Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi wewnętrznej na terenie gminy Chociwel od skrzyżowania z drogą krajową nr 20 do miejscowości Lublino wraz z budową ścieżki rowerowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Chociwel
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811685680
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Armii Krajowej 52
1.5.2.) Miejscowość: Chociwel
1.5.3.) Kod pocztowy: 73-120
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.7.) Numer telefonu: 915622024
1.5.8.) Numer faksu: 915622076
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: tkozan@chociwel.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.chociwel.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi wewnętrznej na terenie gminy Chociwel od skrzyżowania z drogą krajową nr 20 do miejscowości Lublino wraz z budową ścieżki rowerowej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-46178b17-eec8-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00128279
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00005005/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Przebudowa drogi wewnętrznej na terenie gminy Chociwel od skrzyżowania z drogą krajową nr 20 do miejscowości Lublino wraz z budową ścieżki rowerowej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.chociwel.pl/zamowienia/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://bip.chociwel.pl/zamowienia/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: http://bip.chociwel.pl/zamowienia
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Państwa danych osobowych jest Burmistrz Chociwla z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Chociwlu, ul. Armii Krajowej 52, 73-120 Chociwel. Kontakt jest możliwy za pomocą telefonu: +48 91 56 22 001, adresu e-mail: urzad@chociwel.pl.
Inspektorem Ochrony Danych jest Bartosz Kaniuk, z którym w sprawach ochrony swoich danych osobowych możecie się Państwo kontaktować przez telefon: +48 579 979 237; adres e-mail: bkaniuk@proinspektor.pl lub pisemnie na adres Gminy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPU.TP.271.2.3.2021.TK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na Przebudowie drogi do miejscowości Lublino, działka numer geodezyjny 154 obręb Lublino gm. Chociwel, o następującej charakterystyce:
Przebudowa zjazdu w ciągu drogi krajowej nr 20 do miejscowości Lublino – prace będą polegały na wykonaniu rozbiórki istniejącego zjazdu o szerokości jezdni około 6,0m i budowie zjazdu o szerokości 5,0m w celu dostosowania szerokości do nowoprojektowanej drogi do miejscowości Lublino o szerokości 5,0 m. Zjazd zlokalizowany w ciągu drogi krajowej w km 27+185 –strona prawa.
W zakres robót wchodzi wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni zjazdu o długości 10,35m i szerokości jezdni 5,0m wraz z utwardzonym poboczem z destruktu asfaltowego o szerokości 2,5m po stronie wschodniej na dowiązaniu do projektowanej ścieżki rowerowej oraz poboczem gruntowym o szerokości 0,75m po stronie zachodniej. Promienie najazdowe 11,0 i 6,0m. Zjazd wykonany ma być o nawierzchni bitumicznej – nawierzchni ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S gr. 4cm dowiązany do jezdni drogi krajowej – na uszczelnieniu połączenia należy zastosować bitumiczną masę zalewową, lub uszczelnić połączenie taśmą bitumiczną gr. min. 1cm, na pełną wysokość połączenia
warstw bitumicznych. Spadek podłużny zjazdu jest odwzorowaniem stanu istniejącego i wynosi około 5% w kierunku osi jezdni drogi krajowej. Spadek poprzeczny projektowanego zjazdu na połączeniu z jezdnią drogi krajowej należy
dostosować do istniejącego spadku podłużnego jezdni drogi DK20 wynoszącego około 1,0 %. W dalszej części na połączeniu z drogą wewnętrzną na działce nr 154 do m. Lublino spadek jezdni daszkowy o pochyleniu 2%. Krawędź pomiędzy krawężnikiem a nawierzchnią jezdni drogi krajowej należy uszczelnić bitumiczną masą zalewową, lub uszczelnić połączenie taśmą bitumiczną gr. min. 1cm, na pełną wysokość połączenia warstw bitumicznych. Odprowadzanie wód opadowych powierzchniowo w pobocza gruntowe – odwodnienie funkcjonujące w chwili obecnej.
Przebudowa drogi do miejscowości Lublino od skrzyżowania z drogą krajową nr 20. Budowa ścieżki rowerowej – prace będą polegały na wykonaniu nowej konstrukcji nawierzchni o długości 913,74m wraz z budową ścieżki rowerowej oddzielonej od jezdni pasem zieleni o szerokości 0,5m. Połączenie z drogą krajową poprzez istniejący zjazd – do przebudowy. Wykonanie zjazdów do posesji o nawierzchni z destruktu asfaltowego. Lokalizację zjazdów należy wyznaczyć w terenie w uzgodnieniu z właścicielami działek do których prowadzą zjazdy. Zgodnie z przepisami do każdej działki należy zapewnić dojazd z drogi publicznej. Korzystanie z działek leżących wzdłuż drogi odbywa się na zasadzie wjazdu w dowolnym miejscu, nie ma w chwili obecnej wykonanych utwardzonych zjazdów. Lokalizację zjazdów oraz spadki
podłużne należy dostosować do istniejących rzędnych terenu i dowiązać do powierzchni działki. Całkowita długość odcinka wynosi 913,74m wykonana poprzez wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej o szerokości jezdni 5,0m. Szerokość ścieżki rowerowej wynosi 2,0m o nawierzchni bitumicznej. Pas zieleni oddzielający jezdnię od ścieżki rowerowej wynosi 0,5m. Zaprojektowano obustronne pobocza gruntowe o szerokości 0,75m.
Nawierzchnia jezdni o przekroju daszkowym ze spadkiem 2%. Spadek ścieżki rowerowej jednostronny 2%. Krawędzie nawierzchni przy poboczu gruntowym należy zabezpieczyć asfaltem zgodnym z normą PN-EN 12591. Dowiązanie do drogi krajowej należy uszczelnić bitumiczną masą zalewową zgodnie z normą PN-EN 12591.
Spadki zostały zaprojektowane w sposób pozwalający odprowadzić wody opadowe powierzchniowo w granicach działek drogowych w pobocza gruntowe.
W ciągu działki ew. 154 ob. Lublino gm. Chociwel usunięcie 33 szt. drzew zgodnie z posiadaną decyzją na wycinkę drzew. Wykonanie nasadzeń kompensacyjnych : 13 szt. drzew z gatunku lipa drobnolistna, 10 drzew z gatunku klon zwyczajny oraz 10 drzew z gatunku sosna czarna o obwodzie pni mierzonych na wysokości h= 100 cm wynoszący minimum 14 cm.
Przebudowa drogi w miejscowości Lublino wraz z odwodnieniem oraz budową chodników - nawierzchnia o szerokości 5,0m – beton asfaltowy AC11S, nawierzchnia chodnika o szerokości 2,0m – nawierzchnia z kostki betonowej, nawierzchnia zjazdów z kostki betonowej grubości 8cm, spadek poprzeczny jezdni – daszkowy wynoszący 2%, spadek poprzeczny chodnika – jednostronny wynoszący 2%,spadki podłużne dostosowane do istniejących spadków jezdni i chodnika od 0,5 do 3%, odwodnienie do sieci kanalizacji deszczowej poprzez wpusty do rzeki Krępiel poprzez separator.
Wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni o długości 372,07m wraz z budową chodnika oddzielonego od jezdni krawężnikiem betonowym oraz jednostronnym poboczem gruntowym odciętym od nawierzchni jezdni krawężnikiem betonowym. Przy wjeździe do miejscowości połączenie z istniejącą nawierzchnią bitumiczną. Zjazdy do posesji o nawierzchni z kostki betonowej odciętej od nawierzchni jezdni krawężnikami betonowymi najazdowymi. Lokalizację zjazdów została określona na podstawie istniejących zjazdów oraz nawierzchni utwardzonych do bram posesji wzdłuż istniejącej drogi. Ewentualne przesunięcia i dostosowanie do poszczególnych posesji należy wyznaczyć w terenie w uzgodnieniu z właścicielami działek do których prowadzą zjazdy.
Nawierzchnia jezdni – beton asfaltowy AC11S 1892,00 m2
Nawierzchnia zjazdów – kostka betonowa czerwona gr.8cm 257,00 m2
Nawierzchnia chodnika – kostka betonowa szara gr.8cm 641,00 m2
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie drogi o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł brutto w ramach jednej umowy wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełniania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert i stanowi dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
1) Oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 t.j.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik Nr 4 do SWZ, w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.
2) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - załącznik nr 3 do SWZ.
3) Zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej KRUS potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 p.z.p., wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 p.z.p., wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
5) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie drogi o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł brutto w ramach jednej umowy wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy 00/100 złotych).2. Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert. Decyduje data wpływu wadium do Zamawiającego
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełniania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert i stanowi dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1)konieczności przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy oraz terminów określonych w harmonogramie, w przypadku:a) zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezależnych od WYKONAWCY;
b) siły wyższej, klęski żywiołowej;
c) szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych
d) niewypałów i niewybuchów;
e) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dających się przypisać ZAMAWIAJĄCEMU lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez ZAMAWIAJĄCEGO na terenie budowy;
f) zastosowania robót, nieobjętych zamówieniem, których konieczność wykonania nie można było przewidzieć,
a) wstrzymania robót przez ZAMAWIAJĄCEGO z tytułu braku środków finansowych;
b) konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej.
3) powstania okoliczności będących następstwem działania organów administracji,
4) powstania konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych
f) zaistnienia zdarzeń lub połączonych zdarzeń lub okoliczności, niezależnych od WYKONAWCY, które utrudniają lub uniemożliwiają wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy,
g) konieczności zastosowania niezbędnych dla prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia robót dodatkowych, nieobjętych zamówieniem, których ZAMAWIAJĄCY nie mógł przewidzieć działając z należytą starannością, przy spełnieniu warunków, o których mowa art. 455 Ustawy.
Każda ze wskazanych w ust. lit. a) – g) zmian może być powiązana ze zmianą terminu wykonania przedmiotu Umowy oraz ze zmianą wynagrodzenia na zasadach określonych przez Strony.
5) w przypadku innej niemożliwej do przewidzenia okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej skutkującej niemożliwością wykonania lub nienależytym wykonaniem Umowy zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym stanowiącym integralną część Umowy,
6) zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia, pod warunkiem spełniania przez nowe osoby warunków określonych w § 4 ust. 2 pkt 1 niniejszej Umowy,
7) zastąpienie dotychczasowego WYKONAWCY nowym wykonawcą w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego WYKONAWCY lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy przedsiębiorca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian Umowy,
8)przejęcia przez ZAMAWIAJĄCEGO zobowiązań WYKONAWCY względem jego podwykonawców
3. Warunkiem wprowadzenia zmian do Umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez ZAMAWIAJĄCEGO komisję techniczną, w składzie której będą m.in. inspektor nadzoru oraz kierownik budowy.
4. Niezależnie od powyższego, ZAMAWIAJĄCY i WYKONAWCA dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych Umowy oraz zmian będących następstwem zmian danych stron ujawnionych w rejestrach publicznych.
5. ZAMAWIAJĄCY dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji technicznej i przedmiarach robót, których wartość nie zwiększa wynagrodzenia, o którym mowa w § 9 ust. 1 niniejszej Umowy oraz robót których wykonanie będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy. Podstawą wprowadzenia tych robót będzie zatwierdzony przez ZAMAWIAJĄCEGO protokół konieczności.