Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi w Zabagnie (za lasem)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Tczew
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675379
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lecha 12
1.5.2.) Miejscowość: Tczew
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-110
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.7.) Numer telefonu: 58 530 51 32
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@gmina-tczew.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gmina-tczew.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi w Zabagnie (za lasem)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d0b81f8f-b889-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00059136
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003029/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa drogi w Zabagnie (za lasem)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,ePUAPu,dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal na adres skrzynki Urzędu Gminy Tczew: /3ry803jkvv/skrytka, poczty elektronicznej e-mail:inwestycje@gmina-tczew.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). 2. Szczegółowe określenie wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej zawarto w rozdziale VIII SWZ, tj. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Klauzula informacyjna dotycząca postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO, Administrator informuje, iż: 1) Administrator Danych Osobowych Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Tczew, z siedzibą przy ul. Lecha 12, 83-110 Tczew. 2) Inspektor Ochrony Danych. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania swoich danych osobowych w zakresie działania Administratora, a także przysługujących uprawnień, można skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych – p. Adrianą Głuchowską za pomocą adresu e –mail:iod@gminatczew.pl oraz numeru telefonu: 696 011 969. 3) Cel oraz podstawa prawna przetwarzania. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celach związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, polegającego na przebudowie drogi w Zabagnie (za lasem), prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.4) Prawa osób, których dane są przetwarzane. Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii, prawo żądania ich sprostowania (poprawienia). Powyższe żądania można przesłać na adres wskazany w pkt 25.1 rozdziału V SWZ. Ponadto, zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 5) Okres przechowywania. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza4 lata okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. 6) Odbiorcy danych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7) Dobrowolność podania danych osobowych. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych. 8) Profilowanie. Informujemy, że nie podejmujemy decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIT.271.1.25.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zadania jest realizacja inwestycji dotyczącej przebudowy drogi o długości 1 414 metrów w miejscowości Zabagno, działka nr 113/6, 195/1, 191; obręb Swarożyn, gmina Tczew, na co składają się:- jezdnia główna o długości 1 314 metrów – szerokość nawierzchni bitumicznej 5,0 m z obustronnymi poboczami utwardzonymi kruszywem o szerokości 0,5 m;- jezdnia boczna o długości 100 metrów – szerokość nawierzchni bitumicznej 3,5 m z obustronnymi poboczami utwardzonymi kruszywem o szerokości 0,5 m;- przebudowa zjazdów indywidualnych i dojść do furtek;- montaż oznakowania pionowego;- budowa linii kablowej nn 0,4 kV oświetleniowej YAKX 4x25 (w tym m. in. 915 m kabla, 23 szt. opraw LED, 21 kmpl. słupów oświetleniowych (pojedynczych i podwójnych);- zagospodarowanie terenów zielonych;- demontaż urządzeń oświetlenia.1.1 Projektowana jezdnia na całym odcinku zostanie wykonana w nawierzchni bitumicznej. Prace objęte niniejszym opracowaniem nie wymagają zmiany granic istniejącego pasa drogowego. Usytuowanie projektowanej jezdni w planie zaprojektowano na bazie istniejącej jezdni z kruszywa z niezbędnymi poszerzeniami oraz przesunięciami. 1.2 W zakresie inwestycji nie będzie wykonywany utwardzony plac pod śmietniki (dzwony) w obszarze dz. nr 195/1 obr. Swarożyn, km ok. 1+060. Załączony do dokumentacji przedmiar zawiera pozycje obejmujące jego wykonanie, w kalkulacji Wykonawca nie powinien ujmować (wliczać) jego wykonania.1.3 Założono następujące parametry techniczne drogi:- klasa drogi: L,- prędkość projektowa: 30 km/h,- okres projektowy: 20 lat,- kategoria ruchu: KR1,- długość jezdni głównej: 1 314 m,- szerokość jezdni głównej: 5,0 m,- poszerzenia na łukach,- nawierzchnia jezdni głównej: bitumiczna,- długość jezdni bocznej: 100 m,- szerokość jezdni bocznej: 3,5 m,- nawierzchnia jezdni bocznej: bitumiczna,- obustronne pobocza o szerokości 0,5 m,- spadki poprzeczne zmienne: daszkowy i jednostronny,- odwodnienie drogi powierzchniowe w granicach istniejącego pasa drogowego za pomocą spadków poprzecznych na tereny zielone oraz do przydrożnych rowów. Projekt nie przewiduje budowy przepustów drogowych.1.4 Założono, iż Wykonawca robót będzie wykonywał prace związane z przebudową drogi odcinkami o długości od 100 do 250 metrów na jednej połowie szerokości pasa drogowego (połówkowo). Dopuszcza się po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego oraz wprowadzenia i uzgodnienia zmian do projektu tymczasowej organizacji ruchu czasowe całkowite zamknięcie odcinka drogi na czas wykonywania robót bitumicznych, tj. układania warstwy ścieralnej i ewentualnie warstwy wiążącej na pełną szerokość jezdni. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany będzie do wyznaczenia (wskazania/oznakowania) drogi alternatywnej i zapewnienia jej przejezdności na czas niezbędnych prac.1.5 Elementy kolidujące z przebudową wskazane w dokumentacji projektowej wraz z wyjaśnieniem:„a) km 1+171 strona lewa - istniejący słup energetyczny strunobetonowy napowietrznej linii energetycznej, którego usytuowanie zawęża w tym miejscu szerokość jezdni do 3,84 m. Przed przystąpieniem do prac związanych z przebudową drogi kolidujący słup należy przestawić poza poziomą skrajnię jezdni. Projekt usunięcia kolizji słupa nie jest objęty niniejszym projektem i stanowić będzie odrębne opracowanie”. – Usunięcie kolizji zostanie zrealizowane staraniem Gminy, niezależnie od prowadzonego postępowania. Wykonawca robót budowlanych będzie zobowiązany do udostępnienia terenu placu budowy w celu usunięcia kolizji.„b) km od 0+670 do km 0+770 oraz w km od 0+960 do km 0+970 - istniejące drzewa w ilości 30, które kolidują z projektowaną przebudową drogi. Przed przystąpieniem do prac związanych z przebudową drogi kolidujące drzewa należy usunąć”. – Drzewa kolidujące z inwestycją zostały usunięte, do obowiązków Wykonawcy należeć będzie usunięcie karpin kolidujących z nowym układem drogowym.„c) km 1+173 strona lewa – istniejący zestaw skrzynek pocztowych znajdujący się w sąsiedztwie słupa energetycznego opisanego w pkt 1.5 ppkt a). Istniejące skrzynki pocztowe należy na etapie realizacji przenieść i zamontować w miejscu wskazanym przez Zamawiającego”. – Wykonawca dokona demontażu i ponownego montażu skrzynek pocztowych. Lokalizacja skrzynek w obrębie realizowanej inwestycji.1.6 Szczegółowy zakres robót został wskazany w dokumentacji projektowej, STWiORB i przedmiarze robót stanowiących załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45112100-6 - Roboty w zakresie kopania rowów
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegółowo określono w rozdziale XVII SWZ, tj. Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów, i sposobu oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4