Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Przebudowa drogi w miejscowości Lisice oraz budowa drogi w miejscowości Zalesie
1.1.2 Przebudowa dróg w miejscowościach Lisice oraz Zalesie
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest Przebudowa drogi w miejscowości Lisice oraz budowa drogi w miejscowości Zalesie.
Przebudowa drogi w miejscowości Lisice od km 0+000 do km 0+820 długość odcinka 820 m.
1. Inwestor:
Gmina Dąbie.
2. Podstawa opracowania
- Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U.2016.0.124 ze zm.)
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 poz. 470)
- mapa zasadnicza skala 1:1000
- pomiary własne w terenie wykonane przez projektanta
- obowiązujące normy PN, EN i WT oraz przepisy techniczne
3. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Lisice polegającej na wykonaniu warstwy profilująco-wyrównawczej z mieszanki kamiennej, nawierzchni z betonu asfaltowego o gr. 5 cm i gruntowych poboczy na długości 820,00 mb.
ZAKRES OBEJMUJE :
- wykonanie w-wy profilująco wyrównawczej z mieszanki kamiennej
- ułożenie nawierzchni z betonu asfaltowego
- wykonanie poboczy gruntowych,
- roboty wykończeniowe.
4. Stan istniejący
Droga w miejscowości Lisice przewidziana do przebudowy posiada nawierzchnię kamienno-żwirową częściowo wzmocnioną spoiwem hydraulicznym oraz śladami destruktu bitumicznego.
Wzdłuż planowanego przedsięwzięcia zlokalizowane są:
- zabudowa zagrodowa domów mieszkalnych w odległości od 5,00 m do 20,00 m,
- łąki i pola uprawne.
Pod względem wysokościowym zróżnicowanie istniejącej niwelety drogi jest niewielkie i kształtuje się na poziomie przyległego terenu a po części ponad nim.
5. Urządzenia obce, kolizje
Przebieg urządzeń podziemnych i napowietrznych pokazują mapy. W sąsiedztwie i po części w pasie drogowym znajdują się elementy uzbrojenia terenu tj.: wodociąg, linia energetyczna, linia telekomunikacyjna nie kolidujące z elementami konstrukcji planowanej przebudowy drogi.
Wszelkie warunki konieczne do spełnienia ujęte w uzgodnieniach właścicieli wymienionych sieci zostaną spełnione na etapie prac budowlanych.
6. Stan projektowany
6.1 Parametry techniczne i dane wyjściowe:
- klasa techniczna droga wewnętrzna
- prędkość projektowa 30 km/h
- kategoria ruchu KR1 – KR2
- przekrój drogowy
- szerokość jezdni 4,00 m
- szerokość pobocza 0,75 m
- spadek jezdni daszkowy ok. 2%
6. 2 Rozwiązania sytuacyjne
Plan sytuacyjny przewidzianego do przebudowy odcinka opracowano na kopii mapy zasadniczej. Przebieg drogi pokrywa się z istniejącym pasem drogowym.
6. 3 Droga w przekroju podłużnym
Na całym odcinku zachowano istniejące spadki podłużne.
6. 4 Droga w przekroju poprzecznym
Daszkowy 2%.
6. 5 Konstrukcja jezdni
- kategoria ruchu KR1 – KR2
- warstwa nawierzchni a betonu asfaltowego śr. Gr. ok. 5 cm 125 kg/m2
- warstwa profilująco-wyrównawcza z mieszanki kamiennej 0-31,5 mm, gr. 8-10 cm po zagęszczeniu,
- istniejące podłoże.
6. 6 Konstrukcja pobocza
Pobocza gruntowe śr. Gr. ok. 15 cm po zagęszczeniu na szerokości 0,75 m.
7. Pas drogowy
Pas drogowy pokrywa się z istniejącym pasem drogowym.
8. Obiekty mostowe i przepusty
Istniejące pozostają bez zmian.
9. Odwodnienie
Zachowano istniejące warunki odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z pasa jezdni powierzchniowo poprzez zachowanie poprzecznego spadku nawierzchni 2% oraz pobocza o spadku 4-6% na tereny chłonne w obrębie pasa drogowego i istniejącego odcinkowo rowu drogowego.
10. Zjazdy publiczne i indywidualne
Istniejące bez zmian.
11. Oznakowanie
Oznakowanie pozostaje bez zmian. Przede przystąpieniem do robót objętych niniejszym projektem należy oznakować i zabezpieczyć teren pasa drogowego, zajęty pod prowadzenie robót oraz ustawić oznakowanie organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wg odrębnego opracowania sporządzonego przez Wykonawcę robót budowlanych.
Budowa drogi w miejscowości Zalesie od km 0+000 do km 0+400 długość odcinka 400 m.
1. Inwestor obiektu objętego projektem
Gmina Dąbie, Powiat Koło.
2. Podstawa opracowania
- Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U.2016.0.124 ze zm.)
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 poz. 470)
- mapa zasadnicza sytuacyjno – wysokościowa do celów projektowych skala 1:1000
- pomiary własne w terenie wykonane przez projektanta
- obowiązujące normy PN, EN i WT oraz przepisy techniczne
3. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi od km 0+000 do km 0+400.
ZAKRES ZADANIA OBEJMUJE :
- usunięcie krzaków i pni drzew
- miejscowe usunięcie darniny mechanicznie
- roboty ziemne w wykopie
- roboty ziemne w nasypie
- remonty przepustów pod koroną drogi
- wykonanie przepustów pod zjazdami
- profilowanie i dogęszczenie podłoża pod konstrukcję
- wykonanie podbudowy z mieszanki kamiennej
- wykonanie w-wy wiążącej z betonu asfaltowego
- ułożenie nawierzchni z betonu asfaltowego
- wykonanie kamiennej nawierzchni poboczy i zjazdów
- obustronne odmulenie rowów
4. Stan istniejący
Droga w miejscowości Zalesie na odcinku przewidzianym do budowy posiada nawierzchnię kamienną związaną spoiwem hydraulicznym ze śladami destruktu bitumicznego o podłożu przepuszczalnym (grunt G-1). Szerokość pasa drogowego około 11-14m.
Odcinek drogi przebiega w całości po istniejącym pasie drogowym poszerzonym o nowe działki, wśród zabudowy gospodarczo mieszkaniowej i pól uprawnych.
Omawiany odcinek posiada pięć łuków poziomych i dwa załamania trasy.
Pod względem wysokościowym zróżnicowanie istniejącej niwelety drogi kształtuje się na poziomie przyległego terenu a po części ponad nim.
W sąsiedztwie i samym pasie drogowym zlokalizowany jest wodociąg oraz napowietrzna linia niskiego napięcia z poprzecznymi przyłączami do posesji oraz kabel telekomunikacyjny.
5. Urządzenia obce, kolizje
Istniejące uzbrojenie terenu nie koliduje z planowaną inwestycją.
6. Stan projektowany
6.1 Parametry techniczne i dane wyjściowe:
- klasa techniczna droga wewnętrzna
- prędkość projektowa 30 km/h
- kategoria ruchu KR 1
- przekrój drogowy
- szerokość jezdni 4,00 m
- szerokość poboczy 0,75 m
- spadek jezdni 2% dwustronny
6. 2 Rozwiązania sytuacyjne
Plan sytuacyjny przewidzianego do przebudowy odcinka opracowano na aktualnych mapach zasadniczych w skali 1:1000.
Przebieg drogi pokrywa się w całości z istniejącym pasem drogowym nie wychodząc poza jego szerokość.
6. 3 Droga w przekroju podłużnym
Przy projektowaniu niwelety zdecydowano się na wyniesienie jej o ok. 20-25cm ponad istniejące rzędne terenu, nawiązując się do naturalnego załamania terenu.
6. 4 Droga w przekroju poprzecznym
Na całym odcinku projektuje się spadek dwustronny daszkowy 2% z wyjątkiem łuków poziomych (jak na rysunku PROJEKT ZAGOSPODAROWANIA TERENU).
6. 5 Konstrukcja nawierzchni jezdni
- warstwa nawierzchni a betonu asfaltowego dla KR 1 gr. 4 cm
- warstwa wiążąca a betonu asfaltowego dla KR 1 gr. 4 cm
- podbudowa z mieszanki kamiennej 0-63 mm gr. 15 cm po zagęszczeniu km 0+000 do km 0+800
- podbudowa z mieszanki kamiennej 0-63 mm gr. 20 cm po zagęszczeniu km 0+800 do km 0+927
6. 6 Konstrukcja pobocza
Pobocza należy wykonać z mieszanki kamiennej szer. 0,75cm gr. 15cm po zagęszczeniu na podsypce z dowiezionego materiału sypkiego (materiał żwirowy) gr. 18-20cm, zagęszczonego przy pomocy walca ogumionego lub płyty wibracyjnej.
7. Obiekty mostowe i przepusty
- km 0+110 istniejący przepust betonowy Ø40 cm do remontu na rury PP SN12
- km 0+258 istniejący przepust betonowy Ø60 cm do remontu na rury PP SN12
- km 0+542 istniejący przepust betonowy Ø40 cm do remontu na rury PP SN12
z zachowaniem istniejących parametrów i rzędnych posadowienia
8. Odwodnienie
Zaprojektowano odprowadzenie wód opadowych z pasa jezdni powierzchniowo poprzez utrzymanie spadków podłużnych i zastosowanych spadków poprzecznych nawierzchni jezdni na pobocza przepuszczalne i dalej do odmulonego drogowego rowu obustronnego. Odwodnienie korpusu drogi zapewnia wyniesienie niwelety ponad przyległy teren.
9. Zjazdy publiczne i indywidualne
Nawierzchnię zjazdów zaprojektowano z mieszanki kamiennej 0-31,5mm gr.15cm w szerokości 4,00m na głębokość do granicy pasa drogowego.
10. Oznakowanie
W km 0+005 str. L znak ostrzegawczy A-7
Km 0+005 str. P znak ostrzegawczy A-4 z tabliczką „Droga kreta”
Km 0+075 str. L znak ostrzegawczy A-3 z tabliczką „Koniec drogi krętej”
Km 0+730 str. P znak ostrzegawczy A-4 z tabliczką „Koniec drogi krętej”
Km 0+880 str. L znak ostrzegawczy A-3 z tabliczką „Droga kręta”
Km 0+877 str. P znak ostrzegawczy A-30 z tabliczką „Koniec drogi utwardzonej 50m”
Znaki pionowe powinny być pokryte materiałem odblaskowym na całej powierzchni.
Wszystkie użyte znaki pionowe muszą posiadać aprobatę techniczną wydaną przez uprawnioną jednostkę oraz powinny mieć certyfikat bezpieczeństwa (znak „B”). Rury (słupki do znaków) Ø60-70 mm powinny odpowiadać obowiązującym normom.
Znaki poziome powinny być wykonane odpowiednią farbą z właściwościach odblaskowych.
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
Producent mebli
Wolsztyn, Poznań, Zielona Góra (wielkopolskie)
Produkcja oraz montaż altan ogrodowych,domków narzędziowych,zabaw ow
(wielkopolskie)
INSTALACJE KLIMATYZACYJNE, POMPY CIEPŁA, WOD-KAN, MONTAŻ, SERWISY
Poznań (wielkopolskie)
ALVERA
Poznań (wielkopolskie)
Herarchitecture.pl Profesjonalne Biuro Architektoniczne
Poznań (wielkopolskie)
Wycinka drzew Poznań i okolice
(wielkopolskie)
Profesjonalna kora sosnowa i zrębki dekoracyjne KupKore.pl
Odolanów (wielkopolskie)
Elektryk, elektryk turek, usługi elektryczne, elektryk konin
Turek (wielkopolskie)
Projektowanie wnętrz, aranżacja, home staging
Poznań (wielkopolskie)