prawem (w szczególności: art. 860 §1 k.c.) Zamawiający traktuje spółkę cywilną jako stosunek zobowiązaniowy jej wspólników, a nie odrębny podmiot wyposażony w osobowość prawną, w związku z czym oferta składana przez wspólników spółki cywilnej musi być sporządzona zgodnie z SWZ oraz zawierać dokumenty (jeżeli są wymagane na podstawie pkt. X SWZ), odpowiednio:a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (z art. 125 ustawy) – złożone przez każdego ze wspólników,b) oświadczenie o dot. przynależności do grupy kapitałowej (w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy) – złożone przez każdego ze wspólników,c) zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu podatków – złożone przez każdego ze wspólników oraz przez spółkę cywilną,d) zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek – złożone przez każdego ze wspólników oraz przez spółkę cywilną,e) zaświadczenie z KRK – złożone przez każdego ze wspólników,f) odpis z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG) – złożony przez każdego ze wspólników.4. Oferta wspólna składana przez Wykonawców innych niż spółka cywilna musi być sporządzona zgodnie z SWZ oraz zawierać:a) oświadczenia (w szczególności z art. 125 i dot. sytuacji z art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy) oraz dokumenty, dotyczące każdego Wykonawcy, w szczególności: odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, zaświadczenie z właściwego oddziału ZUS, informacja z KRK – składane przez każdego z Wykonawców osobno,b) wypełniony formularz oferty, oświadczenie, z którego wynika, które elementy zamówienia wykonają poszczególni członkowie konsorcjum oraz oświadczenia i dokumenty dotyczące spełnienia postawionych przez Zamawiającego warunków – nie wymienione w lit. a – składane przez pełnomocnika Wykonawców w ich imieniu,c) pełnomocnictwo, o którym mowa w ppkt. 2.5. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez pełnomocnika Wykonawców.6. Pełnomocnik Wykonawców pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania, zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiający kieruje oświadczenia, informacje, korespondencję, itp.7. Wadium, wniesione w formie innej niż gotówka, może być wystawione na wszystkich Wykonawców. W innym wypadku odpowiedzialność z tytułu przepadku wadium w sytuacjach przewidzianych prawem rozpatrywana będzie w oparciu o zasadę solidarności, na podstawie przepisów kodeksu cywilnego.8. Umowa pomiędzy Wykonawcami ustanawiająca konsorcjum powinna zawierać co najmniej:a) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem przedmiot zamówienia,b) wskazanie pełnomocnika do reprezentowania partnerów oraz zakresu jego pełnomocnictwa (czy obejmuje ono także podpisanie umowy),c) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż termin obejmujący realizację zamówienia.9. Wykonawca, którego ofertę wybrano, zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu – przed zawarciem umowy o udzielenie zamówienia – umowę, o której mowa w ppkt. 8.10. Zamawiający uzna za spełnione przez Wykonawców składających ofertę wspólną warunki udziału w postępowaniu na następujących zasadach:a) wykonane zamówienia równoważne – Wykonawcy winni spełnić warunek łącznie,b) dysponowanie osobą z uprawnieniami – Wykonawcy winni spełnić warunek łącznie,c) polisa OC – Wykonawcy winni spełnić warunek łącznie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegóły dot. rodzaju i zakresu zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia znajdują się w §14 projektu umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-05-07 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/440113
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-05-07 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-06-05