Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Przebudowa drogi w miejscowości Tarnówka Wiesiołowska
1.1.4 Przebudowa drogi w m. Tarnówka Wiesiołowska
Zadanie realizowane jest w ramach operacji typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich”, objętego PROW na lata 2014-2020
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest wykonanie robót budowlanych – zadanie: Przebudowa drogi w miejscowości Tarnówka Wiesiołowska od km 0+000 do km 0+435, w zakresie zgodnym z projektem budowlanym.
Przebudowa drogi w miejscowości Tarnówka Wiesiołowska od km 0+000 do km 0+435
1. Inwestor obiektu objętego projektem
Gmina Dąbie.
2. Podstawa opracowania - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1518)
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 poz. 645),
- mapa zasadnicza sytuacyjno-wysokościowa skala 1:1000
- pomiary własne w terenie wykonane przez projektanta
- obowiązujące normy PN i BN oraz przepisy techniczne
3. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi od km 0+000 do km 0+435.
ZAKRES ZADANIA OBEJMUJE :
- karczowanie pni i frezowanie pni,
- miejscowe usunięcie humusu i darniny mechanicznie
- remont przepustu pod koroną drogi
- oczyszczenie rowu drogowego
- roboty ziemne w wykopie (koryto)
- roboty ziemne w nasypie (pobocza)
- profilowanie i dogęszczanie podłoża pod konstrukcję
- wykonanie podbudowy z mieszanki kamiennej
- wykonanie w-wy wiążącej z betonu asfaltowego
- ułożenie nawierzchni z betonu asfaltowego
- oznakowanie pionowe
- oznakowanie poziome
4. Stan istniejący
Droga w miejscowości Tarnówka Wiesiołowska na odcinku przewidzianym do przebudowy posiada nawierzchnię kamienną gr. ok. 10 cm o podłożu przepuszczalnym (grunt G-1). Szerokość pasa drogowego około 6-7 m. Nawierzchnia kamienna spojona hydraulicznym spoiwem. Odcinek drogi przebiega w istniejącym pasie drogowym, wśród punktowej zabudowy gospodarczo mieszkaniowej i pól uprawnych. Omawiany odcinek stanowi niemal prostą z jednym załamaniem, jednym łukiem poziomym oraz włączeniem do drogi wojewódzkiej nr 263 o nawierzchni bitumicznej. Pod względem wysokościowym zróżnicowanie istniejącej niwelety drogi jest nieznaczne i kształtuje się na poziomie przyległego terenu a po części ponad nim.
W sąsiedztwie pasa drogowego odcinkowo przebiega wodociąg z poprzecznymi przyłączami do posesji, napowietrzna linia niskiego napięcia również z przyłączami do posesji i linia telekomunikacyjna.
5. Urządzenia obce, kolizje
Istniejące uzbrojenie terenu nie koliduje z planowaną inwestycją.
6. Stan projektowany
6.1 Parametry techniczne i dane wyjściowe:
- klasa techniczna D - dojazdowa
- prędkość projektowa 30 km/h
- kategoria ruchu KR 1
- przekrój drogowy
- szerokość jezdni 4,00 m
- szerokość poboczy 0,75 m
- spadek jezdni 2% dwustronny
6. 2 Rozwiązania sytuacyjne
Plan sytuacyjny przewidzianego do przebudowy odcinka opracowano na aktualnych mapach zasadniczych w skali 1:1000.
Przebieg drogi pokrywa się w całości z istniejącym pasem drogowym nie wychodząc poza jego szerokość na przyległe działki.
6. 3 Droga w przekroju podłużnym
Przy projektowaniu niwelety wykorzystano poziom istniejącej drogi, nawiązując się do naturalnego załamania terenu.
W oparciu o ww założenia i punktowo znacznych różnic spadków podłużnych zachodziła potrzeba zastosowania jednego łuku pionowego ( PRZEKRÓJ PODŁUŻNY).
6. 4 Droga w przekroju poprzecznym
Na całym odcinku projektuje się spadek dwustronny daszkowy 2%.
6. 5 Konstrukcja nawierzchni jezdni
- warstwa nawierzchni z betonu asfaltowego KR1/2 AC11 gr. 4 cm
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego KR1/2 AC11 gr. 4 cm
- siatka 120x120 kN wstępnie powlekana bitumem (na połączeniu nawierzchni z drogą wojewódzką)
6.6 Konstrukcja podbudowy
- podbudowa z mieszanki kamiennej 0 – 63 mm gr. 20 cm po zagęszczeniu km 0+000 do km 0+025
- podbudowa z mieszanki kamiennej 0 – 63 mm gr. 15 cm po zagęszczeniu km 0+025 do km 0+435
- istniejąca konstrukcja kamienna gr. ok. 10 – 15 cm
6. 7 Konstrukcja pobocza
Pobocza należy wykonać po części z koryta a po części z gruntu dowiezionego sypkiego (materiał żwirowy), zagęszczony przy pomocy walca gumowego.
7. Pas drogowy
Pas drogowy nie ulega zmianie. Niniejszy projekt nie przewiduje zajęcia terenów przyległych.
8. Obiekty mostowe i przepusty
Km 0+003 w osi rowu drogi wojewódzkiej nr 263 zaprojektowano remont przepustu na rury PEHD Ø50 cm dł. 10,00 mb.
9. Odwodnienie
Zaprojektowano odprowadzenie wód opadowych z pasa jezdni powierzchniowo poprzez nadanie spadków podłużnych i poprzecznych nawierzchni jezdni na pobocza przepuszczalne i dalej na teren w granicach pasa drogowego. Odwodnienie korpusu drogi zapewnia wyniesienie niwelety ponad przyległy teren (PRZEKRÓJ PODŁUŻNY).
10. Zjazdy publiczne i indywidualne
Zjazdy zostaną podsypane materiałem gruntowym dowiezionym do nowych rzędnych drogi.
11. Oznakowanie
Projekt stałej organizacji ruchu obejmuje oddzielne opracowanie.
Przed przystąpieniem do robót objętych niniejszym projektem należy oznakować i zabezpieczyć teren pasa drogowego wg odrębnie opracowanego i zatwierdzonego projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót opracowanego przez Wykonawcę robót budowlanych.
2. Teren pod inwestycje jest objęty Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego.
3. Przebudowana drogi w miejscowości Tarnówka Wiesiołowska zlokalizowana jest na działkach o numerach ewidencyjnych 4; 274 obręb Tarnówka Wiesiołowska.
4. Wymagania dodatkowe
• Materiały i akcesoria montażowe niezbędne do wykonania przedmiotu umowy dostarcza Wykonawca. Wszystkie wbudowane materiały muszą być fabrycznie nowe oraz posiadać atesty i aprobaty techniczne wymagane przez odpowiednie przepisy prawa.
• Wykonawca dokona na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych urządzeń lub obiektów w wyniku prowadzonych prac.
• Przedmiar załączony do postępowania należy traktować pomocniczo.
• Wykonawca na własny koszt zatrudni kierownika robót z właściwymi uprawnieniami.
• Wykonawca zamówienia musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym wymagane jest od Wykonawców bardzo szczegółowe sprawdzenie warunków wykonania zamówienia.
• Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego.
• Wykonawca na dzień odbioru robót przedstawi dokumentację powykonawczą z naniesionymi ewentualnymi zmianami powstałymi w trakcie realizacji robót.
• Wykonawca na dzień odbioru robót przedstawi inwentaryzację geodezyjną powykonawczą złożoną w państwowym zasobie geodezyjno – kartograficznym.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a w tym technologia robót i zakres ich wykonania określone zostały w projekcie budowlanym oraz w przedmiarze robót stanowiących odpowiednie załączniki do SWZ.
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Profesjonalna kora sosnowa i zrębki dekoracyjne KupKore.pl
Odolanów (wielkopolskie)
Elektryk, elektryk turek, usługi elektryczne, elektryk konin
Turek (wielkopolskie)
Projektowanie wnętrz, aranżacja, home staging
Poznań (wielkopolskie)
Pranie dywanów
Piła (wielkopolskie)
Usługi brukarskie
Słupca, września, konin (wielkopolskie)
Prace budowlane i wykończeniowe
(wielkopolskie)
Malowanie
Poznań (wielkopolskie)
Tynki maszynowe
Poznań (wielkopolskie)
Układanie płytek
Poznań (wielkopolskie)