Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Przebudowa drogi w miejscowości Tarnówka Wiesiołowska
1.1.4 Przebudowa drogi w m. Tarnówka Wiesiołowska
Zadanie realizowane jest w ramach operacji typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich”, objętego PROW na lata 2014-2020
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest wykonanie robót budowlanych – zadanie: Przebudowa drogi w miejscowości Tarnówka Wiesiołowska od km 0+000 do km 0+435, w zakresie zgodnym z projektem budowlanym.
Przebudowa drogi w miejscowości Tarnówka Wiesiołowska od km 0+000 do km 0+435
1. Inwestor obiektu objętego projektem
Gmina Dąbie.
2. Podstawa opracowania - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1518)
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 poz. 645),
- mapa zasadnicza sytuacyjno-wysokościowa skala 1:1000
- pomiary własne w terenie wykonane przez projektanta
- obowiązujące normy PN i BN oraz przepisy techniczne
3. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi od km 0+000 do km 0+435.
ZAKRES ZADANIA OBEJMUJE :
- karczowanie pni i frezowanie pni,
- miejscowe usunięcie humusu i darniny mechanicznie
- remont przepustu pod koroną drogi
- oczyszczenie rowu drogowego
- roboty ziemne w wykopie (koryto)
- roboty ziemne w nasypie (pobocza)
- profilowanie i dogęszczanie podłoża pod konstrukcję
- wykonanie podbudowy z mieszanki kamiennej
- wykonanie w-wy wiążącej z betonu asfaltowego
- ułożenie nawierzchni z betonu asfaltowego
- oznakowanie pionowe
- oznakowanie poziome
4. Stan istniejący
Droga w miejscowości Tarnówka Wiesiołowska na odcinku przewidzianym do przebudowy posiada nawierzchnię kamienną gr. ok. 10 cm o podłożu przepuszczalnym (grunt G-1). Szerokość pasa drogowego około 6-7 m. Nawierzchnia kamienna spojona hydraulicznym spoiwem. Odcinek drogi przebiega w istniejącym pasie drogowym, wśród punktowej zabudowy gospodarczo mieszkaniowej i pól uprawnych. Omawiany odcinek stanowi niemal prostą z jednym załamaniem, jednym łukiem poziomym oraz włączeniem do drogi wojewódzkiej nr 263 o nawierzchni bitumicznej. Pod względem wysokościowym zróżnicowanie istniejącej niwelety drogi jest nieznaczne i kształtuje się na poziomie przyległego terenu a po części ponad nim.
W sąsiedztwie pasa drogowego odcinkowo przebiega wodociąg z poprzecznymi przyłączami do posesji, napowietrzna linia niskiego napięcia również z przyłączami do posesji i linia telekomunikacyjna.
5. Urządzenia obce, kolizje
Istniejące uzbrojenie terenu nie koliduje z planowaną inwestycją.
6. Stan projektowany
6.1 Parametry techniczne i dane wyjściowe:
- klasa techniczna D - dojazdowa
- prędkość projektowa 30 km/h
- kategoria ruchu KR 1
- przekrój drogowy
- szerokość jezdni 4,00 m
- szerokość poboczy 0,75 m
- spadek jezdni 2% dwustronny
6. 2 Rozwiązania sytuacyjne
Plan sytuacyjny przewidzianego do przebudowy odcinka opracowano na aktualnych mapach zasadniczych w skali 1:1000.
Przebieg drogi pokrywa się w całości z istniejącym pasem drogowym nie wychodząc poza jego szerokość na przyległe działki.
6. 3 Droga w przekroju podłużnym
Przy projektowaniu niwelety wykorzystano poziom istniejącej drogi, nawiązując się do naturalnego załamania terenu.
W oparciu o ww założenia i punktowo znacznych różnic spadków podłużnych zachodziła potrzeba zastosowania jednego łuku pionowego ( PRZEKRÓJ PODŁUŻNY).
6. 4 Droga w przekroju poprzecznym
Na całym odcinku projektuje się spadek dwustronny daszkowy 2%.
6. 5 Konstrukcja nawierzchni jezdni
- warstwa nawierzchni z betonu asfaltowego KR1/2 AC11 gr. 4 cm
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego KR1/2 AC11 gr. 4 cm
- siatka 120x120 kN wstępnie powlekana bitumem (na połączeniu nawierzchni z drogą wojewódzką)
6.6 Konstrukcja podbudowy
- podbudowa z mieszanki kamiennej 0 – 63 mm gr. 20 cm po zagęszczeniu km 0+000 do km 0+025
- podbudowa z mieszanki kamiennej 0 – 63 mm gr. 15 cm po zagęszczeniu km 0+025 do km 0+435
- istniejąca konstrukcja kamienna gr. ok. 10 – 15 cm
6. 7 Konstrukcja pobocza
Pobocza należy wykonać po części z koryta a po części z gruntu dowiezionego sypkiego (materiał żwirowy), zagęszczony przy pomocy walca gumowego.
7. Pas drogowy
Pas drogowy nie ulega zmianie. Niniejszy projekt nie przewiduje zajęcia terenów przyległych.
8. Obiekty mostowe i przepusty
Km 0+003 w osi rowu drogi wojewódzkiej nr 263 zaprojektowano remont przepustu na rury PEHD Ø50 cm dł. 10,00 mb.
9. Odwodnienie
Zaprojektowano odprowadzenie wód opadowych z pasa jezdni powierzchniowo poprzez nadanie spadków podłużnych i poprzecznych nawierzchni jezdni na pobocza przepuszczalne i dalej na teren w granicach pasa drogowego. Odwodnienie korpusu drogi zapewnia wyniesienie niwelety ponad przyległy teren (PRZEKRÓJ PODŁUŻNY).
10. Zjazdy publiczne i indywidualne
Zjazdy zostaną podsypane materiałem gruntowym dowiezionym do nowych rzędnych drogi.
11. Oznakowanie
Projekt stałej organizacji ruchu obejmuje oddzielne opracowanie.
Przed przystąpieniem do robót objętych niniejszym projektem należy oznakować i zabezpieczyć teren pasa drogowego wg odrębnie opracowanego i zatwierdzonego projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót opracowanego przez Wykonawcę robót budowlanych.
2. Teren pod inwestycje jest objęty Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego.
3. Przebudowana drogi w miejscowości Tarnówka Wiesiołowska zlokalizowana jest na działkach o numerach ewidencyjnych 4; 274 obręb Tarnówka Wiesiołowska.
4. Wymagania dodatkowe
• Materiały i akcesoria montażowe niezbędne do wykonania przedmiotu umowy dostarcza Wykonawca. Wszystkie wbudowane materiały muszą być fabrycznie nowe oraz posiadać atesty i aprobaty techniczne wymagane przez odpowiednie przepisy prawa.
• Wykonawca dokona na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych urządzeń lub obiektów w wyniku prowadzonych prac.
• Przedmiar załączony do postępowania należy traktować pomocniczo.
• Wykonawca na własny koszt zatrudni kierownika robót z właściwymi uprawnieniami.
• Wykonawca zamówienia musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym wymagane jest od Wykonawców bardzo szczegółowe sprawdzenie warunków wykonania zamówienia.
• Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego.
• Wykonawca na dzień odbioru robót przedstawi dokumentację powykonawczą z naniesionymi ewentualnymi zmianami powstałymi w trakcie realizacji robót.
• Wykonawca na dzień odbioru robót przedstawi inwentaryzację geodezyjną powykonawczą złożoną w państwowym zasobie geodezyjno – kartograficznym.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a w tym technologia robót i zakres ich wykonania określone zostały w projekcie budowlanym oraz w przedmiarze robót stanowiących odpowiednie załączniki do SWZ.
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Instalacje sanitarne
Rawicz (wielkopolskie)
Remonty wykończenia
Leszno (wielkopolskie)
Producent mebli
Wolsztyn, Poznań, Zielona Góra (wielkopolskie)
Produkcja oraz montaż altan ogrodowych,domków narzędziowych,zabaw ow
(wielkopolskie)
INSTALACJE KLIMATYZACYJNE, POMPY CIEPŁA, WOD-KAN, MONTAŻ, SERWISY
Poznań (wielkopolskie)
ALVERA
Poznań (wielkopolskie)
Herarchitecture.pl Profesjonalne Biuro Architektoniczne
Poznań (wielkopolskie)
Wycinka drzew Poznań i okolice
(wielkopolskie)
Profesjonalna kora sosnowa i zrębki dekoracyjne KupKore.pl
Odolanów (wielkopolskie)